مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزای H1C آمریکا (ویزای پرستاران)

ویزای H1C آمریکا (ویزای پرستاران)


برنامه H-1C پرستار شاغل در یک منطقه محروم مورد تایید وزارت کار آمریکا

دسته ی کارگران موقت غیر مهاجر H-1C برای پرستاران خارجی است که به طور موقت به ایالات متحده می آیند و به عنوان یک پرستار ثبت شده در یک منطقه محروم از نظر خدمات حرفه ای بهداشت و درمان که توسط وزارت کار (DOL) تعیین شده است، مشغول به کار می شوند. گروه غیر مهاجر H-1C بخصوص برای رفع کمبود پرستار در ایالات متحده در سال 1999 معرفی شد. درخواست ویزای غیر مهاجرتی H-1C یک فرآیند چند مرحله ای است که شامل هماهنگی وزارت کار (DOL) و اداره مهاجرت و شهروندی (USCIS) است. قبل از تقدیم دادخواست به اداره مهاجرت و شهروندی (USCIS) برای ویزای H-1C ، وزارت کار (DOL) باید یک گواهی نامه به بیمارستان های متقاضی ارائه دهد که تایید کند که این مراکز از شرایط لازم طبق مقررات برخوردار هستند. از بین شرایط مندرجه، میتوان به این اشاره کرد که بیمارستان ها باید در 'یک منطقه محروم از نظر متخصصین بهداشت' قرار داشته باشند.

معیارهای صلاحیت ویزای پرستاران آمریکا H-1c

برای دریافت ویزای H-1C باید:

  • مجوز پرستاری کامل و بدون محدودیت در کشوری که تحصیلات پرستاری شما در آن انجام شده است داشته باشید یا تحصیلات و مجوز پرستاری از ایالات متحده دریافت کرده باشید.
  • از طرف شورای پرستاری ایالتی آمریکا مجاز به فعالیت در داخل در آن ایالت باشید.
  • شما باید امتحانی که توسط کمیسیون فارغ التحصیلان دانشکده های پرستاری خارجی (CGFNS) برگزار می شود را گذرانده باشید، یا مجوز کامل و بدون محدودیت برای کار به عنوان یک پرستار ثبت شده در ایالتی که در آن کار می کنید را داشته باشید، یا مجوز پرستار ثبت شده کامل و بدون محدودیت در تمامی ایالت های کشور را بهمراه مجوز موقت را برای کار به عنوان یک پرستار ثبت شده در ایالتی که در آن کار می کنید دریافت کرده اید. برای اطلاعات بیشتر، لطفاً به پیوست کمیسیون فارغ التحصیلان دانشکده های پرستاری خارجی (CGFNS) مراجعه کنید.
  • طبق قوانین ایالتی، شما باید از هر لحاظ واجد شرایط و توانایی کافی باشید تا بلافاصله پس از پذیرش در ایالات متحده به عنوان یک پرستار ثبت نام شده فعالیت کنید.
  • برای تکمیل فرمهای I-129 و درخواست کارگر غیرمهاجر به عنوان بخشی از برنامه ی H-1C، کارفرما باید تمامی شرایط و معیارهای لازم را داشته باشد. برای واجد شرایط بودن، کارفرمای ایالات متحده باید:
  • طبق قانون تأمین اجتماعی، یک بیمارستان زیرمجموعه D (subpart D) باشید
  • در 'منطقه محروم از نظر خدمات حرفه ای بهداشت ' مستقر شده باشید
  • حداقل 190 تخت مراقبت حاد داشته باشید
  • افرادی که خدمات درمانی دریافت می کنند کمتر از 35٪ جمعیت نباشند
  • افرادی که تحت پوشش بیمه MEDICAID هستند نباید کمتر از 28٪ باشند
  • توسط وزارت کار مورد تایید قرار گرفته باشید.


فرآیند درخواست ویزای پرستاران آمریکا H-1c

فرم I-129، دادخواست برای کارگر غیر مهاجر (Petition for a Nonimmigrant Worker)، باید توسط یک بیمارستان کارفرما در ایالات متحده ارسال شود. این بیمارستان باید از قبل اعلامیه تایید و پذیرش پرستاران غیرمهاجر H-1C را از وزارت کار دریافت کرده باشد.

مدارک اضافی (مدارکی اختیاری که موید اظهارات شما هستند) ویزای پرستاران آمریکا H-1c

فرم I-129 باید شامل مدارک زیر باشد:

  • کپی از برگه ی پذیرش صادر شده از سوی وزارت کار که نشان دهنده تصدیق فرم ETA-9081، تاییدیه پرستاران غیرمهاجر H-1C باشد. 
  • گزارشی از تمامی محدودیتهایی که قوانین ایالتی یا حوزه قضایی محل استخدام شما بر نوع خدماتی که ارائه می دهید اعمال کرده است. 
  • شواهدی مبنی بر اینکه شما از طرف شورای پرستاری ایالت، مجاز به کار به عنوان یک پرستار ثبت شده در ایالتی در ایالات متحده هستید و اینکه شما در یک مرکز ارائه دهنده ی خدمات مراقبت های بهداشتی مشغول به کار هستید.
  • شواهدی مبنی بر اینکه شما در امتحان کمیسیون فارغ التحصیلان دانشکده های پرستاری خارجی (CGFNS) قبول شده اید، یا مجوز کامل و بدون محدودیت (دائمی) برای فعالیت به عنوان یک پرستار ثبت شده در ایالت مورد نظر را کسب کرده اید یا یک کار کامل و مجوز بدون محدودیت (دائمی) در تمامی ایالت های ایالات متحده داشته و مجوز موقت برای فعالیت به عنوان یک پرستار ثبت شده در ایالت مورد نظر را دریافت کرده اید.
  • شواهدی که نشان دهد شما در همان کشوری که تحصیلات پرستاری را در آن گذرانده اید، مجوز بدون محدودیت فعالیت به عنوان پرستار را دریافت کرده اید؛ و یا شواهدی که نشان دهد شما تحصیلات پرستاری حرفه ای خود را در ایالات متحده آمریکا گذرانده اید. 
  • شواهدی که نشان دهد شما شایستگی کامل از لحاظ حرفه ای و قانونی (داشتن تمامی شرایط دریافت مجوزهای موقت که به شما اجازه می دهند استخدام شوید) در منطقه ای که در آنجا می خواهید مشغول به کار شوید دارید و اینکه شما بعنوان یک پرستار ثبت شده حرفه ای، بعد از پذیرش در آمریکا، مشغول به فعالیت خواهید شد.

درخواست برای ویزای پرستاران آمریکا H-1c در سفارت 

اگر فرم I-129 شما تأیید شود، یک اعلامیه تأیید را در فرم I-797، تحت عنوان اطلاعیه اقدام (Notice of Action)، برای کارفرمای شما ارسال خواهد شد، که وی متعاقبا این فرم را به شما ارسال می کند. برای درخواست ویزای غیر مهاجرتی در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده ممکن است از اعلامیه تأیید فرم I-797 استفاده شود. قبل از درخواست ویزای خود، لطفاً با سفارت یا کنسولگری ایالات متحده راجع به مدارکی که برای ارائه باید همراه داشته باشید مشورت کنید. همراه داشتن این موارد در روز ملاقات الزامی است:

  • گذرنامه معتبر و مدارکی که نشانگر ویزاهای صادرشده ی قبلی باشد
  • فرم اصلی I-797
  • فرم DS-156، درخواست ویزای غیرمهاجرتی، تکمیل و امضا شده 
  • گذرنامه معتبر برای سفر به ایالات متحده و با تاریخ اعتبار حداقل 6 ماه بیش از مدت زمان اقامت شما در ایالات متحده
  • فرم DS-157، برنامه ویزای تکمیلی غیرمهاجرتی ، که برای همه متقاضیان ویزای غیرمهاجرتی مرد در سنین 16 تا 45 سال، بدون توجه به ملیت و بدون توجه به محل درخواست آنها لازم است 
  • یک عکس 2*2 (بر حسب اینچ)

دوره اقامت/ تمدید حضور ویزای پرستاران آمریکا H-1c

تمدید ویزای پرستاران آمریکا
دوره اولیه اقامت تمدید اقامت
تا سه سال اقامت کلی به 3 سال محدود می شود. تمدید مدت اقامت برای تکمیل دوره 3 ساله پذیرش ممکن است انجام شود. با این حال، تمدید مدت اقامت برای تمدید دوره پذیرش بیش از 3 سال اولیه انجام نمی شود.

تغییر کارفرما ویزای پرستاران آمریکا H-1c

طبقه بندی غیرمهاجرتی H-1C محدود به کار در بیمارستان خاصی است که دادخواست را ارائه داده است. تغییر کارفرما مستلزم این است که کارفرمای جدید شما فرم I-129 جدید، دادخواست برای کارگر غیرمهاجر را تشکیل دهد. تا زمانی که فرم I-129 شما تأیید نشود، نمی توانید برای کارفرمای جدید اقدام کنید.

خانواده دارندگان ویزای پرستاران آمریکا H-1c

همسر و فرزندان مجرد زیر 21 سال شما حق حضور در طبقه بندی H-4 را دارند. H-4 طبقه بندی غیرمهاجرتی برای افراد وابسته به بیگانگان اصلی H است. افراد تحت تکفل شما براساس طبقه بندی H-4 اجازه ندارند در ایالات متحده کار نکنند.

ظرفیت ویزای پرستاران آمریکا H-1c

فقط 500 ویزای H-1C در هر سال مالی صادر می شود. همچنین، بر اساس جمعیت هر ایالت، محدودیت های عددی برای هر ایالت وجود دارد. سقف ایالتی که بیش از 9 میلیون نفر جمعیت دارند در هر سال مالی 50 نفر است. سقف محدوده ایالتی با 9 میلیون نفر جمعیت 25 نفر و یا کمتر از آن در هر سال مالی است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده

شما می توانید به همراه خانواده ی خود برای تحصیل به آمریکا بیایید، اما باید مقررات ضوابط خاصی را در نظر بگیرید و فرم های مربوط را تکمیل کنید. ...

بیشتر بخوانید
کار در حین تحصیل در آمریکا
کار در حین تحصیل در آمریکا

با برنامه ی work/study می توانید در حین تحصیل در امریکا کار کنید، و اگر دانشجوی مقطع ارشد باشید فرصت های شغلی بسیار خوبی خواهید داشت ...

بیشتر بخوانید
مسیر تحصیل دانشجویان بین المللی در آمریکا
مسیر تحصیل دانشجویان بین المللی در آمریکا

شروع تحصیل در آمریکا با اخذ پذیرش از دانشگاه ها آغاز می شود و با دریافت ویزای دانشجویی آمریکا،زندگی دانشجویی شما و رویای آمریکایی آغاز می شود ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: