مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دیفر deferral به چه معناست؟

دیفر deferral به چه معناست؟

تعویق پذیرش تحصیلی (عقب انداختن زمان تحصیل) چیست؟- دیفر کردن پذیرش دانشگاه

انجمن ملی مشاوره‌ی پذیرش کالج‌ها، تعویق پذیرش تحصیلی را 'فرصتی برای دانشجویانی می‌داند که پذیرش‌شان به‌تاخیر افتاده یا ثبت‌نام آن‌ها برای یک سال یا یک ترم' عقب افتاده است.' این انجمن اعلام می‌دارد که 'کالج برای نگه داشتن یک جایگاه تحصیلی در کلاس بعدی، غالباً تقاضای ودیعه‌ای می‌کند و این حق کالج است که از دانشجو انتظار داشته باشد تا در زمان سپری شده بین فارغ‌التحصیلی از دبیرستان و ورود به کالج فکر کند.' علاوه بر این، از دانشجو انتظار می‌رود که در این زمان، بدون اجازه از مدرسه‌ای که پذیرش را به تعویق انداخته، در کالج دیگری حضور نیابد. این برای متقاضیان به‌معنای پیوستن به یک دوره‌ی زمانی ساختارمند است، مثلاً یک سال وقفه كه در این دوره‌ی زمانی، دانشجویان پذیرفته شده، علاقه‌های شغلی خود را دنبال کرده و پروژه‌های خدماتی‌شان را کامل می‌کنند.

انجمن ملی مشاوره‌ی پذیرش کالج‌ها همچنین تفاوت بین تعویق پذیرش به‌درخواست دانشجو که در بالا توضیح داده شد و تعویق پذیرش توسط کالج را که در آن، موسسه‌ی آموزشی ورود متقاضی را به تاریخ دیگری موکول می‌کند، بیان می‌دارد. تعویق پذیرش تحصیلی در متن فوق نباید با سیاستی اشتباه گرفته شود که برخی کالج‌ها از آن در مورد دانشجویانی استفاده می‌کنند که در گام‌ها یا مراحل اولیه‌‌ی تصمیم‌گیری، به بانک متقاضیان تصمیم‌گیری عادی درخواست داده‌اند.

هنگام در نظر گرفتن تعویق پذیرش تحصیلی، به چه چیزهایی باید توجه کرد؟ - دیفر کردن پذیرش

ابتدا پیشنهاد می‌شود که دانشجویان قبل از به‌تعویق انداختن ثبت‌نام خود در ترم پاییز، چهار سوال مهم از خود بپرسند:

  1. آیا کالج می‌تواند نیازهای مالی من را برآورده سازد؟
  2.  آیا کالج، درخواست تعویق پذیرش تحصیلی من را می‌پذیرد؟
  3.  این عقب انداختن زمان تحصیل، چگونه بر اهداف و جدول زمانی شغلی و تحصیلاتی من اثر می‌گذارد؟
  4. اگر در ترم پاییز در کالج شرکت نکنم، چه کار دیگری می‌توانم انجام دهم؟

همانطور که در سوال دوم نشان داده شد، تائید درخواست دانشجو برای عقب انداختن زمان تحصیل خود، برعهده‌ی کالج است.




بعد از تعویق پذیرش تحصیل خود در کالج، چه کاری باید انجام دهم؟ - دیفر کردن پذیرش

عقب انداختن زمان تحصیل می‌تواند بسیار گیج‌کننده باشد، چون خیلی از کالج‌ها، رویکردهای متفاوتی برای مدیریت درخواست‌های تعویق پذیرش تحصیلی دارند. برخی ممکن است فقط نمرات به‌روز شده را درخواست کنند، در حالیکه برخی دیگر ممکن است چیزهای دیگری را پذیرش کنند که می‌تواند به درخواست دانشجو، اهمیت دهد. در صورت عقب انداختن زمان تحصیل، باید این کارها را انجام دهید:

ابتدا، باید تعیین کنید که آیا آن کالج، همچنان یک گزینه‌ی برتر تحصیلی برای شما هست یا نه. تعویق پذیرش تحصیلی می‌تواند احساساتی همچون نااُمیدی، غم، عصبانیت یا حتی آرامش را در شما ایجاد کند. این تصمیم اغلب می‌تواند به دانشجویانی که پس از ارائه‌ی درخواست پذیرش‌شان، دارای احساسات متناقضی درباره‌ی یک کالج شده‌اند، شفافیت بدهد.

در مرحله‌ی بعد، باید بفهمید که کالج از شما چه می‌خواهد. بیشتر کالج‌‌ها کارنامه‌‌ی به‌روز شده‌ای را درخواست می‌کنند که دانشجویان باید از دبیرستان خود بگیرند. برای بسیاری از کالج‌ها، این همه‌ی آن‌چیزی است که در این فرایند، به آن نیاز دارند. با این حال، برخی از آن‌ها به دانشجویان اجازه می‌دهند موارد دیگری همچون توصیه‌نامه‌ها، به‌روزرسانی فعالیت‌های خارج از برنامه‌ی درسی یا نامه‌ی تعویق پذیرش تحصیلی را نیز ارسال کنند. دانشجویان باید بدانند که کالج به چه چیزی نیاز دارد، چه مواردی مناسب ارائه کردن است و به اولویت‌های آن‌ها توجه کنند. اگر یک کالج به‌صراحت اعلام کرد که دانشجویانِ خواستار تعویق پذیرش تحصیلی، نباید موارد دیگری ارسال کنند، پس چیز دیگری ارسال نکنید. با عدم توجه به دستورالعمل‌ها، دانشجویان شانس خود را برای یک پذیرش عادی خراب می‌کنند.

در صورت نیاز، نامه‌ی تعویق پذیرش تحصیل خود را بنویسید. کالج‌ها دانشجویانی را پذیرش می‌کنند که می‌خواهند در آن کالج حضور به هم برسانند. پس، با نوشتن نامه‌ای که تائید مجدد تعهد خود به آن کالج است، دانشجویان می‌توانند شانس پذیرش خود را افزایش دهند. دانشجویان باید علاقه‌ی خود را به کالج مورد نظرشان و دلیل اینکه چرا فکر می‌کنند برای آن موسسه مناسب هستند بیان کنند و کارهایی را که از زمان ارسال درخواست اولیه‌ی خود انجام داده‌اند، اعلام دارند. این یک ابزار عالی است که دانشجویان می‌توانند به‌نفع خود استفاده کنند.

درخواست پذیرش عادی خود را کامل کنید. دانشجویانی که در مراحل اولیه درخواست می‌دهند، باید درخواست‌های تصمیم‌گیری عادی خود را کامل کنند. در غیر این‌صورت، همچنان زمان برای جمع‌آوری درخواست‌ها وجود دارد. تمام درخواست‌های عادی را در مهلت مقرر کامل و اطمینان حاصل کنید که همه‌چیز سر جای خود قرار دارد و دریافت شده است. اجازه ندهید که نااُمیدی از تعویق پذیرش تحصیلی خود، به احتمال پذیرش‌تان در کالج‌های دیگر آسیب برساند. مثبت باشید و در مسیر درست قدم بردارید.

آمار تعویق پذیرش تحصیلی – دیفر کردن پذیرش

اعداد تعویق پذیرش تحصیلی، از مدرسه‌ای به مدرسه‌ی دیگر متفاوت است و بسیاری از موسسات آموزشی، آمار تعویق پذیرش تحصیلی را عمومی نمی‌کنند. در موسسات کاملاً منتخب، تعویق پذیرش تحصیلی اکثر متقاضیانی که در مراحل اولیه درخواست داده‌اند، عجیب نیست، چون بانک درخواست‌های اولیه، بسیار رقابتی است و از دست دادن بسیاری از متقاضیان واجد شرایط، سخت است.

سال گذشته، 5777 دانشجو درخواست اولیه‌ی خود را به دانشگاه ییل داده‌اند. از میان این متقاضیان، 796 نفر پذیرفته شدند و بیش از نیمی از آن‌ها، به مرحله‌ی تصمیم‌گیری عادی انتقال داده شدند. دانشگاه ییل به بسیاری از دانشجویان این جمله را گفته است: 'دوباره شرایط پذیرش‌تان را بررسی می‌کنیم.' در حالیکه برخی از دانشکده‌‌ها بخشی از متقاضیان را یا می‌پذیرند یا رد می‌کنند یا پذیرش‌شان را به‌تعویق می‌اندازند، برخی دیگر مانند دانشگاه جورج تاون هر متقاضی را که در مرحله‌ی اول قبول نکنند، پذیرش او را به‌تعویق می‌اندازد. سال گذشته، 7305 دانشجو در مرحله‌ی اول به دانشگاه جورج تاون درخواست پذیرش دادند و فقط 11.7٪ یا 856 دانشجو پذیرفته شدند. این بدان معناست که جورج تاون بیش از 88٪ از درخواست‌های اولیه‌ی خود را به‌تعویق انداخته است. طبق گفته‌ی این دانشگاه، حدود 15٪ از متقاضیانی که پذیرش‌شان به تعویق افتاد، در مرحله‌ی تصمیم‌گیری عادی، پذیرش گرفتند.

روند سالانه و تغییرات در فرایند پذیرش نیز می‌تواند بر آمار تعویق پذیرش تحصیلی تاثیر بگذارد. برای مثال، امسال دانشگاه جورجیا درخواست پذیرش بیش از 10000 دانشجو را که برای کلاس 2025 متقاضی شده بودند، به‌تعویق انداخت- این در حالیست که سال گذشته، 6800 مورد تعویق پذیرش تحصیلی در این دانشگاه وجود داشت. چرا چنین افزایشی را شاهد هستیم؟ دانشگاه جورجیا حدوداً 27 درصد بیش از سال گذشته، درخواست‌های اولیه دریافت کرده است که بخشی از آن، بدلیل تغییر در درخواست‌های مشترک و سیاست آزمون اختیاری است که این دانشگاه امسال بدلیل شیوع بیماری کرونا اتخاذ کرده است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل
محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل

زمانی که تصمیم میگیرید در آمریکا مشغول به تحصیل شوید گزینه های مختلفی برای زندگی و محل اقامت برای شما وجود دارد که در این مقاله این موارد را بررسی می کنیم ...

بیشتر بخوانید
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا

دانشجویان بین المللی معمولا مدت زمان زیادی که برای اخذ پذیرش از کالج و دانشگاه در آمریکا لازم است را جدی نمی گیرند. شما می توانید با دانستن این موضوع و برنامه ریزی دقیق مشکلی در زمان بندی و شروع تحصیلتان نداشته باشید. ...

بیشتر بخوانید
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده

شما می توانید به همراه خانواده ی خود برای تحصیل به آمریکا بیایید، اما باید مقررات ضوابط خاصی را در نظر بگیرید و فرم های مربوط را تکمیل کنید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: