مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
سرمایه گذاری در استان بریتیش کلمبیا کانادا

سرمایه گذاری در استان بریتیش کلمبیا کانادا


بریتیش کلمبیا با داشتن نیروی کار پویا، تحصیل کرده و ماهر، هزینه های پایین، نرخ های پایین مالیاتی و موقعیت استراتژیک، یکی از بهترین مکان ها در آمریکای شمالی برای توسعه تجارت است. خوشبختانه برای کارآفرینان بین المللی، برنامه داوطلبان مهاجرت به استان بریتیش کلمبیا (BC PNP)، فرصتهای مهاجرتی بی نظیری برای کارآفرینان ارائه می دهد. کارآفرینان واجد شرایط که با موفقیت کسب و کار خود را در استان بریتیش کلمبیا تاسیس می کنند، بهمراه اعضای خانواده هایشان، می توانند منتظر اخذ اقامت دائم کانادا باشند، که در صورت رعایت شرایط اقامت ممکن است تابعیت کانادایی را نیز به دست بیاورند. 

البته قبل از اخذ اقامت دائم از طریق این گزینه مهاجرت، یک سری اقدامات مقدماتی می بایست انجام شود. در ابتدا، داوطلب باید صلاحیت خود را برای حضور در فرصت مهاجرتی  کارآفرینان (British Columbia Province Nominee Program-BC PNP) تایید کند. در صورت واجد شرایط بودن، داوطلب میتواند برای پذیرش در این برنامه، به طور رسمی فرم ابراز علاقه (Expression of Interest -EOI) خود را پر کند. پس از ارسال فرم ابراز علاقه (EOI)، براساس سوابق و معیارهای این برنامه، به داوطلب نمره ای داده خواهد شد. سپس مسئولان اداره ی مهاجرت بریتیش کلمبیا از داوطلبان با بالاترین نمره دعوت می کنند تا در برای شرکت در قرعه کشی های دوره ای این مجموعه، درخواست دهند. در صورت دعوت شدن، می توانید درخواست مهاجرت خود را ارسال کنید. متقاضیانی که انتخاب میشوند، مجوز کار دریافت کرده و اگر فعالیت تجاری آنها در بریتیش کلمبیا شرایط لازم را برآورده کند، دارندگان اجازه کار می توانند برای اقامت دائم در کانادا اقدام کنند.


معیارهای انتخاب برنامه مهاجرتی کارآفرینان

برای انتخاب شدن، متقاضیان می بایست:

  1. دارایی هایی با ارزش خالص 600000 دلار کانادا داشته باشد؛ این سرمایه باید قانونی بدست آمده و قابل تایید باشد. 
  2. حداقل دارای:
    1. دارای بیش از سه سال تجربه به عنوان مدیر و صاحب یک کسب و کار، یا بیش از چهار سال تجربه به عنوان مدیر ارشد، یا دارای ترکیبی از حداقل یک سال تجربه به عنوان مدیر و صاحب و حداقل دو سال تجربه به عنوان یک مدیر ارشد. 
  3. دارای مدارک تحصیلی معتبر پس از دوره متوسطه (دوره های تحصیلی که بعد از دوره متوسطه برگزار می شوند) و یا تجربه کافی به عنوان مدیر و صاحب یک کسب و کار (با مالکیت صددرصدی آن کسب و کار) حداقل برای سه تا پنج سال. 
  4. مهارت کافی برای صحبت کردن به زبان انگلیسی و یا فرانسوی که با حداقل سطح چهار براساس آزمون زبان کانادایی (Canadian Language Benchmark). 

متقاضیان همچنین باید به تمامی سوالات پاسخ داده و جزئیات پیشنهاد فعالیت تجاری خود را که براساس معیارهای برنامه داوطلبان مهاجرت به استان بریتیش کلمبیا (BC PNP) نمره گذاری شده است، ارائه دهند. متقاضیان می بایست تلاش کنند تا: 

یک کسب و کار جدید ار ایجاد کرده، خریده و یا ارتقا دهند؛ مبلغی به میزان 200000 دلار کانادا در یک فعالیت تجاری سرمایه گذاری کنند؛ و حداقل یک شغل تمام وقت برای یک شهروند کانادایی و یا یک شهروند دائمی کشور کانادا بوجود بیاورند. 

در صورت دعوت شدن برای ارائه درخواست مهاجرت، برنامه فعالیت تجاری فرد متقاضی باید تضمین کننده این موارد باشد:

فعالیت تجاری ارائه شده باید با فعالیت تجاری که در مرحله ثبت نام ذکر شده مطابقت داشته باشد؛ پتانسیل کافی برای بقای این کسب و کار وجود داشته باشد، این امر شامل یک استراتژی کامل برای ورود به بازار و دورنمای موفقیت این کسب و کار در استان بریتیش کلمبیا نیز می شود.

علاوه براین، در صورتی که متقاضی تصمیم به خرید یک کسب و کار در کانادا را دارد، ارائه توضیحات لازم در این زمینه ها الزامی است:

چگونه تجارت رشد خواهد کرد؛ اینکه تجارت سوری نیست(به عنوان مثال تجارت در حال انجام است و در زمان خرید، تحت مالکیت واسطه نیست). اینکه تجارت سودآوری ایجاد کند و بتواند نیروی کار گسترش یافته را حفظ کند. و اینکه حداقل پنج سال این تجارت توسط مالک فعلی اداره شده باشد. متقاضیان پس از ثبت نام نمی توانند مفهوم تجارت خود را تغییر دهند. برای ثبت نام، متقاضیان باید نشان دهند که می توانند حداقل 200000 دلار در تجارت پیشنهادی سرمایه گذاری انجام دهند. در صورت پیشنهاد یک شریک کلیدی در این فعالیت تجاری، متقاضیان باید اطمینان دهند که مبلغ 400000 دلار در این فعالیت تجاری سرمایه گذاری می کنند.

سیستم نمره دهی فرصت مهاجرتی کارآفرینان در بریتیش کلمبیا

حداکثر 200 امتیاز به متقاضیان واجد شرایط تعلق می گیرد، که همزمان با ثبت نام، این امتیازها منتقل می شوند. داوطلبان برای ورود به مجموعه انتخاب باید حداقل امتیازات را در هر بخش را کسب کنند.

تجربه 

  • حداکثر امتیاز: 24
  • حداقل امتیاز برای واجد شرایط بودن: 8
  • جزئیات مربوط به تجربه کاری داوطلب در 10 سال گذشته باید ذکر شود، اما تجربه نباید تکرار شود. به عنوان مثال، اگر یک داوطلب مالکیت 100 درصد کسب و کاری را داشته باشد و همزمان به عنوان مدیر کل در آن حرفه فعالیت کند ، فقط باید تجربه مالک-مدیر در آن کسب و کار انتخاب شود.

بعلاوه، در صورت مالکیت 100 درصدی کسب و کار در 5 سال اخیر، به داوطلبان امتیاز اضافی داده می شود. مالکیت 100 درصدی کسب و کار ممکن است بین نامزد، همسر وی و یا فرزند شما تقسیم شود.

میزان مالکیت

  • حداکثر امتیاز: 12
  • حداقل امتیاز برای واجد شرایط بودن: 5

داوطلبان، بسته به میزان ارزش دارایی هایشان امتیاز دریافت می کنند، حتی درصورتی این دارایی ها متعلق به همسرو یا شریک زندگی آنها باشد.

سرمایه گذاری شخصی

  • حداکثر امتیاز: 20
  • حداقل امتیاز لازم برای واجد شرایط بودن: 8 (10 در صورتی که یک عضو/شریک اصلی معرفی شود)

حفظ و یا خلق فرصت شغلی

  • حداکثر امتیاز: 20
  • حداقل امتیاز برای واجد شرایط بودن: حداقل یک شغل ایجاد شود (سه شغل، در صورتی که یک عضو/شریک اصلی معرفی شود)

منطقه

  • حداکثر امتیاز: 12
  • حداقل امتیاز برای واجد شرایط بودن: متقاضی باید در محل اصلی کسب و کار در منطقه پیشنهادی کار کند. امتیازات برای مکان کسب و کار، براساس اندازه جمعیت مناطق مختلف پیشنهادی در استان بریتیش کلمبیا تقسیم می شوند.

همگام سازی خود بامحیط

  • حداکثر امتیاز: 32
  • حداقل امتیاز برای واجد شرایط بودن: ندارد.

جمع بندی امتیازات

  • حداکثر امتیاز: 80
  • حداقل امتیاز برای واجد شرایط بودن: 32

برنامه داوطلبان مهاجرت به استان بریتیش کلمبیا با بررسی کسب و کار پیشنهادی را بررسی کرده و براساس جداول بالا، آنها را امتیازدهی می کند: دوام تجاری (تا 30 امتیاز)، قابلیت انتقال امتیاز (تا 20 امتیاز)، و سودهای اقتصادی (تا 30 امتیاز).

دوام تجاری

این بخش، به زیرشاخه های زیر تقسیم شده (مدل تجاری، بازار و محصولات/خدمات، میزان سرمایه گذاری، ارزیابی سرمایه گذاری پیشنهادی، میزان مالکیت، عوامل خطر) که براساس آنها کسب و کارها امتیازدهی می شوند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: