مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بورسیه کالج موهاک در کانادا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در سال 2021

بورسیه کالج موهاک در کانادا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در سال 2021

فاند و بورسیه تحصیلی (اسکالرشیپ) هر دو کمک هزینه تحصیلی محسوب می شوند اما تفاوت های اساسی دارند. فاند براساس نیاز دانشجو اعطا می شود. اصطلاحاً Need-based است. درآمد خانوادگی دانشجو و همینطور کشوری که در آن زندگی می کند حائز اهمیت است. در حالیکه بورسیه تحصیلی بر اساس شایستگی دانشجو می باشد، چه در زمینه علمی، چه فرهنگی و چه ورزشی. پس Merit-based است. اگر می خواهید بورسیه تحصیلی بگیرید حتماً باید یک CV- Curriculum Vitae  قوی ارائه نمایید. رزومه قوی شامل تألیف کتاب و مقاله (isi)، معدل بالا، اختراع، نمره زبان خوب، توصیه نامه و جوایز داخلی و خارجی در زمینه های علمی، هنری و ورزشی است. بورسیه تحصیلی مختص دانشجویان است. فاند علاوه بر دانشجوها به مراکز علمی تحقیقاتی هم تعلق می گیرد. بورسیه تحصیلی بیشتر توسط نهادهای خیریه، بنیادها و افراد نیکوکار اعطا می شود، در حالیکه فاند توسط دانشگاه و دولت ها اعطا می شود. متقاضیان کمک هزینه تحصیلی باید شرایط بورسیه تحصیلی کانادا را داشته باشند تا در نهایت بتوانند تحصیل ارزان در کانادا داشته باشند و با اخذ ویزای تحصیلی وارد کانادا شوند. کمک هزینه ها و بورسیه های تحصیلی انواع مختلفی دارند که معمولأ از دانشگاه ها یا مؤسسات خصوصی برای دانشجویان ممتاز و با استعداد در نظر گرفته می شود. معمولا برای اخذ بورسیه تحصیلی یا  fellowship داشتن توصیه نامه، مدرک GRE و معدل دانشجو اهمیت دارد. به طور کلی شرایط ورود تحصیلی به کانادا دو موضوع ذیل می باشد: 

اولین موضوع پذیرش (Admission) از سوی یک مرکز آموزشی نظیر مدرسه، دانشگاه و یا کالج می باشد که برای دریافت کمک هزینه تحصیلی شخص باید دارای صلاحیت کافی برای اخذ بورسیه مورد نظر باشد. موضوع دیگر اخذ ویزای تحصیلی کانادا می باشد.

اگر متقاضیان شرایط اشاره شده را نداشته باشند نمی توانند از طریق تحصیل به کانادا مهاجرت کنند. به خصوص در مدت اخیر که سفارت و کنسولگری این کشور کمی سخت گیرانه تر رفتار می کند. از این رو اگر می خواهید به اقامت کانادا دست پیدا کنید و تنها می خواهید از طریق بورسیه تحصیلی، پذیرش یکی از مراکز آموزشی این کشور را اخذ نمایید باید از شرایط بورسیه تحصیلی کانادا اطلاع کافی داشته باشید. دلیل سخت گیری های اخیر در خصوص ویزای تحصیلی کانادا عدم ادامه تحصیل توسط دانشجویانی بوده است که ویزا اخذ نموده اند و وارد این کشور شده اند و به جای تحصیل درخواست پناهندگی داده اند. شرایط بورسیه تحصیل در کانادا مانند اغلب کشورها به شرایط و سوابق تحصیلی دانشجو بستگی دارد. 3 نوع بورسیه تحصیلی کانادا عبارتند از اسکالرشیپ (Scholarship)، گرنتس(Grants) و فاند (Fund). 

شرایط بورسیه تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی

اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع لیسانس کمی سخت تر از سایر مقاطع تحصیلی است. بهترین راه اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع لیسانس این است که ابتدا با اخذ پذیرش تحصیلی وارد کانادا شوید و پس از یک یا دو ترم تحصیلی با ارائه نمرات و وضعیت تحصیلی مناسب، برای اخذ بورسیه ی تحصیلی اقدام کنید. مبلغ بورسیه ی اعطایی در مقطع لیسانس بین 2 تا 5 هزار دلار کانادا برای دانشجویان بین المللی و 2 تا 9 هزار دلار کانادا برای دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه های کانادا می باشد.

شرایط بورسیه تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد مستلزم داشتن رزومه ی علمی قوی، مقالات و پژوهش های بین المللی، نمره زبان بالا، سن مناسب، داشتن توصیه نامه از اساتید برجسته دانشگاه و گاها مدرک GRE است. این بورسیه ها به صورت علمی- تحقیقاتی بوده و دانشگاه مورد نظر مبلغی را به عنوان بورسیه در ازای فعالیت های علمی و تحقیقاتی دانشجو، برای دانشگاه در طول تحصیل، به وی ارائه می نماید. این بورسیه ها در حدود 14 هزار دلار کانادا هستند.

بورسیه کالج موهاک در کانادا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در سال 2021

شرح بورسیه کالج موهاک در کانادا

کالج موهاک در کانادا بورسیه تحصیلی برای دانشجویان نیازمند داخلی و خارجی جهت ادامه تحصیل ارائه می کند. این بورسیه برای دانشجویانی برجسته و ممتازی است که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را دارند. کالج هنرهای کاربردی و فناوری موهاک که در سال 1966 تاسیس شد ، بیش از 130 برنامه دوره متوسطه و دوره کارآموزی را ارائه می دهد. همچنین به عنوان کالج عمومی هنرهای کاربردی و فناوری واقع در همیلتون، انتاریو، کانادا شناخته می شود.

مهلت تقاضا بورسیه کالج موهاک در کانادا

19 ژانویه 2021 / 30 دی 1399

مقطع بورسیه کالج موهاک در کانادا

این بورسیه برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ( Undergraduate and masters)  ارائه می شود.

ملیت بورسیه کالج موهاک در کانادا

دانشجویان کشورهای سراسر دنیا می توانند برای این بورسیه تقاضا دهند.

محل بورسیه کالج موهاک در کانادا

کالج موهاک در کانادا محل تحصیل می باشد

شرایط لازم بورسیه کالج موهاک در کانادا

  • دارا بودن مهارت زبان انگلیسی ( آیلتس یا تافل)
  • دارا بودن شرایط عمومی ورود به دانشگاه 
  • دارا بودن رزومه علمی قوی
  • دارا بودن پذیرش از این دانشگاه
  • ارائه ریزنمرات و مدارک تحصیلی
  • ارائه رزومه یا CV
  • ارائه انگیزه نامه


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: