مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دریافت مستر کارت کانادا

دریافت مستر کارت کانادا

اگر اخیراً به کانادا آمده‌اید (یا اگر در آینده قصد آمدن به کانادا را دارید)، می‌دانید که اطلاعات جدید بی‌شماری هست که باید هنگام ورود، از آن‌ها آگاه باشید. امتیاز اعتباری شما یکی از مولفه‌هایی است که برای داشتن موفقیت طولانی‌مدت، در کانادا به آن نیاز دارید. چند دقیقه از وقت خود را به ما اختصاص دهید تا ما همه‌ی مواردی را که باید در مورد امتیاز اعتباری خود به‌عنوان یک تازه‌وارد در کانادا بدانید، به شما بگوییم.

مستر کارت و امتیاز اعتباری در کانادا چیست؟

در کانادا، امتیاز اعتباری شما به یک عدد سه رقمی، معمولاً بین 300 تا 900 اشاره دارد که 'ارزش اعتباری' شما را نشان می‌دهد. به عبارت دیگر، این نوعی کارنامه است که نشان می‌دهد چقدر در مدیریت بدهی و مسئولیت مالی خود مهارت دارید. وام‌دهندگان و سایرین برای تعیین اینکه آیا صلاحیت دریافت نوع خاصی از وام‌ها یا خریدهای دیگر را دارید، از امتیاز اعتباری شما استفاده می‌کنند. امتیاز اعتباری شما بر توانایی‌تان در واجد شرایط شدن برای خریدهای مهم اعتباری همچون خرید یک خانه‌ی جدید از طریق وام مسکن یا خرید یک ماشین جدید از طریق اجاره‌نامه یا وام خودرو تاثیر می‌گذارد. در هر یک از این سناریوها، امتیاز اعتباری شما به وام‌دهنده کمک می‌کند تا ریسک پرداخت نکردن وام‌ها یا عدم انجام پرداخت‌ها از طرف شما را ارزیابی کند. علاوه بر این، از امتیاز اعتباری شما بعضاً برای ارزیابی واجد شرایط بودن شما برای پرداخت چیزهای کوچکتری همچون پرداخت ماهانه‌ی هزینه‌ی تلفن همراه یا قرارداد اجاره برای کرایه‌ی آپارتمان استفاده می‌شود. از امتیاز اعتباری شما برای تعیین احتمال پرداخت‌های ماهانه‌‌تان نیز استفاده می‌شود.

مستر کارت و نحوه‌ی تعیین امتیاز اعتباری شما در کانادا

به‌عنوان یک ساکن کانادا، پس از شروع استفاده از اعتبار خود در این کشور، به طور خودکار تاریخچه‌ی اعتباری‌تان ایجاد می‌شود. سابقه‌ی اعتباری شما، سابقه‌ی مالی نحوه‌ی مدیریت این اعتبار (وام، بدهی، پرداخت‌های ضروری و غیره) است. سابقه‌ی اعتباری شما همچنین شامل مواردی همچون استفاده از اعتبارتان (اعتبار استفاده شده‌ی شما در مقابل اعتبار موجود) و سابقه‌ی عمومی پرونده‌ی اعتباری شماست (آیا در گذشته، ورشکستگی اعلام کرده‌اید یا نه؟)

یکی دیگر از عواملی که روی امتیاز اعتباری شما تاثیر می‌گذارد، طول مدت سابقه‌ی اعتباری شما در کاناداست. این برای تازه‌واردهایی که از بدو ورود به کانادا فاقد هرگونه سابقه‌ی اعتباری هستند، یک چالش محسوب می‌شود. عمده‌ی دفاتر اعتباری و موسسات مالی، تاریخ اعتبار سایر کشورها را در نظر نمی‌گیرند. تاریخ اعتباری شما توسط یک دفتر اعتباری قابل‌مشاهده است که می‌تواند گزارش اعتبار و امتیاز اعتباری شما را ایجاد کند. در کانادا، دو دفتر اعتباری وجود دارد: Equifax و TransUnion. نهادهای خاصی وجود دارند که می‌توانند درخواست مشاهده‌ی گزارش اعتبار و امتیاز اعتباری شما را داشته باشد، از جمله بانک‌ها، شرکت‌های کارت اعتباری، کارفرمایان، وام‌دهندگان خودرو، شرکت‌های تلفن، مالکان و غیره. در کل، قبل از مشاهده‌ی گزارش اعتبار خود، باید به آن‌ها رضایت دهید، اگرچه در برخی از استان‌ها، تنها شرط این است که نهاد مربوطه به شما اطلاع دهد که در حال مشاهده‌ی گزارش اعتبار شماست.




مستر کارت و چگونه امتیاز اعتباری خود را در کانادا به‌عنوان یک تازه‌وارد بهبود بخشیم

به‌عنوان یک تازه‌وارد به کانادا، سابقه‌ی اعتباری مستقیمی در این کشور نخواهید داشت. این بدان معناست که ممکن است بلافاصله واجد شرایط دریافت وام یا رهن بزرگی نشوید، اما چند گام ساده وجود دارد که می‌توانید برای ایجاد تاریخچه‌ی اعتباری خود، افزایش امتیاز اعتباری‌تان و رسیدن به موفقیت خود در آینده، آن‌ها را انجام دهید:

یک کارت اعتباری دریافت کنید: کارت‌های اعتباری، بخش طبیعی از زندگی در کاناداست. کارت‌های اعتباری، محدوده‌ی اعتباری وجوهی را که می‌توانید از ارائه‌دهنده‌ی وام بگیرید، به شما نشان می‌دهد. هر ماه، برای تعادل موجودی کارت اعتباری خود، باید حداقل پرداخت را داشته باشید. پرداخت‌های ماهانه‌ی کارت اعتباری خود را به‌موقع انجام دهید: انجام به‌موقع پرداخت‌های ماهانه‌ی خود، برای ایجاد یک امتیاز اعتباری خوب در کانادا بسیار مهم است. از کل محدودیت کارت اعتباری خود استفاده نکنید: یک عامل در تعیین امتیاز اعتباری شما، استفاده از اعتبار خود است (اعتبار موجود در مقابل اعتبار استفاده شده). بهتر است فضای استفاده‌نشده‌ای در کارت اعتباری خود داشته باشید، چون این نشان می‌دهد که شما منابع مالی کافی در کارت خود دارید. آژانس مصرف‌کنندگان مالی در کانادا توصیه می‌کند که فقط از 35 درصد اعتبار موجود در کارت خود استفاده کنید. استفاده از انواع دیگر اعتبار را نیز امتحان کنید: اگر سابقه‌ی اعتباری کافی دارید، باید انواع دیگر اعتبار را نیز معرفی کنید تا امتیاز اعتباری خود را بیشتر کنید. در ابتدا، این می‌تواند شامل ثبت‌نام در سرویس‌هایی باشد که به سابقه‌ی اعتباری کمتری نیاز دارند، مانند برنامه‌ی تلفن ماهانه‌ی قراردادی. با رشد سابقه‌ی اعتباری‌ خود، استفاده از انواع اعتباری که ممکن است به امتیاز اعتباری بالاتری نیاز داشته باشند، همچون وام خودرو، خط اعتباری یا رهن املاک شروع می‌شود.

ایجاد امتیاز اعتباری شما می‌تواند در ابتدای کار چالش‌برانگیز باشد، به‌ویژه با کمبود سابقه‌ی اعتباری که مانع از واجد شرایط شدن برای انواع خاصی از اعتبارها می‌شود. با این حال، تا زمانی‌که عادت‌های مالی خوب و سالمی داشته باشید، امتیاز اعتباری شما به موازات سفر در کانادا، رشد می‌کند. علاوه بر این، ما می‌توانیم با بستن قراردادهای ویژه‌ای برای کارت‌های اعتباری برای تازه‌واردین به کانادا، به شما در انجام گام اول کمک کنیم!

گزینه‌های مستر کارت برای تازه‌واردین به کانادا

به‌عنوان یک تازه‌وارد به کانادا، یافتن یک شرکت کارت اعتباری یا بانکی که مایل باشد به شما یک کارت اعتباری بدون داشتن سابقه‌ی اعتباری معتبر در این کشور بدهد، چالش‌برانگیز است. خوشبختانه، در بانک HSBC کانادا، بدون داشتن سابقه‌ی اعتباری، می‌توانید کارت اعتباری تا سقف 5000 دلار کانادا دریافت کنید. این می‌تواند ابزار مناسبی برای ایجاد تاریخچه‌ی اعتباری شما در کانادا فراهم کند.

بهترین مستر کارت کانادا برای دانشجویان ایرانی کدام است؟

معمولا در کانادا مستر کارت ها توسط بانک مونترال یا به اختصار BOM و بانک ها و موسسات معتبر دیگر برای متقاضیان صادر می شود. متقاضیان می توانند از این طریق کلیه تراکنش های داخلی و بین المللی خود را به سهولت تمام انجام دهند دانشجویان، کارگران و کارمندان، سرمایه گذاران و کارآفرینان همگی برای تسریع در روند فعالیت عادی خود در کانادا نیازمند مستر کارت هستند.




معرفی مستر کارت کانادا

مستر کارت کانادا با عنوان Debit Mastercard از جولای سال 2016 توسط بانک مونترال (BOM) برای متقاضیان صادر می شود. همانند اغلب کارت های اعتباری کانادایی، مستر کارت کانادا از براند مشترک Interact برخوردار بوده و صرفا بر روی آن شبکه و جهت انجام تراکنش های نقطه فروش یا همان پوز در کانادا کار می کند. اما هم اکنون موسسات و بانک های زیادی در کانادا مجوز صدور این نوع کارتها را دارند. باید این نکته را نیز مدنظر قرار داد که از شبکه مستر کارت کانادا همچنین می توان برای انجام معاملات و تراکنش های اینترنتی و بین المللی نیز بهره گرفت. لازمه این کار نیز دریافت سکیورتی کد یا کد امنیتی از طریق ایجاد رمز کاربری در حساب شخصی افراد می‌باشد.

معرفی مستر کارت کانادا

مشخصات مستر کارت کانادا 2020توضیحات
نوع شرکت
دولتی
نوع خدماتخدمات مالی
سال تاسیس
1966
میلادی
دفتر مرکزی
دفتر بین المللی مستر کارت، پورشاز، نیویورک، کانادا
بانک کانادایی صادر کننده
بانک مونترال (BOM)
محصولات
کارت های اعتباری، سیستم های پرداخت

ضرورت دریافت مستر کارت کانادا

کانادا به واسطه فرصت های بکر و نایابی که در اختیار مهاجران خارجی قرار می دهد به بهشت مهاجران خارجی محسوب می شود. امکان اخذ سریع و آسان اقامت دائم (PR)، امکان به همراه آوردن کلیه اعضای خانواده، وجود کالج ها و دانشگاه های معتبر بین المللی، وجود فرصت های بی شمار اشتغال مخصوصا برای نیروهای متخصص و فنی و از همه مهمتر کیفیت زندگی بسیار بالا شرایطی را به وجود آورده است که همگان در آرزوی مهاجرت به کانادا و بهره‌مندی از مزایا و امکانات این کشور مهاجرپذیر هستند.

اما همان طوری که می دانید هر سفری نیازمند یکسری ملزومات و نیازمندی هایی می باشد. یکی از مهمترین ملزومات مهاجرت به کانادا دریافت مستر کارت این کشور می باشد. دانشجویان از طریق مستر کارت خود می توانند شهریه سالیانه خود را پرداخت نموده و به هنگام پرداخت هزینه های زندگی از آن استفاده کنند. کارگران خارجی نیز از این کارت اعتباری می توانند حق بیمه، مالیات بر درآمد، قبوض منزل، هزینه خانواده و … را پرداخت کنند. اما سرمایه گذاران می توانند از مستر کارت کانادا برای پرداخت هزینه های ثبت شرکت، حقوق کارگران شرکت، خرید سهام، خرید ملک، مالیات بر ارزش افزوده (VAT) و هزینه جاری استفاده کنند. بنابراین هر قشری از مهاجران خارجی با توجه به شرایط فعالیت و زندگی خود در کانادا نیازمند دریافت مستر کارت می‌باشد.




شرایط دریافت مستر کارت در کانادا و کشورهای مختلف

در صورتی که شما نیز جزء متقاضیان مهاجرت به کانادا جهت تحصیل یا کار می باشید، شما همزمان با فرآیند اخذ ویزا علاوه بر یافتن خانه اجاره ای در کانادا همچنین باید به فکر افتتاح حساب بانکی و دریافت مستر کارت کانادا باشید. اما چگونه؟ برای دریافت مستر کارت کانادا دو راه وجود دارد. این روش‌ها یا از داخل کانادا و یا خارج از این کشور (از طریق درخواست آنلاین) می‌باشد. برای این منظور، بانک ها از شما دو مدرک اصلی یعنی پاسپورت معتبر و نیز مدرک آدرس سکونتی مثل قبض آب، برق و … یا کارت رای دهنده را می خواهند. بهترین بانک کانادایی برای دریافت مستر کارت نیز بانک مونترال (BOM) می باشد که با اعطای بسته برای مهاجران تازه وارد آنها را تحت پوشش قرار می دهد. هزینه اخذ مستر کارت در این بانک رایگان بوده و متقاضیان می توانند همچنین برای اخذ وام مسکن نیز درخواست دهند. اما علاوه بر BOM، بانک ها و موسسات زیر انواع مستر کارت‌ها شامل کارت‌های استاندارد، کارت های جهانی و کارت های تخبگان جهانی را در سال 2020 صادر می‌کنند:

  • ATB Financial
  • Bank of China (کانادا)
  • BMO Bank of Montreal
  • Brim Financial
  • Canadian Tire Bank
  • Capital One
  • CIBC
  • Collabra Financial Services Inc.
  • CUETS Financial
  • Desjardins
  • HSBC Bank Canada
  • MBNA
  • National Bank of Canada
  • People’s Trust
  • President’s Choice Financial
  • Rogers Bank
  • RBC Royal Bank
  • Servis Credit Union

دریافت بهترین مستر کارت های کانادا

مستر کارت های کانادا ضمانت تراکنش جهانی را داشته و تقریبا کلیه مستر کارت های صادره در این کشور این ضمانت را به مشتریان خود ارائه می دهند. اما مشتریان آنها را فقط بابت این ضمانت انتخاب نمی‌کنند بلکه آنها را بر مبنای معیارهای دیگری مثل بهره پایین، بازپرداخت نقدی و نیز پاداش‌های مسافرت و … انتخاب می کنند. در جدول زیر، می توان با بهترین مسترکارت‌های کانادا در سال 2020 به همراه دلایل برتری آنها آشنا شد:

بهترین مسترکارت‌های کانادا

کارت اعتباریدلایل برتری
Tangerine Money-Back Credit Card
بهترین بازپرداخت نقدی به همراه دسته های پاداش
Rogers World Elite Mastercardبهترین مسترکارت دارای بازپرداخت نقدی
BMO Air Miles World Elite
بهترین مستر کارت مسافرت های هوایی 
BMO World Elite
بهترین کارت اعتباری مستر کارت جهت مسافرت
MBNA Rewards Platinum Plus
بهترین کارت مسافرتی رایگان
PC Financial World Elite
بهترین مستر کارت برای خرید از فروشگاه ها
MBNA Rewards Elite Mastercard
بهترین مستر کارت برای خریداران فروشگاه های زنجیره ای
MBNA True Line Gold Mastercard
بهترین مستر کارت کم بهره
BMO CashBack Mastercard
بهترین مستر کارت برای دانشجویان

با توجه به جدول فوق توریست ها، کارگران، کارمندان، دانشجویان، سرمایه گذاران و اقشار دیگر از مهاجران ایرانی می‌توانند با توجه به امتیازات هر یک از مستر کارت‌ها، کارت اعتباری مخصوص خود را درخواست دهند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: