مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل کودکان در مدارس کانادا با امکان اخذ ویزای همراه برای والدین

تحصیل کودکان در مدارس کانادا با امکان اخذ ویزای همراه برای والدین

تحصیل در کانادا یکی از بهترین راه های مهاجرت است، کشور کانادا، کشوری پهناور با امکاناتی فوق العاده و نظام آموزشی عالی است، با تحصیل در این کشور باعث می شود که آینده ی شغلی تضمین شود، از این رو بسیاری از والدین ترجیح می دهند که برای تحصیل در مقطع دبیرستان، فرزندان خود را به کانادا بفرستند، باتوجه به اینکه به هنگام تحصیل فرزند در کانادا یکی از والدین می تواند به عنوان همراه به کانادا سفر کند، این موضوع می تواند زمینه ای برای اخذ اقامت خانواده نیز باشد. برای اخذ این تصمیم و آماده کردن مدارک لازم است باید فاکتورهای مختلفی از جمله هزینه ی تحصیل و زندگی، انتخاب شهر و کالج برای تحصیل، محل زندگی و مدارکی که باید برای اخذ ویزا آماده کرد، را در نظر بگیرید. مدارس ابتدایی و متوسطه، مؤسسات بعد از دوره ی متوسطه (یعنی دانشکده ها و دانشگاه ها) و کالج های زبان است. فرزندان خردسال در گروه های زیر ممکن است بدون اخذ اجازه ی تحصیل در پیش دبستانی، دبستان یا دبیرستان تحصیل کنند و هزینه تحصیل برای آنها رایگان می باشد:

  • کودکانی که دارای تابعیت یا ساکن دائم کانادا هستند.
  • کودکانی که حداقل یکی از والدین آنها شهروند یا ساکن دائم کانادا باشد.
  • کودکانی که حداقل یکی از والدین آنها دارای مجوز تحصیلی معتبر یا مجوز کار در کانادا باشد.

شرایط اسکان دانش آموزان در مدارس کانادا

دانش آموزان زیر 18 سالی که برای تحصیل در مدارس کانادا اقدام می کنند باید والدین یا سرپرستان قانونی ثابت کنند که فرزند خردسال در طول اقامت خود در کانادا از مراقبت و پشتیبانی مورد نیاز خود برخوردار خواهد بود. کودکان خردسال زیر 17 سال باید یا:

به همراه والدین یا سرپرست قانونی خود همراه شوند.یک سرپرست در کانادا داشته باشند (سرپرست یک فرد بالغ مسئول، شهروند کانادا یا اقامت دائم قابل اعتماد است که از کودک خردسال مراقبت و پشتیبانی می کند.) آنها مسئولیت بهزیستی کودک را بر عهده خواهند گرفت. اگر والدین یا سرپرستان قانونی فرزندان را همراهی نکنند، معمولاً برای آنها اقامتگاه پیدا می کنند که به آن Homestay می گویند. یعنی کودک با یک خانواده معتبر کانادایی بماند. از خوابگاه استفاده کند، که معمولا والدین از مدارس شبانه روزی که دارای خوابگاه است استفاده می نمایند و خورد و خوراک دانش آموزان را نیز شامل می شود.

مزایای تحصیل در مدارس شبانه روزی در کانادا

پذیرش های دوره ای

در اکثر موارد، هیچ مهلت مشخصی برای ارسال درخواست پذیرش به مدارس مختلف در کانادا وجود ندارد. این بدین معناست که شما میتوانید در هر زمان از سال، در صورتی که دانش آموز خوبی باشید، به هر مدرسه ای سر بزنید و مطمئن باشید که فضاهای مناسبی برای تحصیل شما مهیا است. بنابراین شما نیاز نخواهید داشت تا ماههای مارس یا آوریل صبر کنید تا مدرسه ای به شما پیشنهاد داده شود. همچنین بسیاری مدارس به شما اجازه می دهند در فاصله زمانی انتظار برای ثبت نام در مدارس آمریکایی در فصل تابستان، در این مراکز برای مدت محدودی ثبت نام کنید. به این طریق، خانواده ها از فشار انتخاب مدرسه برای فرزندان خود خلاص می شوند.

بدون نیاز به آزمون اس ای تی (SAT)؟

شاید برای دانش آموزان آمریکایی نیز جالب باشد که بدانند آزمون ورودی اس ای تی (SAT) توسط بسیاری از کالج ها و دانشگاههای آمریکایی برای متقاضیان بین المللی لغو شده است. نکته جالب توجه این است که این طرح شامل آن دسته از دانش آموزان آمریکایی که در خارج از آمریکا (همچون کانادا) تحصیل کرده اند نیز می شود.

آرامش روانی

خانواده های آمریکایی همواره تاکید کرده اند که دور بودن از فشار و استرس آزمون اس ای تی (SAT)، برای آنها بسیار خوشایند است. این خانواده ها به خوبی می دانند که فرزندانشان در بسیاری از مراکز تحصیلی بعد از دوره دبیرستان (همچون کالج ها و دانشگاهها)، بدون نیاز به روبرو شدن با فشار و استرس آزمونهای سخت در آمریکا، پذیرفته می شوند. 

امنیت

کانادا نه تنها بخاطر امنیت مثال زدنی اش، بلکه بعنوان یکی از میهمان نوازترین مکانها برای دانشجویان خارجی همواره مورد ستایش بوده است. فرصت حضور در یک جامعه با تنوع فرهنگی و همزیستی مسالمت آمیز، در کنار ارائه تحصیلات باکیفیت یکی از جنبه های اصلی میهمان نوازی جامعه کانادایی است. به عبارت دیگر، کانادا کشوری ثروتمند، و یکی از بهترین مقاصد دانشجویان بین المللی است. 

هزینه های مقرون به صرفه

حتی با درنظر گرفتن برابری ارزش دلار در کانادا و آمریکا، مدارس شبانه روزی در کانادا همواره سعی داشته اند تا هزینه های تحصیل در این مراکز از رقبای آمریکایی آنها مقداری کمتر باشد. 

چشم انداز

به دست آوردن چشم  اندازی متفاوت از آمریکا، برای آن دسته از دانش آموزان جوانی که در کانادا تحصیل می کنند، می تواند به خودی خود، مزیتی بسیار بزرگ باشد. 

آمادگی

دانش آموزان آمریکایی که در کاناد تحصیل می کنند، آمادگی بسیار بالایی برای حضور در کالج ها دارند. این آمادگی به این خاطر است که کیفیت آموزشی مدارس دوره متوسطه در کانادا از شهرتی جهانی برخوردار است. براساس آمارهای فرهنگ آموزشی، کشور کانادا رتبه اول دنیا بعنوان تحصیل کرده ترین ملت را به خود اختصاص داده است.

مشاوران متخصص

بسیاری مدارس همچون مرکز آموزشی برنتوود (Brentwood) خدمات مشاوره ای متنوعی را به آن دسته از دانش آموزانی که مایل به ادامه تحصیل در آمریکا هستند ، ارائه می دهد. این مشاوران به طور خصوصی با هر یک از دانش آموزان این مرکز در تماس دائم هستند و سعی می کنند تا به آنها برای پذیرش در مدارس آمریکایی کمک کنند. 

انتخاب هوشمندانه 

مدارس زیادی در کانادا سابقه ی طولانی در آموزش دانش آموزان آمریکایی دارند. بنابراین، میتوان گفت که موفقیت دانش آموزان تضمین شده است. 

پس زمانیکه در حال مقایسه مدارس شبانه روزی در سایتهای مختلفی همچون Boarding School Review هستید، به یاد داشته باشید که نتایج مقایسه مدارس شبانه روزی کانادا با سایر مراکز مشابه شما را سورپرایز خواهد کرد. 




پروسه پذیرش در مدارس شبانه روزی کانادا

برای ارسال پذیرش به مدارس شبانه روزی در کانادا، شما باید فرم های متعددی را پر کنید. 

به طور کلی میتوان گفت که چهار راه اصلی برای ارسال درخواست پذیرش در مدارس شبانه روزی کانادا وجود دارد:

  1. پر کردن فرم پذیرش مدرسه مورد نظر که در وبسایت آن مدرسه موجود است.
  2. اقدام از طریق پذیرش عمومی که شما میتوانید در وبسایت SSAT انجام دهید. 
  3. اقدام از طریق پذیرش عمومی که شما میتوانید در وبسایت TABS انجام دهید. 
  4. پر کردن فرم های پذیرش کاغذی که دانلود کرده اید و یا اینکه مستقیما از مدارس دریافت کرده اید.

درخواست پذیرش از طریق وبسایت مدارس

اگر فقط برای پذیرش در یک یا دو مدرسه اقدام کرده اید، ممکن است منطقی باشد که به سادگی به وب سایت های آن مدارس بروید و فرم ها را در آنجا تکمیل کنید. بسیاری از مدارس به شما امکان می دهند فرم اصلی درخواست را بصورت آنلاین تکمیل کنید. شما همچنان باید فرم های مربوط به توصیه نامه ی معلم و ریزنمرات را دانلود کنید و آنها را بهمراه تمبر ارسال کنید. همچنین می توانید هزینه پذیرش را با کارت اعتباری خود بصورت آنلاین پرداخت کنید. اما، اگر می خواهید از فرم های پذیرش مدرسه استفاده کنید، فقط به یاد داشته باشید که این فرم ها مخصوص آن مدرسه هستند. نمی توان از آنها برای برنامه های مدارس دیگر استفاده کرد. این تفاوت اساسی بین پذیرش از طریق وب سایت مدرسه و استفاده از برنامه پذیرش عمومی است. بعد از اقدام از طریق برنامه ی پذیرش عمومی، شما می توانید مدارسی را انتخاب کنید که می خواهید یک برنامه برای آنها ارسال کنید. این نرم افزار ارسال اطلاعات به مدارسی که انتخاب کرده اید را به عهده می گیرد.

اقدام از طریق پذیرش عمومی از طریق وبسایت SSAT

سازمان آزمون ورودی متوسطه (The Secondary School Admission Test) یک برنامه کاربردی استاندارد (SAO) را توسعه داده که مورد اقبال اکثر مدارس عضو این سازمان قرار گرفته است. این برنامه فرآیند درخواست را ساده می کند زیرا SAO شامل تمام فرم هایی است که بیشتر مدارس از آن استفاده می کنند: فرم اطلاعات دانش آموزان، پرسشنامه دانش آموزان، شرح وضعیت والدین، فرم های توصیه نامه معلم (در زبان انگلیسی و ریاضیات توسط رئیس مدرسه ویا مشاور) و سوابق تحصیلی (ریزنمرات). از همه بهتر، هنگام ثبت نام برای شرکت در آزمون SSAT ، خدمات SAO بدون هزینه اضافی به متقاضیان ارائه میشود. 

هنگامی که از برنامه استاندارد SSAT آنلاین استفاده می کنید، فقط کافیست یک مجموعه از توصیه نامه های معلمان و ریزنمرات درسی خود را درخواست کنید. نرم افزار SAO این اسناد محرمانه را به مدارسی که انتخاب کرده اید ارسال می کند. البته طبیعی است که بعضی مدارس شما را ملزم به تکمیل فرم های اضافی کنند. سیستم SAO می داند که کدام مدارس درخواست فرم های اضافی کرده و به شما اطلاع می دهد. نکته اصلی در اینجا این است که با استفاده از برنامه کاربردی استاندارد SSAT می توانید در وقت خود صرفه جویی کرده و به خوبی درخواستهای خود برای پذیرش در مدارس مختلف را سازماندهی کنید.

اقدام از طریق پذیرش عمومی از طریق وبسایت TABS

برنامه پذیرش به مدارس شبانه روزی (The Boarding Schools Admission Application Form) روشی مناسب برای درخواست پذیرش در بیش از 200 مدرسه شبانه روزی است. این مدارس تمامی فرم های درخواست TABS یا برخی از آنها را بسته به روشی که هر مدرسه برای پذیرش انجام می دهد، می پذیرند. همانند برنامه استاندارد آنلاین SSAT، برخی از مدارس فرم های اضافی دارند که می خواهند شما آنها را تکمیل کنید. سیستم TABS شما را از فرم های اضافی مورد نیاز آگاه می کند. لازم به ذکر است که هزینه های درخواست برای همه مدارس یکسان نیست. در برخی مدارس، هزینه های مربوط به درخواست پذیرش به 150 دلار می رسد این درحالیست که در برخی مدارس دیگر، هزینه ای از این بابت دریافت نمی شود.

تأمین هزینه های تحصیل در یک مدرسه شبانه روزی

تأمین هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی ممکن است برای بسیاری از والدین بسیار گیج کننده باشد. بعضی اوقات والدین با خود فکر میکنند که آیا بیش از حد برای واجد شرایط بودن تلاش می کنند؟ آیا زمان مشخصی برای درخواست پذیرش وجود دارد؟ هزینه مدارس شبانه روزی از 25000 تا 65،000 دلار در سال متغیر است.

دانشجویان بین المللی چطور؟

کمک مالی برای دانشجویان بین المللی به طور کلی در دسترس نیست. فرض این است که شما یا شرکتتان به عنوان بخشی از بسته جبران خسارت، هزینه تحصیل فرزندتان را پرداخت خواهید کرد. این یک فرآیند کاملاً استاندارد است. همچنین این دلیلی است که شما می توانید مدارس بین المللی و انگلیسی-آمریکایی را در شهرهای بزرگ آمریکا پیدا کنید. این مدارس برای رسیدگی به نیازهای مهاجرینی که کوتاه مدت در ایالات متحده هستند و نمی خواهند فرزندانشان هیچ بخشی از تحصیلات انگلیسی خود را از دست بدهند، تأسیس شده اند. هزینه های تحصیل به طور کلی در دو قسط پرداخت می شوند: یکی در آگوست، دوم در دسامبر. سال تحصیلی معمولی از اواسط سپتامبر تا اوایل ژوئن ادامه دارد. برنامه های پرداخت ماهانه نیز موجود است. بیشتر این برنامه ها شهریه و هزینه ها را بر 10 تقسیم می کنند و شما این مبلغ را ماهانه پرداخت می کنید.

بهترین مدارس شبانه روزی در کانادا

کالج آشبری (Ashbury College)

  • دوره های درسی: (شبانه روزی)/ کلاسهای نهم الی دوازدهم
  • دانش آموزان: 715 دانشجو
  • شهریه سالانه (دانشجویان شبانه روزی): 66970 دلار
  • میزان پذیرش: 65٪
  • متوسط تعداد دانش آموزان در هر کلاس: 17 دانش آموز
  • مهلت ارسال درخواست: مهلت خاصی ندارد/ دارای پذیرش دوره ای
کالج اشبری در بین 20 مدرسه برتر شبانه روزی (از 310 مدرسه) قرار گرفته است. 

کالج اشبری در سال 1891 با شهرت دیرینه در سطح ملی و بین المللی تاسیس شده است. این کالج یکی از برجسته ترین مراکز آموزشی شبانه روزی تحت سیستم بین المللی IB World است که در قلب پایتخت کانادا، یعنی اتاوا واقع شده است. دانش آموزان کالج اشبری به تمام منابع و مزیتهای فرهنگی در پایتخت کانادا دسترسی دارند. تعداد دانش آموزان در هر کلاس به طور متوسط 17 نفر است و این سبب شده تا دوره های مقدماتی این مرکز صددرصد تضمین کننده حضور دانش آموزان در دانشگاه باشند. همچنین لازم به ذکر است 83 درصد از دانش آموخته گان این مرکز، توانسته اند تا شرایط حضور در اولویت اول خود در دانشگاه ها را بدست بیاورند. 

مدرسه کالج بیشاپ (Bishop’s College School)

  • دوره های درسی: (شبانه روزی)/ کلاسهای هفتم الی دوازدهم
  • تعداد دانش آموزان: 260 دانشجو
  • شهریه سالانه (دانشجویان شبانه روزی): 66100 دلار
  • شهریه سالانه (دانشجویان روزانه): 25000 دلار
  • متوسط تعداد دانش آموزان در هر کلاس: 15 دانش آموز
  • مهلت ارسال درخواست: مهلت خاصی ندارد/ دارای پذیرش دوره ای

مدرسه کالج بیشاپ (Bishop's College School) در منطقه شربروک در شهر کبک واقع شده و میزبان ترکیبی عالی از مناظر زیبا، معماری تاریخی و امکانات مدرن است. این مدرسه نقطه شروع ایده آل برای عزیمت شما به یک دنیای کاملا جدید برای تحصیل در دوره های آموزش عالی را فراهم می کند. ماهیت اصلی کالج بیشاپ قدرت برنامه دانشگاهی آن است. این مرکز نه تنها به آماده سازی جوانان برای دانشگاه، بلکه برای تضمین یک عمر موفقیت آنها تلاش میکند. کلاس های کوچک، معلمان پرشور، یک برنامه دانشگاهی پویا و چالش برانگیز و تجربه منحصر به فرد زندگی در محیط دانشگاه که توانایی های خلاقانه و ورزشی را توسعه می دهد، همه و همه از ویژگیهای مثبت مدرسه بیشاپ به حساب می آیند. 

دبیرستان بودول (Bodwell High School)

  • دوره های درسی: (شبانه روزی)/ کلاسهای هشتم الی دوازدهم
  • تعداد دانش آموزان: 650 دانشجو
  • شهریه سالانه (دانشجویان شبانه روزی): 49375 دلار
  • شهریه سالانه (دانشجویان روزانه): 26،575 دلار
  • متوسط تعداد دانش آموزان در هر کلاس: 20 دانش آموز
  • مهلت ارسال درخواست: مهلت خاصی ندارد/ دارای پذیرش دوره ای

دبیرستان بودول (Bodwell High School) یک مدرسه شبانه روزی خصوصی است که کلاس های 8 تا 12 و دوره پیش دانشگاهی را در شمال ونکوور، بریتیش کلمبیا، کانادا، مشرف به مناظر چشم نواز Burrard Inlet و افق زیبای آسمان ونکوور ارائه می دهد. این دبیرستان به عنوان یک پیشگام در مدارس شبانه روزی کانادا شناخته می شود؛ جمعیت متنوع دانش آموزان محلی و بین المللی، این مدرسه را به یک مکان عالی و جالب برای یادگیری تبدیل می کند.

دانشکده کالج برنتوود (Brentwood College School)

  • دوره های تحصیلی: (شبانه روزی)/ کلاسهای نهم الی دوازدهم (دوره های تحصیلات تکمیلی) 
  • تعداد دانش آموزان: 525 دانشجو
  • شهریه سالانه (دانشجویان شبانه روزی): 73300 دلار
  • شهریه سالانه (دانشجویان روزانه): 28000 دلار
  • میزان پذیرش: 30٪
  • متوسط تعداد دانش آموزان در هر کلاس: 16 دانش آموز
  • مهلت ارسال درخواست: مهلت خاصی ندارد/ دارای پذیرش دوره ای

برنتوود یک مدرسه شبانه روزی مترقی و پیشرفته برای پایه های درسی نهم تا دوازدهم است. این مدرسه در جزیره ونکوور، در استان بریتیش کلمبیا در کانادا واقع شده و تجربه یادگیری مدرن در فضایی آرامش بخش را به دانش آموزانی که از سراسر جهان به این مرکز می آیند ارائه می دهد. انتخاب دانشجو یکی از مهمترین بخشهای فرهنگی این مرکز است که سعی دارد از این طریق، یک برنامه حمایتی از دانش آموزانی که از بیش از 40 کشور مختلف به این مدرسه می آیند، ترتیب داده و از موفقیت این دانش آموزان در دوره های بعد از دبیرستان اطمینان حاصل کند. 


مدرسه برونکسام هال (Branksome Hall)

  • دوره های تحصیلی: (شبانه روزی)/ کلاسهای هفتم الی دوازدهم 
  • تعداد دانش آموزان: 900 دانشجو
  • شهریه سالانه (دانشجویان شبانه روزی): 60650 دلار
  • متوسط تعداد دانش آموزان در هر کلاس: 18 دانش آموز
  • مهلت ارسال درخواست: مهلت خاصی ندارد/ دارای پذیرش دوره ای

مدرسه برونکسام هال (Branksome Hall) همواره الهام بخش دختران زیادی بوده که سعی داشته اند تا از طریق عشق به یادگیری دنیای بهتری را شکل دهند. این مرکز آموزشی در سال 1903 تاسیس شده و اکنون یک مدرسه بین المللی تحت سیستم بین المللی IB World است؛ مدرسه برونکسام هال (Branksome Hall) تنها مرکز آموزشی مختص دختران در تورنتو است که تحت سیستم بین المللی IB World فعالیت می کند. این مدرسه در یک محوطه 13 هکتاری زیبا و چشم نواز قرار گرفته، به به طور منحصر به فرد، و در قالب برنامه Branksome Hall's IB Advantage for Girls، شرایط مناسب آموزشی و رفاه دانش آموزان دختر خود را تضمین میکند تا به فارغ التحصیلان این مرکز در تبدیل شدن به رهبران تاثیرگذار کمک کند. 

ساختمان ورزش و سلامت مدرسه برونکسام هال (Branksome  Hall)، دارای یک سالن ورزشی، دو استخر آب شور، سالن های یوگا و رقص، و یک سالن غذاخوری با تراس در فضای باز است. از طریق برنامه تبادل دانشجو در این مدرسه، دانش آموزان می توانند از چندین کشور مختلف بازدید کنند و خود را در فرهنگ های بدیع و متنوع غرق کنند. از جمله مراکزی که با مدرسه برونکسام هال (Branksome Hall) برنامه تبادل دانشجو را امضا کرده اند، می توان به مدرسه خواهران (Sister School) در جزیره ی Jeju در کره جنوبی اشاره کرد. همچنین دانشگاههای مطرح بسیاری در کانادا و در سراسر جهان میزبان دانش آموزان این مرکز در قالب برنامه های بورسیه تحصیلی خواهند بود.

کالج برونته (Bronte College)

  • دوره های تحصیلی: (شبانه روزی)/ کلاسهای نهم الی دوازدهم 
  • تعداد دانش آموزان: 400 دانشجو
  • شهریه سالانه (دانشجویان شبانه روزی): 19800 دلار
  • متوسط تعداد دانش آموزان در هر کلاس: 18 دانش آموز
  • مهلت ارسال درخواست: مهلت خاصی ندارد/ دارای پذیرش دوره ای

آکادمی فولفورد (Fulford Academy)

  • دوره های تحصیلی: (شبانه روزی)/ کلاسهای ششم الی دوازدهم، تحصیلات تکمیلی
  • تعداد دانش آموزان: 110 دانشجو
  • شهریه سالانه (دانشجویان شبانه روزی): 54800 دلار
  • میزان پذیرش: 95٪
  • متوسط تعداد دانش آموزان در هر کلاس: 10 دانش آموز
  • مهلت ارسال درخواست: مهلت خاصی ندارد/ دارای پذیرش دوره ای

مدرسه جی آدیسون (J. Addison School)

  • دوره های تحصیلی: (شبانه روزی)/ کلاسهای نهم الی دوازدهم، تحصیلات تکمیلی
  • تعداد دانش آموزان: 180 دانشجو
  • شهریه سالانه (دانشجویان شبانه روزی): 40800 دلار
  • شهریه سالانه (دانشجویان روزانه): 22550 دلار
  • متوسط تعداد دانش آموزان در هر کلاس: 10 دانش آموز
  • مهلت ارسال درخواست: مهلت خاصی ندارد/ دارای پذیرش دوره ای

مدرسه کالج لیکفیلد (Lakefield College School)

  • دوره های تحصیلی: (شبانه روزی)/ کلاسهای نهم الی دوازدهم
  • تعداد دانش آموزان: 365 دانشجو
  • شهریه سالانه (دانشجویان شبانه روزی): 61400 دلار
  • شهریه سالانه (دانشجویان روزانه): 33900 دلار
  • متوسط تعداد دانش آموزان در هر کلاس: 15 دانش آموز
  • مهلت ارسال درخواست: مهلت خاصی ندارد/ دارای پذیرش دوره ای

مدرسه مقدماتی مریک (Merrick Preparatory School)

  • دوره های تحصیلی: (شبانه روزی)/ کلاسهای نهم الی دوازدهم، تحصیلات تکمیلی
  • تعداد دانش آموزان: 60 دانشجو
  • شهریه سالانه (دانشجویان شبانه روزی): 58200 دلار
  • شهریه سالانه (دانشجویان روزانه): 16120 دلار
  • میزان پذیرش: 94٪
  • متوسط تعداد دانش آموزان در هر کلاس: 10 دانش آموز
  • مهلت ارسال درخواست: مهلت خاصی ندارد/ دارای پذیرش دوره ای

آکادمی نانسی کمپبل (Nancy Campbell Academy)

  • دوره های تحصیلی: (شبانه روزی)/ کلاسهای نهم الی دوازدهم، تحصیلات تکمیلی
  • تعداد دانش آموزان: 120 دانشجو
  • شهریه سالانه (دانشجویان شبانه روزی): 34325 دلار
  • میزان پذیرش: 82٪
  • متوسط تعداد دانش آموزان در هر کلاس: 11 دانش آموز
  • مهلت ارسال درخواست: مهلت خاصی ندارد/ دارای پذیرش دوره ای

کالج پیکرینگ (Pickering College)

  • دوره های تحصیلی: (شبانه روزی)/ کلاسهای نهم الی دوازدهم 
  • تعداد دانش آموزان: 400 دانشجو
  • شهریه سالانه (دانشجویان شبانه روزی): 58025 دلار
  • شهریه سالانه (دانشجویان روزانه): 27400 دلار
  • متوسط تعداد دانش آموزان در هر کلاس: 18 دانش آموز
  • مهلت ارسال درخواست: مهلت خاصی ندارد/ دارای پذیرش دوره ای





ویزا کانادا برای تحصیل در مدارس شبانه روزی

به طور کلی فرزندان خردسال برای درخواست اجازه تحصیل نیاز به نامه پذیرش از مدرسه دارند. اما، اگر والدین آنها مجوز کار یا مجوز تحصیل در کانادا را دریافت کرده باشند، کودک ممکن است بتواند بدون اجازه پذیرش، درخواست مجوز تحصیل کند. سیستم آموزشی در مدارس کانادا به صورت دولتی و خصوصی می باشد که مدارس دولتی برای تبعه این کشور و کسانی که اقامت دائم دارند به صورت رایگان است اما مدارس خصوصی در کانادا دارای شهریه می باشند. رایج ترین زبانهایی که در کانادا صحبت می شود انگلیسی و فرانسوی است. بعضی از مدارس از یک یا هر دو زبان به عنوان زبان اصلی خود استفاده می کنند.

اقامت کانادا از طریق تحصیل فرزند

یکی از دغدغه هایی که والدین برای تحصیل فرزندان زیر 18 سال خود دارند همراهی آنها با فرزند خود است و در واقع به دنبال اقامت کانادا خود در کنار فرزندشان هستند. تحصیل در مقاطع ابتدایی و پایین تر فرزندان، می تواند برای والدین ویزای همراه داشته باشد که البته این ویزا با توجه به سحتگیری های اخیر دولت کانادا برای متقاضیان ایرانی بسیار دشوار است و اکیدا توصیه می شود به طور همزمان والدین برای گرفتن ویزای همراه اقدام نکنند چون احتمال ریجکت شدن بسیار بالا می باشد. مدت این ویزا به میزان طول مدت تحصیل فرزند می باشد و معمولا در این نوع اقامت والدین اجازه ی کار و تحصیل ندارند

برای اخذ ویزای تحصیلی کودکان در کانادا ابتدا باید از مدرسه یا کالج معتبر پذیرش گرفت و بعد برای اخذ ویزا اقدام نمود. مدارکی که برای دریافت پذیرش از مدرسه لازم است عبارتند از:

  • کارنامه تحصیلی از سه سال آخر مقطع تحصیلی با مهر معتبر مدرسه
  • مدارک هویتی و پاسپورت با اعتبار کافی
  • انجام تست های پزشکی و سلامت
  • عکس با ابعاد پاسپورت
  • گواهی واریز شهریه مدرسه
  • نامه تمکن مالی

البته برخی از مدارس برای دادن پذیرش مدرک زبان را نیز نیاز دارند اما در اغلب موارد داشتن دانش زبان انگلیس یا فرانسوی کفایت می کند و با گرفتن یک تست یا آزمون سطح زبان فرد سنجیده می شود و پذیرش صادر می گردد. مهمترین نکته در گرفتن ویزای تحصیلی داشتن پذیرش از مدرسه یا کالج می باشد. داشتن پاسپورت و مدارک هویتی و عکس و نامه تمکن مالی از دیگر موارد مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی برای کانادا می باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: