مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بهترین دانشگاه های آمریکا در سال 2021

بهترین دانشگاه های آمریکا در سال 2021

تصمیم‌گیری در مورد تحصیل در ایالات متحده سخت است چون گزینه‌های خیلی زیادی وجود دارد. فکر کردیم شاید دوست داشته باشید بدانید که طبق آمار سال 2021 Times Higher Education World University Rankings دانشگاه‌های برتر در ایالات متحده کدام دانشگاه‌ها هستند. صد و هشتاد و یک دانشگاه و کالج ایالات متحده در بین بهترین‌ها هستند و هر وقت بخواهید در ایالات متحده تحصیل کنید همیشه یک گزینه ی برتر در دسترس شما است. تقریباً تمام ایالت‌ها و 130 شهر در فهرست دانشگاه‌های برتر قرار دارند. ایالت کالیفرنیا با داشتن 15 دانشگاه دارای بیشترین تعداد است. نیویورک با 13، تگزاس با 12 و ماساچوست با 10 دانشگاه در رده‌های بعدی قرار دارند.

دانشگاه‌های برتر در این رنکینگ در این ایالت‌‌ها متمرکز هستند و به داشتن فرصت‌های تحصیلی در مقاطع بالا معروف هستند. پنج دانشگاه برتر در کالیفرنیا و ماساچوست قرار دارند.

همچنین یک رنکینگ جداگانه (US College Rankings) را با همکاری وال استریت ژورنال طراحی شده است که در آن از بیش از 170 هزار دانشجوی دانشگاه‌های ایالات متحده نظرسنجی شده است. در این نظرسنجی مواردی مثل کیفیت تدریس، محیط یادگیری، منابع، تنوع در محیط دانشگاه و اینکه آیا یک دانشجو تحصیل در این دانشگاه را توصیه می‌کند یا نه مورد بررسی قرار گرفت. در اینجا می‌توانید پنج دانشگاه برتر در US College Rankings را مشاهده کنید، یا در جدول پایین هر 10 مورد را ببینید.

پنج دانشگاه برتر آمریکا در سال 2021

دانشگاه استنفورد (Stanford University)

این دانشگاه که در پالو آلتو (Palo Alto) درست در کنار دره سیلیکون (Silicon Valley) قرار دارد، نقش مهمی در توسعه و پیشرفت صنعت فناوری داشته است. بسیاری از اعضای هیئت علمی، دانشجویان و فارغ ‌التحصیلان این دانشگاه، شرکت‌های فناوری موفقی مثل گوگل، Snapchat و Hewlett-Packard را پایه ‌گذاری کرده‌اند. شرکت‌هایی که توسط فارغ‌ التحصیلان دانشگاه استنفورد ایجاد شده‌اند هر ساله 2.7 تریلیون دلار درآمد دارند. این دانشگاه اغلب با عنوان «the Farm» شناخته می‌شود، چون کمپس آن در محل مزرعه خانواده پالو آلتو قرار دارد. این کمپس حدود 3 هزار هکتار مساحت دارد، اما هنوز نصفی از زمین آن توسعه داده نشده است. این کمپس با داشتن ساختمان‌هایی با رنگ شن و سقف‌هایی قرمز رنگ، از زیباترین دانشگاه‌های جهان است. چند باغ مجسمه و موزه ی هنر و یک مرکز مدیتیشن عمومی هم در کمپس این دانشگاه وجود دارد. دانشگاه استنفورد بسیار رقابتی است. نرخ پذیرش کمی بیش از 5 درصد است. از 16 هزار دانشجو، که بیشتر آنها در کمپس زندگی می‌کنند و 22 درصد دانشجوی بین‌المللی هستند. 

دانشگاه هاروارد (Harvard University)

هاروارد احتمالاً شناخته‌شده‌ترین دانشگاه در جهان است و بیشتر سال‌ها در رتبه ی اول Times Higher Education قرار می‌گیرد. این دانشگاه که در سال 1636 میلادی تأسیس شد قدیمی‌ترین مؤسسه تحصیلی در ایالات متحده است. حدود 21 هزار دانشجو در این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند که یک چهارم آنها دانشجوی بین‌المللی هستند. اگرچه شهریه ی این دانشگاه بسیار گران است اما کمک‌های مالی متعددی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. سیستم کتابخانه دانشگاه هاروارد از 79 کتابخانه تشکیل شده است و بزرگترین کتابخانه آکادمیک در جهان است.  در بین فارغ‌التحصیلان مشهور این دانشگاه می‌توان 8 رئیس جمهور ایالات متحده، 158 برنده نوبل، 14 برنده Turing Award و 62 میلیارد را نام برد. برعکس دانشگاه‌های برترِ دیگر، در دانشگاه هاروارد علوم انسانی به اندازه علوم و فناوری اهمیت دارد. Vlogging a day at Harvard University

 (کل تک) (California Institute of Technology (CalTech))

به نسبت جمعیت کم دانشجویان این دانشگاه، افراد برجسته مختلفی در این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند، از جمله 39 برنده ی نوبل، 6 برنده Turing Award و 4 برنده Fields (حوزه ی ریاضی). حدود 2،200 دانشجو در کل تک حضور دارند و کمپس اصلی در پاسدینا (Pasadena) در نزدیکی لوس آنجلاس قرار دارد که حدود 50 هکتار مساحت دارد. تقریباً تمام دانشجوهای دوره لیسانس در کمپس زندگی می کنند. در شش دانشکده این دانشگاه بیشتر بر روی علوم و مهندسی تمرکز می‌شود. علاوه بر برندگان نوبل و محققان برتر، سیاست‌مداران و مشاوران بسیاری به خصوص در حوزه ی علوم، فناوری و انرژی فارغ‌التحصیل دانشگاه کل تک هستند. تمام دانشجویان سال ‌اولی، به عنوان بخشی از برنامه جایگزین انجمن‌های برادری (fraternity) و انجمن‌های خواهری (sorority)، به یکی از چهار خانه (house) تعلق دارند. چند سنت و رویداد خانگی به هر یک از خانه‌ها مرتبط است. این دانشگاه دارای بیشترین نسبت دانشجویانی است که تحصیلات خود را در سطح دکتری ادامه می‌دهند و اسم و تصویر کل تک به فرهنگ عامه راه یافته است (تمام شخصیت‌های سریال The Big Bang Theory در دانشگاه کل تک تحصیل یا کار می‌کنند). کل تک: «مکانی بسیار دشوار و در عین حال شگفت‌انگیز برای تحصیل.» (Caltech: ‘uniquely difficult but a wonderful place to study’)




مؤسسه فناوری ماساچوست MIT (Massachusetts Institute of Technology)

MIT یک فرهنگ سرمایه‌گذاری قوی را پرورش داده است، که بسیاری از فارغ‌التحصیلان آن شرکت‌های بزرگی مثل Intel و Dropbox را ایجاد کرده‌اند. معمولاً برنامه‌های لیسانس و تحصیلات عالی در MIT کاملاً جدای از هم نیستند. دانشجویان می‌توانند واحدهای مختلفی را در هر سطح که بخواهند بردارند. برنامه ی دوره لیسانس در دانشگاه MIT بسیار گزینشی است و فقط 8 درصد از متقاضی‌ها را پذیرش می‌کند. برنامه‌های مهندسی و علوم کامپیوتر دارای بیشترین محبوبیت هستند. سی و سه درصد از 11 هزار دانشجو جزء دانشجویان بین‌المللی هستند که از 154 کشور در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. از فارغ‌ التحصیلان مشهور این دانشگاه می‌توان فضانورد باز آلدرین (Buzz Aldrin)، دبیرکل سابق سازمان ملل کوفی عنان (Kofi Annan) و فیزیکدان ریچارد فایمن (Richard Feynman) را نام برد. زنان در STEM: داستان‌هایی از دانشجویان MIT (Women in STEM: stories from MIT students)

دانشگاه کالیفرنیا (University of California, Berkeley)

این دانشگاه یک مرکز تحقیقات عمومی است که در منطقه خلیج سانفرانسیسکو (San Francisco Bay Area) در کالیفرنیا واقع شده است. دانشگاه برکلی بخشی از سیستم دانشگاه کالیفرنیا و در واقع قدیمی‌ترین کمپس در این سیستم است که در سال 1868 تأسیس شده است. دانشگاه بارکلی دارای 107 برنده نوبل، 25 بنده Turing Award، 14 مدال‌آور Fields، 28 برنده Wolf Prize، 103 MacArthur Fellows، 25 برنده Pulitzer Prize، 19 برنده Academy Award، و 207 مدال المپیاد است. سیاستمداران مختلفی هم در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند. رنگ‌های رسمی این دانشگاه آبی و طلایی هستند: آبی نشان آسمان و اقیانوس کالیفرنیا و رنگ طلایی نشان «ایالت طلایی» (Golden State) کالیفرنیا است. بیش از 1000 گروه دانشجویی در این دانشگاه وجود دارند که در حوزه‌هایی مثل ورزش، سیاست، هنر و صنایع دستی فعالیت دارند.

دانشگاه های برتر آمریکا در سال 2021

دانشگاه های برتر آمریکا 2021
رتبه ی جهانی رتبه در آمریکا دانشگاه استان شهر
2
1 دانشگاه استنفورد کالیفرنیا استنفورد
3 2 دانشگاه هاروارد کمبریج ماساچوست
4
3 انستیتو تکنولوژی کالیفرنیا کالیفرنیا پاسادنیا
5 4 دانشگاه ماساچوست کمبریج ماساچوست
7
5 دانشگاه کالیفرنیا کالفرنیا باراکلی
8 6 دانشگاه یل Connecticut
New Haven
9 7 دانشگاه پریستون نیوجرسی پریستون
10 8 دانشگاه شیکاگو ایلی نو شیکاگو
12 9 دانشگاه جانزهاپکینز مری لند بالتیمور
13 10 دانشگاه پنسیلوانیا فیلادلفیا پنسیلوانیا
15 11 دانشگاه کالیفرنیا، لوس آنجلس کالیفرنیا لوس آنجلس
17 12 دانشگاه کالیفرنیا نیویورک  نیویورک سیتی
19 13 دانشگاه کورنل نیویورک ایتاکا
20 14 دانشگاه دوک کارولینای شمالی دورهم
22 15 دانشگاه میشیگان، آنا آربور
میشیگان  آنا آربور
24 16

Northwestern University

ایلی نو Evanston
26 17 دانشگاه نیویورک نیویورک نیویورک سیتی
28 18

Carnegie Mellon University

پنسیلوانیا پیتزبورگ
29 19 دانشگاه واشنگتن واشنگتن سیتل
33 20 دانشگاه کالیفرنیا، سن دیاگو کالیفرنیا سن دیاگو
38 21 انستیتو فنی جورجیا جورجیا آتلانتا
44 22 دانشگاه تگزاس، آستین تگزاس آستین
48 23

University of Illinois at Urbana-Champaign

ایلی نو Champaign
49 24 دانشگاه ویسکانسین، مدیسون ویسکانسین مدیسون
50 25 دانشگاه واشنگتن، سنت لوییس میزوری سنت لوییس
53 26

University of Southern California

کالیفرنیا لوس آنجلس
54 27 دانشگاه بوستون ماساچوست بوستون
56 28

University of North Carolina at Chapel Hill

کارولینای شمالی Chapel Hill
61 29 دانشگاه براون  رود آیلند Providence
64 30

دانشگاه کالیفرنیا، دیویس

کالیفرنیا دیویس


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل
محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل

زمانی که تصمیم میگیرید در آمریکا مشغول به تحصیل شوید گزینه های مختلفی برای زندگی و محل اقامت برای شما وجود دارد که در این مقاله این موارد را بررسی می کنیم ...

بیشتر بخوانید
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا

دانشجویان بین المللی معمولا مدت زمان زیادی که برای اخذ پذیرش از کالج و دانشگاه در آمریکا لازم است را جدی نمی گیرند. شما می توانید با دانستن این موضوع و برنامه ریزی دقیق مشکلی در زمان بندی و شروع تحصیلتان نداشته باشید. ...

بیشتر بخوانید
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده

شما می توانید به همراه خانواده ی خود برای تحصیل به آمریکا بیایید، اما باید مقررات ضوابط خاصی را در نظر بگیرید و فرم های مربوط را تکمیل کنید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: