مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تبدیل اقامت به تابعیت در آلمان

تبدیل اقامت به تابعیت در آلمان


شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک شهروند دارای تابعیت در آلمان چیست؟

برای گرفتن تابعیت آلمان، شخص باید حداقل هشت سال در آلمان قانوناً زندگی کرده و اجازه‌ی اقامت لازم را داشته باشد. خارجیانی که دوره‌ی ادغام را باموفقیت به‌پایان رسانده‌اند، پس از هفت سال، واجد شرایط دریافت تابعیت می‌شوند. افرادی که مایل به دریافت تابعیت هستند، باید وفاداری خود را به قانون اساسی آلمان اعلام کنند و تسلط کافی به زبان آلمانی داشته باشند. دانستن زبان آلمانی، پیش‌شرط اساسی ادغام در جامعه‌ی آلمان است. متقاضیان دریافت تابعیت باید با سیستم حقوقی، جامعه و شرایط زندگی در جمهوری فدرال آلمان (آزمون تابعیت) آشنا باشند و بتوانند بدون توسل به کمک‌های اجتماعی، زندگی خود را تامین کنند، مگر اینکه شرایط زندگی، خارج از کنترل آن‌ها باشد. و همچنین آن‌ها نباید مرتکب جرایم جنایی شوند. علاوه بر این، آن‌ها باید تابعیت قبلی خود را نیز رها کنند. در موارد خاص یا برای گروه‌های خاصی از افراد، ممکن است چند ملیّتی بودن پذیرفته شود. قوانین ویژه‌ای در مورد اشخاص با وضعیت خاص (خارجی‌های آواره و افراد بی‌تابعیت) اعمال می‌شود و شهروندی دارای تابعیت را برای آن‌ها آسان می‌سازد. نهاد محلی اخذ تابعیت، می‌تواند به شما بگوید که آیا واجد شرایط دریافت تابعیت هستید و چگونه درخواست خود را ارائه دهید.

تابعیت آلمانی گرفته شده چیست؟

همسرانی که هنوز واجد شرایط دریافت تابعیت نیستند و فرزندان خردسال نیز می‌توانند همراه با همسر یا والدین واجد شرایط خود، درخواست تابعیت دهند که این امر به خانواده‌های خارجی، امکان گرفتن تابعیت آلمان را می‌دهد. جدا از داشتن حداقل شرایط اقامت در آلمان، شرایط گرفتن تابعیت گرفته شده، همان شرایطی است که برای تابعیت براساس حق قانونی اعمال می‌شود.

آیا همسران یا شرکای قانونی شهروندان آلمانی، واجد شرایط دریافت تابعیت اولیه هستند؟

همسران یا شرکای همجنس قانونی شهروندان آلمانی، پس از سه سال اقامت قانونی در آلمان، واجد شرایط دریافت تابعیت می‌شوند. آن‌ها در زمان درخواست، باید حداقل دو سال ازدواج کرده یا در یک شراکت قانونی باشند. شرایط عمومی برای گرفتن تابعیت نیز برای آن‌ها اعمال می‌شود.




متقاضیان دریافت تابعیت، چقدر باید به زبان آلمانی صحبت کنند؟

متقاضیان اخذ تابعیت باید تسلط کافی به زبان آلمانی داشته باشند: مهارت‌های شفاهی و کتبی زبان آلمانی، معادل سطح B1 چارچوب مرجع مشترک اروپا برای زبان‌هاست. توانایی صحبت کردن به زبان آلمانی، یک ضرورت مطلق است. امکان برقراری ارتباط به زبان آلمانی، برای ادغام در اجتماع و اقتصاد ضروری است.

آیا خارجی‌های افراطی یا جنایتکار، می‌توانند شهروند دارای تابعیت در آلمان شوند؟

نه. اکثریت قریب به اتفاق خارجیانی که پیوسته در آلمان زندگی می‌کنند، به‌اندازه‌ی همتایان آلمانی خود قانون‌مند هستند. این را آمارهای رسمی جرم و جنایت و اطلاعات جمع‌آوری شده توسط دفتر فدرال برای حمایت از قانون اساسی مستند کرده است. از اول ژانویه سال 2000، قانون اعطای تابعیت، شامل بندی است که در صورت وجود شواهد واقعی، از اعطای تابعیت به افرادی که شواهد حقیقی از فعالیت‌های ضد قانون اساسی، افراط‌گرایی یا تروریستی آن‌ها وجود دارد، جلوگیری می‌کند. قبل از اعطای تابعیت، مقامات به طور منظم با پلیس و مقامات امنیتی، برای محافظت از قانون اساسی در مورد این افراد، مشورت می‌کنند. علاوه بر این، کلیه‌ی متقاضیان بالای 16 سال ملزم به اعلام وفاداری صریح و الزام‌آور خود به اصول آزاد و دموکراتیک قانون اساسی آلمان هستند.

هزینه‌ی دریافت تابعیت آلمان چقدر است؟

هزینه‌ی دریافت تابعیت پیوسته یا اختیاری، 255 یوروست. برای هر کودک صغیر وابسته که به‌همراه والدین خود تابعیت گرفته، هزینه‌ی 51 یورویی گرفته می‌شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آلمان در یک نگاه
آلمان در یک نگاه

به عنوان یک عضو از سازمان ملل، کشور آلمان متعهد شده است که از صلح جهانی حراست کند، برقوانین بین المللی پایبند باشد، از حقوق انسان ها در سراسر جهان محافطت کند و با تمام کشورها طبق قوانین سازمان ملل،همکاری داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
زبان آلمانی را بشناسید
زبان آلمانی را بشناسید

واقعیت این است که آلمانی، زبانی دشوار است، اما شما می توانید همه چیز را یاد بگیرید. بسیاری از دانشجویان بین المللی اقدام به یادگیری زبان آلمانی می کنند و موفق می شوند. آلمانی ها معتقدند :'تمرین بهترین نتیجه را خواهد داشت.' ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: