مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بهترین شهرهای آلمان برای زندگی

بهترین شهرهای آلمان برای زندگی

هزینه زندگی در کشور آلمان مقرون به صرفه است ولی به عنوان دانشجوی بین المللی هر سنت برای شما با ارزش است و لازم است تا جایی که می توانید پس انداز کنید. شهری که برای زندگی انتخاب می کنید و به طبع هزینه اجاره ی خانه ایی که انتخاب می کنید، هزینه اصلی است که باید به صورت ماهیانه پرداخت کنید. اگر در شهر مونیخ زندگی کنید که یکی از گران ترین شهرهای آلمان است، امکان پس انداز کمی دشوار است و هزینه های دیگر زندگی نیز زیاد است و هرچه برای پس انداز تلاش کنید این امکان برای شما میسر نمی شود. اگر شما می خواهید در آلمان تحصیل کنید و به دنبال شهری هستید که هزینه های زندگی در آن پایین باشد، ما در اینجا 5 شهر ارزان آلمان را به شما معرفی می کنیم.

  • Bielefeld
  • فرانکفورت
  • هال (Halle)
  • کرفلد (Krefeld)
  • پاسو (Passau)

اما بیایید در این مقاله درباره ی بهترین شهرهای آلمان برای زندگی صحبت کنیم و فاکتور هزینه ی زندگی تنها فاکتورمان در انتخاب بهترین شهرها نباشد.

برلین پایتخت و از بهترین شهرهای آلمان

برلین پایتخت آلمان است و یکی از 16 ایالت جمهوری فدرال آلمان را تشکیل می دهد. این شهر با جمعیتی حدود 3.5 میلیون (4.5 میلیون نفر با شهرهای کوچک اطراف) بزرگترین شهر آلمان است، برلین به عنوان یک پایتخت با قدمت بالا نیز به شمار می آید هرچند از لحاظ تاریخی در مقایسه با لندن و مادرید ضعیف تر است، این شهر تا سال 1920 یکی از مهمترین و بزرگترین شهرهای جهان بود ولی بسیاری از مناطق آن و معماری تاریخی آن در نتیجه جنگ جهانی دوم از بین رفت. امروزه برلین دوباره به عنوان یک پایتخت مشهور جهان شمول یکی از ثروتمندترین ترین شهرهای اروپایی می باشد.

جاذبه های شهر برلین یکی از بهترین شهرهای آلمان

برلین جوانان، دانشجویان و استارت آپ های خلاق را به وسیله پتانسیل هایپ و شرکت های مشهور خود جذب میکند. برلین یک شهر مشهور در فرهنگ، سیاست، رسانه و علوم پزشکی است. اقتصاد آن مبتنی بر شرکت های فن آوری بزرگ، شرکت های بخش خدمات، دامنه متنوع صنایع نوین، تاسیسات و امکانات تحقیقاتی، شرکت های رسانه ای است. صنایع مهم نیز شامل فناوری اطلاعات، بیوتکنولوژی، ساخت و ساز و الکترونیک می باشد. برلین به دانشگاه های مشهور جهان، ارکسترها، موزه ها و مراکز تفریحی و میزبانی بسیاری از رویدادهای ورزشی معروف می باشد. باغ وحش های برلین یکی از محبوب ترین مناطق تفریحی در اروپاست.

شهر هامبورگ از بهترین شهرهای آلمان

شهر زیبا و معروف هامبورگ در میان سایر شهرهای آلمان رتبه دومین شهر را دارد و با جمعیتی بیش از 1.8 میلیون نفر بعد از شهر برلین قرار گرفته است. این شهر یکی از 16 ایالت فدرال آلمان، توسط منطه اشلسویگ-هولشتاین از شمال و نواحی ساکسونی از جنوب محاصره شده است. ایالت هامبورگ یعنی خود شهر هامبورگ همراه با شهرهای اطراف و روستاهای آن بیش از 5 میلیون نفر جمعیت دارد. در هامبورگ رودخانه البه و 2 جزیره معرف آن و رودخانه آلستر و رودخانه بیل را دارد.




شهر مونیخ از بهترین شهرهای آلمان

مونیخ پرجمعیت ترین شهر منطقه بایرن است، همچنین این شهرسومین شهر پرجمعیت آلمان و دوازدهمین شهر بزرگ اتحادیه اروپاست. مونیخ با جمعیتی حدود 1.5 میلیون، پس از برلین و هامبورگ قرار دارد.این شهر مرکز جهانی هنر، علم، فن آوری، چاپ و نشر، فرهنگ، نوآوری، آموزش و پرورش، کسب و کار و گردشگری است. مونیخ از استانداردهای بسیار بالای سطح کیفیت زندگی برخوردار است و طبق اخرین نظرسنجی های مردمی در رتبه بندی زندگی در شهرهای مختلف مونیخ پنجمین شهر پرطرفدار جهان توسط سازمان بررسی کیفیت زندگی مونولل 2021 می باشد.

شهر کلن از بهترین شهرهای آلمان

شهر کلن بزرگترین شهر در منطقه فدرال وستفالن است و چهارمین شهر پرجمعیت در آلمان پس از برلین، هامبورگ و مونیخ می باشد. این شهر با بیش از 1 میلیون نفر (1.08 میلیون) در منطقه شهری خود، بزرگترین شهر در حوزه راین نیز هست که یکی از مناطق عمده شهری اروپا است. این شهر در سمت چپ راین و حدود 45 کیلومتری جنوب شرقی پایتخت نوردراین وستفالن دوسلدورف و 25 کیلومتری شمال غربی بون قرار دارد. این بزرگ ترین شهر در مناطق مرکزی Franconian و Ripuarian است.

جاذبه های شهر کلن از بهترین شهرهای آلمان

کلیسای جامع معروف کلن محل اسقف اعظم کاتولیک کلن است. بسیاری از موسسات آموزش عالی در شهر وجود دارد، از جمله دانشگاه کلن (Universität zu Köln) یکی از قدیمی ترین و بزرگترین دانشگاه های اروپا، دانشگاه فنی کلن (Technische Hochschule Köln) بزرگترین دانشگاه آلمان و دانشگاه ورزشی آلمانی کلن (Deutsche Sporthochschule Köln) از مجموع دانشگاه های معروف کلن است. فرودگاه کلن بون هفتمین فرودگاه بزرگ آلمان است و در جنوب شرقی شهر واقع شده است، البته فرودگاه اصلی منطقه راین-روهر فرودگاه دوسلدورف است.

شرایط زندگی در بهترین شهرهای آلمان

وقتی صحبت از زندگی در شهرهای آلمان باشد 2 نکته خیلی مهم پیش می آید:

  • سطح درآمد در شهرهای مختلف
  • هزینه های زندگی در شهرهای مختلف

در شهرهای بزرگ تر مثل برلین، فرانکفورت و دوسلدورف ماهانه بین 900€ تا 1500€ (یورو)

در شهرهای کوچک تر مثل هانوور ماهانه بین 750€ تا 1100€ (یورو)

آلمان جزء کشورهایی است که سطح درآمد و قدرت خرید خیلی بالایی دارد. البته بالاترین سطح درآمد در دنیا به ترتیب مربوط به کشورهای سوئیس، سنگاپور و دانمارک است. هرچند در کشورهای گفته شده میزان هزینه های زندگی هم خیلی بالا است؛ به عنوان مثال سوئیس گران ترین کشور دنیا می باشد. میزان دقیق درآمد هر فردی در آلمان علاوه بر سطح تحصیلات، سابقه کاری و حوزه شغلی، به شهری که فرد در آن مشغول به کار است هم بستگی دارد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آلمان در یک نگاه
آلمان در یک نگاه

به عنوان یک عضو از سازمان ملل، کشور آلمان متعهد شده است که از صلح جهانی حراست کند، برقوانین بین المللی پایبند باشد، از حقوق انسان ها در سراسر جهان محافطت کند و با تمام کشورها طبق قوانین سازمان ملل،همکاری داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
زبان آلمانی را بشناسید
زبان آلمانی را بشناسید

واقعیت این است که آلمانی، زبانی دشوار است، اما شما می توانید همه چیز را یاد بگیرید. بسیاری از دانشجویان بین المللی اقدام به یادگیری زبان آلمانی می کنند و موفق می شوند. آلمانی ها معتقدند :'تمرین بهترین نتیجه را خواهد داشت.' ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: