مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اسامی دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در کانادا 2021

اسامی دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در کانادا 2021


به منظور دریافت اجازه ی تحصیل در کانادا، شما باید یک نامه ی پذیرش از انستیتو (DLI) در کانادا داشته باشید. وسسه های DLI، موسسه هایی هستند که از طرف دولت کانادا یا مقام های ایالت ها این اجازه را دارند که میزبان دانشجویان بین المللی باشند، هرچند شاید این موضوع خیلی بوروکراتیک به نظر برسد، اما نگران نباشید تعداد زیادی از انستیتوهای تحصیلات تکمیلی در لیست DLI قرار دارند. نامه ی پذیرش تحصیل در کانادا، تاییدیه رسمی است که نشان می دهد شما جایی برای تحصیل در کانادا را دارید. در این نامه اطلاعات دانشجویی شما، برنامه و اطلاعات موسسه ایی که در آن درس خواهید خواند، جدول زمانی تحصیل شما، شهریه دانشگاه، کمک هزینه های تحصیلی در صورت وجود، هر شرط و موضوعی که به پذیرش شما ارتباط دارد، آمده است. درحالی که شما منتظر نتیجه ی درخواستتان برای اخذ پذیرش هستید، پیشنهاد ما به شما این است که مدارک مورد نیاز خود را، برای اخذ اجازه ی تحصیل آماده کنید. در این صورت شما می توانید بلافاصله بعد از دریافت نامه ی پذیرش مدارک خود را برای اخذ ویزا کانادا ارسال نمایید.

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم کانادا و دلایل تحصیل در کانادا

1- اجازه ی کار حین تحصیل در کانادا

در مقاصد دیگر تحصیلی شما اجازه ی کار نخواهید داشت و اگر اجازه ی کار به شما داده شود در زمینه ها و فعالیت های مشخصی خواهد بود. در کشور کانادا میزان درآمد شما با دانش شما رابطه ی مستقیم دارد و می توانید با اجازه ی کاری که دارید، هزینه های تحصیل و زندگی خود را تا حد زیادی پرداخت کنید و تجربه ی کار نیز به دست آورید و با بازار کار کشور کانادا آشنا شوید، این یکی از یازده دلیلی است که کشور کانادا مقصدی عالی برای ادامه ی تحصیل شما خواهد بود.

2- شهریه مقرون به صرفه ی دانشگاه ها

واقعیت این است که به عنوان یک دانشجوی بین المللی شهریه ایی که پرداخت می کنید بیشتر از یک دانشجوی کانادایی است، اما هزینه ی تحصیل در همان رشته در کشورهایی مانند آمریکا، استرالیا و انگلستان بیشتر خواهد بود و با توجه به دلیل اول، در کانادا شما کسب درآمد خواهید داشت و نه فقط پرداخت.

3- بیش از نیم میلیون همراه

شما تنها نخواهید ماند. حدود نیم میلیون دانشجوی بین المللی در کشور کانادا مشغول به تحصیل هستند و هر یک داستان خود را دارند، شما روزانه با آنها برخورد خواهید داشت و این افراد دغدغه های شما را درک می کنند زیرا همین نگرانی ها را داشته اند.

4- تحصیلاتی با بهترین شرایط و امکانات 

در میان دلایل تحصیل در کانادا یکی از دلایل این است که دانشگاه ها و کالج های کانادا رتبه های برتر دنیا را به خود اختصاص داده اند و به روزترین امکانات آموزشی را برای شما فراهم می کنند. این دانشگاه ها بهترین اساتید دنیا را جذب کرده اند و با کمک آنها رشته ها و برنامه های تحصیلی را به شما پیشنهاد می دهند که بتوانید اقتصاد دنیا را دگرگون کنید. باور کردنش سخت است ولی بعد از اتمام دوره ی تحصیل شما باهوش تر خواهید شد و آماده می شوید که شغل خود را در کشور کانادا داشته باشید. 

5- اجازه ی کار پس از تحصیل

کشورهای دیگر از جمله انگلستان و آمریکا بعد از فارغ التحصیلی از شما می خواهند که کشورشان را ترک کنید و یا شرایطی سختی را برای ورود به بازار کار و اقامت برای شما در نظر می گیرند، بهتر است در این مورد از کشور کانادا الگوبرداری کنند. شرایط اجازه ی کار تا سه سال بعد از فارغ التحصیل به چه صورت است؟ در اینجا می توانیم به شما بگویم که این اجازه ی کار برای شما این شرایط را فراهم می کند تا در هر شغلی که می خواهید فعالیت داشته باشید، و امکان تغیر کارفرما را دارید و با بدست آوردن تجربه در شغل های متفاوت، شانس خود را برای دریافت اقامت کانادا افزایش می دهید.

6- اخذ اقامت دائم کانادا

اقامت دائم کانادا به چه معنی است؟ این اجازه به این معنی می باشد که شما در کشور کانادا زندگی می کنید، اجازه ی کار دارید و از امکانات رفاهی–اجتماعی و خدمات سلامت برای همیشه بهره مند خواهید شد. به عنوان یک دانشجوی بین المللی یا فارغ التحصیل، کشور کانادا حضور شما را ارج می نهند. روشExpress Entry امتیاز بالایی را برای افرادی که در کانادا تحصیل کرده اند و یا تجربه ی کار در کانادا را در نظر گرفته است (در حال حاضر شما هردو را دارید)، و با در نظر گرفتن سطح زبانی شما، فاکتور سن اگر شرایط Express Entry برای شما مناسب نیست، استان های کانادا اقامت دائم از طریق برنامه ی Provincial Nominee Programs را به شما پیشنهاد می دهند.

7- مهاجرت تحصیلی همراه با خانواده

بیایید یک قدم به عقب برگردیم، درباره ی شرایط کاری و دریافت اقامت دائم صحبت کردیم و حالا اینجا یکی از مهم ترین دلایل تحصیل در کانادا را داریم. در هنگام شروع تحصیلتان در کشور کانادا می توانید با  شریک قانونی خود، به کشور کانادا بیایید و کشور کانادا اجازه ی کار نامحدود را به همراه شما می دهد و اگر فرزند دارید، آن ها می توانند در مدارس دولتی در مقاطع دبستان و راهنمایی تحصیل کنند.




8- اجازه ی سفر

در کانادا مناطق مختلفی مثل مناطق برفی، ساحل های شنی، شهرهای مختلف و مکان های بی شماری وجود دارد که می توانید آن ها را کشف کنید؛ از این شانس استفاده کنید و در کشور کانادا سفر کنید، کشف کشور کانادا می تواند دلیل ماندن شما در کانادا باشد.

9- استراحت

کانادایی ها برای نداشتن واکنش های سخت گیرانه و آرام بودن در مقابل هر اتفاقی شناخته شده هستند. خوردن یک قهوه با یک دوست یا یک وعده در رستوران بدون برنامه ریزی قبلی در این کشور امری عادی است. شما می توانید انتخاب کنید که برای استراحت چه کاری انجام دهید و هیچ کسی شما را قضاوت نمی کند. می توانید خودتان باشید.

10- اخذ شهروندی کانادا

کشور کانادا نه تنها شرایط کار بعد از فارغ التحصیلی را آسان کرده است بلکه شرایطی را فراهم نموده است که فارغ التحصیلان و افراد مشغول به کار بتوانند به راحتی اقامت دائم بگیرند، شرایط تبدیل شدن به یک شهروند کانادایی (Canadian Citizens) برای افرادی که اقامت دائم دارند بسیار راحت است. در آخرین مرحله از عضویت در خانواده ی کانادا به شما این اجازه را خواهد داد که بدون دریافت PR جدید وارد خاک کانادا شوید و یا از آن خارج شوید، شما حق رای خواهید داشت و می توانید پاسپورت کانادایی داشته باشید که یکی از پاسپورت های معتبر دنیاست.

11- سن مهم نیست

لازم نیست جوان باشید، سن شما می تواتد 30، 40 و یا حتی 50 سال باشد، کشور کانادا پرونده ی اجازه ی تحصیل شما را براساس رزومه ی شما بررسی می کند که آیا رشته هایی که در آن پذیرش گرفته اید در پیشرفت شغلی شما تاثیر بسزایی دارد یا خیر.

دانشگاه های مورد تایید وزرات علوم در کانادا 2021

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران 2021
گروه الف

(ممتاز)

اسم دانشگاه ردیف
Dalhousie University 1
HEC Montreal 2
Laval University 3
McGill University
4
McMaster University
5
Memorial University of Newfoundland
6
Polytechnique Montreal 7
Queen's University 8
Simon Fraser University 9
University of Montreal 10
University of Alberta 11
University of British Columbia 12
University of Calgary 13
University of Guelph 14
University of Manitoba 15
University of Ottawa 16
University of Saskatchewan 17
University of Toronto 18
University of Victoria 19
University of Waterloo 20
University of Western Ontario

(Western University)

21
University of Windsor 22
York University 23
گروه ب

(خوب)

 صرفا در رشته ی تربیت بدنی Brock University 1
Carleton University 2
Concordia University 3
Ecole de Technologie Supérieure, University of Quebec 4
Lakehead University 5
National Institute Scientific Research, University of Quebec 6
National School of Public Administration, University of Quebec 7
Ryerson University 8
Université du Québec à Montréal 9
Université du Québec à Québec 10
 صرفا در رشته های کشاورزی و جنگل داری University of New Brunswick 11
University of Northern British Colombia 12
University of Ontario Institute of Technology 13
University of Regina 14
University of Sherbrooke 15
گروه ج

(متوسط)

Acadia University 1
Bishop’s University 2
Brandon University 3
Cape Breton University 4
Fairleigh Dickinson University

Vancouver Campus

5
Laurentian University 6
Mount Allison University 7
Mount Royal University 8
Mount Saint Vincent University 9
Nipissing University 10
Ontario College of Art and Design University 11
Saint Mary’s University 12
Saint Paul University 13
St. Francis Xavier University 14
The King’s University 15
The University of Lethbridge 16
The University of Winnipeg 17
Thompson Rivers University 18
Trent University 19
Trinity Western University 20
Universite de Moncton 21
Université du Québec à Chicotimi 22
Université Sainte – Anne 23
University of Prince Edward Island 24
University of Quebec at Rimouski 25
University of Quebec at Trois – Rivieres 26
University of Quebec, Abitibi – Temiscamingue 27
University of Quebec, Outaoais 28
Vancouver Island University 29
Wilfrid Laurier University 30

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در کانادا و بهترین دانشگاه های کانادا 2021

در کشور کانادا چند دانشگاه برتر جهان قرار دارد. بر اساس آمار Times Higher Education’s World University Rankings در سال 2021، 30 دانشگاه کانادا در بین برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته اند. ممکن است اسم همه آنها را نشنیده باشید، ولی کانادا با داشتن هشت دانشگاه در بین 200 دانشگاه تاپ فرصت‌های متعددی را برای تحصیلات در کلاس جهانی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. کانادا در مقایسه با ایالات متحده گزینه‌های تحصیلی ارزان‌تر، فرایندهای ساده‌تر اپلای کردن و فرصت‌های بیشتری برای کسب اقامت دائم را فراهم کرده است. دو دانشگاه تاپ کانادا، یعنی دانشگاه تورنتو (University of Toronto) و دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia) از نظر پژوهش در رده‌های بالا قرار دارند، به این معنی که فعالیت‌های آکادمیک آنها بسیار باکیفیت و مورد احترام است. بسیاری از دانشگاه‌های کانادا با پذیرفتن دانشجویان و کارکنان بین ‌المللی و تشویق و ترغیب همکاری‌های بین ‌المللی، به ارتقای یک چشم‌ انداز جهانی مشهور هستند، پس باید انتظار یک محیط جهانی در کمپس را داشته باشید. طبق نظرسنجی دانشجویان بین‌ المللی کانادا (Canadian Bureau for International Education’s International Student Survey) بیش از 90 درصد دانشجویان از تحصیل در کانادا راضی یا بسیار راضی بودند و 95 درصد آنها تحصیل در کانادا را توصیه کرده‌اند.

دانشگاه های برتر کانادا 2021
رتبه ی جهانی
رتبه در کانادا
دانشگاه
استان
شهر
18
1
دانشگاه تورنتو
انتاریو
تورنتو
34
2
دانشگاه بریتیش کلمبیا
بریتیش کلمبیا
ونکوور
40
3
دانشگاه مک گیل
کبک
مونترال
69
4
دانشگاه مک مستر
انتاریو
همیلتون
73
5
دانشگاه مونترال 
کبک
مونترال
131
6
آلبرتا
ادمونتون
145
7
دانشگاه اتاوا
انتاریو
اتاوا
200
8
دانشگاه کلگری
آلبرتا
کلگری
201-250
9
دانشگاه واترلو
انتاریو
واترلو
201-250
9
دانشگاه وسترن
انتاریو
لندن
251-300
11
دانشگاه دالهوزی
نوااسکوشیا
هالیفکس
251-300
11
کبک
کبک سیتی
251-300
11
انتاریو
کینگزستون
251-300
11
بریتیش کلمبیا
بریزبین
351-400
15
منیتوبا
وینپگ
351-400
15
بریتیش کلمبیا
ویکتوریا آیلند
401-500
17
 ساسکاچوآن
ساسکاچوآن 
401-500
17
انتاریو
تورنتو
501-600
19
انتاریو
اتاوا
501-600
19
انتاریو
گولف
501-600
19
دانشگاه مموریال نیوفاندلند
نیوفاندلند و لابرادور
سنت جونز
601-800
22
کبک
مونترال
601-800
22
دانشگاه lakehead
انتاریو
Thunder Bay and Orillia
601-800
22
دانشگاه کبک
کبک
کبک سیتی
601-800
22
انتاریو
تورنتو
601-800
22
انتاریو
ویندزور
801-1000
27
دانشگاه نیوبرانزویک
نیوبرانزویک
فردریکتون
801-1000
27
دانشگاه University of Northern British Columbia (UNBC)
بریتیش کلمبیا
پرینس جورج
801-1000
27
دانشگاه رژینا
ساسکاچوآن
رژینا
+1001
30

University of Lethbridge

آلبرتا
Lethbridge


دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در کانادا و ویزای تحصیلی کانادا

اگر شما فردی کانادایی نیستید یا اقامت دائم کانادا را ندارید و می خواهید در یک برنامه ی تحصیلی که بیش از شش ماه به طول می انجامد، شرکت کنید، باید اجازه ی تحصیل در کانادا را داشته باشید.

اجازه ی تحصیل در کانادا چه معنی دارد؟ 

مدرکی است که توسط اداره ی مهاجرت کانادا برای افرادی که می خواهند در کانادا تحصیل کنند، صادر می شود.

برای دریافت این اجازه، چه مدارکی لازم است؟

شما به نامه ی پذیرش از یک دانشگاه DLI و به منابع مالی نیاز دارید (کمترین مبلغ مورد نیاز برای هر استان در زیر آمده است). مدارک دیگری که برای اخذ این ویزا باید ارائه دهید، باتوجه به شرایط شما مشخص می شود.

ایا می توان بدون داشتن اجازه ی تحصیل در کانادا فعالیتی داشت؟

به طور معمول اجازه ی تحصیل برای:

  • ثبت نام در پیش دبستانی؛
  • تکمیل دوره ی آموزش از راه دور؛
  • شرکت در دوره هایی که به شما مدرکی داده نمی شود(Audit courses)؛
  • شرکت در دوره هایی که همراه با پکیج توریستی شما است؛
  • شرکت در دوره ایی که شش ماه یا کمتر زمان می برد؛

آیا اعضای خانواده می توانند به همراه متقاضی به کانادا بیایند؟

همسر یا شریک قانونی شما می تواند همراه با شما به کانادا مهاجرت کنند و اجازه ی کار نامحدود دارد، همچنین کودکان شما این اجازه را دارند که در مدارس دولتی در مقاطع دبستان و راهنمایی تحصیل کنند.




مدارک درخواست ویزای تحصیل را باید برای کجا ارسال کنید؟

فرآیند ارسال مدارک برای اخذ پذیرش، بستگی به کشوری که از آن می آیید، دارد، برای اینکه بدانید مدارک خود را باید به کجا و چگونه ارسال کنید می توانید از سایت سفارت کانادا اطلاعات لازم را بدست بیارید.

شرایط اجازه ی تحصیل در کانادا

به منظور واجد شرایط بودن برای اخذ اجازه ی تحصیل در کانادا باید:

  • نامه ی پذیرش از موسسه ای DLI داشته باشید.
  • تمکن مالی خود را اثبات کنید (که شما می توانید شهریه ی سال اول و هزینه های زندگی خود را پرداخت نمایید.)
  • بتوانید با دلایل قانع کننده افسر مهاجرت را قانع کنید که بعد از اتمام دوره ی تحصیل کشور کانادا را ترک می کنید.
  • فردی قابل قبول از نظر سابقه ی قضایی و سلامت برای کشور کانادا باشید.
  • باتوجه به شرایط شما ممکن است مدارک دیگری از شما بخواهند.

شرایط مالی لازم برای تحصیل در کانادا

افرادی که برای اخذ اجازه ی تحصیل درخواست می دهند، باید بتوانند هزینه ی زندگی خود و همراهشان را برای یکسال تامین کنند.

متقاضیان می توانند تمکن مالی خود را از راه های زیر اثبات کنند:

  • پرینت حساب بانکی در کانادا، (اگر به حساب کانادایی خود پول را حواله کرده باشید)؛
  • گواهی سرمایه گذاری تضمین شده (Guaranteed Investment Certificate) از یک انستیتوی اقتصادی که با آن شراکت دارید؛
  • اثبات داشتن وام دانشجویی؛
  • پرینت حساب بانکی در چهار ماه گذشته؛
  • حواله بانکی که به دلار کانادا تبدیل شود؛
  • اثبات پرداخت شهریه؛
  • نامه ی حامی (Supporter) مالی؛
  • اگر کمک هزینه ی مالی از طرف دانشگاه به شما داده شده است، مدارک مربوط به آن را ارائه دهید؛

در جدول زیر کمترین هزینه ها برای شما آماده است، هزینه ها برای استان کبک متفاوت است.

افرادی که به کانادا می آیند
هزینه مخارج سالیانه

(شامل شهریه دانشگاه نمی شود)

هزینه ی مخارج ماهیانه

(بدون در نظر گرفتن شهریه)

دانشجو
10,000 دلار کانادا
833 دلار کانادا
اولین عضو خانواده

(یک همراه)

4000 دلار کانادا
333 دلار کانادا
به ازای هر فرد دیگری که همراه با شما بیاید
3,000 دلار کانادا
255 دلار کانادا


افرادی که به کانادا می آیند
هزینه مخارج سالیانه

(شامل شهریه دانشگاه نمی شود)

هزینه ی مخارج ماهیانه

(بدون در نظر گرفتن شهریه)

دانشجو
11000 دلار کانادا
917 دلار کانادا
اولین عضو خانواده 18 سال به بالا

(یک همراه)

5100 دلار کانادا
425 دلار کانادا
اولین عضو خانواده کمتر از 18 سال

(یک همراه)

3800 دلار کانادا
317 دلار کانادا
به ازای هر فرد دیگری که همراه با شما بیاید و 18 سال به بالا باشد
5,125 دلار کانادا
427 دلار کانادا
به ازای هر فرد دیگری که همراه با شما بیاید و کمتر از 18 سال باشد
1,903 دلار کانادا
159 دلار کانادا


دانشگاه های مورد تایید وزرات علوم کانادا و نوشتن استادی پلن

غالب افرادی که قصد دارند در کشور کانادا به ادامه تحصیل بپردازند، باید برای گرفتن ویزای تحصیلی فارغ از مدارک مورد نیاز، برنامه تحصیلی یا اِستادی پلن (Study Plan) خود را ارائه نمایند. از این نظر اِستادی پلن خوب و استاندار اهمیت دارد که کشور کانادا برای دادن ویزای تحصیلی به متقاضیان دارای فرآیند مصاحبه نیست و متقاضی باید تمامی ادله قانع کننده ی خود، در رابطه با سوالات مورد نظر افسر اداره ی مهاجرت کشور کانادا را، در آن به بطور کامل توضیح دهد، سوالاتی از قبیل :

  • قصد شما از ادامه ی تحصیل در کشور کانادا چیست؟
  • هدف نهایی شما از ادامه تحصیل در کانادا چیست؟
  • چرا در کشور خودتان رشته مد نظرتان را ادامه نمی دهید؟
  • در زمینه ادامه تحصیل در کشور خود چقدر تحقیق انجام داده اید؟
  • تحصیل در رشته ی مورد نظرتان، چقدر در پیدا کردن فرصت های شغلی جدید در کشورتان به شما کمک خواهد کرد؟
  • چه تعلقاتی به کشور خود دارید؟ (دلایل اثبات بازگشت شما به کشورتان بعد از اتمام دوره تحصیل)
  • سوابق تحصیلی خودتان را به صورت دقیق و با جزئیات کامل ارائه کنید.

 نکات مهم در نوشتن یک استادی پلن کامل و استاندارد عبارتند از:

  • اِستادی پلن باید به صورت خلاصه و مفید اما گویا و صریح نوشته شود.
  • باید تمامی اطلاعات ذکر شده در استادی پلن، درست باشد.
  • به مطالبی مانند اینکه چطور تحصیل در کانادا شما را در جهت هدف تحصیلی تان کمک خواهد کرد و چرا این امر در کشورتان میسر نیست، پرداخته شود، و وارد حواشی نشوید. 
  • به هیچ وجه متن Study Plan نباید غلط گرامری داشته باشد.
  • باید با کمترین تعداد واژگان به تمامی سوالات پاسخ داده شود و متن Study Plan حداکثر در یک تا دو صفحه نوشته شود.

بسیاری از متقاضیان با جستجو در سایت های گوناگون و علی رغم داشتن اطلاعات کافی در رابطه با اِستادی پلن، کماکان در نگارش آن دچار مشکل می شوند و همین مساله، باعث ایجاد اضطراب و تشویش خاطر در آن ها می شود، چون ارائه ی یک اِستادی پلن ضعیف قطعا باعث رد شدن در خواست ویزای تحصیلی آن ها خواهد شد.

عمده خسارتی که به متقاضیان بی تجربه وارد می شود در کنار هزینه های مادی و اتلاف عمر و زمان آن ها، ایجاد حس ناکامی و ناامیدی نسبت به اهدافشان خواهد بود. لذا داشتن یک مشاور مجرب، می تواند متقاضی را هم از نظر مادی و هم زمانی به هدف نزدیک تر نماید. در همین راستا موسسه تخصصی زبان زنگنه با بیش از 15 سال سابقه درخشان، در زمینه ی مشاوره و نگارش اِستادی پلن و با بهره گیری از افراد متخصص و مجرب، کمک شایان توجهی به متقاضیان می کند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: