مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رتبه بندی دانشگاه های ترکیه فاقد دانشکده پزشکی

رتبه بندی دانشگاه های ترکیه فاقد دانشکده پزشکی

تحصیل در ترکیه در مقایسه با تحصیل در کشورهایی مانند استرالیا، ایالات متحده، انگلیس، کانادا و سایر مقاصد تحصیلات عالی در سراسر جهان از لحاظ هزینه بسیار مناسب تر است. ترکیه یک کشور بین قاره ای است زیرا با برخی از کشورهای اروپایی و همچنین با برخی از کشورهای آسیایی مانند یونان، جورجیا، بلغارستان، آذربایجان، ایران، عراق و سوریه مرزهایی دارد. ترکیه به دلیل سطح آموزشی بالا و در مقابل هزینه های معقول تحصیلی، برای بسیاری از دانشجویان بین المللی به یک مقصد تحصیلی محبوب تبدیل شده است.

دلایل تحصیل در ترکیه و آزمون های مورد قبول دانشگاه های ترکیه 2021

دانشگاه های ترکیه به دلیل سطح آموزشی بالا و شهریه های معقول، محبوبیت خاصی میان دانشجویان بین المللی دارند. از دیگر مزایای تحصیل در ترکیه، نحوه ی پذیرش دانشگاه های ترکیه است. کنکور ترکیه بر خلاف کنکور ایران، محدود به یک آزمون نمی شود؛ شما برای پذیرش از هر دانشگاه، باید نمره ی مورد نظر همان دانشگاه را در  آزمون یوس کسب کنید. به این ترتیب شانس شما برای قبولی در رشته ی مورد نظرتان افزایش می یابد. 

همچنین گفتنی است که برخی از دانشگاه های ترکیه، در لیست آزمون های مورد قبول خود برای پذیرش دانشجویان بین المللی، علاوه بر آزمون YOS از آزمون های SAT و ACT نیز نام برده اند.




یکی از دانشگاه های شهر استانبول به نام دانشگاه ییلدیزتکنیک، اعلام کرد که در سال تحصیلی 2022-2021 با آزمون های SAT و ACT و سایر آزمون های بین المللی، پذیرش دانشجو خواهد داشت؛ اما با توجه به دیده نشدن آزمون یوس در لیست آزمون های مورد قبول اعلام شده، احتمال برگزار نشدن آزمون یوس 2021 در این دانشگاه وجود دارد.

رتبه بندی داخلی 2020 دانشگاه های ترکیه، فاقد دانشکده پزشکی

رتبهنام دانشگاهشهرامتیاز
1ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİAnkara769,7
2TEKNİK ÜNİVERSİTESİİstanbul753,15
3GEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİKocaelİ673,34
4İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİAnkara672
5 BOĞAZIÇ ÜNİVERSİTESİ İstanbul670,72
6SABANCI ÜNİVERSİTESİİstanbul667,05
7YILDIZ TEKNİK NİVERSİTESİİstanbul652,68
8İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜİzmir602,7
9ANADOLU ÜNİVERSİTESİEskşehir555,7
10ÇANKAYA ÜNİVERSİTESİAnkara549,89

هزینه ی تحصیل و هزینه ی زندگی در ترکیه 

هزینه‌های آموزش برای دانشجویان خارجی نسبتاً ارزان است و بسته به دوره‌ی تحصیلی، متغیر است. در ترکیه، دانشگاه‌های دولتی ارزان‌تر از موسسات خصوصی هستند، چون یک دوره‌ی کارشناسی ارشد یا دکتری در دانشگاهی دولتی در ترکیه، می‌تواند هزینه‌ای بین 800-300 دلار آمریکا در سال به‌ همراه داشته باشد. دانشگاه‌های خصوصی، هزینه‌های خاص خود را دارند و هزینه‌های‌شان معمولاً به 20000 دلار آمریکا در سال می‌رسد. در دانشگاه‌های دولتی، هزینه‌های آموزش برای دوره‌های تحصیلی به زبان انگلیسی، غالباً گران‌تر است و از 1500 - 600 دلار در سال متغیر است، در حالی که دوره‌های مشابه به زبان ترکی، هزینه‌ای بین 750-240 دلار در پی دارد.

هزینه‌های زندگی در ترکیه در مقایسه با مقصدهای تحصیلی دیگر در اروپا، نسبتاً پایین است. تخمین زده شده که به 400 تا 500 دلار در ماه، برای پوشش هزینه‌های زندگی از جمله مسکن در ترکیه نیاز است، اگرچه این به سبک زندگی شما و عادت‌های هزینه ‌کردنتان نیز بستگی دارد. شما همچنین به حدود 100 تا 150 دلار در هر ترم برای خرید کتاب‌های تحصیلی و هزینه‌های اجرایی نیاز دارید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: