مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه Pantheon Sorbonne فرانسه

دانشگاه Pantheon Sorbonne فرانسه

در صورتی که می خواهید در فرانسه تحصیل کنید لازم است بدانید زبان برنامه های تحصیل رایگان در فرانسه، فرانسوی است و در صورتی که تمایل داشته باشید در یک برنامه که به زبان فرانسوی ارائه می شود ثبت نام کنید، گواهی TCF یا DALF رایج ترین مدرک پذیرفته شده برای مهارت زبان است - برخی از برنامه ها هستند که همه یا برخی از دوره هایشان به زبان انگلیسی تدریس می شوند و TOEIC، آیلتس و تافل، برای دانشجویان بین المللی که زبان اول آنها انگلیسی نیست، مدرک مورد قبول برای مهارت زبان انگلیسی است.

استقبال از دانشجویان خارجی از سرتاسر جهان، یک سنت فرانسوی است. از قرون وسطی و پیدایش دانشگاه سوربون، نخستین دانشگاه فرانسه که تاسیس آن به بیش از 800 سال پیش بازمی‌گردد، دانشجویانی از تمام اروپا برای تحصیل، به‌ ویژه در رشته‌های الهیات، پزشکی و حقوق به فرانسه می‌آیند.

اما دانشجویان دیگر از اروپا به فرانسه نمی‌آیند. خیلی از دانشجویان از ایالات متحده‌ی آمریکا، برای تحصیل به فرانسه می‌آیند. درصد رو به افزایشی از ثبت‌نام کنندگان کشورهای دیگر برای تحصیل در فرانسه وجود دارد. افراد برای تحصیل به فرانسه می‌آیند، چون می‌دانند چه نوع سیستم آموزشی در انتظار آن‌هاست. فرانسه آموزش با کیفیت بالایی را در تمام رشته‌ها و برای تمام دانشجویان فراهم می‌کند. صرف‌نظر از دانشگاه انتخابی‌تان، این یک حقیقت در مورد تحصیل در فرانسه است.

دانشگاه پنتون سوربن (Panthéon-Sorbonne University) که با اسم Paris 1 نیز شناخته می شود، در اوایل 1200 میلادی تاسیس شده است و در کنار دانشگاه آکسفورد در انگلستان و دانشگاه بولونیا ایتالیا یکی از قدیمی ترین دانشگاه های دنیا است. در رتبه بندی Times Higher education در سال 2021 رتبه ی این دانشگاه 800-601 و در فرانسه رتبه ی 2 را به خود اختصاص داده است.

رشته های تحصیلی در دانشگاه Pantheon Sorbonne فرانسه

با داشتن 8 قرن تعالی دانشگاه پاریس 1 یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور فرانسه است، این دانشگاه هم اکنون میزبان دانشجویان بومی و بین المللی در 14 واحد آموزشی و تحقیقی و 4 موسسه است. بدین ترتیب طیف کاملی از آموزش عالی در زمینه های علوم حقوقی و سیاسی، علوم اقتصادی و مدیریت، هنر و علوم انسانی در این دانشگاه ارائه می شود. پاریس در یک طرح چند رشته ای و خلاقانه با ترکیب علوم انسانی، حقوق و اقتصاد ساخته شد.

علاوه بر مشهورترین دوره های آموزش کلاسیک در فرانسه در زمینه های تاریخ، جغرافیا، فلسفه، تاریخ هنر، اقتصاد، حقوق و علوم سیاسی رشته های جدید در زمینه هایی مثل: ریاضیات اعمال شده در علوم اجتماعی، شرکت های مدیریتی، ارتباطات، آموزش در جهانگردی و فرهنگ به تدریج در لیست دروس آموزشی دانشگاه پانتئون سوربن قرار گرفتند. لازم به ذکر است که بگوییم مرکز مستند دانشگاه Pantheon Sorbonne فرانسه، یک میزبان یکی از معتبرترین و مهمترین مجموعه های مستند در فرانسه از طریق پنجاه کتابخانه تخصصی و اسناد و مدارک می باشد.

دانشگاه پانتون سوربن فرانسه در عرصه بین الملل

دانشگاه Pantheon Sorbonne فرانسه دارای بیش از 150 کنوانسیون با دانشگاه های خارجی در 5 قاره است، این مبادلات بیشتر در بین دانشگاه های قاره اروپا مثل: آکسفورد، لندن، بولونیا، بن، ژنو، هلسینکی، لیدن و پراگ انجام می شود. علاوه بر این تعدادی از کنسرسیوم ها که دانشگاه ها و سازمان های فرانسه را گرد هم در می آورند توسط دانشگاه پاریس 1 اداره می شود. کنسرسیوم ها مسئول پروژه های بزرگ بین المللی در قاهره، بخارست، بوینوس آیرس، مسکو و استانبول هستند.

هر ساله حدود 130 مدرس از دانشگاه های خارج از کشور فرانسه برای تحقیق و تدریس وارد دانشگاه پاریس 1 می شوند. بسیاری از محققان و اعضاء هیئت علمی دانشگاه پانتئون سوربن برای شرکت در برنامه های مهم بین المللی به خارج از کشور سفر می کنند، در واقع می توان گفت اساتید این دانشگاه همواره سعی دارند از دانش های روز در جهان مطلع شوند تا به بهترین نحو دروس را ارائه دهند.




اخذ پذیرش از دانشگاه Pantheon Sorbonne فرانسه

دانشجویان پس از بررسی دقیق مزایا و قوانین دانشگاه پانتئون سوربن باید جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه اقدام کنند. دانشگاه دانشجویانی را قبول می کند که پیشتر مطالعاتی در زمینه های ریاضی، اقتصاد یا امور مالی داشته باشند، لازم به ذکر است دانشجویان با سوابق دیگر به ویژه در رشته های ریاضی نیز مورد پذیرش قرار می گیرند. روند پذیرش شامل یک بررسی جامع از کل سوابق تحصیلی متقاضی است، در این فرآیند تمامی استعدادها، توانایی ها و دستاورد های متقاضی مورد ارزیابی قرار می گیرد. دانشجویان باید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنند، پس از تکمیل فرم مورد نظر ایمیلی حاوی نام کاربردی و رمز عبور جهت تکمیل برنامه DU MMEF دریافت می کنید.

در این برنامه باید اسنادی مثل: مدرک معتبر زبان، عکس پاسپورتی، انگیزه نامه، فتوکپی مدارک شناسایی، فتوکپی پاسپورت معتبر، مدارک تحصیلی پیشین و ریز نمرات و 2 توصیه نامه بارگزاری شود. دقت داشته باشید که تمامی این اسناد باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند و باید به حالت PDF باشند به جزء عکس شخص که باید به صورت JPG ارسال شود. اگر واجد شرایط لازم باشید و درخواست شما مورد پذیرش واقع شود می توانید اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی فرانسه انجام دهید.

شهریه دانشگاه  Pantheon Sorbonne

در دانشگاه پانتئون سوربن شهریه هر سال تحصیلی 6500€ (یورو) تعیین شده است، این هزینه شامل 60 اعتبار ECTS برای ترم پاییز و بهار است که مطابق با برنامه بولونیا تعیین شده است. در این دانشگاه اقامتگاه هایی برای دانشجویی در نظر گرفته شده است، دانشجویانی که قصد اقامت در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه پانتئون سوربن را دارند باید پس از اخذ پذیرش از دانشگاه اقامت لازم را در جهت رزرو خوابگاه انجام دهند. طبق قوانین ملی دانشجویان باید برای ثبت نام در این دانشگاه مبلغ 91€ (یورو) به عنوان مالیات پرداخت کنند.

شهریه دانشگاه  Pantheon Sorbonne

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه سوربن فرانسه، نکته مهمی که مطرح می شود اخذ ویزای تحصیلی فرانسه است، شخص با در دست داشتن پذیرش دانشگاه و جمع آوری مدارک مربوطه می تواند به سفارت فرانسه جهت اخذ ویزا مراجعه نماید:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم مربوطه
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • بیومتریک
  • عکس
  • پاسپورت و شناسنامه
  • مدارک سفر در 10 سال گدشته
  • اثبات ترک فرانسه بعد از فارغ التحصیلی
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی
  • مشخص کردن محل اقامت برای سه ماه اول
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • ترجمه ی کلیه مدارک


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: