مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
خرید ملک در ایتالیا

خرید ملک در ایتالیا

سال گذشته بازار مسکن ایتالیا ثبات داشت. تقاضا برای مسکن افزایش زیادی داشت، اما ساخت و سازهای مسکونی کمتر بود. با این حال، ایتالیا به شدت تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت که پیامدهای نامشخصی برای بازار مسکن داشت. براساس ISTAT، شاخص بهای مسکن در سطح کشور در سال 2019 تقریباً 0.31٪ افزایش یافت (هنگامیکه با نرخ تورم تنظیم شد، بدون تغییر ماند). سه ماهه چهارم، قیمت خانه در Q4 2019 به میزان اندکی یعنی 0.2٪ کاهش یافت، اما در طول سال مالی، در واقع 0.22٪ از نظر واقعی افزایش یافت. 

خرید ملک در ایتالیا در سال 2019

قیمت خانه های جدید 0.98٪ (0.68٪ بواسطه تورم تعدیل شد) افزایش یافت، قیمت های فعلی خانه 0.1٪ افزایش داشت (درصورتی که با نرخ تورم تنظیم شود 0.19٪ پایین آمده است)، طبق گفته Centro Studi di Abitare، متوسط قیمت خانه های نوساز در هشت کلانشهر کشور در سال 2019 با 2.2٪ افزایش به 4،470 یورو (4،925 دلار آمریکا) در متر مربع رسیده است. در طول سال 2019، فروش خانه های جدید در ایتالیا 9.8٪ نسبت به سال قبل افزایش یافته است، در حالی که فروش در کلان شهرها 5.9٪ افزایش یافته است.

انتظار می رود فروش ملک و قیمت مسکن در نیمه اول سال 2020 به شدت کاهش یابد، زیرا خریداران مسکن خریدهای خود را تا زمان مهار ویروس کرونا لغو کرده و یا به تاخیر می اندازند و منتظر می شوند تا اقتصاد به حالت عادی باز می گردد. اقتصاد ایتالیا پس از گسترش 0.8٪ در 2018 و 1.7٪ در سال 2017، در میان تنش های تجاری و چشم انداز سرمایه گذاری ضعیف، سال گذشته 0.3٪ رشد کرد. پیش بینی می شود همه گیر ویروس کرونا اقتصاد ایتالیا را که در حال حاضر بیمار است امسال به رکود بکشاند. 

شرکت اقتصادی آکسفورد (Oxford Economics) پیش بینی می کند سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو در سال جاری 3٪ منقبض شود اما سایر پیش بینی ها حاکی از آن است که اقتصاد ممکن است تا 7٪ کوچک شود، با وجود اینکه دولت ایتالیا برای حمایت از اقتصاد طی ماه های آینده 25 میلیارد یورو، در قالب اقدامات تعلیق پرداخت وام وام مسکن اول اختصاص داده است. 

بازده اجاره مسکن در ایتالیا

بازده ناخالص اجاره در ایتالیا از کم تا متوسط متغیر است

بازده ناخالص اجاره در مراکز تاریخی رم، میلان، ونیز و فلورانس- بازدهی که می توانید از اجاره دریافت کنید، در مقایسه با قیمت خرید یک ملک، بهمراه کسر مالیات، هزینه های خالی بودن خانه و سایر هزینه ها- از 2.4٪ تا 4.4٪، با بازده تقریباً یکسان در هر چهار مکان تخمین زده می شود. بازده آپارتمانهای 120 متر مربعی واقعاً در میلان کم است، در آپارتمانهای کوچکتر بازده بهتر است.

قیمت آپارتمان در ایتالیا

قیمت هر مترمربع آپارتمان در مرکز رم حدود 6500 تا 8000 یورو است. قیمت آپارتمان در حومه ثروتمند شهر رم برای هر متر مربع به طور متوسط بین 4500 تا 5800 یورو است. میلان گرانتر است و آپارتمانهای آن در مركز 8900 تا 12400 یورو برای هر متر مربع و آپارتمانهای آن در حومه شهرها 6600 تا 7700 یورو برای هر متر مربع قیمت گذاری شده اند. قیمت آپارتمان در مرکز ونیز حدود 5400 تا 6400 یورو برای هر متر مربع و در حومه شهری بین 4500 تا 4900 یورو برای هر متر مربع تعیین شده است، بازده در مرکز شهر حدود 3.7 درصد است. بازده در فلورانس به طور متوسط حدود 4.7٪ است.

نتیجه گیری: قیمت املاک در ایتالیا جذاب به نظر می رسد. اما بازده ناخالص اجاره هنوز ضعیف است و سیستم مالیات ایتالیا مانع افزایش این بازده می شود.

مالیات و هزینه ی مسکن در ایتالیا

مالیات بر درآمد اجاره در ایتالیا زیاد است

  • درآمد اجاره ای: افراد غیرمقیم در ایتالیا از درآمد اجاره ای به دست آمده در ایتالیا مالیات می پردازند. این نرخ ها از 23 تا 43 درصد است. کمک هزینه شخصی همسر و خانواده برای افراد غیر مقیم در دسترس نیست، اما ممکن است تخفیف های خاصی اعمال شود.
  • سود سرمایه: اگر دارایی بیش از پنج سال نگه داشته شود، از سود سرمایه مالیات کسر نمی شود. در غیر این صورت سود سرمایه به عنوان درآمد عادی در نظر گرفته می شود و با نرخ های پیش رونده مالیات می گیرد.
  • وراثت: مالیات بر ارث بسته به رابطه بین متوفی و ذینفع، با مبالغ آستانه غیر مشمول مالیات، از 4 تا 8 درصد اخذ می شود.
  • ساکنان: ساکنان از درآمد جهانی خود مالیات می پردازند با نرخ 23٪ تا 43٪.




راهنمای خرید ملک در ایتالیا

هزینه های معامله در ایتالیا از متوسط تا زیاد در نظر گرفته می شود.

کل هزینه های معاملات در ایتالیا برابر با 8.88٪ تا 22.70 از ارزش ملک است. مالیات ثبت نام برای خانه های اول 3٪ و برای خانه های دوم 7٪ است. خریداران غیرمقیم (چه خانه اولی یا خانه دومی) 7٪  مالیات می کنند. کارمزد بنگاه املاک و مستغلات بین 3 تا 8 درصد به علاوه 22 درصد مالیات بر ارزش افزوده است. پرداخت این مالیاتها به طور معمول بین خریدار و فروشنده تقسیم می شود.

موجر و مستأجر در ایتالیا

قوانین ایتالیا به شدت طرفدار مستأجر است، به دلیل قوانین ملکی ایتالیا که به شدت طرفدار مستأجر است، بازار اجاره در حال کاهش است.

  • اجاره: در مورد مبلغ اجاره در ابتدا می توان به صورت آزادانه مذاکره کرد، اما افزایش قیمت محدود است. موجر تنها پس از قرارداد اولیه 4 ساله می تواند اجاره را افزایش دهد.
  • امنیت مستاجر: مستأجر حق دارند اجاره ی کنترل شده داشته باشند و به مدت هشت سال یا بیشتر از برنامه امنیت بهره برداری از ملک استفاده کنند. صاحبخانه فقط همزمان با پایان 4 سال ابتدایی، می تواند یک درخواست disdetta (اعلامیه ثبت شده ای که باید حداقل شش ماه قبل از انقضا قرارداد ارسال شود) ارائه دهد. عدم انجام این کار به این معنی است که قرارداد اجاره تا 4 سال دیگر تمدید می کند.

رشد اقتصادی ایتالیا در سال 2020

اقتصاد ایتالیا همواره در حال تقلا است، حتی قبل از بحران مالی، اقتصاد ایتالیا با رشد متوسط تولید ناخالص داخلی 1.2٪ از سال 2001 تا 2007، به کندی در حال رشد بود.

از آن زمان به بعد یک دهه به سختی گذشته است. اقتصاد ایتالیا در سال 2008 به اندازه 1.1٪ و در سال 2009 به میزان 5.5٪ دیگر منقبض شد. این کشور به رشد 1.7٪ در سال 2010 و 0.6٪ در سال 2011 بازگشت، اما طبق گزارش بین المللی پول بین المللی 2.8٪ در سال 2012 و 1.7٪ در سال 2013 منقبض شد صندوق (صندوق بین المللی پول) اقتصاد ایتالیا در سال 2014 به میزان 0.1 درصد، 0.9 درصد در سال 2015 و 1.1 درصد در سال 2016 رشد کرد. اقتصاد ایتالیا در سال گذشته 0.3٪ رشد کرد، در حالی که 0.8٪ در سال 2018 و 1.7٪ در 2017 کاهش یافته بود، در میان تنش های تجاری و چشم انداز سرمایه گذاری ضعیف تر

پس از اعمال محدودیت های سفر توسط دولت و تعطیل کردن تمامی مشاغل به جز موارد مربوط به غذا و دارو، انتظار می رود که همه گیری کرونا اقتصاد ایتالیا را که در حال حاضر بیمار است، به رکودی عمیق بکشاند. شرکت مطالعاتی اقتصاد آکسفورد پیش بینی می کند سومین اقتصاد منطقه یورو در سال جاری 3٪ منقبض شود اما سایر پیش بینی ها بدبینانه تر هستند و نشان می دهند که اقتصاد این کشور می تواند تا 7٪ کوچک شود.

دولت ایتالیا اخیراً 25 میلیارد یورو برای حمایت از اقتصاد بیمار ایتالیا در ماه های آینده اختصاص داده است. ایتالیا و هشت کشور عضو دیگر اتحادیه اروپا، این اتحادیه را به انتشار 'اوراق قرضه' مشترک سوق داده اند- اقدامی که آلمان و هلند با آن مخالفت می کند. کسری بودجه ایتالیا در سال 2019 به 1.6٪ از تولید ناخالص داخلی کاهش یافت، که کمترین کسری از سال 2007 به این سو است. در سال جاری، دولت قصد دارد کسری بودجه را به بیش از 2.5٪ از تولید ناخالص داخلی افزایش دهد تا اقتصاد را از شیوع ویروس کرونا حفظ کند. بر اساس گزارش ISTAT، قیمت های مصرف کننده در ایتالیا در فوریه 2020 با 0.3٪ افزایش، نسبت به تورم 1٪ در سال قبل، کاهش داشته است. بیکاری در ژانویه 2020 حدود 9.8 درصد بود که نسبت به ماه قبل تغییری نکرده اما از میانگین 11.4 درصد از سال 2012 تا 2018 اندکی کاهش داشته است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط پرداخت مالیات در ایتالیا
شرایط پرداخت مالیات در ایتالیا

اگر می‌خواهید به هر شکلی درآمدی در ایتالیا داشته باشید، طبیعی است که بخواهید بدانید سیستم مالیاتی در ایتالیا چگونه است. مالیات بر درآمد در ایتالیا، در بین کشورهای اروپایی، جزو بالاترین‌هاست ...

بیشتر بخوانید
انواع ویزای کار در ایتالیا
انواع ویزای کار در ایتالیا

چند نوع ویزای کاری در ایتالیا وجود دارد که می‌توانید برای درخواست آن‌ها، اقدام کنید. چه بخواهید ویزا و مجوز کار دائمی در ایتالیا بگیرید و چه ویزای نیروی کار ماهر دارای کارت آبی اتحادیه‌ی اروپا و چه ویزای خود اشتغالی، شما می‌توانید تمام شرایط و فرایندهای مو ...

بیشتر بخوانید
اخذ اقامت موقت ایتالیا
اخذ اقامت موقت ایتالیا

در این بخش، چگونگی درخواست اجازه‌ی اقامت موقتی و در نهایت، اقامت دائم در کشور ایتالیا ارائه می‌شود. اجازه‌ی اقامت شما در ایتالیا، به‌همراه ویزای شما صادر نمی‌شود. وقتی برای اولین بار وارد ایتالیا می‌شوید، هشت روز فرصت دارید تا اجازه‌ی اقامت خود را ارائه ده ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: