مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هرآنچه باید برای تحصیل در ساسکاچوان بدانید

هرآنچه باید برای تحصیل در ساسکاچوان بدانید



فهرست عناوین

دانشگاه‌های برتر ساسکاچوان، کدام دانشگاه‌ها هستند؟

دانشگاه رجینا (University of Regina) که در سال 1974 تاسیس شد، یک موسسه‌ی آموزشی جوان محسوب می‌شود، اما در کمتر از پنجاه سال، پیشرفت خوبی کرده است. در مدت زمان کوتاه حیاتش، این موسسه جایگاه خود را به‌عنوان یک مبتکر و پیشرو، به‌خوبی تثبیت کرده است: دانشگاه رجینا، اولین دانشگاه در غرب کاناداست که دوره‌های تحصیلی مشترک برگزار می‌کند. جمعیت گسترده‌ای از دانشجویان، متشکل از دانشجویان خارجی، کانادایی‌ها و دانشجویان بومی به برنامه‌های تحصیلی 15 دانشکده و گروه دانشگاهی دسترسی دارند. چشم‌انداز خیره‌کننده‌ی دانشگاه به پارک و دریاچه و وجود ساختمان‌های به‌هم‌پیوسته، به دانشجویان در مدیریت زمستان کمک می‌کند.

دوره‌های تحصیلی شاخص: پرستاری، مدیریت بازرگانی، مطالعات بهداشت و درمان، مهندسی سیستم (محیط‌زیست، الکترونیک، نفت).

دانشگاه ساسکاچوان (University of Saskatchewan) در طول تاریخ حیات خود، به‌عنوان یک دانشگاه کشاورزی محسوب می‌شده است. در حالیکه این مسئله همچنان نیز صادق است، دانشگاه ساسکاچوان در بسیاری از اشکال دیگر علوم و تحقیقات فن‌آوری پیشتاز است. دانشگاه ساسکاچوان همچنین رتبه‌ی بالایی در پزشکی و علوم محیط‌زیست در کانادا دارد. پردیس دانشگاه ساسکاچوان در کرانه‌ی شرقی رود ساسکاچوان جنوبی در شهر بزرگ ساسکاچوان قرار دارد.

دوره‌های تحصیلی شاخص: علوم زیستی حیوانات، تجارت کشاورزی، سم‌شناسی، مهندسی، علوم محیط‌زیست، پزشکی

کالج‌های برتر ساسکاچوان، کدام کالج‌ها هستند؟

کالج لوتر (Luther College) که در سال 1913 تاسیس شد، یک موسسه‌ی آموزشی بی‌نظیر و صد ساله است. این کالج، هم یک دبیرستان است و هم یک دانشکده‌ی مرتبط با دانشگاه رجینا. به این معنی که اگرچه نمی‌تواند مدرک تحصیلی اعطاء کند، اما بسیاری از دوره‌های آن، در دانشگاه برگزار می‌شود. این ترکیب منحصر به ‌فرد، امکان تشکیل کلاس‌های کوچک- کمتر از 20 دانشجو به ازای هر استاد- و پشتیبانی از دانشجویان را فراهم می‌کند، در حالیکه دسترسی به امکانات ارائه شده توسط میزبان بزرگ‌تر از خود را نیز دارد.

دوره‌های تحصیلی شاخص: زبان انگلیسی، جغرافیا، ریاضیات، فلسفه، روانشناسی، مطالعات دینی

پلی‌تکنیک ساسکاچوان (Saskatchewan Polytechnic) با برگزاری دوره‌های گسترده، پلی‌تکنیک برتر این استان است. این موسسه‌ی آموزشی، تقریباً 150 دوره‌ی تحصیلی دارد. پلی‌تکنیک ساسکاچوان، دوره‌های یک ساله، دو ساله و یک دوره چهار ساله‌ی کارشناسی پرستاری را به طور مشترک با دانشگاه رجینا برگزار می‌کند. این مدرسه، پذیرای صنعت است و دانشجویان از توجه شخصی و فرصت‌های عملی برای یادگیری برخوردار می‌شوند.

دوره‌های تحصیلی شاخص: تجارت، تولید هنرهای رسانه‌ای، فن‌آوری مهندسی، مدیریت هتل و رستوران، منابع طبیعی و محیط ساخته‌شده، تفریح و توسعه‌ی جامعه.

کالج پارک‌لند (Parkland College)، اولین کالج منطقه‌ای ساسکاچوان است. این کالج برای دوره‌هایی همچون آموزش حرفه‌ای آتش‌نشانان و یک رویکرد عملی که با ارائه‌ی دیپلم و گواهینامه‌های حرفه‌ای به‌اوج خود می‌رسد، شهرت زیادی کسب کرده است. دوره‌های انتقالی دانشگاه، امکان برگزاری دوره‌هایی را با دانشگاه ساسکاچوان و دانشگاه رجینا را در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فراهم می‌کند. این مدرسه همچنین با پلی‌تکنیک ساسکاچوان، پیوند دارد.

دوره‌های تحصیلی شاخص: آتش‌نشانی، دندانپزشکی، تدریس، فوریت‌های پزشکی، پرستاری، مهندسی نیرو، بینایی‌سنجی، مددکاری اجتماعی.




کدام دوره‌های تحصیلی، در ساسکاچوان محبوب هستند؟

دوره‌های مهندسی، کشاورزی و بهداشت و درمان، در ساسکاچوان محبوب هستند. بدلیل وجود صنایع مهم در ساسکاچوان، فارغ‌التحصیلان این دوره‌ها، می‌توانند از طیف وسیعی از فرصت‌های شغلی، پس از فارغ‌ التحصیلی خود، بهره‌مند شوند.

علاوه بر موارد فوق، می‌توان طیف گسترده‌ای از دوره‌‌های تحصیلی را در دانشگاه‌ها و کالج‌های ساسکاچوان دنبال کرد.

هزینه‌ی شهریه‌ی دانشجویان خارجی در ساسکاچوان چقدر است؟

شهریه‌ی دانشجویان خارجی در ساسکاچوان، بین کالج‌ها و دانشگاه‌ها و همچنین بین دوره‌‌های مختلف تحصیلی، متفاوت است. به‌عنوان یک تخمین تقریبی، دانشجویان خارجی ممکن است برای تحصیل در یک کالج، سالانه بین 10،000 تا 18،000 دلار پرداخت کنند. دانشجویان خارجی همچنین باید انتظار داشته باشند که سالانه بین 16،500 تا 20،000 دلار برای دوره‌های لیسانس در دانشگاه‌ها بپردازند. شهریه‌ی مدرسه‌ی زبان و تحصیلات تکمیلی، ممکن است تفاوت چشمگیری داشته باشد.

گزینه‌های خدمات درمانی و بیمه در استان ساسکاچوان، کدام‌ها هستند؟

دانشجویان خارجی که در کانادا تحصیل می‌کنند، ملزم به خرید بیمه‌ی درمانی هستند. غالباً، این کار از طریق موسسه‌ی آموزشی مورد نظر انجام می‌شود. به‌محض ورود به ساسکاچوان، بدون پرداخت هزینه، دانشجویان خارجی واجد شرایط دریافت خدمات بیمارستانی و پوشش پزشکی پایه‌ی ساسکاچوان می‌شوند.

متوسط هزینه‌ی ماهانه‌ی زندگی دانشجویی در ساسکاچوان چقدر است؟

برای اخذ مجوز تحصیل، یک دانشجوی خارجی باید نشان دهد که علاوه بر هزینه‌های تحصیل، 10000 دلار برای تامین هزینه‌های زندگی خود در ساسکاچوان دارد. این مبلغ معادل 833 دلار در ماه است.

در جدول زیر، برآورد تقریبی از هزینه‌های زندگی 12 ماه برای یک دانشجوی خارجی در استان ساسکاچوان آورده شده است. هزینه‌ی زندگی بسته به موقعیت شهری یا روستایی، بسیار متفاوت است.

هزینه ی زندگی در ساسکاچوآن
مورد هزینهماهانه (تقریبی)سالانه (تقریبی)
محل اقامت (مشترک، خارج از دانشگاه)
500 دلار6000 دلار
غذا300 دلار3600 دلار
لباس و پوشاک
150 دلار1800 دلار
تفریح و سرگرمی150 دلار1800 دلار
حمل و نقل (قیمت دانشجویی رجینا)
724 دلار864 دلار
قبض تلفن50 دلار600 دلار
اینترنت50 دلار600 دلار
هزینه‌ی خدمات عمومی100 دلار1200 دلار
هزینه‌ی کلی زندگی (بدون احتساب هزینه‌های خاص موسسه‌ی آموزشی)1372 دلار16464 دلار

کدام کالج‌ها و دانشگاه‌ها در استان ساسکاچوان، دوره‌‌های تحصیلی مهندسی، برگزار می‌کنند؟

به‌عنوان یک دوره‌ی تحصیلی محبوب در کانادا، تحصیل در رشته‌ی مهندسی در بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های ساسکاچوان، امکان‌پذیر است.

دانشگاه ساسکاچوان و دانشگاه رجینا، هر دو دارای دوره‌های مهندسی شناخته‌شده‌ای هستند که انواع مختلفی از تخصص‌ها را ارائه می‌دهد. دانشگاه رجینا به‌ویژه برای دوره‌های مهندسی سیستم (محیط‌زیست، الکترونیک و نفت)، شناخته‌شده است.

کالج پارک‌ لند و کالج گریت پلینز (Great Plains)، به‌خاطر دوره‌های مهندسی برق خود معروف هستند.

پلی‌تکنیک ساسکاچوان، به‌عنوان یک موسسه‌ی علم و فن‌آوری کاربردی، یک دوره‌ی تحصیلی محبوب را در رشته‌ی مهندسی فن‌آوری برگزار می‌کند.

کدام کالج‌ها و دانشگاه‌ها در ساسکاچوان، دوره‌های تحصیلی تکنولوژی کامپیوتر برگزار می‌کنند؟

به‌عنوان یک دوره‌ی تحصیلی محبوب در کانادا، تحصیل در رشته‌‌ی کامپیوتر و دوره‌های مرتبط با آن، در بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های استان ساسکاچوان، امکان‌پذیر است.

دپارتمان علوم کامپیوتر دانشگاه رجینا، 10 دوره‌‌ی تحصیلی، از مقطع لیسانس تا مقطع فوق‌لیسانس را برگزار می‌کند. دانشگاه ساسکاچوان، دوره‌های لیسانس علوم کامپیوتر یا مهندسی نرم‌افزار برگزار می‌کند.

پلی‌تکنیک ساسکاچوان، به‌عنوان یک موسسه‌ی علم و فن‌آوری کاربردی، طیف وسیعی از دوره‌های کامپیوتر و فن‌آوری را ارائه می‌دهد.

کدام کالج‌ها و دانشگاه‌ها در استان ساسکاچوان، دوره‌های تحصیلی پرستاری برگزار می‌کنند؟

به‌عنوان یک دوره‌ی محبوب در کانادا، تحصیل در رشته‌ی پرستاری و دوره‌های بهداشت و درمان مرتبط با آن، در بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های ساسکاچوان، امکان‌پذیر است.

پرستاری و مطالعات بهداشت و درمان، جزو دوره‌‌های مهم دانشگاه رجینا محسوب می‌شود.

کالج پارک‌لند در آموزش پرستاری تخصص دارد- دانشجویانی که مایل به ادامه‌ی تحصیل در دوره‌ی لیسانس پرستاری از دانشگاه ساسکاچوان هستند، می‌توانند کل دوره را در کالج پارک‌لند بگذرانند. این کالج همچنین برای ارائه‌ی دوره‌ی دیپلم پرستاری عملی، به پلی‌تکنیک ساسکاچوان پیوسته است.

چشم‌انداز اشتغال دانشجویان خارجی پس از فارغ‌التحصیلی در ساسکاچوان چیست؟

استان ساسکاچوان، یکی از کمترین نرخ‌های بیکاری را در کانادا دارا می‌باشد.

بخش‌های اصلی اشتغال ساسکاچوان شامل بهداشت و درمان و کمک‌های اجتماعی، خدمات آموزشی، کشاورزی و ساخت و ساز است. بخش خدمات حرفه‌ای، علمی و فنی از سپتامبر 2015 تا سپتامبر 2016، رشد چشمگیری به خود دیده است.




آیا تحصیل در استان ساسکاچوان، گزینه‌های مهاجرت دائم به کانادا را برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند؟

برنامه‌ی مهاجرتی SINP ساسکاچوان، شامل یک زیرگروه است که برای دانشجویانی که از یک موسسه‌ی تحصیلات تکمیلی شناخته شده در کانادا فارغ‌التحصیل شده‌اند، برای گرفتن مهاجرت دائمی به کانادا، پشتیبانی می‌کند. متقاضیانی که از موسسه‌ای در ساسکاچوان فارغ‌التحصیل شده‌اند، اگر شش ماه سابقه‌ی کار در ساسکاچوان و یک پیشنهاد شغلی دائمی و تمام‌وقت از کارفرمایی در ساسکاچوان داشته باشند، می‌توانند واجد شرایط دریافت مهاجرت دائم شوند.

فارغ‌التحصیلان خارجی می‌توانند درخواست اقامت دائم خود را از طریق سیستم مهاجرت فدرال Express Entry دنبال کنند. به داوطلبان مهاجرت به کانادا که تحصیلات خود را در موسسه‌ای آموزشی در ساسکاچوان به‌پایان رسانده‌اند، بدلیل سطح بالای تحصیلات، ممکن است امتیاز قابل‌توجهی داده شود. علاوه بر این، فارغ‌التحصیلان خارجی موسسات آموزشی در کانادا، می‌توانند تجربه‌ی کاری قابل‌توجهی در این کشور بدست آورند و این یکی دیگر از فاکتورهای بسیار ارزشمند تحت سیستم مهاجرتی Express Entry است.

آب و هوا در ساسکاچوان چگونه است؟

از آنجایی‌که از آب به‌دور است، آب و هوای ساسکاچوان، در تابستان خشک و گرم است. ساسکاچوان ممکن است به زمستان‌های سرد خود معروف باشد، اما شهرهای آن به‌خوبی برای مقابله با دمای هوای پایین، به ساکنان‌شان کمک می‌کنند. واقعیت جالب: گردبادها بیش از هرجای دیگری در کانادا، در ساسکاچوان رخ می‌دهند.

تحصیل در ساسکاچوان چه مزایایی دارد؟

ساسکاچوان دارای دو دانشگاه در سطح جهانی است که با اعتبار عمومی و توسط دولت تائید می‌شود و دانشجویان خارجی بسیاری از کشورهای جهان را به‌خود جذب می‌کند. این دانشگاه‌ها به‌ترتیب در رجینا و ساسکاچوان واقع شده‌اند که جمعیت هر دو دانشگاه، در حدود 250000 نفر است. برای دانشجویانی که ترجیح می‌دهند در شهرهای بزرگ با جمعیت چند میلیونی نباشند، ساسکاچوان گزینه‌ای بسیار جذاب است.

بزرگترین شهرهای ساسکاچوان کدام‌ها هستند؟

دو شهر اصلی استان ساسکاچوان، رجینا و ساسکاتون هستند. رجینا، در جنوب استان، موسسات شناخته‌شده‌ای را در خود جای داده است- دانشگاه رجینا در این شهر واقع شده است. همچنین یکی از پردیس‌های پلی‌تکنیک ساسکاچوان، بدلیل تعداد زیاد پارک‌ها و فضای سبز آن، شهرت دارد.

ساسکاچوان بزرگترین شهر استان و یکی از سریع‌ترین شهرهای دارای رشد جمعیت در کانادا را دارا می‌باشد. این شهر همچنین تنها شهر مهم کاناداست که بدلیل یک ماده‌ی غذایی- توت ساسکاتون- نامگذاری شده است. این شهر میزبان دانشگاه ساسکاچوان و یکی از پردیس‌های پلی‌تکنیک ساسکاچوان است.

از دیگر شهرهای اصلی ساسکاچوان می‌توان به پرنس آلبرت، موزجاو و یورکتون (جاییکه کالج پارک‌لند واقع شده است) اشاره کرد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: