مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مهاجرت به انگلستان از طريق تحصيل

مهاجرت به انگلستان از طريق تحصيل

انگلستان میزبان بعضی از قدیمی‌ترین و پراعتبارترین دانشگاه‌های دنیا است، اما دوره‌ی دکتری تخصصی به چیزهایی بیش از صرف قدمت و شهرت نیاز دارد. خوشبختانه، افزون بر صفات مذکور، برنامه‌های پژوهشی انگلستان از نوآوری و پیشتازی در سطح جهان نیز برخوردارند، زیرا نسبت به آموزش دوره‌ی دکتری رویکردی مدرن دارند و حمایت‌های مالی سخاوتمندانه‌ای را در دسترس همه‌ی دانشجویان، مستقل از پیش‌زمینه‌ی زندگی‌شان، قرار می‌دهند. دانشگاه‌های انگلستان در همه‌ی موضوعات اصلی به پژوهش مشغول‌اند اما در سال‌های اخیر شاهد افزایش سرمایه‌گذاری در بهضی از قلمروهای دارای اولویت هستیم، همچون هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و حوزه‌های مرتبطی همچون دانش سلامتی و بیوانفورماتیک (Health Science and Bioinformatics). افزون بر اینها، دولت انگلستان تلاشی را برای جذب پژوهشگران بین‌المللی و حمایت از آنها آغاز کرده است و در این راستا در سال 2021 ویزای کاری سه‌سالی‌ای را برای دوران پس از اتمام تحصیلات معرفی کرده و حمایت‌های دانشجویی از دانشجویان دکتری را شامل حال دانشجویان خارجی نیز کرده است.

تحصیل در انگلستان 2021- جزئیات مهم
ویژگی هاشرایط
دانشگاه‌ها164
قدیمی‌ترین دانشگاهدانشگاه آکسفورد (1096 میلادی)
دانشجویان خارجی435،734
سال تحصیلیسپتامبر تا ژوئن

در انگلستان بیش از 150 دانشگاه وجود دارد. اکثریت غالب این دانشگاه‌های عمومی‌اند، به این معنا که از دولت انگلستان کمک مالی دریافت می‌کنند (از جمله بودجه‌ای برای هزینه‌های دانشجویان دکتری تخصصی). همه‌ی دانشگاه‌های انگلستان آزادند اهداف پژوهشی مطلوب خودشان را پی بگیرند، اما میزان کمک مالی دریافتی هر مؤسسه تا حدی وابسته به ارزیابی‌های منظمی است که از عملکرد آن مؤسسه به عمل می‌آيد و این ارزیابی‌ها بخشی از «چارچوب برتری پژوهشی» (Research Excellence Framework،REF) به حساب می‌آیند. تعداد اندکی از دانشگاه‌های خصوصی نیز در انگلستان به فعالیت مشغول‌اند. آنها به موضوعات مشخص گرایش دارند، مثلا بازرگانی یا حقوق. بخش‌های چهارگانه‌ی انگلستان اندک تفاوت‌های در نظام‌های آموزش عالی دارند:

  • انگلیس میزبان بیشتر دانشگاه‌های انگلستان است، از جمله قدیمی‌ترین دو دانشگاه (آکسفورد و کمبریج)
  • اسکاتلند میزبان 15 دانشگاه از دانشگاه‌های انگلستان است، از جمله چهار «دانشگاه باستانی» (سینت اندروز، گلزگو، آبدین و ادین‌برو) که تأسیس‌شان به قرون پانزدهم و شانزدهم میلادی بازمی‌گردد.
  • ولز هشت دانشگاه دارد که همه‌ی آنها مؤسسات عمومی هستند و تأسیس‌شان به قرون نوزدهم و بیستم میلادی باز می‌گردد.
  • ایرلند شمالی دو دانشگاه دارد که هر یک پردیس‌های متعددی دارند.

مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل در مدارس

مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل برای دانش آموزان یکی از اقدامات والدین برای بهره مند شدن فرزندانشان از تحصیل با کیفیت و نظام آموزشی بسیار پیشرفته می باشد. نظام آموزشی کشور انگلستان از سن 3 سالگی کودک آغاز می شود و معمولاً کودکان از 3 تا 5 سالگی در پیش دبستانی تحصیل می کنند و سپس از 5 تا 18 سالگی دوره تحصیل اجباری آن ها می باشد که شامل تحصیلات ابتدایی از 5 تا 11 سالگی و از 11 سالگی تا 16 سالگی در تحصیلات متوسطه و سپس از 16 تا 18 سالگی در دوره های Foundation Course یا A-Level می گذرانند تا آمادگی لازم جهت ورود به موسسات آموزش عالی را پیدا کنند. کالج ها و مراکز آموزشی بسیاری در کشورانگلستان وجود دارد که یکی از بهترین آن ها کالج بلربیز است که دارای محیطی مدرن برای تحصیل می باشد. همچنین هزینه تحصیل در این گونه مدارس خصوصی چیزی حدود 24 الی 45 هزار پوند در سال است. البته مدارس و دبیرستان های دولتی نیز در انگلستان وجود دارد که هزینه شهریه آن ها کمتر است و چیزی حدود 10هزار پوند در سال می باشد.

مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی

کارشناسی مقطع اول بعد از مدرسه است که حدوداً 4 سال طول می کشد. متقاضیان مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل می بایست برای ورود به مقطع کارشناسی فرمی به نام UCAS (Universities and Colleges Admission Service) را تکمیل نمایند و با استفاده از آن اجازه ورود به دانشگاه برای تحصیل در مقطع کارشناسی را به دست آورند. در مقطع کارشناسی متقاضیان مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل اجازه داشتن همراه یعنی خانواده خود را ندارند. یکی از مهم ترین مدارکی که برای تحصیل در این مقطع باید به سفارت ارائه شود داشتن مدرک آیلتس با نمره حداقل 6 می باشد که نشان دهنده سطح توانایی شما در زبان انگلیسی است. تحصیل در مقطع کارشناسی در 18 سالگی شروع می شود و مدارک مقطع کارشناسی متفاوتی وجود دارد که شامل کارشناسی علوم (BSc)، کارشناسی آموزش (BEd)، کارشناسی مهندسی (BEng) و کارشناسی هنر (BA) می باشند. رشته هایی که در مقطع کارشناسی در کشور انگلستان تدریس می شوند عبارتند از: مهندسی، ریاضیات، دروس پزشکی، انگلیسی، فلسفه و علوم کامپیوتر.

مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

یکی از مقاطع برای مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل مقطع کارشناسی ارشد می باشد. این مقطع که بعد از کارشناسی است حدود یک سال در انگلستان است که نسبت به دیگر کشورها این مقطع نیازمند صرف زمان کمتری می باشد و از این لحاظ موجب صرفه جویی در وقت دانشجو می گردد. دانشجوی متقاضی برای تحصیل در این مقطع نیاز به ارائه مدرک آیلتس با حداقل نمره 6.5 می باشد که باید به همراه دیگر مدارک به سفارت تحویل داده شود. دو نوع روش تحصیل شامل آموزش محور و پژوهش محور در مقطع کارشناسی ارشد در انگلیس امکان پذیر است. دوره های آموزش محور همچون مقطع کارشناسی است و دانشجو کلاس های خود را بر سر کلاس درس و به صورت تئوری می آموزد اما در روش پژوهش محور دانشجویان اغلب باید مشغول انجام پروژه های عملی زیر نظر اساتید راهنما باشند. برای پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد تنها داشتن مدرک آیلتس کافی نیست و دانشجو باید تجارب خاصی داشته باشد، البته گاهی همان مدرک کارشناسی هم کافی می باشد. برخی از رشته هایی که دراین قطع در کشور انگلستان تدریس می شوند عبارتند از: زمینه های پزشکی، علوم اجتماعی، فلسفه، هنر و حقوق.




مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل در مقطع دکتری

دکتری بالاترین سطح در مقاطع تحصیلی است که مدت زمان اتمام آن بستگی به خود دانشجو دارد. در انگلستان این امکان وجود دارد که دانشجویان بلافاصله بعد از اتمام مقطع کارشناسی در صورتی که نمرات آن ها عالی باشد اقدام به تحصیل در مقطع دکتری کنند، اما اغلب دانشجویان برای آمادگی بیشتر اقدام به گذراندن مقطع کارشناسی ارشد نیز می کنند. متقاضیان مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل نیاز به مدرک آیلتس با نمره بالای 6.5 دارند. همچنین دانشجو باید توصیه نامه هایی از اساتید قبلی خود را نیز به سفارت به همراه مدارک دیگر خود تحویل دهد. متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا بایستی به ارائه ی پیشنهاد های تحقیقاتی اقدام نمایند. تحصیل در مقطع دکتری نیازمند داشتن استاد راهنما یا سوپروایزر دارد که این اساتید دانشجو را از اول که دانشجو درخواست پذیرش تحصیلی می کند تا آخر زمان تحصیل که باید پروژه نهایی خود را ارائه نماید راهنمایی می کنند.

مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل به همراه بورسیه تحصیلی

یکی از نکته های مورد توجه افرادی که قصد مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل را دارند این است که بورسیه تحصیلی به چه کسانی تعلق می گیرد. با توجه به بالا بودن هزینه های تحصیل و زندگی در کشور انگلستان نسبت به کشوری مثل آلمان، دانشجویان زیای برای دریافت بورسیه اقدام می کنند تا بتوانند با استفاده از این کمک هزینه مخارج خود را کاهش دهند. برای دانشجویان بین المللی 2 نوع بورسیه تحصیلی وجود دارد:

بورسیه تحصیلی دولتی

  • بورسیه تحصیلی چنینگ (CHEVENING): این بورسیه طرحی بلند مدت برای حمایت کردن از دانشجویان است که توانی بالقوه در تحصیل دارند. این بوریه توسط اداره امور خارجه و کشورهای مشترک المنافع و دانشگاه ها تامین می شود و شامل 2 نوع کمک هزینه است که به بورس تحصیلی و جوایز تقسیم می شوند.
  • بورسیه تحصیلی کشورهای مشترک المنافع: این بورسیه برای کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود و به دانشجویان عضو کشورهایی که منافع مشترک با انگلستان دارند و در گذشته مستعمره انگلستان بوده اند تعلق می گیرد مثل هند، استرالیا، پاکستان و غیره. در این بورسیه هزینه های تحصیل، زندگی، هواپیمایی و سایر کمک هزینه ها ارائه می گردد و در حال حاضر این بورسیه به دانشجویانی که در رشته هایی چون فناوری، علوم کاربردی و نظری و علوم انسانی تحصیل می کنند تعلق می گیرد.

بورسیه تحصیلی غیر دولتی

  • بورسیه دانشگاه کمبریج (Gates Cambridge Scholarship)
  • بورسیه دانشگاه آکسفورد (Rhodes House Scholarships)
  • بورسیه مدرسه بیزنس دانشگاه آکسفورد (MBA Skoll Scholarships)




مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل و کار دانشجویی

در اکثر کشورها قوانین به دانشجویان اجازه می دهند تا در حین تحصیل اقدام به انجام کار های پاره وقت کنند تا با حقوق و درآمدی که به دست می آورند بتوانند از هزینه های تحصیل و زندگی در انگلستان بکاهند. دانشجویانی که در انگلستان شروع به تحصیل می کند باید برای انجام کارهای پاره وقت از دانشگاه مجوز بگیرند. انجام کارهای دانشجویی ضمن تحصیل در انگلستان برای مقطع های کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری متفاوت است و دانشجو حق ندارد که بیش از ساعات مقرر شده، بدون هماهنگی با دانشگاه اقدام به کار بیشتری نماید. از فواید انجام کارهای دانشجویی در ضمن تحصیل علاوه بر کسب تجربه های کاری و مصاحبت با مشتریان می توان به آشنایی دانشجو با بازار کار اشاره کرد.

مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل و بررسی ویزای همراه

یکی از نکات مهم برای متقاضیان مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل این است که آیا کشور انگلستان امکان اخذ ویزای همراه را برای خانواده دانشجو فراهم می کند یا خیر. در این رابطه باید به این نکته اشاره کرد که مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل با استفاده از ویزای Tier 4 صورت می گیرد. اگر دانشجو برای دوره های بیش از 6 ماه از کشور انگلستان بورسیه تحصیلی دریافت کند و یا اگر دانشجو برای دوره های بالاتر از 12 ماه مثل کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش بگیرد این امکان وجود دارد که ویزای همراه برای خانواده وی یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال وی با استفاده از ویزای Tier 4 dependent صادر شود. برای این منظور فرد باید از تمکن مالی مناسب برخوردار باشد تا بتواند هزینه های زندگی خود و خانواده اش را در انگلستان تامین نماید. ارائه برگه معتبر بانک که ثابت کننده این موضوع است که متقاضی دارای تمکن مالی می باشد باید به همراه دیگر مدارک به سفارت ارائه گردد.

مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل و معرفی دانشگاه های برتر انگلستان

دانشگاه آکسفورد در رتبه ی بهترین دانشگاه‌های بریتانیا (انگلستان، ولز، اسکاتلند، ایرلند شمالی) قرار دارد. دانشگاه‌های برتر بریتانیا کدامند؟ اگر می‌خواهید در انگلستان، ولز، اسکاتلند یا ایرلند شمالی تحصیل کنید باید چه دانشگاه‌هایی را مد نظر قرار دهید؟

در جدولی که در ادامه می‌آید دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر بریتانیا بر اساس آمار مورد اعتماد رنکینگ بهترین دانشگاه‌های جهان (Times Higher Education World University Rankings) سال 2021 در اختیار شما قرار می‌گیرد. دانشگاه آکسفورد (University of Oxford) و دانشگاه کمبریج (University of Cambridge) در رده‌های اول و دوم قرار  دارند، در حالی که سه دانشگاه از لندن در بین پنج دانشگاه برتر اول قرار دارند. سه دانشگاه از اسکاتلند در بین 25 دانشگاه برتر قرار دارند: دانشگاه ادینبورگ (University of Edinburgh)، دانشگاه گلاسکو (University of Glasgow) و دانشگاه آبردین (University of Aberdeen)، در حالی که بهترین دانشگاه ولز، دانشگاه کاردیف (Cardiff University) است که در رتبه ی 27 قرار دارد. برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در ایرلند شمالی هستند، بهترین دانشگاه در این رنکینگ دانشگاه کوینز بلفاست (Queen’s University Belfast) است. در بین دانشگاه‌های برتر در بریتانیا، حدود 20 مورد از آنها در لندن قرار دارند، از جمله مؤسسات مشهوری مثل امپریال کالج (کالج سلطنتی) لندن (Imperial College London) و کالج دانشگاهی لندن (UCL) و دانشگاه‌های جدیدی مثل وست‌مینستر (University of Westminster) و دانشگاه گرینویچ (University of Greenwich).

دانشگاه های برتر انگلستان 2021
رتبه ی جهانیرتبه درانگلستاندانشگاهشهر
1
1

دانشگاه آکسفورد

 آکسفورد
22دانشگاه کمبریجکمبریج
11
3امپریال کالج لندنلندن
164

UCL

لندن
27
5

London School of Economics and Political Science

لندن
306

دانشگاه ادینبورگ

ادینبورگ
35
7

King’s College London

لندن
518

دانشگاه منچستر

منچستر
77
9

University of Warwick

Warwick
9110

دانشگاه بریستول

بریستول
92
11

دانشگاه گلسکو

گلسکو
10712

دانشگاه بیرمنگام

بیرمنگام
110
13

Queen Mary University of London

لندن
12114

University of Sheffield

Sheffield
127
15

University of Southampton

Southampton
140
13

University of Würzburg

Würzburg
133
16

دانشگاه یورک

یورک
13617

دانشگاه لنکستر

لنکستر
149
18

دانشگاه دورهام

دورهام
15819

دانشگاه ناتینگهام

 ناتینگهام
16020

دانشگاه لیدز

لیدز
16020

دانشگاه ساسکس

برایتون
163
22

دانشگاه لیورپول

لیورپول
17023

University of Leicester

Leicester
174
24

University of Exeter

Exeter
17825

دانشگاه ابردین

 ابردین
178
25

دانشگاه نیوکاسل

نیوکاسل
19127

دانشگاه کاردیف

کاردیف
200
28

University of East Anglia

Norwich
20028

Queen’s University Belfast

بلفست
201-25030

دانشگاه بث

بث
201-25030

University of Dundee

Dundee
201-25030

دانشگاه ریدینگ

ریدینگ
201-25030

St George’s, University of London

لندن
251-30035

Brighton and Sussex Medical School
دانشگاه پزشکی برایتون و ساسکس

برایتون
251-30035

University of Surrey

Guildford
251-30035

Swansea University

Swansea

مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

یکی از موارد مهم برای اخذ ویزای تحصیلی کشور انگلستان این است که متقاضی مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل بتواند به درستی و به شکلی صحیح مدارک خود را به سفارت در زمان مقرر شده ارائه نماید. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان عبارتند از:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم مربوطه
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • پاسپورت
  • مدرک زبان
  • مدارک تحصیلی
  • اثبات تمکن مالی
  • اثبات ترک انگلستان بعد از اتمام تحصیل
  • بیومتریک
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • ترجمه ی کلیه مدارک

مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت پس از تحصیل

دانشجویان متقاضی مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل نمی توانند پس از پایان اتمام تحصیل خود تنها به این دلیل که در انگلستان تحصیل کرده اند اقامت این کشور را به دست آورند. راه کسب اجازه اقامت در انگلستان برای دانشجویان پس از پایان مدت تحصیل آن ها این است که افراد پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های انگلستان از این کشور خارج شده و سپس درخواستی مبتنی بر ویزای کاری انگلستان به سفارت این کشور ارائه نمایند. دقت داشته باشید که برخلاف برخی کشورها در انگلستان این امکان وجود ندارد که دانشجو پس از پایان تحصیل و مدت زمان ویزای تحصیلی خود در همان خاک کشور انگلستان اقدام به تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری بکند بلکه حتما باید از این کشور خارج شود. در صورتی که متقاضی بعد از تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری کشور انگلستان به مدت 5 سال و 14 روز در انگلستان حضور داشته باشد و مشغول به کار باشد و در صورتی که مالیات های خود را به صورت دائم پرداخت کرده باشد می تواند درخواست خود را برای اخذ اقامت دائم کشور انگلستان به سفارت این کشور ارائه نماید و پس از سه سال برای پاسپورت خود اقدام نماید. با توجه به سخت گیری هایی که هم اکنون برای افراد خارج از اتحادیه اروپا اعمال می شود متقاضی باید حتماً تخصص و مهارت ویژه ای داشته باشد که در انگلستان به آن نیاز است تا شانس اخذ ویزای کاری فرد بالا برود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: