مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
سرمایه گذاری در آمریکا

سرمایه گذاری در آمریکا

ویزای EB5 راهی برای دریافت گرین کارت (اقامت دائم) از طریق سرمایه گذاری در ایالات متحده است. برنامه ویزای سرمایه گذار EB-5، برای آن دسته از افراد غیرآمریکایی که می توانند در یک تجارت آمریکایی سرمایه گذاری کنند، امکان دریافت گرین کارت و اقامت قانونی فراهم می کند. برنامه ویزای EB-5 توسط خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) اجرا می شود. این برنامه توسط کنگره ایالات متحده در سال 1990 برای تسهیل افزایش سرمایه گذاری در اقتصاد ایالات متحده پایه ریزی شد. سرمایه گذاری در آمریکا می تواند منجر به  دریافت یک گرین کارت شود و از این طریق، سرمایه گذار به همراه همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال خود اجازه پیدا می کنند تا در آمریکا زندگی و یا به صورت دائمی کار کنند. پس از آن، سرمایه گذار و افراد تحت تکفل وی نیز این امکان را دارند تا واجد شرایط درخواست تابعیت آمریکا شوند.  ویزای EB2 ویزای کار با اولویت دوم است. این ویزا برای افرادی با مدارک پیشرفته تحصیلی و یا توانایی استثنایی حرفه ای مناسب است. مدارک پیشرفته، شامل مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر (یا معادل خارجی آن) هستند. فردی با لیسانس (یا معادل آن) و پنج سال کار نیز ممکن است واجد شرایط ویزای EB2 باشد. کسانی واجد توانایی استثنایی هستند که توانایی بالاتری در رشته مربوطه خود داشته باشند. این را می توان از طریق جوایز، سابقه کار یا شواهد دیگر نشان داد. ویزای EB2 همچنین در دسترس افرادی است که در جهت منافع ملی ایالات متحده کار خواهند کرد. این می تواند شامل متخصصان مراقبت های بهداشتی باشد که در مناطق محروم کار خواهند کرد.

امکان ثبت شرکت در آمریکا از طریق خارجی ها

در غالب موارد خارجی ها نیز اجازه خواهند داشت در آمریکا سرمایه گذاری نموده و شرکتی به ثبت برسانند. منتهی بهتر است علاقه مندان به این پروسه ها ابتدائا اقامت آمریکا را به دست آورند و با وکلای آمریکایی مشورت کنند چرا که قوانینی که برای خارجی ها در این خصوص وجود دارد، پیچیده تر از قوانین موجود برای شهروندان آمریکایی است. اخذ اقامت آمریکا همچنین کمک می کند فرد هم بابت اخذ ویزا آرامش خاطر داشته باشد و هم با اقتصاد و نیازهای بازار آمریکا آشنایی بیشتری پیدا کند و اطلاعات خود از قوانین ثبت شرکت آمریکا را افزایش دهد. باید توجه داشت که اگرچه آمریکا اقتصادی با ثبات دارد، سرمایه گذاری های نوپا در این کشور، علی الخصوص زمانی که توسط مهاجران خارجی انجام می گیرند، لزوما سودآور نخواهند بود. از جمله حوزه های سرمایه گذاری در آمریکا با شانس سودآوری بالا می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • واسطه گری و توزیع محصولات مختلف به مصرف کننده ها یا فروشنده های جزء
  • شرکت مشاوره تجاری بین المللی
  • شرکت خدمات امنیت اینترنتی
  • شرکت تهیه و توزیع نرم افزارهای امنیتی

مراحل ثبت شرکت در آمریکا

همچنین باید توجه داشت که ثبت شرکت در آمریکا دشوار است. با این حال می توان مهم ترین مراحل را در این راه به صورت ذیل خلاصه نمود:

  • انتخاب طرح تجاری یا همان business plan و به ثبت رساندن آن
  • انتخاب نوع شرکت به صورتی که با نوع فعالیت شرکت و طرح تجاری مذکور هماهنگی داشته باشد
  • انتخاب محلی برای ایجاد LLC
  • پیدا کردن شعبه ثبت شرکت در محل اقامت شخصیت حقوقی تجاری مورد نظر
  • در صورت لزوم ثبت LLC
  • درخواست اخذ EIN
  • در صورت لزوم اخذ آدرس ایمیل با دامنه آمریکا
  • باز کردن حساب بانکی در آمریکا
  • سپردن سرمایه اولیه با توجه به نوع شرکت
  • ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت ها و اداره مالیات و اخذ ID
  • چاپ آگهی ثبت شرکت پس از تاییدیه ادراه های مذکور

باید توجه داشت کسانی که قصد دارند از طریق ثبت شرکت اقامت دائم آمریکا یا همان Green Card را اخذ نمایند باید حداقل 1000000$ (دلار آمریکا) سرمایه گذاری کنند. البته در صورتی که شرکت مورد نظر در مناطق روستایی آمریکا فعالیت دارد این رقم به 500000$ (دلار آمریکا) کاهش می یابد. زمان طرح درخواست نیز فرد باید اثبات نماید با ثبت شرکت خود با سرمایه در نظر گرفته شده، برای حداقل 10 آمریکایی فرصت های شغلی تمام وقت ایجاد نموده و آن ها را حقوق مکفی استخدام کرده است.

ویزای سرمایه گذاری در آمریکا EB5 یا E2؟

سرمایه گذاران خارجی برای انتقال سرمایه به این کشور ابتدا باید از طریق ویزای EB5 وارد کشور آمریکا شوند. این ویزا یکی از بهترین ویزاهای سرمایه گذاری در این کشور شناخته شده است که سرمایه گذاران پس از مدت 12 ماه می ­توانند اقامت دائم یا گرین کارت این کشور را اخذ نمایند. سرمایه گذاران با 900000$ (دلار آمریکا) سرمایه اولیه می توانند در مناطق محروم کشور آمریکا سرمایه گذاری نمایند. همچنین افرادی که قصد کارآفرینی و یا ایجاد کسب و کار در این کشور را دارند می بایست دارای یک میلیون دلار سرمایه اولیه باشند و با ایجاد کسب و کار وی حداقل 10 نفر مشغول به کار شوند. اما حداقل سرمایه لازم برای اخذ ویزای سرمایه گذار E2 آمریکا فقط 500000$ (دلار آمریکا) در پروژه های اقتصادی آمریکا می باشد.

قوانین دولت آمریکا برای اخذ ویزای  EB5

افراد برای اخذ ویزای EB5 آمریکا باید دارای شرایط زیر باشند:

  • افرادی که قصد اخذ این ویزا را دارند می بایست قصد سرمایه گذاری فعال در این کشور را داشته باشند. این ویزا برای افرادی که قصد انتقال سرمایه از طریق خرید اوراق بهادار و یا انتقال سرمایه از طریق خرید ملک را دارند صادر نمی گردد.
  • سرمایه اولیه فرد باید متعلق به خود سرمایه گذار باشد زیرا در صورتیکه سرمایه هدیه و یا متعلق به فرد دیگری باشد که به وی داده شده است دولت آمریکا از وی مالیات دریافت خواهد نمود.
  • سرمایه گذاری و یا کسب و کار فرد بگونه ای باشد که برای اولین بار بعد از تاریخ 1990 در آمریکا ایجاد شده باشد و یا تغییری در کسب و کارهای قدیمی شود.
  • افرادی که با سرمایه 9000000$ (دلار آمریکا) باید در مناطق محروم این کشور و یا مناطقی که نرخ بیکاری در آنجا بالا است سرمایه گذاری نمایند.
  • افراد با سرمایه گذاری در این کشور ملزم به استخدام 10 نفر نیستند. تنها می بایست ایجاد 10 فرصت شغلی بصورت غیر مستقیم نمایند. از مهمترین مزایای اخذ ویزای EB5 اینست که سرمایه گذار اجازه انجام کار، زندگی و تحصیل در تمامی نقاط آمریکا را خواهد داشت.




مزایای اخذ ویزای EB5 آمریکا در سال 2021

از جمله مهم ترین مزایای انتقال سرمایه با اخذ ویزای EB5 در سال 2021 عبارتند از:

  • سرمایه گذاران احتیاجی به داشتن مدرک زبان انگلیسی ندارند.
  • سرمایه گذاران احتیاجی به تحصیلات دانشگاهی ندارند.
  • احتیاجی به سوابق مدیریتی ندارند.
  • سرمایه سرمایه گذاران پس از 5 سال فعالیت در آمریکا به همراه سود سرمایه گذاری به فرد بازگردانده خواهد شد.

ناگفته نماند اداره مهاجرت این کشور پرونده سرمایه گذاران را از طریق بررسی پروژه های انتقال سرمایه آنان ارزیابی می­ نماید و پس از گذشت 2 سال از سرمایه گذاری افراد به آنان گرین کارت آمریکا را اعطا می ­نماید. همچنین سرمایه گذاران می توانند پس از گدشت 5 سال و ارائه مدارکی همچون آزمایشات پزشکی و انجام مصاحبه هایی با اداره مهاجرت این کشور نسبت به دریافت پاسپورت و تابعیت این کشور اقدام نمایند.

ویزای سرمایه گذاری در آمریکا  E2

یکی دیگر از ویزاهای این کشور ویزای E2 می ­باشد. این ویزا بصورت نامحدود در دسترس است و اعتبار این ویزا به مدت 2-5 سال می ­باشد. از مهمترین مزایای اخذ این ویزا این است که سرمایه گذار می ­تواند به همراه اعضای خانواده خود به آمریکا سفر نماید. می ­توان اینطور بیان نمود که این ویزا یکی از راحت ترین و کم هزینه ترین ویزاهای سرمایه گذاری در این کشور است. سرمایه گذاران از طریق این ویزا می­ توانند برخی از سرمایه گذاری های موفق در این کشور را خریداری نمایند و با طرح های اقتصادی جدید و قوی تر به فعالیت بپردازند. افرادی که دارای سرمایه های اولیه کمی هستند می ­توانند از طریق اخذ ویزای E2 به سرمایه گذاری در این کشور اقدام نمایند.

ویزای E2 تا زمانی که فعالیت و کسب و کار سرمایه گذار در آمریکا فعال است دارای اعتبار می­ باشد. این ویزا در حقیقت می­ تواند تجربه ای برای سرمایه گذار در این کشور باشد. پس از اینکه فرد توانست سرمایه کافی به اندازه 500000$ (دلار آمریکا) از این طریق بدست آورد، می تواند برای اخذ ویزای سرمایه گذاری E5 اقدام نماید. اعضای خانواده سرمایه گذار همانند همسر وی نیز همزمان با فعالیت فرد در آمریکا می ­تواند برای اخذ مجوز کار در این کشور اقدام نموده و به انجام کار بپردازد. همچنی فرزندان وی نیز می­ توانند به ادامه تحصیل در این کشور بپردازند. ناگفته نماند افراد از طریق ویزای E2 در آمریکا نمی ­توانند بطور مستقیم درخواست گرین کارت این کشور را نمایند.

شرایط کلی برای اخذ ویزای E2 آمریکا

افرادی که قصد اخذ ویزای E2 را دارند می­ بایست دارای حداقل 500000$ (دلار آمریکا) سرمایه اولیه باشند. در صورتی که افراد قصد خرید بیزینسی در آمریکا را داشته باشد باید حداقل 50% سهام یک فعالیت تجاری را خریداری نماید. همچنین فرد برای تأیید سرمایه گذاری خود توسط اداره مهاجرت آمریکا باید مدارکی را ارائه نماید که توانایی مدیریتی وی و سابقه مدیریت فرد را در گذشته اثبات نماید.

سرمایه گذاران خارجی که با اخذ ویزای E2 به کشور آمریکا مهاجرت می ­کنند می ­توانند با تمامی اعضای خانواده خود اعم از همسر و فرندان خود به این کشور سفر نمایند. برای دریافت ویزای E2 سرمایه گذار نیازی به تحصیلات عالیه و یا مدرک زبان انگلیس

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده

شما می توانید به همراه خانواده ی خود برای تحصیل به آمریکا بیایید، اما باید مقررات ضوابط خاصی را در نظر بگیرید و فرم های مربوط را تکمیل کنید. ...

بیشتر بخوانید
کار در حین تحصیل در آمریکا
کار در حین تحصیل در آمریکا

با برنامه ی work/study می توانید در حین تحصیل در امریکا کار کنید، و اگر دانشجوی مقطع ارشد باشید فرصت های شغلی بسیار خوبی خواهید داشت ...

بیشتر بخوانید
مسیر تحصیل دانشجویان بین المللی در آمریکا
مسیر تحصیل دانشجویان بین المللی در آمریکا

شروع تحصیل در آمریکا با اخذ پذیرش از دانشگاه ها آغاز می شود و با دریافت ویزای دانشجویی آمریکا،زندگی دانشجویی شما و رویای آمریکایی آغاز می شود ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: