مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آزمون LSAT و USMLE

آزمون LSAT و USMLE

دلیل اصلی اینکه مردم برای مقطع کارشناسی ارشد خود، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب می کنند، تجربه جدیدی است که کسب می کنند. علاوه بر شیوه زندگی جدید دانشگاهی، زندگی در کشوری دیگر و غوطه ور شدن در یک فرهنگ متفاوت، ما را وادار می کند تا با محیط جدید خود سازگارتر شویم.

تصمیم ‌گیری در مورد تحصیل در ایالات متحده سخت است چون گزینه‌های خیلی زیادی وجود دارد. فکر کردیم شاید دوست داشته باشید بدانید که طبق آمار سال 2021 Times Higher Education World University Rankings دانشگاه‌های برتر در ایالات متحده کدام دانشگاه‌ها هستند. صد و هشت و یک دانشگاه و کالج ایالات متحده در بین بهترین‌ها هستند و هر وقت بخواهید در ایالات متحده تحصیل کنید همیشه یک گزینه ی برتر در دسترس شما است. تقریباً تمام ایالت‌ها و 130 شهر در فهرست دانشگاه‌های برتر قرار دارند. ایالت کالیفرنیا با داشتن 15 دانشگاه دارای بیشترین تعداد است. نیویورک با 13، تگزاس با 12 و ماساچوست با 10 دانشگاه در رده‌های بعدی قرار دارند. دانشگاه‌های برتر در این رنکینگ در این ایالت‌‌ها متمرکز هستند و به داشتن فرصت‌های تحصیلی در مقاطع بالا معروف هستند. پنج دانشگاه برتر در کالیفرنیا و ماساچوست قرار دارند.

دلیل پرمتقاضی بودن آزمون LSAT و USLME در 2021

آزمون های مذکور که یکی از مراحل برای تبدیل شدن به وکیل، قاضی یا پزشکی موفق می باشد، متقاضیان زیادی دارد. از جمله دلایل آن می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • شان اجتماعی بالای شغلی های مذکور؛
  • سطح درآمد قضات، وکلا و پزشکان در آمریکا؛

در جدولی که در ادامه ترسیم شده است سطح درآمد مشاغل مربوط در آمریکا در سال 2021 بیان گردیده است:

عنوان شغلی سطح درآمد سالانه در آمریکا 2021 (دلار آمریکا)
جراحان و پزشکان متخصص 180.000-543.000
قضات 151.000-456.000
وکلا 122.000-369.000

(LSAT (Law School Admission Test آزمونی بین المللی است که متقاضیان برای گرفتن پذیرش از برخی از دانشکده های حقوق در سراسر دنیا همچون ایالات متحده ی آمریکا، کانادا و بسیاری از کشورهای پیشرفته لزوما باید در آن شرکت کنند. این آزمون توسط مرکز پذیرش دانشجویان حقوق یا (LSAC (Law School Admission Council برگزار میگردد، دفتر مرکزی آن در ایالت پنسیلوانیا، شهر فیلادلفیای امریکا واقع شده است. آزمون مذکور در بیش از 200 دانشکده ی حقوق در سراسر جهان مثل: کانادا، انگلستان و امریکا بطور تقریبا همزمان در یک روز برگزار می گردد. 

آزمون LSAT

این آزمون شامل چهار بخش میباشد:

  • درک مطلب؛
  • استدلال تحلیلی؛
  • استدلال منطقی؛
  • مقاله نویسی؛

فرمت آزمون LSAT

سولات آزمونLSAT، به صورت تستی و در 5 قسمت 35 دقیقه ای به متقاضیان ارائه میشود. این قسمت ها شامل درک مطلب، استدلال تحلیلی، استدلال منطقی که خود شامل از دو قسمت است و در آخر مقاله نویسی است که تاثیری در نمره ی تست ندارد. کپی آن به تمام دانشکده های حقوق که متقاضی از آن پذیرش گرفته است، ارسال می شود.

نحوه ی ارزیابی متقاضیان آزمون LSAT

در این آزمون دقت و فهم در خواندن و درک مطلب متن های پیچیده، توانایی استدلال تحلیلی و منطقی، توانایی تفکر انتقادی متقاضی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

هزینه ی آزمون LSAT

متقاضیان برای ثبت نام آزمون LSAT باید هزینه ای معادل 180 دلار امریکا، پرداخت کنند؛ که این هزینه را می بایستی از طریق کارت های اعتباری بین المللی مثل مسترکارت، ویزا کارت پرداخت کنند.




مراحل ثبت نام در آزمون LSAT

داوطلبان می توانند فقط به صورت آنلاین و از طریق سایت به  آدرس www.lsac.org برای این آزمون ثبت نام نمایند.

در ابتدا می بایستی وارد سایت مرکز LSAC می شوید.

در  قسمت سمت چپ سایت، در بخش PROSPECTIVE STUDENTS بر روی گزینه باعنوان THE LSAT کلیک کنید.

نکته: قبل از شروع  ثبت نام، در این صفحه به مکان های مربوط به برگزاری آزمون و زمان بندی آزمون در هر قاره توجه فرمایید.

در صفحه ای که باز شد، بر روی گزینه ی بنفش رنگ Register now کلیک کنید، در صفحه ی باز شده قسمت sign up را انتخاب کنید و با ایجاد یک حساب کابری، اطلاعات خواسته شده را به طور دقیق در فرم مربوطه وارد کنید.

نکات قابل توجه در حین پر کردن فرم ثبت نام:

شما ملزم به داشتن پاسپورت معتبر هستید، می بایستی در فرم ثبت نام شماره پاسپورت را در قسمت مربوطه وارد نمایید. بدون شماره پاسپورت ثبت نام مقدور نمی باشد.

متقاضیان برای شرکت در این آزمون می بایستی مدرک لیسانس داشته باشند.

متقاضیان برای شرکت در این آزمون نیازی به مدرک آیلتس یا تافل ندارند. اما چون تمامی سوالات این آزمون به زبان انگلیسی هستند باید مسلط به زبان انگلیسی باشید.

پس از تکمیل فرم، یک نام کاربری و رمز عبور به متقاضیان داده می شود، این نام کاربری و رمز عبور متقاضیان را قادر میسازد تا از خدمات سایت همچون انتخاب محل برگزاری آزمون یا خرید منابع آزمون بهره مند شوند.

مدت اعتبار مدرک LSAT و سیستم نمره دهی

مدت اعتبار مدرک LSAT ، معادل 5 سال است.

میانگین نمرات داوطلب از 120 تا 180 محاسبه میشود و پایین ترین نمره 120 و بالاترین نمره 180 می باشد، حداقل نمره ی قبولی مورد نیاز داوطلب بستگی به دانشکده ای دارد که فرد مذکور از آن درخواست پذیرش تحصیلی کرده است. به عنوان مثال: برخی از دانشکده های حقوقی امریکا مثل دانشگاه کالیفرنیا حداقل نمره ی قبولی را 164 تعیین کرده است.

آزمون USMLE 

 USMLE یا (United States Medical Licensing Examination) آزمونی برای صدور مجوز پزشکی در ایالات متحده ی آمریکا است. پزشکان و فارغ التحصیلان و دانشجویان پزشکی در داخل و خارج از ایالات متحده آمریکا می بایستی برای ادامه تحصیل و یا کار، در این آزمون شرکت کنند. حامیان مالی این آزمون، فدراسیون بورد پزشکی دولت آمریکا (FSMB (Federation of State Medical  Boards و انجمن ملی ممتحنین پزشکی آمریکا (The National Board of Medical Examiners (NBME می باشد. به علاوه، مسئولیت برگزاری این آزمون برعهده ی دو انجمن های مذکور می باشد.

آزمون USMLE توانمندی پزشکان در نحوه بکارگیری اصول دانش پزشکی و مهارت های اساسی درمان بیمار را مورد ارزیابی قرار می دهد. متقاضیان آزمون باید قبل اقدام به ثبت نام، مدارک تحصیلی خود را به کمسیون آموزشی برای دانش آموختگان پزشکی خارجی ECFMG ( یا Educational Commission for Foreign Medical Graduates) ارسال کنند هزینه ی آن 65 دلار آمریکا میباشد. و پس از تأیید صلاحیت مدارک قادر خواهند بود در این آزمون شرکت کنند. برای این کار باید در وب سایت http://www.ecfmg.org ثبت نام کنید. در بخش IWA نام کاربری خود را وارد کنید و فرمی تکمیل کنید که در واقع فرم ثبت نام امتحانات USMLE است. در این فرم مشخصات فارغ التحصیلی و مدرک و دانشگاه شما پرسیده می شود. این فرم باید دقیق و کامل پر شود. در نهایت فرمی به شما داده می شود که باید این فرم را پرینت گرفته و توسط دانشگاهتان آن را تایید کنید و برای ECFMG بفرستید. این مراحل که انجام شد می توانید برای امتحان USMLE ثبت نام کنید. تمام اطلاعات و دستورالعمل های مورد نیاز درهنگام تکمیل پروفایلتان به شما داده خواهد شد. در ضمن، وقتی مدارک تحصیلی شما توسط ECFMG تایید شد، شما در هر زمانی که در امریکا نیاز به تایید مدارک یا نشان دادن نمره USMLE داشته باشید ECFMG این کار را برای شما انجام می دهد. این تایید مدارک تحصیلی محدودیت زمانی ندارد. 

مرحله ی اول

در این مرحله سوالات چند‌گزینه‌ ای موسوم به MCQ مرتبط با علوم پایه پزشکی (پزشکی عمومی) به داوطلبان ارائه می دهند. آزمون برمبنای رایانه CBT برگزار میگردد.

Computer Based Test) CBT) چگونه آزمونی است؟ درواقع نوع رایانه ای شده‌ی همان آزمون کتبی است. داوطلب یک روز قبل از روز آزمون در مرحله‌ی آموزشی، پانزده دقیقه ای شرکت می کند و با محیط و نحوه‌ی ‌آزمون آشنا‌ میشود.

مدت زمان این آزمون 8 ساعت میباشد. 280 سوال به هفت قسمت 60 دقیقه ای تقسیم میشود. هر قسمت شامل 40 سوال میباشد که به متقاضیان ارائه میشود. در این آزمون 45 دقیقه زمان استراحت به داوطلبین اختصاص می یابد. برای قسمت اول آزمون USMLE شهروندان آمریکایی 600 دلار و متقاضیان خارجی 880 دلار آمریکا میبایستی هزینه پرداخت کنند. هر متقاضی در آزمون مرحله ی اول  یک گزارش الکترونیکی از امتیاز خود دراین آزمون دریافت می‌کند که شامل وضعیت قبولی یا مردودی است.

 مرحله ی دوم

در این مرحله نحوه ی به کارگیری علم پزشکی، به صورت عملی مورد ارزیابی قرار میگیرد. مرحله ی مذکور یک امتحان بالینی است که تقریباً شبیه به  امتحان رزیدنتی که داخل ایران برگزار میشود، است که از دو مرحله تشکیل میشود:

۱ـ مرحله معلومات پزشکی (CK):

این آزمون رایانه ای یک آزمون یک روزه‌ی  شامل 9 ساعت امتحان می باشد که از 8 بخش 44 سوالی تشکیل شده است. موضوعات مربوط به این امتحان شامل علوم بالینی مانند پزشکی، جراحی، اطفال، روانپزشکی، زنان و زایمان و… می باشد.

۲ـ مرحله مهارت های پزشکی (CS):

یک آزمون یک ‌روزه‌ی شفاهی است و هرداوطلب می بایستی 12 بیمار را مورد ارزیابی و بررسی قراردهد. پزشکان 15 دقیقه برای گرفتن شرح حال و معاینه بالینی هر بیمار فرصت دارند و 10 دقیقه نیز برای نوشتن توضیحات و لیست اولیه تشخیصی و لیست تست های اولیه بیمار مهلت دارند.

هزینه ی ثبت نام مرحله ی دوم: برای قسمت اول 880 دلارآمریکا برای متقاضیان خارجی، 605 دلار برای شهروندان آمریکایی و برای قسمت دوم 1535 دلار آمریکا برای متقاضیان خارجی و 1280دلار برای شهروندان آمریکایی هزینه پرداخت شود.

مرحله ی سوم

گذراندن مرحله ی سوم برای کارکردن در آمریکا به عنوان پزشک لازم است. بنابراین برای اخذ ویزای کار (H1) حتما باید این مرحله گذرانده شود. خیلی از مهاجرین به آمریکا این مرحله از امتحان را در پایان سال اول رزیدنتی در آمریکا میگذرانند چون برای موفقیت در این امتحان باید از سیستم پزشکی و بیمارستانی آمریکا به خوبی آگاه بود. در این مرحله که باز هم به صورت رایانه ای برگزار می شود قدرت مدیریت پزشکی در اداره کردن بیمار بدون بدون نظارت پزشکی دیگر (منطبق با استانداردهای ایالات متحده) ارزیابی میشود. به عنوان مثال یک مریض اورژانسی به داوطلب تحویل داده میشود و داوطلب باید مدیریتش کند. مثلا باید بداند چه زمانی مریض را به بخش منتقل کند، چه آزمایشاتی برایش درخواست بدهد، چه سوالاتی از بیمار بپرسد، با چه متخصصینی مشاوره بدهد و اگر داوطلب اشتباه کند بلافاصله تاثیر اشتباه بوسیله رایانه برروی بیمار اعمال میشود به طوری که ممکن است ناگهان پیغامی برای داوطلب ظاهر شود که: “متاسفم، بیمار شما فوت کرد!”. مدت زمان این آزمون 2 روز میباشد. روز اول 233 سوال به صورت تستی در 6 قسمت مجزا و هر قسمت 60 دقیقه به متقاضیان ارائه داده میشود. در روز دوم 180 تست در 6 قسمت 30 دقیقه ای به داوطلب داده میشود.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل
محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل

زمانی که تصمیم میگیرید در آمریکا مشغول به تحصیل شوید گزینه های مختلفی برای زندگی و محل اقامت برای شما وجود دارد که در این مقاله این موارد را بررسی می کنیم ...

بیشتر بخوانید
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا

دانشجویان بین المللی معمولا مدت زمان زیادی که برای اخذ پذیرش از کالج و دانشگاه در آمریکا لازم است را جدی نمی گیرند. شما می توانید با دانستن این موضوع و برنامه ریزی دقیق مشکلی در زمان بندی و شروع تحصیلتان نداشته باشید. ...

بیشتر بخوانید
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده

شما می توانید به همراه خانواده ی خود برای تحصیل به آمریکا بیایید، اما باید مقررات ضوابط خاصی را در نظر بگیرید و فرم های مربوط را تکمیل کنید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: