مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه پلی تکنیک فرانسه

دانشگاه پلی تکنیک فرانسه

آموزش عالی در پاریس با داشتن مدارک معتبر دانشگاهی، منابع بیشمار، کلاس های کم جمعیت، تدریس فشرده و دانشکده های معتبر بین المللی، بسیار رقابتی است. در پاریس تعداد فزاینده ای از مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی وجود دارد که در حال حاضر حدود 400 دوره ی تحصیلی به زبان انگلیسی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود. در پاریس، طیف گسترده ای از مقاطع تحصیلی و رشته های گوناگون را خواهید یافت، از لیسانس های دو مدرکه و گواهینامه های حرفه ای گرفته تا برنامه های کارشناسی ارشد Erasmus Mundus ،MBA و دوره های PhD و بسیاری از برنامه های بدون مدرک دیگر.

بسیاری از دانشگاه ها دوره های آموزش زبان فرانسه را با اهداف دانشگاهی ارائه می دهند؛ این دوره ها برای دانشجویان بین المللی و دانشجویان تبادلی که مایل به ادامه تحصیل در رشته های ارائه شده به زبان فرانسوی هستند اما سطح زبانی لازم که توسط مدارس یا دانشکده ها مورد درخواست می باشد را ندارند، می باشد.

دانشگاه های پاریس در طیف گسترده ای از رشته ها قدرتمند هستند، از جمله تجارت بین المللی، اقتصاد و مدیریت، علوم مهندسی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، علوم کامپیوتر، مکانیک و علوم زیست محیطی، ریاضیات، پزشکی، دندانپزشکی، مد، هنر و علوم انسانی و علوم اجتماعی. دانشگاه های بسیار معتبر پاریس و برنامه های تخصصی آکادمیک آنها، برخی از تاثیرگذارترین نظریه پردازان، دانشمندان، ریاضیدانان، رهبران تجاری، سیاستمداران و فیلسوفان جهان را پرورش داده اند.

به‌ هنگام تحصیل در فرانسه و تا زمانی‌ که دارای اجازه‌ی اقامت معتبر شوید، به‌عنوان یک دانشجوی خارجی دارای ویزای تحصیلی در فرانسه، می‌توانید کار با حقوق- 964 ساعت در سال- داشته باشید (حدود 60 درصد یک کار تمام‌ وقت برای یک سال). همچنین شما می‌توانید در دانشگاه یا سایر موسسات آموزشی دیگر نیز کار کنید و قراردادهایتان می‌تواند تا یک سال، بین 1 سپتامبر تا 31 آگوست (تا 670 ساعت بین سپتامبر و ژوئن و تا 300 ساعت بین جولای و آگوست) باشد، تا زمانی‌که بر تحصیلاتتان اثر نگذارد.

دانشگاه پلی تکنیک فرانسه در سال 1794 میلادی تاسیس شده است و یکی از برترین دانشگاه های فرانسه است، برنامه ی اصلی دانشگاه بر رشته های ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، اقتصاد، علوم کامپیوتر و مکانیک تمرکز دارد، البته در این دانشگاه رشته های زبان خارجه، ورزش، علوم اجتماعی، هنر و ادبیات نیز تدریس می شود.

مزایای تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک برای تحصیل در فرانسه

دانشگاه پلی تکنیک فرانسه (École Polytechnique University) برنامه های تحصیلی خود را تحت فرایند بولونیا ارائه می کند و از استانداردهای آموزشی بسیار بالایی برخوردار است. این دانشگاه دولتی طبق زده بندی جهانی در رده 60ام دانشگاه های برتر قرار دارد و رده این دانشگاه خود نشان از کیفیت و اعتبار آن دارد. از جمله مزایای تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک فرانسه عبارتند از:

  • تحصیل در دانشگاهی با بیش از 200 سال سابقه و تجربه؛
  • اعتبار بالای مدارک صادر شده از این دانشگاه؛
  • تحصیل در محیطی استاندارد و بین المللی؛
  • تحصیل در شهر پاریس یکی از شهرهای معروف و توریستی جهان؛
  • امکان استفاده از بورس های تحصیلی و کم هزینه های تحصیلی؛
  • تحصیل در یکی از برترین دانشگاه های علم و فناوری در جهان؛
  • تحصیل در دانشگاهی دارای جوایز علمی از جمله برنده 3 جایزه نوبل؛

تحصیل کارشناسی در دانشگاه پلی تکنیک فرانسه

تحصیل کارشناسی علوم در دانشگاه پلی تکنیک فرانسه یک برنامه 3 ساله است که برای دانشجویان علاقه مند به ریاضیات و علوم طراحی شده است. این برنامه بسیار انعطاف پذیر و چند رشته ای به طور کامل به زبان انگلیسی تدریس می شود. لیسانس علوم یک برنامه اصلی است که منجر به انتخاب یک رشته اصلی می شود و به دانشجویان این امکان را می دهد تا دانش و مهارت های خود را در هر یک از رشته ها پرورش دهند.

در سال اول دروس اصلی ارائه می گردد که برای آنها ضروری خواهد بود و آنها برای انتخاب بهتر رشته، چندین رشته را کشف و تجربه می کنند. از سال های دوم و سوم، دانشجویان به سمت یکی از 3 رشته ریاضیات و فیزیک، ریاضیات و علوم کامپیوتر و یا ریاضیات و اقتصاد می روند. در سال سوم دانشجویان می توانند در یکی از دانشگاه های همکار مانند دانشگاه تورنتو و غیره تحصیل کنند.




تحصیل کارشناسی در دانشگاه پلی تکنیک فرانسه

برنامه های کارشناسی ارشد علوم و فناوری دانشگاه پلی تکنیک فرانسه دوره های 2 ساله هستند و مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل بیشتر در این مقطع می باشد. این دوره ها دانش علمی عمیق و مرتبط با علاقه شغلی دانشجویان را ارائه می کنند و بخش های مختلف مانند فناوری های جدید، اقتصاد، علم اطلاعات و توسعه پایدار را شامل می شود. این برنامه ها در نتیجه همکاری نزدیک دانشگاه پلی تکنیک فرانسه  با موسسات و شرکت های درجه یک فرانسوی و بین المللی است. این برنامه ها درک کاملی از تجارت و صنعت را به دانشجویان ارائه می دهد و با ایجاد شبکه مهارت های دانشجویان را تقویت می کند. برنامه های کارشناسی ارشد علوم و فناوری با همکاری نزدیک با صنعت و فارغ التحصیلان طراحی شده اند. آنها توسط یک هیئت مشاوره بین المللی، چهره های برجسته دنیای تجارت، دانشگاه و دولت حمایت می شوند.

تحصیل دکتری در دانشگاه پلی تکنیک فرانسه

دانشگاه پلی تکنیک فرانسه یک برنامه 5 ساله را برای دانشجویان برجسته برای تمام ملیت ها ارائه می دهد. این برنامه ها شامل ترکیبی از کارشناسی ارشد (2 سال) و دکترا (3 سال) است. برنامه های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه دوره های گسترده ای را در رشته های ریاضیات، علوم کامپیوتر، شیمی، اقتصاد، انرژی، مکانیک، صنعت جدید و کاربردهای آنها در علوم داده، امور مالی، علوم زیستی، فیزیک و بسیاری از زمینه های مرتبط دیگر ارائه می دهد. اکثر این دوره ها به زبان انگلیسی برگزار می شود. دانشجویان در طول تحصیل بایستی پیشرفت سالانه خود را ارائه نمایند و در پایان دوره دانشجویان بایستی به طور شفاهی از تز دکتری خود دفاع کنند و مدرک خود را اخذ کنند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه پلی تکنیک فرانسه، نکته ی مهمی که مطرح می شود اخذ ویزای تحصیلی فرانسه است، شخص با در دست داشتن پذیرش دانشگاه و جمع آوری مدارک مربوطه می تواند به سفارت فرانسه جهت اخذ ویزا مراجعه نماید:

  • 1- پرداخت اپلیکیشن فی
  • 2- تکمیل فرم مربوطه
  • 3- نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • 4- بیومتریک
  • 5- عکس
  • 6- پاسپورت و شناسنامه
  • 7- مدارک سفر در 10 سال گدشته
  • 8- اثبات ترک فرانسه بعد از فارغ التحصیلی
  • 9- انگیزه نامه و رزومه
  • 10- اثبات تمکن مالی  (615 یور در ماه، برای سال 2020 7380 یورو)
  • 11- مدرک زبان
  • 12- مدرک تحصیلی
  • 13- مدارک پزشکی
  • 14- مشخص کردن محل اقامت برای سه ماه اول
  • 15- بیمه
  • 16- سوء پیشینه
  • 17- ترجمه ی کلیه مدارک


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: