مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مهاجرت کاری به استان بریتیش کلمبیا

مهاجرت کاری به استان بریتیش کلمبیا



برنامه داوطلبان بریتیش کلمبیا (The British Columbia Provincial Nominee Program-BC-PNP) یک برنامه ی مهاجرتی است که طیف گسترده ای از کارگران، فارغ التحصیلان دانشگاهها و کارآفرینان می توانند از این طریق به طور دائم در بریتیش کلمبیا ساکن شوند. برنامه مهاجرتی بریتیش کلمبیا (BC-PNP) یکی از چندین برنامه ی استانی کاناداست که توسط چندین استان دیگر در حال اجراست ولی باید توجه داشت که برنامه مهاجرتی ارائه شده توسط بریتیش کلمبیا بعنوان یکی از متنوع ترین برنامه های مهاجرتی در کانادا شناخته می شود؛ این برنامه مهاجرتی ارائه دهنده دو فرصت اقامتی برای کارگران و فارغ التحصیلان تحت عناوین Express Entry BC و Skills Immigration، به علاوه یک فرصت اقامتی دیگر برای کارآفرینان است.

این فرصتهای مهاجرتی را می توان به دسته بندی های مختلفی تقسیم کرد که برخی از آنها، با سیستم انتخاب مهاجر فدرال کانادا (Express Entry) مطابقت دارند. متقاضیان در هر یک از این دسته بندی ها 600 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی (Comprehensive Ranking System-CRS) و یک دعوتنامه برای درخواست اقامت دائم در قرعه کشی های بعدی کسب می کنند. علاوه بر این، برخی از دسته های برنامه ی مهاجرتی بریتیش کلمبیا (BC PNP)، تحت یک سیستم منحصر به فرد، معروف به سیستم ثبت نام مهاجران با مهارت (the Skills Immigration Registration System -SIRS)، مدیریت می شوند. طبق این سیستم (SIRS)، متقاضیان بالقوه ابتدا باید مشخصات خود را ثبت کنند و برخی اطلاعات شخصی مربوط به پیشنهاد شغلی خود را در بریتیش کلمبیا، تجربه کاری، مهارتهای زبانی و سطح تحصیلات ارائه دهند. سیستم جامع مهاجران با مهارت (SIRS) بر اساس علاقه شخص و همچنین موارد دعوتنامه پذیرش کار می کند و به موجب آن به داوطلبان ثبت نام شده نمر ای از 200 داده می شود؛ دولت محلی بریتیش کلمبیا قرعه کشی های دوره ای انجام می دهد که در آن نامزدهایی که در آن قرعه کشی آستانه حد مجاز را دریافت کنند، میتوانند برای ثبت نام در برنامه های مهاجرتی این استان شرکت کنند. اگرچه برخی از دسته های برنامه ی مهاجرتی بریتیش کلمبیا (BC PNP) متقاضیان را ملزم به داشتن پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرما در بریتیش کلمبیا می کند، اما برخی دسته های خاصی که خارج از سیستم جامع SIRS فعالیت می کنند، نیازی به پیشنهاد کار برای متقاضیان ندارند. برنامه ی مهاجرتی بریتیش کلمبیا (BC PNP) همچنین برنامه ای تحت عنوان Tech Pilot ارائه می دهد که در سال 2017 معرفی شد و به موجب آن متخصصان فناوری و IT ممکن است به بریتیش کلمبیا مهاجرت کرده و اقامت دائم کانادا را بدست آورند.

عکس

سیستم ثبت نام مهاجران با مهارت در برنامه مهاجرتی بریتیش کلمبیا (BC-PNP)

سیستم ثبت نام مهاجران بامهارت (SIRS) یک سیستم مدیریتی پویا برای مهاجرت به بریتیش کلمبیا در کانادا است. این سیستم به برنامه مهاجرتی بریتیش کلمبیا (BC PNP) اجازه می دهد تا نامزدهایی را که توانایی اقامت دائمی در این استان را دارند، رتبه بندی و انتخاب کند. از آنجا که این سیستم مبتنی بر پروسه امتیازدهی است، داوطلبان بر اساس اطلاعاتی که هنگام ثبت نام ارائه می دهند، امتیاز دریافت می کنند. امتیازی که در حین ثبت نام تعیین می شود، مشخص می کند که آیا یک داوطلب می تواند دعوتنامه ای برای پذیرش در یکی از پنج دسته برنامه های مهاجرتی بریتیش کلمبیا (BC PNP) دریافت کند. این برنامه مهاجرتی تحت سیستم مدیریت مهاجران با مهارت (SIRS) فعالیت می کند.

کدام دسته از برنامه های مهاجرتی بریتیش کلمبیا (BC PNP) به ثبت نام در سیستم جامع مهاجران با مهارت (SIRS) نیاز دارند؟

برنامه های مهاجرتی بریتیش کلمبیا (BC PNP) به سه شاخه و چندین زیرشاخه تقسیم شده اند:

مهاجران با مهارت (Skills Immigration)

  • کارگر با مهارت (Skilled Worker)
  • متخصص بهداشت و درمان (Health Care Professional) 
  • فارغ التحصیل بین المللی (International Graduate)
  • فارغ التحصیل دوره های تکمیلی بین المللی (International Post-Graduate)
  • نیمه ماهر (Entry Level and Semi-skilled)

ورود اختصاصی (Express Entry BC)

  • کارگر با مهارت (Skilled Worker)
  • متخصص بهداشت و درمان (Health Care Professional) 
  • فارغ التحصیل بین المللی (International Graduate)
  • فارغ التحصیل دوره های تکمیلی بین المللی (International Post-Graduate)

برنامه مهاجرتی بریتیش کلمبیا (BC PNP) یک فرصت مهاجرتی خاص برای کارآفرینان نیز ارائه می دهد. لازم به ذکر است که برخی دسته بندی های این برنامه مهاجرتی نیاز به ثبت نام در سیستم جامع مهاجران بامهارت (SIRS) دارد. لازم به ذکر است که همه برنامه های مهاجرتی که با سیستم ثبت نام مهاجران با مهارت (SIRS) مطابقت دارند، داوطلبان را ملزم به داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمایان ساکن در بریتیش کلمبیا می کند. علاوه بر این، برخی از دسته های برنامه های مهاجرتی بریتیش کلمبیا (BC PNP) همزمان زیر نظر سیستم ثبت نام مهاجران بامهارت (SIRS) و سیستم مهاجرت فدرال (Express Entry) همسو هستند. متقاضیان در هر یک از این دسته بندی ها 600 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی (CRS) و یک دعوتنامه (ITA) برای درخواست اقامت دائم کسب می کنند. 




برنامه جذب متخصصین فناوری (Tech Pilot) در بریتیش کلمبیا

مقامات اداره ی مهاجرت در بریتیش کلمبیا دوره ی زمانی طرح برنامه جذب متخصصین فناوری (BC Tech) را حداقل تا ژوئن سال 2021 تمدید کردند تا از این طریق، کارفرمایان حوزه ی فناوری بتوانند به تلاشهای مستمر خود در جذب و حفظ استعدادهای بین المللی ادامه دهند. متخصصین فناوری اطلاعات میتوانند به بریتیش کلمبیا مهاجرت کرده و از طریق برنامه جذب متخصصین فناوری در بریتیش کلمبیا (BC Tech Pilot)، که زیرمجموعه برنامه مهاجرتی بریتیش کلمبیا (BC PNP) است، به سرعت اقامت دائم کانادا را بدست آورند. شاغلین در هر یک از مشاغل ذکر شده ممکن است واجد شرایط برنامه جذب متخصصین فناوری (BC PNP) باشند.

چرا برنامه جذب متخصصین فناوری (BC PNP)؟

این برنامه ابتدا به این دلیل آغاز شد که تقاضا برای نیروهای مستعد در بخش فناوری بر عرضه ی این نیروها در بریتیش کلمبیا پیشی گرفت. با ایجاد یک مسیر منحصر به فرد برای متخصصین فن آوری اطلاعات، استان بریتیش کلمبیا می تواند تقاضای خود برای این گروه از متخصصین را برآورده کند. برنامه جذب متخصصین فن آوری (Tech Pilot) کاملا با زیرشاخه های برنامه استانی بریتیش کلمبیا برای جذب مهاجر هماهنگ است. بدین ترتیب، داوطلبان واجد شرایط باید ملزومات یکی از دسته های برنامه مهاجرتی بریتیش کلمبیا و یا اکسپرس اینتری را که تحت سیستم جامع مهاجران با مهارت (SIRS) قرار دارد، برآورده سازند.

در سیستم ثبت نام جامع مهاجران بامهارت (SIRS)، داوطلبان واجد شرایط بعد از ثبت نام رتبه بندی می شوند. هر هفته، با توجه به ظرفیت پردازش، برنامه مهاجرتی استان بریتیش کلمبیا بعد از انجام یک قرعه کشی، از کسانیکه بالاترین نمره را دریافت کرده اند دعوت می کند تا برای پذیرش در برنامه مهاجرتی این استان شرکت کنند. داوطلبان دعوت شده از تاریخ دعوت نامه حداکثر 30 روز تقویمی برای ارسال یک درخواست پذیرش آنلاین زمان دارند که با توجه به اولویت ها بررسی می شوند. در صورت تأیید برای حضور در برنامه مهاجرتی استان، متقاضیان میتوانند یک درخواست اقامت دائم به اداره ی مهاجرت، پناهندگان و امور شهروندی کانادا (IRCC) ارائه کنند. کسانیکه شرایط حضور در این برنامه را داشته باشند، یک برگه اجازه کار دریافت می کنند که به آنها اجازه می دهد مجوز کار فعلی خود را دریافت یا تمدید کنند، که این اجازه را به آنها میدهد تا در طول فرآیند درخواست اقامت دائم شاغل باشند. 

پیشنهادات شغلی در برنامه جذب متخصصین فناوری (BC PNP Tech Pilot) باید معیارهای زیر را داشته باشند:

پیشنهاد شغلی باید شامل یکی از 29 شغل ذکر شده در بالا باشد؛ پیشنهاد شغل باید حداقل برای یک دوره ی یک ساله (365 روز) باشد و در زمان درخواست باید حداقل 120 روز تقویمی از دوره ی پیشنهاد شغلی باقی مانده باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ویزا استارت آپ چیست؟
ویزا استارت آپ چیست؟

ویزا استارت آپ به افرادی که می خواهند کسب و کار خودشان را در کانادا راه اندازی کنند، اجازه می دهد به کانادا سفر کنند و کسب و کارشان را راه اندازی کنند بعد از مدت کوتاهی اقامت دائم و تابعیت کانادا به این افراد و خانوادهشان داده می شود ...

بیشتر بخوانید
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟
چطور برای ویزا استارت آپ صلاحیت کسب کنم؟

داشتن حداقل ۱۰٪ سهام کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید و مدرک آیلتس از جمله موارد مورد نیاز برای کسب صلاحیت است ...

بیشتر بخوانید
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟
مدارک مورد نیاز برای ویزا استارت آپ چیه؟

مهمترین مدارک لازم برای درخواست ویزا استارت آپ بیزینس پلن، نامه حمایتی از سرمایه گذار و مدرک آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی است. ترجمه مدارکی مثل شناسنامه، پاسپورت، گواهی سلامت و سابقه کیفری هم لازم هستند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: