مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
موسسه های کاریابی در آلمان

موسسه های کاریابی در آلمان

یک روشی که خیلی به شما در پیدا کردن کار کمک می کند، این است که شغل یابی را همانند یک شغل تلقی کنید. به این معنی که زمان مشخصی در روز به آن اختصاص دهید، مثلا 5 ساعت هر روز در هفته مشغول پیدا کردن شغل شوید. به هیچ عنوان در حین انجام کار دیگری مثل دراز کشیدن یا تماشای تلویزیون به دنبال شغل نگردید. حتما پشت میز کار خود نشسته و تمرکز کامل داشته باشید. از طرفی، سختگیرانه هم عمل نکنید. حتما آخر هفته را به خود اختصاص بدهید و به استراحت، گردش یا تفریح بپردازید. در طول روز هم حتما ساعتی را برای ناهار داشته باشید و در صورت امکان فعالیت ورزشی انجام دهید. به هیچ عنوان شب ها تا دیر وقت به انجام این کار نپردازید و حتما خواب کافی داشته باشید. داشتن ذهنی و بدنی سالم و منسجم بزرگترین ابراز شما در پیدا کردن شغل دلخواهتان خواهد بود. ضمنا، داشتن یک روتین کاری و مشخص شما را برای وقتی که کار پیدا کنید آماده می کند.

شرایط اقتصادی کشور آلمان

کشور آلمان با توجه به موقعیت خوبی که دارد از نظر اقتصاد در رتبه 5 جهان و همچنین بزرگترین و غنی ترین اقتصاد را در اروپا به واسطه صنعت قوی که در این کشور موجود است، داراست. در کشور آلمان شرایط و موقعیت های شغلی مناسب و فراوانی برای افراد متخصص و دانش دیده و ماهر وجود دارد. همچنین بازار کار در کشور آلمان حتی برای کارهای موقت و معمولی نیز مناسب است. طبق آماری که موسسه تحقیقاتی فدرال آلمان در زمینه مهاجرت اعلام کرده است اکثر افرادی که تابعیت کشورهای خارج از اتحادیه اروپا را دارند در مدت زمان کمتر از 1 سال موفق به پیدا کردن شغل شده اند.

مشاغل مورد نیاز آلمان در سال 2021

حوزه های کاری مختلفی در آلمان هستند که نیازمند افراد ماهر،حرفه ای و متخصص می باشند که در سال 2021 عبارت اند از: دانشمندان، متخصصین رشته های فنی، پزشکان بیمارستان، خودروسازی، مهندسین متخصص مکانیک، ریاضیدانان، ساخت و ساز، مهندسین فناوری اطلاعات و برق. همچنین مشاغل پرستاری و درمانی با توجه به اینکه جمعیت آلمان رو به پیری می رود از موقعیت شغلی مناسبی برخوردارند.

معرفی موسسه های کاریابی در آلمان

برخی از موسسه های کاریابی در آلمان عبارتند از:

موسسه های کاریابی در آلمان
پیدا کردن کار در آلمان

Contacs & Management

AZ Futuro-Trabajar en Alemania

Proco Global Frankfurt
Accenture Germany
TTA Personal Gmbh
Hays
English Language Jobs
S & W
Az Personalkonzepte
stuwex
Job center Berlin-Lichtenberg
Agentur fur Arbeit Berlin Sud
Bip Dientleistungen
randstad
Mietkoch freelance-cook
Job Point Neukolln

در کشور آلمان برای فعالیت در هر کاری ابتدا باید تسلط کافی به زبان آلمانی داشته باشید (حتی تدریس زبان انگلیسی). بدون داشتن تسلط امکان رسیدن به یک جایگاه شغلی میسر نیست و بعید به نظر می رسد. تسلط به زبان آلمانی در حد مکالمات روزمره جهت پیشرفت شما در کشور آلمان الزامی است، بر اساس آمار به دست آمده رشته هایی مانند مکانیک، مکاترونیک، برق، کامپیوتر و IT از جمله رشته هایی هستند که دارای بازار کار فوق العاده هستند.




نقش موسسه های کاریابی در آلمان برای مشاغل موقت

افراد متقاضی خارج از کشور آلمان که تخصصی در شغلی خاص ندارند می توانند در مشاغلی مانند پیشخدمتی یا یکسری از مشاغل روتین به صورت موقت اشتغال داشته باشند. طبق مقررات بین المللی در کشور آلمان مقدار درآمد برای مشاغل غیر تخصصی حدود 8.5€ (یورو) برای هر ساعت کاری می باشد، همچنین ساعات کاری 38 ساعت و امکان حداقل 18 روز مرخصی در سال وجود دارد. البته برای یافتن همین مشاغل موقت هم جهت کار پاره وقت حین تحصیل یا کار تمام وقت، موسسات کاریابی می توانند به افراد کمک زیادی بکنند. چرا که نه تنها خارجی ها بلکه خود آلمانی ها از تمامی موقعیت های شغلی در آلمان آگاه نیستند اما موسسات و سایت های کاریابی در آلمان بین متقاضیان کار و کارفرمایان ارتباط برقرار می نمایند.

مجوز کار در آلمان

متقاضیانی که تبعه کرواسی باشند طبق قوانین مصوب از سال 2015 نیاز به گرفتن مجوز کار می باشند. متقاضیانی که تبعه اتحادیه اروپا باشند و محل اقامتشان معتبر و مشخص باشد نیازی به گرفتن مجوز کار ندارند. متقاضیانی که تبعه کشورهایی مانند استرالیا، ژاپن، کانادا، نیوزلند، اسرائیل و آمریکا می باشند می توانند وارد کشور آلمان شده و مشغول به کار شوند.

در هر صورت اتباع کلیه کشورها به گرفتن مجوز رسمی برای اشتغال در کشور آلمان نیاز دارند و اولویت برای صدور جواز کار مهارت و تخصص متقاضیان می باشد. هم چنین باید توجه داشته باشید که امکان دارد دریافت جواز اشتغال در کشور آلمان گاهی سخت و مشکل باشد اما فعالیت در شغلی به صورت غیر قانونی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

پیدا کردن شغل با موسسه های کاریابی در آلمان

در کشور آلمان وب سایت های متعددی در زمینه کاریابی در آلمان وجود دارد که شما در قدم اول باید اقامت آلمان از طریق کار را به دست بیاورید تا بتوانید بعد از ارائه درخواست خود از طریق این وب سایت ها با کارفرماها به صورت حضوری در ارتباط باشید. این موسسات برای دستیابی راحت و آسان انگلیسی زبان ها و یا حتی سایر زبان های جهان فراهم شده است.

در کشور آلمان به طور معمول 60 شغل اصلی و چندین برابر این عدد شغل های وابسته مانند: پزشکی، معلمی، اپتومتریست و… وجود دارد. فرد متقاضی جهت اشتغال می بایست مدرک معتبر تحصیلی در ارتباط با زمینه مربوطه ارائه دهد، همچنین برای اطلاع از میزان معتبر بودن مدارک خود می توانید به وبسایت KMK.ORG مراجعه نمایند.

آژانس فدرال (bundesagentur fur arbeit)

آژانس فدرال ارائه دهنده گسترده ترین خدمات بازار کار در کشور آلمان می باشد که زیر مجموعه های این آژانس درآلمان حدود 700 دفتر است. این آژانس خدمات بسیار زیادی در ارتباط با کاریابی و مشاغل بین المللی و هم چنین بازار کار در کشور آلمان در اختیار متقاضیان قرار می دهد. هم چنین متقاضیان کار در کشور آلمان می توانند مدارک و رزومه خود را به پورتال کاری این موسسه ارسال کنند.

برای اینکه از موسسه های کاریابی در آلمان استفاده نمائید باید ویزای کاری آلمان را دریافت نمائید و همچنین شرایط اخذ ویزای کاری کشور آلمان احراز نمائید و پس از یافتن شغل و اشتغال در کشور آلمان بایستی کپی مدارک تحصیلی، رزومه و سوابق کاری خود را به مراکز مربوطه ارائه دهید و همچنین فرم های مربوط را به زبان آلمانی پر کنید.

شرایط کار در آلمان

کسی که با ویزای جستجوی کار به آلمان برود می تواند پس از پیدا کردن شغلی که مرتبط با حوزه تخصص تحصیلی وی باشد، درخواست دهد و ویزای جستجوی کار خود را تبدیل به ویزای کاری کند. لازم به ذکر است خارجی ها حتی اجازه خواهند داشت در آلمان ملک خریداری کنند و این برای کسانی که قصد مهاجرت کاری یا تحصیلی به آلمان را دارند اهمیت زیادی دارد. پیدا کردن شغل در آلمان طی سال 2021 دشوار نخواهد بود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

از نکات ضروری برای مصاحبه شغلی در آلمان چه می دانید
از نکات ضروری برای مصاحبه شغلی در آلمان چه می دانید

هر شرکت به دنبال ویژگی متفاوتی در متقاضی ها کننده ها است. اگر می خواهید در شرکت مورد نظرتان استخدام شوید، قبل از مصاحبه تا می توانید درباره ی شرکت و اهدافش اطلاعات جمع آوری کنید، این به شما کمک می کند که در اولین برخورد تاثیری مثبت بگذارید. ...

بیشتر بخوانید
بهترین شهرهای آلمان برای کار
بهترین شهرهای آلمان برای کار

براساس تحقیقات و در نظر گرفتن فاکتورهایی از قبیل : پیشنهاد کار، حقوق دریافتی، هزینه های زندگی و شانس های آینده لیست شهرهایی که فرصت های شغلی بالاتری دارند، آمده است. ...

بیشتر بخوانید
اخذ بلوکارت آلمان
اخذ بلوکارت آلمان

مدارک و شرایط لازم برای اخذ بلوکارت آلمان، این کارت چه مدت اعتبار دارد و آیا داشتن آن به اقامت دائم آلمان ختم می شود؟ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: