مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
وقت سفارت آلمان

وقت سفارت آلمان

برای هر بازدید از یک کشور خارجی، مقامات آن کشور، می‌خواهند اطلاعاتی راجع‌به شما و هدف اصلی آمدن‌تان به آن کشور، داشته باشند. این کار به این دلیل انجام می‌شود تا آن‌ها بتوانند خطرات پذیرش متقاضیانی را که ممکن است تهدید خاصی برای امنیت آن کشور باشند، ارزیابی کنند. Cover Letter، معادل همان مصاحبه‌ای است که در آن، مصاحبه‌کننده از متقاضی درباره‌ی هدفش از آمدن به آلمان سوال می‌کند. از آنجایی‌که اکثر سفارتخانه‌ها، الان پروسه‌ی درخواست ویزا را برای تامین نیروی کار شرکت‌ها انجام می‌دهند، کمتر مصاحبه‌های یک به یک انجام می‌شود و یک Cover Letter، نقش مهمی در تصمیم نهایی درباره‌ی درخواست ویزای دانشجویی شما در آلمان ایفا می‌کند. علاوه بر توضیح علت آمدن‌تان به آلمان در Cover Letter، شما باید منابع مالی خود را نیز ذکر کنید تا مقامات بدانند شما بودجه‌ی لازم را برای تامین هزینه‌های زندگی و تحصیل خود در آلمان، در اختیار دارید. برخی از دانشجویان خارجی که مایل به ادامه‌ی تحصیل در موسسات آموزشی در آلمان هستند، با چالش‌های بیشتری مواجه می‌باشند. اولاً، آن‌ها مجبورند فشار پذیرش در دانشگاه مورد نظرشان را تجربه کنند. ثانیاً، آن‌ها باید تمام مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای دانشجویی در آلمان را جمع کنند و همچنین برای جلسه‌ی مصاحبه‌ی ویزا آماده شوند.

در جلسه‌ی مصاحبه‌ی ویزا، سوالات شخصی و خاص، به‌ همراه سوالات مربوط به برنامه‌های آینده‌ی متقاضی پس از اتمام تحصیلات در آلمان، پرسیده می‌شود و باید پاسخ داده شود.

برای درخواست ویزای شنگن (اقامت کوتاه مدت) یا ویزای ملی آلمان (اقامت بلند مدت) متقاضیان نیازمند گرفتن وقت سفارت آلمان می باشند. اهمیت گرفتن این وقت نیز برای ارائه داده های بیومتریک و نیز تایید مدارک لازم توسط آفیسر سفارت می باشد. در شرایط کنونی و با توجه به شیوع ویروس کرونا، متقاضیان اخذ ویزای شنگن برای گرفتن وقت قبلی بایستی از طریق وب سایت ویزامتریک VisaMetric اقدام نمایند. متقاضیان از این طریق نه تنها می توانند برای اخذ وقت قبلی سفارت ثبت نام کرده بلکه همچنین از راهنمایی ها برای اخذ ویزای شنگن، ارائه فرم درخواست، وقت قبلی و موارد دیگر برخوردار شوند. 

لزوم گرفتن وقت سفارت آلمان

یکی از مراحل اصلی برای اخذ انواع ویزای کشور آلمان گرفتن وقت قبلی سفارت یا Visa Appointment می باشد. این مرحله از فرآیند درخواست ویزای کشور آلمان 2020 در واقع اولین مرحله از این پروسه محسوب می شود. هدف اصلی از گرفتن وقت قبلی سفارت آلمان نیز تایید مدارک لازم برای درخواست ویزای این کشور می باشد. انواع وقت سفارت کشور آلمان 2020 عبارتند از:

معمولا در سال های گذشته متقاضیان برای اخذ وقت سفارت بایستی در صف های جلوی سفارت آلمان ایستاده تا نوبت آنها می رسید. که در این مورد زمان زیادی از متقاضیان گرفته شده و گاها نیز متقاضیان موفق به گرفتن وقت نمی شدند. اما اکنون این امکان برای متقاضیان ویزای آلمان فراهم شده است که درخواست وقت سفارت کشور آلمان را به صورت آنلاین و به سرعت انجام دهند. مخصوصا در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا که سفارت آلمان نیز تعطیل می باشد.

مراجعه به سفارت آلمان برای ویزای شنگن

در شرایط کنونی و جهت رفاه حال متقاضیان اخذ ویزای آلمان، سفارت کشور آلمان دست به کار ابتکار منحصربه فردی زده و جهت هماهنگی برای اخذ وقت قبلی سفارت وب سایت ویزامتریک (VisaMetric) را راه اندازی کرده است. ویزامتریک در واقع تنها تهیه کننده سرویس مورد تایید نمایندگان دیپلماتیک آلمان در ایران برای مدیریت خدمات پشتیبانی از درخواست ویزا می باشد. در واقع ویزامتریک تنها درخواست های وقت سفارت متقاضیانی را می پذیرد که مایل به درخواست ویزای شنگن هستند. با این روش نیز امکان درخواست آنلاین وقت قبلی برای متقاضیان فراهم می شود. در این زمینه متقاضیان ویزای شنگن بایستی توجه کنند که آنها می توانند درخواست خود را 180 روز قبل از تاریخ برنامه ریزی شده برای ورود به ناحیه شنگن ارائه کنند. در این مورد، ویزامتریک مرجع دریافت درخواست متقاضیان می باشد.




مراحل اخذ وقت سفارت آلمان

پروسه دریافت وقت قبلی سفارت برای تایید مدارک ضروری ویزای شنگن یک پروسه راحت و ساده بوده و از طریق مراحل زیر انجام می شود:

  • واریز هزینه سرویس به مبلغ 190000 تومان بابت هر نفر (وقت سفارت خانوادگی یا گروهی را می توان برای ماکسیمم 10 نفر دریافت کرد). دقت شود که کل مبلغ برای خانواده ها یا گروه ها بایستی یکجا و در طی یک تراکنش واریز شود.
  • یک روز کاری بعد از واریز مبلغ، متقاضی بسته به روش واریز مورد استفاده می تواند حساب کاربری برای خود ایجاد کند. برای واریزهای بانکی، ID تراکنش و تاریخ پرداخت را وارد کرده و برای پرداخت از طریق ATM یا پرداخت های موبایلی فقط شماره کارت و تاریخ پرداخت را در سامانه وقت سفارت آنلاین وارد می کنید.
  • در مرحله بعدی، داده های شخصی خود را وارد می کنید.
  • پس از تایید داده های شخصی، شما می توانید وقتی را در سامانه تقویم انتخاب کنید.
  • پس از تایید داده های انتخابی، شما ایمیلی را برای آدرس ایمیل مشخص شده خود دریافت می کنید.
  • دو روز قبل از وقت سفارت آلمان ایمیل یادآوری دریافت می کنید.
  • در روز وقت سفارت نیز مهم است که مدارک لازم همراه شما باشد.

مدارک مورد نیاز برای وقت سفارت آلمان

همانطور که در مطالب فوق هم اشاره شد، گرفتن وقت سفارت صرفا برای ارائه مدارک لازم و نیز بیومتریک متقاضیان می باشد و در این مرحله مصاحبه ای در کار نیست. پس لازم است بدانید که در این مرحله نیاز به ترجمه مدارک نیست و متقاضیان صرفا بایستی ترجمه مدارک را به سفارت تحویل دهند. اما مدارک مورد نیاز برای گرفتن وقت قبلی سفارت آلمان عبارتند از:

  • پاسپورت
  • فرم درخواست تکمیلی
  • عکس های پاسپورتی
  • کلیه مدارک شناسائی
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • رزرواسیون هتل
  • بلیط رفت و برگشت
  • دعوت نامه
  • بیمه سفر    
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟

راه های مختلفی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان وجود دارد. بهترین راه برای شما این است که در اولین مرحله، رشته ایی که می خواهید و منطقه ایی که ترجیح می دهید در آن زندگی کنید را مشخص نمایید. مدارک مورد نیاز و آخرین زمان برای اخذ پذیرش برای هر دانشگاه با ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: