مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مشاغل مورد نیاز آلمان 2021

مشاغل مورد نیاز آلمان 2021

آلمان به تنهایی پنجمین اقتصاد بزرگ از نظر فعالان بازار مالی است و از این روست که این کشور یکی از مهمترین مقاصد مطالعه و اشتغال برای متقاضیان خارج از کشور است. با توجه به سرعت بالای صنعتی شدن این کشور، آلمان، در برخی از نظرسنجی های اخیر، با کمبود شدید متخصصان ماهر در بازار کار مواجه است. تا آنجا که بررسی آمار جمعیتی نشان می دهد، تا سال 2023، بازار کار آلمان با کمبود حداقل 3 میلیون کارگر ماهر روبر خواهد شد و این ضربه ای بزرگ به اقتصاد و صنعت آلمان است. خوب، این مشکل برای اقتصاد آلمان، شانسی برای میلیون ها مشتاق است که قصد دارند در خارج از کشور خود استخدام شوند. شاید کنجکاو باشید که بدانید چرا اینقدر به نیروی انسانی ماهر در آلمان نیاز است؟ زیرا تجارت در هر گوشه دنیا تقریباً یکسان است. واقعیت این است که اقتصاد گسترده آلمان در گوشه و کنار جهان دست دارد. اجازه دهید برای مثال در مورد اتومبیل صحبت کنیم. من مطمئن هستم که همه شما به خوبی از مارک های افسانه ای اتومبیل مانند آئودی، بی ام و مرسدس مطلع هستید. البته همه آنها را می شناسند. آنچه آنها نمی دانند این است که همه این مارک های اتومبیل آلمانی هستند که با طراحی های زیبا و کیفیت مناسب، بازار خودرو را از دست رقیبان خود خارج می کنند. روی دیگر این حقیقت که اقتصاد آلمان در بازار اقتصادی جهان بسیار گسترده است، آن است که این کشور می تواند تقاضای شدید متقاضیان کار از سراسر جهان را جبران کند.

چه مشاغلی از پردرآمدترین مشاغل در آلمان در سال 2021 هستند؟

انتظارات عمده ما برای مشاغل مفید در حوزه های علوم، تکنولوژی، مهندسی، و ریاضیات (STEM) هستند که این تقاضا در بخشهای بهداشت و درمان در سالهای اخیر افزایش بیشتری خواهد داشت. با این حال، مشاغل موجود در بخشهای مهندسی، مکانیک، برق و فناوری اطلاعات از نظر در دسترس بودن و دستمزدهای زیاد همچنان در بالاترین سطح قرار دارند طبق نمودار نظرسنجی پیش بینی مهارت CEDEFOP 2025، رشد استخدامی 25٪ در مشاغل پیشرو و شرکت های مقیاس کوچک تضمین شده است. همه 25٪ از مشاغل پردرآمد با مهارت بالا برخوردار هستند.

روند اشتغال آلمان بر اساس بخش، حقوق سالانه ، 2021

فارغ التحصیلی از یک دانشگاه شناخته شده آلمان در سال 2020 می تواند فرصت های شغلی فوق العاده ای را در مقابل شما در رشته های مربوطه قرار دهد. فرصت های شغلی در آلمان به دلیل ورود کسب و کارهای خارجی در این کشور و بازنشسته شدن تعداد زیاد نیروهای حرفه ای در بازار کار، به سرعت افزایش می یابد. تا سال 2021، بخشهای اصلی که ظرفیت استخدام زیادی دارند در زمینه هایی مانند مواد شیمیایی، مهندسی، فناوری اطلاعات، الکترونیک، تولیدکنندگان خودرو، کشتی سازی و منسوجات فعالیت می کنند. با این حال، برخی از مشاغل غیر عملی مانند صنعت مخابرات و سفر و گردشگری نیز تقاضای زیادی برای استخدام متخصصان ماهر ارائه می دهند؛ این افراد این فرصت را دارند تا در یکی از پردرآمد ترین مشاغل استخدام شوند.  تخصص مناسب شما در زبان آلمانی می تواند شما را به عنوان سرمایه ای شایسته برای یک سازمان آلمانی با متوسط دستمزد سالانه 30000 یورو تبدیل کند. بخاطر داشته باشید در بازار کار آلمان جایی برای متخصصان غیر ماهر وجود ندارد. تسلط بر زبان از نظر سازمان های تجاری در آلمان دومین نکته ای است که باید هنگام استخدام نامزدها در سراسر جهان مورد توجه قرار گیرد. تنها تخصص شما در حرفه خود می تواند تضمین کند در ثروتمندترین مشاغل بازار آلمان استخدام می شوید. داشتن مدرک دانشگاهی مناسب در تخصص حرفه ای خود از یک دانشگاه شناخته شده جنبه مهم دیگری است که شانس شما برای رسیدن به شغل مورد علاقه تان را افزایش می دهد. امروز در این وبلاگ، مشاغلی را در اقتصاد آلمان که بالاترین میزان حقوق را دارند و مشاغلی را که تقاضای سریع متخصصان ماهر در بازار کار آلمان را در سال 2021 نشان داده اند، ارائه می دهم. بیایید نگاهی دقیق به این مشاغل بیندازیم ...




مشاغل مورد نیاز آلمان: کارشناسان و مدیران فروش

رشد سریع بخشهای فروش و خرده فروشی به دلیل ورود مشاغل جدید به بازار رقابتی، فرصت گسترده ای را برای مشتاقان بین المللی و همچنین بومی فراهم کرده است.

تخصص اصلی این کار درک نیازها و استراتژی بازار برای دستیابی موثرتر به بازار است.

  • شرایط لازم - کارشناسی ارشد در فروش و مدیریت
  • متوسط حقوق سالانه - 116000 یورو در سال

مشاغل مورد نیاز آلمان: بهداشت و درمان - متخصصان

حرفه مراقبت های بهداشتی در تمام گوشه و کنار جهان تجارتی بی پایان است. و اکنون مردم نسبت به اقدامات بهداشتی خود سازگارتر شده اند و تقاضا برای نیروی متخصص به سرعت در این صنعت افزایش یافته است.

  • شرایط لازم - کارشناسی ارشد در صنایع دارویی
  • متوسط حقوق سالانه - 58000 یورو در سال

مشاغل مورد نیاز آلمان: محققان بیوتکنولوژی و علوم اعصاب

محققانی که در بخش های علوم اعصاب و بیوتکنولوژی فعالیت می کنند، از مزایای استفاده از حقوق پردرآمد در سراسر کشورها برخوردار هستند زیرا که دانش آنها در چندین تحقیق پیشرو تاثیر گذار است.

  • صلاحیت های مورد نیاز- کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی / علوم اعصاب
  • متوسط حقوق سالانه - 50000 یورو در سال

مشاغل مورد نیاز آلمان: کارشناسان علوم فناوری اطلاعات و داده

با تبدیل شدن اینترنت به قطب بازاریابی، بخشهای فناوری اطلاعات تقاضای زیادی را برای توسعه دهندگان ماهر و طراحان ارائه می دهند تا بتوانند از اقدامات شناسایی برند در جهان استفاده کنند. مشاغل موجود در بخشهای فناوری اطلاعات و داده ها، حقوق سالانه بالاتر از متوسط را برای متخصصانی که این نیازهای دنیای دیجیتال را تأمین می کنند، تضمین می کنند.

  • شرایط لازم - کارشناسی ارشد در CS / علوم داده
  • متوسط حقوق سالانه - 47000 یورو در سال
  • متوسط حقوق سالانه - 50000 یورو در سال

مشاغل مورد نیاز آلمان: صنعت مهندسی

مهندسی اقیانوس گسترده ای از متخصصان برای صنایع مختلفی از جمله برق، مکانیک، هوانوردی و سایر صنایع است. و با افزایش تقاضا برای این تولیدکنندگان، دریچه وسیعی از فرصت ها برای نهادهای پر مهارت در سراسر جهان باز می شود.

  • شرایط لازم - کارشناسی ارشد در برق / مکانیک / برق و غیره
  • متوسط حقوق سالانه – 46000 یورو در سال




مشاغل مورد نیاز آلمان: متخصصان امور مالی و حسابداری

مدیریت مشاغل و حسابداری کاری بسیار طاقت فرساست و اگر از اصول حسابداری آگاهی نداشته باشید، هرگز در برنامه ریزی مالی شغل خود موفق نخواهید شد. بنابراین شرکت ها این افسران مالی ماهر را برای مدیریت ثروت کسب و کار خود استخدام می کنند و چیزی که جالب توجه است این است که این شغل حقوق قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

  • مدارک مورد نیاز - کارشناسی ارشد امور مالی / اقتصاد
  • متوسط حقوق سالانه - 44000 یورو در سال

مشاغل مورد نیاز آلمان: تدریس 

تدریس همچنین یک فرصت شغلی بی پایان بوده است زیرا جهان بطور پیوسته بر آموزش نسل آینده با بهترین آموزش ممکن متمرکز است. شما می توانید با کار به عنوان یک معلم یا یک معلم خصوصی در آلمان به حقوق زیادی دست پیدا کنید.

  • مدارک مورد نیاز - کارشناسی ارشد در آموزش و پرورش
  • متوسط حقوق سالانه - 40000 یورو در سال

مشاغل مورد نیاز آلمان: بخشهای بازاریابی و اداری

با ادامه رشد مشاغل جدید، متخصصان بازاریابی نیز تقاضای سریع را هدف گرفته اند. بنابراین حفظ ثروت و شناخت مناسب برند تنها کلید موفقیت در تجارت شما شده است.

  • مدارک مورد نیاز - MBA / کارشناسی ارشد در علوم سیاسی
  • متوسط حقوق سالانه - 32000 یورو در سال

مشاغل مورد نیاز آلمان: متخصصان گردشگری و مهمان نوازی

آلمان به دلیل میراث فرهنگی و همچنین جهانگردی، یک مکان جذاب گردشگری بوده است، و این بخش با تعداد در حال افزایش سرمایه گذاران خارج از کشور هر روز ثروتمند تر می شود. با افزایش تقاضا، حقوقها در این مشاغل نیز اندکی افزایش یافته اند.

  • شرایط لازم - کارشناسی ارشد در جهانگردی / مهمان نوازی
  • متوسط حقوق سالانه - 25000 یورو در سال

آژانس کاریابی فدرال (The Federal Employment Agency) یک جامعه گسترده از خدمات بازار کار در سراسر آلمان است. این سازمان بیش از 700 آژانس را در سراسر کشور ادغام کرده است که خدمات کاریابی را برای متقاضیان بین المللی فراهم می کنند. شما می توانید بدون زحمت یک پروفایل با توضیحات مختصر در هر وب سایت آژانس تحت سازمان کاریابی فدرال آلمان ایجاد کنید. این کار شانس شما را برای یافتن شغل از طریق آژانس یا یک افسر معتبر استخدام افزایش می دهد که تقریبا می تواند مشکل اصلی شما در یافتن کار را از بین ببرد. این حال، تا زمانی که شما از مهارت و آموزش صحیح برخوردار باشید، همیشه یک کار رویایی در انتظار شما خواهد بود.

دانشگاه های آلمان که فارغ التحصیلان آنها بالاترین حقوق را دریافت می کنند

این جایی است که تحصیل در یک دانشگاه شناخته شده نقش مهمی در  به دست آوردن شغل رویایی شما بازی می کند. به دلیل اینکه افراد حرفه ای خواستار تحصیل کارمندان خود در دانشگاه های آلمان هستند، پس از فارغ التحصیلی CV از دانشگاه های زیر، شانس انتخاب شما به راحتی افزایش می یابد. یک نظرسنجی که سال گذشته انجام شد، مشخصات دانشگاههای برتر آلمان را که فارغ التحصیلان آنها موفق به دریافت بیشترین حقوق شده اند را نشان می دهد. فارغ التحصیلان دانشگاه های ذکر شده بالاترین حقوق را در سال 2019 دریافت کرده اند:

  • دانشگاه مانهایم - 85000 یورو در سال
  • دانشگاه گوته فرانکفورت - 140000 یورو در سال
  • دانشگاه کلن - 130000 یورو در سال
  • دانشکده مالی و مدیریت فرانکفورت - 105000 یورو در سال
  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ - 95000 یورو در سال
  • دانشگاه فنی مونیخ - 81000 یورو در سال

محیط کار در بخش اشتغال آلمان

  • از شما انتظار می رود 38 ساعت در هفته کار کنید، همچنین حداقل روزهای تعطیل در سال 18 روز است که فرصتی مناسب برای کارمندان بین المللی است تا سفری به کشور محل زندگی خود داشته باشند.
  • فرهنگ کار آلمان بسیار واقع گرا و دستوری است. شرکتها معتقدند، پشت هر دستاورد بزرگ، وظایف و تصمیمات برنامه ریزی شده محتاطانه نهفته است.
  • آلمانی ها علاقه زیادی به وقت شناسی دارند و این یک کلیشه نیست. دیر رسیدن در محل کار اغلب به منزله بی تفاوتی به حرفه و سازمان شما نیز محسوب می شود.
  • هر دستاوردی که در داخل شرکت صورت می گیرد نتیجه کارمندان کارآمد است. بنابراین یک برنامه ثابت برای هر کار در نظر گرفته شده است.
  • آلمانی ها در مورد تجارت بسیار آزادانه و رک ارتباط برقرار می کنند، بنابراین به دلیل وجود یک پل ارتباطی، احتمال سوءتفاهم و شکست در آنها وجود نخواهد داشت.
  • تعادل متوسط زندگی شخصی و شغلی در اشتغال آلمان چیزی است که همه ما باید از آن استقبال کنیم.

با این وجود، در مراحل اولیه کار در آلمان، به متقاضیان اغلب توصیه می شود که در دوره تحصیل خود دوره کارورزی و اشتغال پاره وقت را بگذرانند تا با اتمام برنامه تحصیلی خود، کاملاً برای جنبه های مختلف بازار کار آلمان آماده شوند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

از نکات ضروری برای مصاحبه شغلی در آلمان چه می دانید
از نکات ضروری برای مصاحبه شغلی در آلمان چه می دانید

هر شرکت به دنبال ویژگی متفاوتی در متقاضی ها کننده ها است. اگر می خواهید در شرکت مورد نظرتان استخدام شوید، قبل از مصاحبه تا می توانید درباره ی شرکت و اهدافش اطلاعات جمع آوری کنید، این به شما کمک می کند که در اولین برخورد تاثیری مثبت بگذارید. ...

بیشتر بخوانید
بهترین شهرهای آلمان برای کار
بهترین شهرهای آلمان برای کار

براساس تحقیقات و در نظر گرفتن فاکتورهایی از قبیل : پیشنهاد کار، حقوق دریافتی، هزینه های زندگی و شانس های آینده لیست شهرهایی که فرصت های شغلی بالاتری دارند، آمده است. ...

بیشتر بخوانید
اخذ بلوکارت آلمان
اخذ بلوکارت آلمان

مدارک و شرایط لازم برای اخذ بلوکارت آلمان، این کارت چه مدت اعتبار دارد و آیا داشتن آن به اقامت دائم آلمان ختم می شود؟ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: