مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بورسیه تحصیلی استرالیا

بورسیه تحصیلی استرالیا

درخواست برای تحصیل در موسسات آموزشی در استرالیا ساده است، اگرچه کمی زمان ‌بر است و به برنامه ‌ریزی دقیقی نیاز دارد. به یاد داشته باشید که شما می‌توانید از موسسه‌ی آموزشی که قصد تحصیل در آن را دارید، دفتر ویزای استرالیا در کشور خود و واسطه‌های آموزشی، درخواست کمک و راهنمایی کنید.

بورسیه‌های بسیاری برای دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در استرالیا دارند، وجود دارد که می‌تواند منابع مالی را برای دوره‌ی تحصیل‌تان در اختیار شما قرار دهد. یک رقابت جدی برای کسب بورسیه وجود دارد، پس شما نباید تمام اُمید خود را بر روی کسب بورسیه‌ها قرار دهید، اما قطعاً ارزش بررسی کردن را دارد.

نگاهی کلی بر بورسیه تحصیلی استرالیا

با توجه به شرایط عمومی کشور زیبای استرالیا که بیان شد سالیانه افراد زیادی به قصد تحصیل در دانشگاه های استرالیا به این کشور مهاجرت می کنند. البته کشور استرالیا همانند آلمان و یا نروژ قانون تحصیل رایگان را ندارد. بنابراین شخص جهت تحصیل باید از قدرت مالی جهت پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی برخوردار باشد. دریافت بورسیه تحصیلی در استرالیا در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با محدودیت های خاصی روبرو می باشد. تعداد این کمک هزینه های تحصیلی اندک می باشند و رقابت جهت دریافت این بورسیه ها بسیار شدید می باشد. در ضمن برای تعدادی خاصی از کشورها برنامه ریزی شده اند. بنابراین جهت دریافت بورسیه تحصیلی در استرالیا پیشنهاد می شود در مقطع دکتری اقدام نمود. شرایط دریافت بورسیه تحصیلی در این مقطع به این ترتیب می باشد که شخص باید مقالات علمی بین المللی، کتاب های چاپ شده، مدرک تحصیلی معتبر، مدرک زبان انگلیسی با نمره بالا و … دارا باشد.

بورسیه تحصیلی استرالیا در مقطع کارشناسی

بورسیه تحصیلی در استرالیا در مقطع کارشناسی دارای شرایط ویژه ای می باشد. دلیل اصلی خاص بودن این کمک هزینه ها تعداد کم آن ها و رقابتی بودن آن ها می باشد. بورسیه ای که به دانشجویان کشورهای مختلف داده می شود متفاوت می باشد. به طور کلی دانشجو جهت استفاده از این بورسیه ها باید نشان دهد که دارای معدل بالا در مقطع دیپلم بوده و همچنین ریز نمرات کامل را باید به دانشگاه مورد نظر ارائه کند. داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل 6 در این مقطع بسیار حائز اهمیت می باشد. در ادامه تعدادی از بورسیه های تحصیلی در مقطع کارشناسی در این کشور آورده شده است:

  • بورسیه تحصیلی دانشگاه کاتولیک استرالیا: این بورسیه بر اساس شرایط تحصیلی و شایستگی دانشجویان ارائه می گردد و تا 50 درصد از هزینه های تحصیل و زندگی را پوشش می دهد.
  • بورسیه تحصیلی (ASS): این بورسیه در مقاطع مختلف تحصیلی و به ویژه مقطع لیسانس اعطا می شود و مختص دانشجویان منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیا می باشد.
  • بورسیه جوایز تقدیر استرالیا: این بورسیه حدودا 1.000 کمک هزینه به ارزش 15.000 دلار استرالیا را سالیانه برای دانشجویان در نظر می گیرد.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در استرالیا برای اشخاصی که به دنبال اخذ بورسیه تحصیلی در استرالیا نیستند سالیانه حدود 10 هزار الی 25 هزار دلار استرالیا می باشد.


بورسیه تحصیلی استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد

شانس دریافت بورسیه تحصیلی در استرالیا در این مقطع در مقایسه با مقطع کارشناسی بیشتر می باشد. بورسیه های تحصیلی متفاوتی در استرالیا وجود دارند که توسط نهاد های دولتی و خصوصی به دانشجویان بین المللی اعطا می گردند. شرایط دریافت این کمک هزینه ها در مقطع کارشناسی ارشد به نحو زیر می باشد:

  • ارائه مدرک لیسانس با معدل ممتاز؛
  • ارائه طرح تحقیقاتی نو و مفید؛
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی با نمره حداقل 6.5؛
  • ارائه توصیه نامه از اساتید شناخته شده؛
  • داشتن اختراعات و یا تحقیقات علمی؛
  • داشتن جایزه های بین المللی؛
  • ارائه مقالات معتبر بین المللی؛

در مجموع دانشجو باید ثابت کند که رزومه علمی قوی دارد. در ادامه تعدادی از بورسیه های تحصیلی در این مقطع بررسی می گردند.

  • بورسیه دوره های تحقیقاتی دانشگاه ملبورن: یکی از انواع بورسیه های دولتی و بسیار رقابتی در کشور استرالیا بورسیه (IPRS) استرالیا در دانشگاه ملبورن (Endeavour International Postgraduate Research Scholarship) می باشد، که به طور معمول به دانشجویان خارجی اختصاص داده می شود. این بورسیه هزینه های شهریه دانشگاه به طور کامل و نیز هزینه بیمه دانشجویی را شامل می شود. معمولا دانشجویانی که موفق به دریافت بورسیه (IPRS) استرالیا در دانشگاه ملبورن می شوند، بورسیه (MIRS) را نیز دریافت می نمایند.
  • بورسیه (MIFRS) یا (Melbourne International Fee Remission Scholarship): این بورسیه توسط دانشگاه به متقاضیان اعطا می شود، هزینه های پرداختی توسط بورسیه MIFRS کل شهریه دانشگاه را در بر می گیرد. هر دانشکده برای این نوع بورسیه تعدادی سهمیه و ظرفیت دارد. دریافت کنندگان این بورسیه خود به خود می توانند بورسیه MIRS را دریافت کنند.
  •   بورسیه دوره های غیر تحقیقاتی دانشگاه ملبورن: بورسیه IGS یا (International Graduate Scholarships) بورسیه مختص دانشجویان خارجی دوره های غیر تحقیقاتی است که مقطع کارشناسی خود را در دانشگاه ملبورن گذرانده اند و قصد ورود به مقطع کارشناسی ارشد را دارند، در این نوع از بورسیه مبلغی معادل 10 هزار دلار از شهریه سال اول مقطع کارشناسی ارشد متقاضی کسر خواهد شد. هزینه تحصیل در این مقطع سالیانه حدود 15 الی 30 هزار دلار استرالیا می باشد.

بورسیه تحصیلی استرالیا در مقطع دکترا

یکی از اصلی ترین اهداف بورسیه تحصیلی در استرالیا برای اکثر دانشجویان بین المللی، تحصیل در مقطع دکتری می باشد. با توجه به اهمیت کشور استرالیا به تحقیقات علمی و پژوهش هایی که در پیشرفت اقتصاد و صنعت استرالیا تاثیر گذار می باشد، معمولاً بودجه های کلانی جهت کمک به محققان و دانشجویان در مقطع دکتری تخصیص داده می شود. دانشجویان باید شرایط دریافت بورسیه را دارا باشند تا بتوانند از این شرایط ویژه استفاده کنند. مهم ترین این شرایط ارائه رزومه علمی پربار از جمله مقالات علمی ISI، شرکت در کنفرانس های بین المللی، داشتن تحقیقات علمی در زمینه مورد نظر و سابقه کار عملی و همچنین ارائه مدرک زبان انگلیسی با نمره حداقل 7 می باشد. در ادامه تعدادی از این کمک هزینه ها آمده است:

  • بورسیه (IPRS) استرالیا: این بورسیه به دانشجویان داخلی و بین المللی دوره‌ های کارشناسی ارشد و دکترای تحقیقاتی در  تمامی رشته‌ ها تعلق دارد. این بورسیه بسته به میزان صلاحیت دانشجو یک یا چند مورد از موارد شهریه دانشگاه، هزینه های زندگی و کمک هزینه تحقیقاتی را پوشش می دهد. در سال 2017 حداقل بورسیه RTP برای دوره تمام وقت، 26682 دلار و حداکثر بورسیه RTP برای دوره تمام وقت، 41682 دلار در نظر گرفته شده است.
  • بورسیه دانشگاه ملی استرالیا: بورسیه PHD دانشگاه ملی استرالیا که به تعداد محدود بوده و به دانشجویان خارجی دوره دکتری تعلق می گیرد و تا مدت 3 سال شهریه دانشگاه آن ها را تحت پوشش قرار می دهد.
  • بورسیه تحصیلی (RSES): بورسیه RSES که به دانشجویان دکترای در حال تحصیل در زمینه علوم زمینی اختصاص می یابد. این بورسیه سالانه ۸ هزار دلار به دانشجو می پردازد. دانشجویانی که این بورس را دریافت می نمایند امکان دریافت بورسیه های بیشتر را برای خود افزایش می دهند. هزینه تحصیل در این مقطع برای دانشجویانی که موفق به اخذ کمک هزینه تحصیلی نشده اند، با توجه به رشته و دانشگاه تحصیلی از 10 هزار دلار استرالیا در سال تا 30 هزار دلار استرالیا در سال کاملا متغیر می باشد.

بورسیه تحصیلی در استرالیا و مدارک مورد نیاز

دانشجویان بین المللی در مقاطع مختلف در صورتی می توانند از درخواست بورسیه تحصیلی در استرالیا بدهند که در قدم اول موفق به اخذ پذیرش تحصیلی شده باشند. البته در مقطع دکتری پذیرش به همراه کمک هزینه تحصیلی ارائه می گردد. جهت دریافت پذیرش تحصیلی دانشجو باید مدارک زیر را ارائه کند:

  • مدارک تحصیلی به صورت کامل در تمامی مقاطع گذشته؛
  • توصیه نامه از اساتید دانشگاه؛
  • انگیزه نامه؛
  • پرپوزال برای دانشجویان مقطع فوق لیسانس و دکتری؛
  • مدارک هویتی و گذرنامه؛
  • ارائه مدرک زبان معتبر؛
  • نامه بانکی اثبات گواهی تمکن مالی؛
  • نامه اثبات عدم سو پیشینه؛

بورسیه تحصیلی استرالیا و شرایط دریافت ویزای تحصیلی استرالیا

وب سایت وزارت امور داخلی یک برنامه ی چک لیست بررسی اسناد در اختیار شما قرار می دهد؛ این برنامه لیستی از اسناد مورد نیاز با توجه به شرایط خاص شما را در اختیار شما قرار می دهد. به طور معمول، دانشجویان باید موارد زیر را ارسال کنند:

  • فرم درخواست ویزای دانشجویی استرالیا تکمیل شده (157A)؛
  • پرداخت هزینه درخواست ویزا، در حال حاضر در بیشتر موارد 620 دلار استرالیا (معادل 420 دلار آمریکا) است؛
  • کپی پاسپورت، صفحه اطلاعات بیولوژیک (ممکن است از برخی دانشجویان خواسته شود گذرنامه خود را به صورت فیزیکی ارائه دهند)؛ 
  • گواهی ثبت نام یا پیشنهاد نامه (certificate of enrolment or letter of offer)؛
  • شواهد داشتن بودجه کافی؛  
  • مدارک مربوط به پوشش بیمه درمانی؛
  • نتایج آزمون مهارت انگلیسی؛
  • نتایج بررسی سوابق کیفری؛
  • چهار عکس جدید به اندازه گذرنامه؛

بعد از این که تمامی این مدارک را تهیه و اسکن کردید، شما باید در سامانه ImmiAccount یک پروفایل شخصی ایجاد کنید و از طریق این پروفایل، درخواست خود را ثبت کنید. بررسی بیشتر پرونده های ویزا چهار هفته طول می کشد. اگر برای دوره ای طولانی تر از 10 ماه در استرالیا تحصیل می کنید و این دوره در پایان سال تحصیلی استرالیا (معمولاً اواسط دسامبر) به پایان برسد، ویزای شما معمولاً تا 15 مارس سال بعد معتبر خواهد بود. اگر دوره شما بیش از 10 ماه باشد و در ژانویه تا اکتبر پایان یابد، ویزای شما معمولاً به مدت دو ماه پس از اتمام دوره معتبر خواهد بود. تحت برخی شرایط، به شما این امکان داده شده تا در پایان دوره خود درخواست ویزای بیشتر را داشته باشید (برای اطلاعات بیشتر از وب سایت وزارت امور داخلی بازدید کنید.)


بورسیه تحصیلی استرالیا و دانشگاه های برتر استرالیا

استرالیا دارای 43 دانشگاه است که 8 دانشگاه آن همواره در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. دانشگاه های سیدنی، ملبورن، کوئینز لند، آدلاید، وسترن، موناش ودانشگاه ملی استرالیا که از قدمت تاریخی نیز برخودار هستند، از دانشگاه های برتر استرالیا می باشند.‌ استرالیا بعد از ایالات متحده و انگلیس بیشترین جذب دانشجوی بین المللی را دارد. افراد متقاضی ویزای تحصیلی استرالیا می توانند برای دریافت پذیرش، رزومه تحصیلی خود و هزینه پذیرش را به صورت آنلاین و از طریق مراجعه به سایت هریک از این دانشگاه ها ارسال نمایند.

دانشگاه های برتر استرالیا 2021
رتبه ی جهانی رتبه در استرالیا دانشگاه ناحیه/قلمرو شهر
31
1 دانشگاه ملبورن ویکتوریا ملبورن
51 2 دانشگاه سیدنی نیوساوث ولز سیدنی
59
3 دانشگاه ملی استرالیا Australian Capital Territory کنبرا
62 4 دانشگاه کویینزلند کویینزلند بریزبین
64
5 دانشگاه موناش ویکتوریا ملبورن
67 6 UNSW Sydney نیوساوث ولز کینگزاستون
118 7 دانشگاه آدلاید نیوساوث ولز آدلاید
139 8 دانشگاه وسترن استرالیا وسترن استرالیا پرث
160 9 دانشگاه تکنولوژی سیدنی نیوساوث ولز سیدنی
184 10 دانشگاه کنبرا Australian Capital Territory کنبرا
186 11 دانشگاه تکنولوژی کویینزلند کویینزلند بریزبین
195 12 Macquarie University نیوساوث ولز سیدنی
201-250 13

Curtin University

وسترن استرالیا پرث
201-250 13 Griffith University کویینزلند بریزبین، گلد کوست، لوگان
201-250 13 James Cook University کویینزلند Townsville
201-250 13

La Trobe University

ویکتوریا ملبورن
201-250 13

University of Wollongong

نیوساوث ولز Wollongong
251-300 18

Australian Catholic University

نیوساوث ولز سیدنی
251-300 18

Deakin University

ویکتوریا Geelong
251-300 18 Flinders University South Australia آدلاید
251-300 18 دانشگاه نیوکاستل نیوساوث ولز Callaghan
251-300 18

Western Sydney University

نیوساوث ولز سیدنی
301-350 23

RMIT University

ویکتوریا ملبورن
301-350 23

University of South Australia

South Australia آدلاید
351-400 25

Swinburne University of Technology

ویکتوریا Hawthorn
351-400 25 دانشگاه تاسمانیا تاسمانیا هوبارت
351-400 25 دانشگاه ویکتوریا ویکتوریا ملبورن
401-500 28

Edith Cowan University

وسترن استرالیا Joondalup
501-600 29

Bond University

کویینزلند گلد کوست
501-600 29

دانشگاه چارلز داروین

Northern Territory Casuarina
501-600 29

Murdoch University

وسترن استرالیا Murdoch
501-600 29

University of Southern Queensland

کویینزلند Toowoomba
601-800 33

Southern Cross University

نیوساوث ولز Lismore
601-800 33

University of the Sunshine Coast

کویینزلند Sunshine Coast
801-1000 35

Central Queensland University

کویینزلند Rockhampton
801-1000 35

Charles Sturt University

نیوساوث ولز Bathurst
801-1000 35

Federation University Australia

ویکتوریا بریزبین


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
ویزای دانشجویی استرالیا
ویزای دانشجویی استرالیا

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: