مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مهاجرت کاری به استان انتاریو کانادا

مهاجرت کاری به استان انتاریو کانادا


برنامه داوطلبان مهاجرت به استان انتاریو (The Ontario Immigrant Nominee Program) به دولتِ این استان این اجازه را می دهد تا برخی از داوطلبان برای مهاجرت به این استان را نامزد کند. این برنامه یکی از متنوع ترین و وسیع ترین برنامه های مهاجرتی استانی در کشور کاناداست (Canada’s Provincial Nominee Programs)، که دسته بندی و زیرشاخه های بسیاری را برای میزبانی از کارگران ماهر، فارغ التحصیلان و بازرگانانِ مهاجر ارائه می دهد.  

مهاجرت به انتاریو

برای بسیاری از مردم، انتاریو جواهری بی نظیر در کانادا است. این استان وسیع، واقع در شرق و مرکز کانادا، بزرگترین شهر کشور، تورنتو، پایتخت ملی، اوتاوا، و شهرهای هیجان انگیز بسیار زیاد دیگری را در خود جای داده که هر یک، میزبان میهمانانی از سراسر دنیا در طول دهه های اخیر بوده اند. اما چطور میتوان در این استان زندگی کرد؟ جدا از برنامه های مهاجرتی فدرال، مانند برنامه هایی که تحت سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry) مدیریت می شوند، مقامات اداره ی مهاجرت انتاریو مسیرهای منحصر به فردی برای رسیدن به کانادا ارائه می دهند.

در برخی موارد، متقاضیان حضور در برنامه های داوطلبان مهاجرت به انتاریو (OINP) ممکن است در برنامه های فدرال ورود سریع (Express Entry) شرکت داده شوند. در این موارد، متقاضیان در برنامه ی داوطلبان مهاجرت به انتاریو (OINP) نزدیک به 600 امتیاز اضافی-بنا به سیستم جامع امتیازدهی (Comprehensive Ranking System)- بهمراه یک دعوتنامه برای درخواست در برنامه ی (ITA) بعد از آنکه اداره مهاجرت کانادا یک قرعه کشی انجام دهد دریافت خواهند کرد. از زمان معرفی شدن برنامه اولویت های ورود سریع سرمایه انسانی (The Express Entry Human Capital Priorities Stream) در سال 2015، این برنامه محبوبیت ویژه ای پیدا کرد. همچنین یک برنامه ی دیگری تحت عنوان برنامه کارگران بامهارت به زبان فرانسوی وجود دارد که هدف این برنامه، آن دسته از متقاضیانی است که در سیستم ورود سریع (Express Entry candidates) شرکت کرده اند و به زبانهای انگلیسی و فرانسه تسلط کامل دارند. در عین حال، برنامه ی دیگری تحت عنوان برنامه ی کارگران بامهارت برای نامزدان سیستم ورود سریع (Express Entry candidates) با تجربه کاری در انتاریو وجود دارد. در موارد دیگر، متقاضیان می توانند از طریق برنامه ی مهاجرت به انتاریو (OINP) وارد این استان شوند، در حالیکه هرگز از فیلترهای سیستم ورود سریع (Express Entry) عبور نکرده اند. دانشجویان و فارغ التحصیلان بین المللی می توانند از برنامه های متنوع مهاجرتی برای سطوح مختلف تحصیلی استفاده کنند. در نهایت، باید متذکر شد که برنامه هایی وجود دارند که تمرکز اصلی آنها بر میزبانی از افراد و شرکتهایی است که تجربه فعالیت اقتصادی دارند. برخی اطلاعات پایه را می توانید در این جدول بهتر درک کنید. 

سه مرحله مورد نیاز برای ارائه درخواست به برنامه مهاجرتی استان انتاریو

اگر می خواهید اطمینان حاصل کنید که درخواست شما برای حضور در برنامه مهاجرتی استان انتاریو (OINP) تا حد ممکن موفق و بدون مشکل انجام شود، باید به مراحل زیر توجه کنید:

از انتخاب خود مطمئن شوید: البته که این یک نکته ی خیلی واضح است، اما واقعیت این است که بسیاری از متقاضیان برنامه مهاجرتی استان انتاریو (OINP) از اینکه معیارهای حضور در این برنامه را دارند اطمینان حاصل نمی کنند. بنابراین، برای جلوگیری از این مشکلات اطمینان حاصل کنید که تمام الزامات اجباری برنامه OINP را که درخواست کرده اید، برآورده می کنید.

برای معرفی شدن توسط دولت انتاریو اقدام کنید: هنگامی که برنامه ی مهاجرتی مورد نظر خود را انتخاب کردید، باید از طریق پورتال OINP e-Filling Portal درخواست خود را به صورت آنلاین ارسا کنید. برای تکمیل فرم آنلاین، حدودا دو الی سه ساعت وقت نیاز دارید. هزینه های لازم برای ارائه ی درخواست کار از سوی کارفرما و برنامه های سرمایه انسانی چیزی در حدود 1500 دلار یا 2000 دلار است و برای برنامه های تجاری 3500 دلار به ازای هر شریک تجاری یا کارکنان اصلی است. 

برای اقامت دائم درخواست خود را به دولت کانادا ارائه کنید: اگر درخواست شما موفقیت آمیز باشد و از طرف دولت انتاریو معرفی شوید، مرحله بعدی درخواست اقامت دائم از طریق اداره مهاجرت کانادا (IRCC) است. دولت کانادا تصمیم نهایی را در مورد اینکه چه کسی اقامت دائم را اتخاذ می کند، خواهد گرفت. 

معیارهای حضور در برنامه کسب و کارهای نیازمند مهارت- سیستم ورود سریع به انتاریو (Ontario Express Entry)

انتاریو، پرجمعیت ترین استان کانادا، برنامه داوطلبان مهاجرت به این استان را (OINP) گسترش داده و برنامه ای برای جذب کارگران کسب و کارهای نیازمند مهارت با سابقه کار مناسب که مایل به مهاجرت به انتاریو هستند، تدارک دیده است. این برنامه با سیستم انتخابی ورود سریع مهاجران کانادا (Canada’s Express Entry immigration selection system) مطابقت دارد. متقاضیان موفق، 600 امتیاز اضافی براساس سیستم جامع رتبه بندی (CRS) دریافت می کنند و به دنبال آن دعوت نامه درخواست (ITA) برای اقامت دائم دریافت می کنند. علاوه بر این، شایان ذکر است که برای واجد شرایط شدن در این برنامه، پیشنهاد شغلی مورد نیاز نیست.   




معیارهای حضور در برنامه کسب و کارهای نیازمند مهارت

  • متقاضیان می بایست این شرایط را داشته باشند:
  • داشتن یک پروفایل معتبر در بانک اطلاعاتی سیستم ورودی سریع (Express Entry pool)؛
  • داشتن شرایط مورد نیاز در سیستم طبقه بندی تجربه کاری کانادا (Canadian Experience Class)؛
  • نشان دادن علاقه برای مهاجرت به انتاریو و یا هر یک از مناطق مرتبط با آن در پروفایل سیستم ورود سریع (Express Entry Profile)؛
  • و همچنین دریافت اعلان علاقمندی از سوی دولت انتاریو (NOI) از طریق اکانتهای آنلاین ورود سریع (Express Entry online account).

علاوه براین، این معیارها نیز باید مورد توجه قرار بگیرند:

تجربه کاری: داشتن حداقل 12 ماه تجربه کار تمام وقت (یا معادل آن به صورت پاره وقت) در انتاریو ظرف دو سال از تاریخ صدور اعلان علاقه (NOI) از سوی دولت انتاریو. سابقه کاری مورد نیاز باید در یکی از مشاغل با مهارت های خاص باشد که براساس سیستم ملی طبقه بندی مشاغل (National Occupational Classification)، در گروه زیرشاخه های 633، و گروه سرشاخه های 72، 73، و 82 قرار بگیرد. 

مجوز تجارت (در صورت لزوم): داشتن یک مجوز یا گواهینامه تجارت از کالج کسب و کارهای انتاریو در صورتی که متقاضی در این استان مشغول به کاری بوده است که نیازمند داشتن یک مجوز بوده است. 

اقامت فعلی در انتاریو: داشتن اقامت در انتاریو از طریق یک اجازه نامه معتبر کاری. 

زبان: حداقل نمره 5 در سیستم نمره دهی زبان انگلیسی و فرانسوی (Canadian Language Benchmark).

قصد: قصد زندگی و اقامت در انتاریو. 

هزینه های سکونت: حداقل پس انداز و درآمد مورد نیاز. 

نکات دیگری که باید به آن ها توجه داشت:

    هزینه درخواست برای شرکت در برنامه ی مهاجرتی انتاریو (OINP) 1500 دلار است. 

    قبل از اینکه متقاضیان بتوانند برای برنامه مهاجرتی انتاریو (OINP) تحت سیستم ورود سریع نیروهای کار بامهارت (Express Entry Skilled Trades Stream)، متقاضیان می بایست از طریق اکانت ورود سریع (Express Entry account) یک اعلان علاقمندی (NOI) از سوی دولت انتاریو دریافت کرده باشند. این مجوز اعلان علاقمندی (NOI) تنها برای 45 روز تقویمی معتبر است، که این خود به این معناست که متقاضیان باید درخواست خود را حداکثر تا 45 روز بعد از دریافت عالن علاقمندی (NOI) ارسال کنند. 

توضیح کامل سیستم ورود سریع نیروی انسانی به انتاریو (Ontario Express Entry Human Capital Priorities)

برنامه اولویت های نیروی انسانی انتاریو

برنامه اولویت های سرمایه انسانی انتاریو (Human Capital Priorities Stream)، راهی منحصر به فرد و گسترده برای آوردن مردم به پرجمعیت ترین استان کاناداست.از زمان معرفی اش در سال 2015، برنامه اولویت های سرمایه انسانی انتاریو یک موفقیت انکار ناپذیر بوده است. از بسیاری جهات، این برنامه به پایه ی اصلی برنامه داوطلبان مهاجرت به استان انتاریو (OINP) تبدیل شده است، که از طریق آن انتاریو از نیروهای باانگیزه از سراسر جهان استقبال می کند.

این برنامه متقاضیان را ملزم به داشتن یک پروفایل ورود سریع (Express Entry) می کند. دولت انتاریو به طور متناوب داوطلبانی را که در سیستم ورود سریع ثبت نام کرده اند دعوت کرده و به آنها این فرصت را می دهد تا درخواست خود برای حضور در برنامه داوطلبان مهاجرت به انتاریو (OINP) ارسال کنند. اگرچه مقامات استانی نمره ی لازم براساس سیستم جامع امتیازدهی (CRS) برای هر دوره از دعوتنامه ها را اعلام کرده اند و در مواقعی دعوتنامه ها را تنها به متقاضیانی که در حرفه های خاصی سابقه کار دارند محدود کرده اند، معیارهای اصلی برای هر یک از قرعه کشی ها به اطلاع عموم نمیرسد. 

متقاضیان موفق در برنامه ورود سریع به انتاریو براساس اولیتهای سرمایه انسانی (Ontario Express Entry Human Capital Priorities Stream) 600 امتیاز اضافی را نیز دریافت خواهند کرد که در پی آن، دعوتنامه ای برای حضور در برنامه (ITA) و درخواست اقامت دائم نیز برای آنها ارسال خواهد شد. برای واجد شرایط بودن در این برنامه، پیشنهاد شغلی لازم نیست ، اگرچه نامزدهای دارای پیشنهاد شغلی در گذشته در اولویت دعوت قرار داشته اند.

معیارهای لازم برای برنامه اولویتهای نیروی انسانی انتاریو (Ontario Human Capital Priorities stream)

برای واجد شرایط بودن در برنامه اولویتهای نیروی انسانی انتاریو تحت سیستم ورود سریع (Express Entry)، افراد باید معیارهای خاصی را داشته باشند.

معیارهای لازم برای پروفایل ورود سریع (Express Entry)

متقاضیان می بایست:

  • داشتن یک پروفایل فعال در سیستم ورود سریع (Express Entry)؛ 
  • داشتن شرایط سیستم فدرال طبقه بندی مشاغل با مهارت (FSWC) و یا سیستم طبقه بندی مشاغل کانادایی (CEC)؛
  • نشان دادن علاقه برای مهاجرت به انتاریو و یا همه استانها و مناطقی که در پروفایل ورود سریع (Express Entry Profile) ذکر شده اند.

معیارهای اضافی:

  • تجربه شغلی: داوطلبان باید طبق معیارهای FSWC حداقل در 5 سال گذشته حداقل یک سال سابقه کار داشته باشند یا طبق معیارهای CEC یک سال سابقه کار در سه سال گذشته داشته باشند.
  • تحصیلات: داشتن مدرک کارشناسی و یا بالاتر. 
  • هزینه های اقامت: حداقل میزان پس انداز و درآمد لازم. 
  • قصد: قصد داشتن برای زندگی در انتاریو. 
  • وضعیت قانونی زندگی در کانادا (درصورت زندگی کردن در کانادا): متقاضی باید سکونت قانونی در کانادا داشته باشد (مثلا اجازه نامه تحصیلی، کاری و یا تفریحی داشته باشد). البته این تنها در صورتی است که متقاضی در کانادا سکونت داشته باشد. 
  • سیستم جامع امتیازدهی (CSR): متقاضی می بایست حداقل امتیاز مورد نیاز برای عضویت در سیستم ورود سریع (Express Entry system) را که توسط دولت انتاریو برای هر دور از دعوتنامه ها در نظر گرفته شده دارا باشد. 


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ویزا استارت آپ چیست؟
ویزا استارت آپ چیست؟

ویزا استارت آپ به افرادی که می خواهند کسب و کار خودشان را در کانادا راه اندازی کنند، اجازه می دهد به کانادا سفر کنند و کسب و کارشان را راه اندازی کنند بعد از مدت کوتاهی اقامت دائم و تابعیت کانادا به این افراد و خانوادهشان داده می شود ...

بیشتر بخوانید
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟

داشتن حداقل ۱۰٪ سهام کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید و مدرک آیلتس از جمله موارد مورد نیاز برای کسب صلاحیت است ...

بیشتر بخوانید
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟

مهمترین مدارک لازم برای درخواست ویزا استارت آپ بیزینس پلن، نامه حمایتی از سرمایه گذار و مدرک آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی است. ترجمه مدارکی مثل شناسنامه، پاسپورت، گواهی سلامت و سابقه کیفری هم لازم هستند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: