مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل رشته عمران در ترکیه

تحصیل رشته عمران در ترکیه

کشور ترکیه محل امنی برای دانشجویان بین المللی فارغ از سن و جنسیت هست و شاید همین امر باعث رشد و افزایش نرخ سالانه حضور دانشجویان بین المللی در این کشور شده است. با توجه به آخرین آمار از سال 2020 بالای 150 هزار دانشجوی بین المللی در کشور ترکیه مشغول به تحصیل هستند که دانشجویان ایرانی از نظر تعداد بعد از دانشجویان کشورهای سوریه، آذربایجان و ترکمنستان در رده ی چهارم قرار دارد. مردم ترکیه عموما خون گرم هستند و رفتار های نژادپرستانه در بین مردم این کشور عموما به ندرت وجود دارد؛ به ویژه به دلیل نزدیکی جغرافیایی و دینی که با ایرانی ها احساس می کنند، همیشه به ایرانی ها به چشمِ ملتِ دوست و برادر نگاه می کنند و قشر آکادمیک که از لحاظ فرهنگی در رده ی بالاتری قرار دارند، احترام زیادی برای تاریخ و فرهنگ کشور ایران قائل هستند. اکثریت مردم ترکیه دانشجویان بین المللی رو مورد احترام قرار می دهند، بطوری که همیشه در مسیر راهنمایی و کمک به این قشر از دانشجویان بوده اند. همچنین سازمان هایی تحت عنوان سازمانِ حمایت از دانشجویان در کشور ترکیه در حال فعالیت هستند که همه ساله به حدود 7000 الی 9000 نفر از دانشجویان خارجی، برای ادامه تحصیل در کشور ترکیه، بورس کامل اهدا می کنند.

تحصیل در ترکیه در مقایسه با تحصیل در کشورهایی مانند استرالیا، ایالات متحده، انگلیس، کانادا و سایر مقاصد تحصیلات عالی در سراسر جهان از لحاظ هزینه بسیار مناسب تر است. ترکیه یک کشور بین قاره ای است زیرا با برخی از کشورهای اروپایی و همچنین با برخی از کشورهای آسیایی مانند یونان، جورجیا، بلغارستان، آذربایجان، ایران، عراق و سوریه مرزهایی دارد. ترکیه به دلیل سطح آموزشی بالا و در مقابل هزینه های معقول تحصیلی، برای بسیاری از دانشجویان بین المللی به یک مقصد تحصیلی محبوب تبدیل شده است.

در حالی که زبان تدریس در برخی از دانشگاه های ترکیه انگلیسی است ، ترکی زبان اصلی آموزش در اکثر دانشگاه ها است. اگرچه تسلط به زبان ترکی شرط لازم برای پذیرش در بسیاری از برنامه های دانشگاهی است ، اما شما می توانید بدون دانستن زبان ترکی نیز ندر دانشگاه ها پذیرفته شوید. پس از پذیرش در دوره های کارشناسی یا کارشناسی ارشد در بسیاری از دانشگاه ها ، به دانشجویان بین المللی این امکان داده می شود که در دوره های مقدماتی زبان ترکی شرکت کنند. با هزینه معقول یا حتی در برخی موارد بصورت رایگان معمولاً در روز 4-6 ساعت درس زبان در سطوح مختلف به شما داده می شود.

تحصیل رشته عمران در ترکیه با ساخت و ساز و طراحی، ساخت و نگهداری زیرساختهای شهری و غیر شهری که روزانه به آنها متکی هستیم، ارتباط دارد. افرادی که در زمینه مهندسی عمران و ساخت و ساز کار می کنند باید برنامه ها و ساختارها را تطبیق داده و برای مشکلات پیچیده ای مانند افزایش جمعیت یا بلایای طبیعی راه حل پیدا کنند. ترکیه خانه یکی از قدرتمندترین امپراتوری های تاریخ و صاحب جذاب ترین فرهنگ هاست. ترکیه به دلیل موقعیت جالب و بین قاره ای خود، در مورد غذا، هنر، زبان و تاریخ، ترکیب قومی و فرهنگی بی نظیری دارد. برای کسانی که به دنبال مکانی برای تحصیل در دوره کارشناسی ارشد یا لیسانس هستند، ترکیه کشوری جذاب برای تحصیل است.




چرا تحصیل رشته ی عمران در ترکیه

در زیر به مهم ترین دلایل انتخاب ترکیه برای ادامه تحصیل اشاره شده است:

  • دانشگاه های دولتی در ترکیه بسیار مقرون به صرفه هستند. میانگین هزینه تحصیل دانشجویی برای دانشجویان بین المللی در ترکیه بین 400€ تا 4000€ (یورو) در هر سال تحصیلی است. این هزینه کاملاً کمتر از متوسط شهریه در کشورهایی مانند انگلستان، ایالات متحده، کانادا، استرالیا یا چین است.
  • هزینه های زندگی نیز در این کشور کم است. از محل اقامت گرفته تا غذا و مواد دیگر، از حمل و نقل تا تفریح و مسافرت، همه این هزینه های زندگی در ترکیه به طرز شگفت آوری پایین است و با بودجه ماهانه 400€ تا 600€ (یورو) می توان به راحتی زندگی کرد.
  • در کشور ترکیه بورس های تحصیلی متعددی در دسترس است. اگر هدف پرداخت شهریه کم و صرفه هزینه های زندگی اندک است باید دانست که طیف گسترده ای از بورسیه ها برای دانشجویان بین المللی که می خواهند در یک دانشگاه ترکیه ثبت نام کنند در دسترس است.
  • تحصیل در ترکیه می تواند یک تجربه غنی فرهنگی نیز در کنار خود داشته باشد. این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی خود به عنوان پلی بین اروپا و آسیا عمل می کند. این جنبه منحصر به فرد منجر به ایجاد یک محیط چند فرهنگی با سنت ها، غذاها و عادات مختلف شده است و هدف آن تجربه بهترین های هر دو جهان غرب و شرق است.
  • برای علاقه مندان به تاریخ و تمدن های قدیمی، زندگی و تحصیل در ترکیه مانند یک رویا است. بسیاری از آثار باستانی و مکان های با ارزش در این کشور برای بازدید وجود دارد، مکان هایی که هاله ای از رمز و راز و انعطاف پذیری را برای مقاومت در برابر زمان حفظ کرده اند.




شرایط تحصیل رشته عمران در ترکیه

برخی از تخصص های مهندسی عمران در ترکیه عبارتند از مهندسی حمل و نقل، مهندسی محیط زیست و مهندسی ژئوتکنیک. در دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد در مهندسی عمران کشور ترکیه، دانشجویان یاد خواهند گرفت که چگونه استانداردهای ایمنی ساخت و ساز و همچنین مقررات ساختمان را دنبال کنند. آنها خواهند آموخت که چگونه پروژه های ساختمانی را مدیریت کرده، همه محاسبات را انجام داده و در صورت لزوم تغییراتی را اعمال کنند. سایر جنبه های مهم ساختمانی که باید به خاطر سپرده شوند نیز شامل تأثیرات محیطی و استفاده از مصالح ساختمانی مناسب برای پروژه های مختلف هستند. دوره های ارائه شده مهندسی عمران توانایی های حل مسئله فرد را به چالش می کشد. دانشجو باید با مشکلاتی از قبیل تکمیل پروژه ساخت و ساز خود با مقدار محدود منابع روبرو شود.

برای یک مهندس عمران موفق، خلاقیت و توانایی سازگاری با تغییرات پیش بینی نشده الزامی است. فارغ التحصیلان رشته عمران در ترکیه می توانند کار در یک دفتر فنی را انتخاب کنند یا با پروژه های طراحی سازه های مختلف عمرانی از جمله سد، ساختمان یا پل دست و پنجه نرم کنند و یا اگر به کار عملی علاقه دارند در کارگاه های عمرانی فعال شوند. اگر کار در سایت پروژه برای فرد جذاب باشد، این شانس را خواهد داشت که عضوی ارزشمند در تیمی باشد که از هیچ، همه چیز بسازد. دانشجویانی که با مدرک مهندسی عمران و ساخت و ساز از ترکیه فارغ التحصیل می شوند می توانند در بخش دولتی یا خصوصی این کشور کار کنند. برخی از مشاغل محبوب افراد در زمینه عمران در ترکیه شامل مهندس ساخت و ساز، مهندس سازه، مهندس منابع آب و نقشه بردار ساختمان است.

دانشگاه های برتر جهت تحصیل رشته عمران در ترکیه

ترکیه دانشگاه های زیادی برای انتخاب دارد که هرکدام برنامه هایی را با زبان انگلیسی به دانشجویان سراسر جهان ارائه می دهند. بعلاوه، بسیاری از دانشگاه ها از رتبه بالا و شهرت زیادی برای تربیت باهوش ترین افراد برخوردار هستند. هدف از تاسیس دانشگاه بیلکنت فراهم آوردن محیطی برای یادگیری، رشد فکری و کسب علوم انسانی و مهندسی برای تأمین رفاه انسان ها و تقویت صلح است. این دانشگاه تلاش می کند تا دانشجویان را در روش تفکر و یادگیری برجسته کند. دانشگاه استانبول شهیر (ŞEHİR) یک موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی است که توسط بنیاد علوم در سال 2008 تأسیس شده است.

بنیانگذار دانشگاه شهیر یک سازمان غیردولتی مشهور است که بیش از 25 سال در زمینه علوم اجتماعی و مهندس فعالیت می کند، سازماندهی بسیاری از فعالیت های دانشگاهی بین المللی و ملی و سمینارهای رایگان در زمینه های مرتبط از ویژگی های آن است. دانشگاه یاشار، یک دانشگاه انگلیسی زبان و دانش بنیان است که در مرکز شهر ازمیر در ساحل دیدنی غرب ترکیه واقع شده است. این دانشگاه بیش از 60 برنامه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهد. دانشگاه آیدین استانبول از برترین دانشگاه های ترکیه و جهان، با مطالعات علمی، کادر علمی مجرب خود در استانبول یکی دیگر از برترین دانشگاه های ترکیه است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: