مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
برنامه های مهاجرتی کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا

برنامه های مهاجرتی کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا

از سالهای 2020 تا 2022، کشور کانادا میزبان بیش از یک میلیون نفر ساکن دائمی خواهد بود، که این خود بالاترین افزایش سالانه ی سطح مهاجرت کانادا در تاریخ معاصر این کشور است. 

اداره مهاجرت کانادا (Immigration, Refugees and Citizenship Canada)

این هدف جاه طلبانه اولین بار توسط اداره مهاجرت کانادا در پانزدهم ماه مارس در جریان انتشار یکی از نسخه های برنامه این مرکز در بین سالهای 2020 تا 2022 اعلام شد. در کل، کانادا تصمیم دارد تا نزدیک به 1053000 شهروند دائمی جدید را در یک دوره سه ساله در خاک خود میزبانی کند. گفته شده نزدیک به 1140000 نفر در صورت موفقیتِ دولت لیبرال در دستیابی به اهدافش پذیرفته خواهند شد. هدف مورد نظر در سال 2020، رقم 341000 نفر خواهد بود که در نتیجه آن، نزدیک به 361000 نفر در سال 2021 اقامت دائمی این کشور را بدست خواهند آورد و به همین ترتیب، در سال 2022 تعداد مشابهی، یعنی 361000 نفر دیگر شهروند دائمی کانادا خواهند شد.از این تعداد، اکثریت آنها (تقریباً 58 درصد) قرار است به عنوان مهاجران اقتصادی پذیرفته شوند، که مشمول طیف وسیعی از برنامه ها در سطح فدرال و استانی است. مشهورترین این برنامه ها برنامه های اقتصادی فدرال است که تحت سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry system)، همچون کلاس کارگران ماهر (Federal Skilled Worker Class)، کلاس تجربه کانادایی (the Canadian Experience Class) و کلاس کسب و کار نیازمند مهارت در کانادا (Federal Skilled Trades Class) فعالیت می کنند. با این حال، پذیرش هایی که از سوی سیستم ورود سریع (Express Entry) انجام می شوند اکثر پذیرش های اقتصادی در کانادا را تشکیل نمی دهند. برنامه های استانی داوطلبان مهاجرت، برنامه ی استانی کبک برای کارگران ماهر و برنامه های تجربه کبک و ابتکارات جدیدتر مانند برنامه مهاجرتی آتلانتیک و برنامه مهاجرتی مناطق روستایی و شمالی مسیر اصلی پذیرش اقامت دائم را به خود اختصاص داده اند. 

از آنجایی که استان ها و مناطق نقش بیشتری در کشف چالش های محلی بازار کار دارند، افرادی که می خواهند در کانادا مستقر شوند باید از برنامه های استانی مهاجرت به کانادا (PNP-Province Nominee Program) و سایر برنامه های منطقه ای مطلع باشند. استانهای کانادا همچنان از متقاضیان برنامه های مهاجرتی استانی (PNP) در طیفی گسترده و رو به رشد استقبال می کنند، برخی از این برنامه های استانی سیستم ورود سریع (Express Entry) همسو هستند و برخی دیگر خارج از این سیستم فدرال فعالیت می کنند. کانادا همچنین تحت برنامه های کلاس خانواده (Family Class programs) خود در طی یک دوره سه ساله، از حدود 273000 زوج (شریک زندگی مشترک)، فرزندان و سایر وابستگان همچون والدین و پدربزرگان و مادربزرگان شهروندان کانادایی و دارای اقامت دائم استقبال خواهد کرد. در انتها، کانادا با استقرار 154600 پناهجو و همچنین 140000 نفر به دلایل بشردوستانه و سایر دلایل، سنت خود را در پناهگاه امن برای نیازمندان ادامه خواهد داد. 

برنامه فدرالی کارگران با مهارت (Federal Skilled Worker Program)

برنامه ی فدرالی کارگران بامهارت (Federal Skilled Worker Program) گل سرسبد برنامه ی مهاجرت کانادا برای کارگران است که به این کشور اجازه می دهد سالانه از ده ها هزار تازه وارد بر اساس توانایی هایشان در نیروی کار کانادا استقبال کند. 

چه کسانی در این برنامه می توانند شرکت کنند؟

افراد حرفه ای و ماهر در سراسر جهان که می خواهند به طور دائم به کانادا مهاجرت کنند، می توانند از طریق برنامه فدرالی کارگران بامهارت  (Federal Skilled Worker Program) این کار را انجام دهند. نامزدها می توانند با همسر و فرزندان خود برای حضور در این برنامه اقدام کنند.

مدت زمان بررسی درخواستهای پذیرش برای برنامه فدرالی کارگران بامهارت چقدر است؟

80 درصد از درخواست ها برای حضور در این برنامه در مدت شش ماه یا کمتر مورد بررسی قرار می گیرند.

چه کسی می تواند به من برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به برنامه فدرالی کارگران بامهارت کمک کند؟

مطالعه کتاب مشاوران مهاجرت، میتواند لیستی از کارشناسان این امر را به شما ارائه دهد. از سال 2015، برنامه های فدرالی کارگران بامهارت (FSW) تحت سیستم ورود سریع (Express Entry) مدیریت می شوند.

مزایای برنامه های فدرالی کارگران بامهارت (FSW) 

برای داوطلبان برنامه فدرالی کارگران بامهارت (FSW)، دو مزیت مشخص و احتمالا یک مشکل بالقوه در سیستم ورود سریع (Express Entry) وجود دارد. 

مزیتها:

طبقه کارگران بامهارت فدرال

داوطلبان برای واجد شرایط بودن در برنامه نیازی به هیچگونه وابستگی به کانادا ندارند. حداقل شرایط لازم همچون تجربه ی کار، مهارت زبان و تحصیل می تواند در خارج از کانادا کسب شود، بنابراین این برنامه برای کسانی که در خارج از کانادا زندگی می کنند گزینه ای عالی است. نامزدهای برنامه فدرالی کارگران بامهارت (FSW) بالاترین درصد دعوتنامه را برای درخواست دریافت می کنند و بیش از نیمی از این دعوت نامه ها در سال 2018 صادر گردیده است.

مشکل بالقوه

حتی اگر واجد شرایط درخواست در برنامه فدرالی کارگران بامهارت (FSW) باشید، تضمینی برای دریافت دعوتنامه برای درخواست وجود ندارد. اگر امتیاز شما در سیستم جامع نمره دهی (CRS-Comprehensive Ranking System) کمتر از حد مورد نیاز برای دریافت دعوت نامه است، با راهنمای ما در مورد چگونگی افزایش این نمره مشورت کنید. 




شرایط واجد شرایط بودن در برنامه فدرالی کارگران بامهارت (FSW)

برای تکمیل و ارسال پروفایل خود در سیستم ورود سریع (Express Entry) در برنامه فدرالی کارگران بامهارت (FSW)، باید چندین معیار صلاحیت را داشته باشید:

سابقه کار: شما باید حداقل 12 ماه تجربه کار تمام وقت، یا معادل آن به صورت نیمه وقت داشته باشید. این تجربه باید مداوم و در یک شغل واحد باشد. برای اینکه 'ماهر' در نظر گرفته شوید، باید در سطح مهارتهای سطح صفر ، A یا B، براساس طبقه بندی ملی مشاغل (NOC- the National Occupational Classification) قرار بگیرید.

توانایی زبانی: شما باید یک آزمون زبان تأیید شده نشان دهید که در یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسه تسلط دارید. حداقل نمره مورد نیاز برای شرکت در برنامه فدرالی کارگران بامهارت (FSWC) برابر است با سطح هفت براساس معیار زبان کانادایی (Canadian Language Benchmark)، اگرچه هرچه امتیاز بیشتری کسب کنید، شانس موفقیت شما بیشتر است. 

تحصیلات: شما باید حداقل تحصیلات برابر با دیپلم دبیرستان کانادا را گذرانده باشید. اگر تحصیلات شما در خارج از کانادا به اتمام رسیده باشد، به ارزیابی مدارک تحصیلی (ECA) نیاز دارید که ارزش تحصیلات خود را بر اساس استانداردهای کانادا تایید کند. 

جدول امتیازات کارگران بامهارت فدرال: همه داوطلبان برنامه های فدرالی کارگران بامهارت (FSWC) باید حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز را در جدول امتیازدهی FSWP کسب کنند. 

هزینه های سکونت: شما باید پس انداز کافی برای زندگی در کانادا داشته باشید. 

اگر حداقل این شرایط را داشته باشید، ممکن است واجد شرایط ارسال پروفایل در سیستم ورود سریع (Express Entry) باشید. با این حال، توجه داشته باشید که واجد شرایط بودن تضمین نمی کند از شما دعوت شود که درخواست رسمی برای اقامت دائم کانادا ارائه دهید. سیستم ورود سریع (Express Entry) یک سیستم انتخاب رقابتی برای مهاجرت است، بنابراین فقط بالاترین رتبه از داوطلبان برنامه فدرالی کارگران بامهارت (FSWC) برای درخواست دعوت می شود. 

کلاس کسب و کارهای بامهارت (Federal Skilled Trades Class)

دولت کانادا تشخیص داده است که جوامع و شهرهای سراسر کشور در بسیاری از مشاغل حرفه ای با کمبود نیروی کار روبرو هستند. در نتیجه، کلاس کسب و کارهای بامهارت (Federal Skilled Trades Program) تنها برنامه ی مهاجرت اقتصادی فدرال است که کارگران مشاغل حرفه ای را از هم جدا می کند. 

این برنامه برای چه کسانی مناسب است؟

متخصصان باتجربه از سراسر جهان که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند.

زمان بررسی درخواست ها چقدر است؟

اکثر درخواست های کامل در مدت شش ماه بررسی می شوند.




معیارهای انتخاب متقاضیان در کلاس کسب و کارهای بامهارت (Federal Skilled Trades Class)

متقاضیان این دوره می بایست:

با ارائه ی نتایج آزمونهای زبانی که مورد تایید دولت کانادا باشد، سطح دانش زبانی خود در مهارتهای چهارگانه صحبت کردن، خواندن، گوش دادن و نوشتن را نشان دهد. حداقل نتایج لازم، سطح پنج در آزمون زبان کانادایی (Canadian Language Benchmark) برای مهارتهای صحبت کردن و گوش دادن و سطح چهار برای مهارتهای خواندن و نوشتن است؛ حداقل دو سال تجربه ی کار تمام وقت (یا معادل آن به صورت پاره وقت) را در کسب و کارهای نیازمند مهارتهای ویژه در طی پنج سال گذشته ارائه دهد. بتواند نشان دهد که مهارت ها و تجربیات کسب شده وظایف اساسی شغل را پوشش می دهد. داشتن یک پیشنهاد اشتغال تمام وقت در آن کسب و کار برای مدت حداقل یک سال از دو کارفرمای کانادایی یا داشتن گواهی صلاحیت در آن کسب و کار از سوی ارگان های استانی و یا فدرال در کانادا. 

هزینه های سکونت:

هزینه های سکونت بسته به تعداد اعضای خانواده متقاضیان متغیر است.

هزینه ی زندگی در کانادا
تعداد اعضای خانوادههزینه
دلار کانادا
یک نفر
12،669
215،772
3
19،390
4
23،542
5
26،701
6
30،114
7
33،528
به ازای هر عضو دیگر
3،414

کلاس تجربه کانادایی (Canadian Experience Class)

کلاس تجربه کانادایی یک برنامه مهاجرت است که به افرادی که حداقل یک سال در کانادا کار کرده اند اجازه می دهد به طور دائم مهاجرت کنند. این برنامه بخشی از سیستم مهاجرت ورود سریع (Express Entry) است.

دولت کانادا با توجه به تعداد زیاد کارگران با استعدادی که در کانادا مشغول به کار هستند، تصمیم دارد تا طی یک فرآیند خاص به آنها اقامت دائم دهد. این افراد عموما شامل خانواده هایی می شوند که در کانادا ریشه دوانده و برای آینده شان در این کشور برنامه ریزی کرده اند.

معیارهای پذیرش در کلاس تجربه کانادایی

متقاضیان می بایست:

  • در سه سال گذشته حداقل 12 ماه تجربه کار نیازمند مهارت ویژه به صورت تمام وقت (یا معادل آن به صورت پاره وقت) در کانادا داشته باشند. این تجربه باید همراه با مجوز کار معتبر به دست آمده باشد و در یک یا چند شغل که مهارت نوع صفر، A یا B تحت معیارهای طبقه بندی ملی مشاغل (NOC) شناخته شده باشد. یک سال تجربه را می توان به دو صورت مختلف تحت استانداردهای سیستم طبقه بندی ملی مشاغل (NOC) بدست آورد، به شرطی که این کسب و کارها و تجربه کاری به طور قانونی کسب شوند. 
  • تصمیم به زندگی در خارج از استان کبک داشته باشید. 
  • و سطح زبان مورد نیاز برای هر شغل را برای هر یک از مهارتهای زبانی همچون صحبت کردن، خواندن، گوش دادن و نوشتن، برآورده کنید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ویزا استارت آپ چیست؟
ویزا استارت آپ چیست؟

ویزا استارت آپ به افرادی که می خواهند کسب و کار خودشان را در کانادا راه اندازی کنند، اجازه می دهد به کانادا سفر کنند و کسب و کارشان را راه اندازی کنند بعد از مدت کوتاهی اقامت دائم و تابعیت کانادا به این افراد و خانوادهشان داده می شود ...

بیشتر بخوانید
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟

داشتن حداقل ۱۰٪ سهام کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید و مدرک آیلتس از جمله موارد مورد نیاز برای کسب صلاحیت است ...

بیشتر بخوانید
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟

مهمترین مدارک لازم برای درخواست ویزا استارت آپ بیزینس پلن، نامه حمایتی از سرمایه گذار و مدرک آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی است. ترجمه مدارکی مثل شناسنامه، پاسپورت، گواهی سلامت و سابقه کیفری هم لازم هستند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: