مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزای تحصیلی آلمان بدون نیاز به مدرک زبان

ویزای تحصیلی آلمان بدون نیاز به مدرک زبان


اجازه‌ی اقامت دانشجویی، یک عنوان اقامتی در آلمان برای کسانی است که مایل به تحصیل در این کشور هستند. چگونه برای اجازه‌ی اقامت دانشجویی در آلمان، اقدام کنیم؟ برای درخواست اجازه‌ی اقامت دانشجویی در آلمان، باید مراحل سختی را طی کنید. پروسه‌ی درخواست، ممکن است بسته به تابعیت شما و علت درخواست‌تان، متفاوت باشد. در ادامه، با مراحل اصلی اخذ اجازه‌ی اقامت دانشجویی در آلمان آشنا خواهید شد.

دریافت ویزای آلمان

برای آنکه بتوانید به آلمان سفر کنید، ابتدا باید یکی از ویزاهای بلندمدت آلمان را دریافت کنید:

  • ویزای دانشجویی
  • ویزای دوره‌ی زبان
  • ویزای کارآموز دانشجویی

پروسه‌ی اخذ ویزای تحصیلی در آلمان، تقریباً مشابه مراحل دریافت ویزای بلندمدت در این کشور است. تنها تفاوت، در اسناد مورد نیاز است. بدون ویزا، نمی‌توانید به آلمان سفر و اجازه‌ی اقامت خود را دریافت کنید.

در آلمان رشته های محدودی در دوره ی کارشناسی به صورت کاملا انگلیسی ارائه می شوند، هرچند تعداد رشته های زیادی هستند که با دو زبان آلمانی و انگلیسی ارائه می شوند. در حالی که در دوره ی کارشناسی ارشد تعداد زیادی از رشته ها به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند.

چه آزمون زبان آلمانی در را تمام دانشگاه های آلمان قابل قبول است؟

دو آزمون زبان آلمانی را می توان به شما پیشنهاد داد که مدرک آن ها را تمام دانشگاه های آلمان قبول دارند.

  • آزمون DSH (آزمون زبان آلمانی برای ورود به دانشگاه ها- که این آزمون فقط در کشور آلمان برگزار می شود.)
  • آزمون TestDaF این آزمون در 90 کشور دنیا برگزار می شود.

اگر برنامه ای که برای ادامه ی تحصیل در نظر گرفته اید به زبان انگلیسی تدریس می شود، شما باید مدرک آیلتس یا تافل را نیز ارائه دهید. حال این سوال مطرح می شود که آیا می توان بدون داشتن مدرک زبان در آلمان تحصیل کرد؟ امکان دریافت ویزای تحصیلی آلمانی بدون مدرک زبان وجود دارد؟ در این مقاله مطالب زیر را بررسی می کنیم:

ویزای تحصیلی آلمان بدون نیاز به مدرک زبان


شرایط اخذ ویزا آلمان برای ایرانیان


مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزا آلمان


پرداخت هزینه دریافت اجازه اقامت


ویزای تحصیلی آلمان بدون نیاز به مدرک زبان

همانطور که گفته شد، دانشجویان بعضی از کشورها از جمله ایران برای تحصیل رایگان در آلمان باید برای اخذ ویزا اقدام کنند. در زمان ارائه درخواست ویزا به موارد زیر توجه داشته باشید:

درخواست خود را در اسرع وقت ثبت کنید. بررسی درخواست ویزا ممکن است ماه ها طول بکشد و شما نمی توانید بدون ویزای معتبر وارد کشور آلمان شوید. برای ویزای مناسب خود درخواست دهید. ویزای توریستی آلمان و ویزای شرکت در دوره های آموزش زبان را نمی توان جایگزین ویزای دانشجویی کرد. در صورت درخواست برای ویزای نامناسب، مجبور به ترک کشور و درخواست برای ویزای مناسب در کشور خود خواهید شد. برنامه ی سفر خود را به آلمان طوری تنظیم کنید که زمان کافی برای ثبت نام در دانشگاه و انجام تعهدات اداری خود داشته باشید. ثبت نام پیش نیاز کسب اجازه ی اقامت با هدف تحصیل در آلمان است. اطمینان حاصل کنید که گذرنامه ی شما در کل دوره اقامت شما در آلمان اعتبار دارد. 


شرایط اخذ ویزا آلمان برای ایرانیان

شما برای ورود به آلمان به احتمال زیاد نیاز به ویزا دارید که می توانید قبل از سفر خود در سفارت آلمان در کشور خود درخواست دهید. در مورد برخی کشورهای خاص بسته به طول مدت اقامت و هدف از سفر استثنا وجود دارد. از وب سایت وزارت امور خارجه آلمان برای مشاهده آخرین شرایط اخذ ویزا برای همه کشورها بازدید کنید. در سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود می توانید اطلاعات بیشتری در مورد تمام مسائل مربوط به درخواست ویزا کسب کنید. شما می توانید آدرس تمام کنسولگری های آلمان را در وب سایت وزارت امور خارجه آلمان مشاهده کنید.

ویزای مناسب

نوع ویزای مورد نیاز شما بستگی به این دارد که در حال حاضر در یک دانشگاه آلمانی پذیرفته شده باشید یا خیر (به عنوان توریست وارد کشور نشوید. ویزای توریستی را نمی توان جایگزین ویزای دانشجویی یا دانشجوی متقاضی ویزا نمود).

 ویزای دانشجویان متقاضی (ویزا با هدف تحصیل)

اگر هنوز در مورد پذیرش شما در دانشگاه اطلاع رسانی نشده است، باید برای اخذ ویزای دانشجوی متقاضی اقدام کنید. این ویزای سه ماهه به شما اجازه ی ورود به یک دانشگاه آلمانی را می دهد. 

ویزای دانشجویی

اگر تاییدیه پذیرش در دانشگاه و یا یک دوره ی مقدماتی را دریافت کرده اید، می توانید برای ویزای دانشجویی درخواست دهید. ویزای دانشجویی معمولا به مدت سه ماه اعتبار دارد. در این سه ماه باید برای تمدید اجازه ی اقامت در دفتر ثبت خارجیان در شهر دانشگاه خود اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزا آلمان

به طور معمول، مدارک زیر لازم است:

  • گواهی سلامت همراه با تأییدیه پوشش بیمه
  • اثبات پشتوانه مالی
  • گواهی پژوهش ها و دستاوردهای علمی در گذشته
  • مدرک تسلط به زبان آلمانی و یا تاییدیه ثبت نام در یک دوره آموزش زبان آلمانی
  • برای اخذ ویزای دانشجوی متقاضی: تاییدیه ورود به دانشگاه که در آلمان معتبر باشد.

برای اخذ ویزای دانشجویی: نامه پذیرش در دانشگاه آلمانی مورد نظر خود (و یا تاییدیه از دانشگاه مبنی بر پذیرفته شده شما در دانشگاه مورد نظر).

  • اثبات منابع مالی
  • گذرنامه معتبر و ویزای فعلی
  • گواهی سلامت
  • اجاره نامه
  • عکس گذرنامه

پرداخت هزینه دریافت اجازه اقامت

در ابتدا برای شما اجازه اقامت دو ساله صادر می شود که در صورت لزوم می توان آن را تمدید کرد. موافقت با تمدید آن بستگی به روند ادامه ی تحصیلات شما دارد (به این معنا که تمدید آن با توجه به دوره ی زمانی مقطع تحصیلی شما انجام می شود). شما باید به این منظور از طرف دانشگاه محل تحصیل خود تاییدیه بگیرید. توجه داشته باشید که قبل از تاریخ انقضای اجازه ی اقامت خود برای تمدید آن درخواست دهید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟

راه های مختلفی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان وجود دارد. بهترین راه برای شما این است که در اولین مرحله، رشته ایی که می خواهید و منطقه ایی که ترجیح می دهید در آن زندگی کنید را مشخص نمایید. مدارک مورد نیاز و آخرین زمان برای اخذ پذیرش برای هر دانشگاه با ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: