مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه های رایگان برای تحصیل پرستاری

دانشگاه های رایگان برای تحصیل پرستاری

با توجه به ترقی علم پزشکی، اُمید به زندگی نیز افزایش چشمگیری یافته است. با این وجود، هرچه سن افراد بالاتر می‌رود، مشکلات کهنسالی بیشتر خود را نشان می‌دهد. از آنجایی‌که خیلی از کشورها دارای جمعیت پیری هستند که هر ساله در حال افزایش است، نیاز به کادر درمان و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و پرستاری نیز افزایش یافته است.

کارکنان حوزه‌ی بهداشت و درمان از فرصت‌های بی‌شماری برای کار کردن برخوردار هستند، اما برای در اختیار گرفتن این فرصت‌ها، آن‌ها به آموزش‌های حرفه‌ای و دریافت مدرکی مرتبط نیاز دارند. در آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی، پول گاهاً می‌تواند یک مشکل بزرگ باشد و این مقاله نوشته شده تا به شما در این زمینه کمک کند. دانشکده‌های پرستاری رایگان زیادی در جهان وجود دارد که آموزش‌های مورد نیازتان را در این حوزه، در اختیار شما قرار می‌دهند.

دانشکده‌های رایگان پرستاری

دانشکده‌ی بهداشت و علوم ورزشی- دانشگاه آدگر نروژ

نخستین دانشکده‌ی پرستاری رایگان در این فهرست، دانشکده‌ی بهداشت و علوم ورزشی دانشگاه آدگر است. جدا از داشتن استانداردهای بالای زندگی و نیاز روزافزون به پرستار و کادر درمان، کشور نروژ در میان دانشجویان پرستاری بسیار محبوب است. فرصت‌‌های شغلی پس از فارغ‌ التحصیلی برای دارندگان مدرک پرستاری بسیار است و آموزش ارائه شده در این کشور، باکیفیت و سطح بالاست.

طبق سیاست‌های آموزشی نروژ، تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور رایگان است. فقط هزینه‌های ترم پرداخت می‌شود و دانشجویان از تخفیف در حمل و نقل عمومی و هزینه‌های دانشجویی برخوردار می‌شوند.

زبان آموزش در این دانشکده، نروژی است، اما برخی از دوره‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. در این دانشکده، دانشجویان آموزش می‌بینند که نظریه‌ها را درک کنند و به تفکر انتقادی روی بیاورند، در حالی که کلاس‌های عملی به آن‌ها این امکان را می‌دهد که از نظریه‌ها در جهان حقیقی استفاده کنند. این دانشکده دارای 19 دوره‌ی تحصیلی در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است تا آموزش مناسبی را در اختیار علاقه‌مندان به حرفه‌ی پرستاری قرار دهد و کادر درمان خوبی را تربیت کند.

دپارتمان مطالعات بهداشت و درمان- دانشگاه استاوانگر نروژ

دانشکده‌ی بعدی فهرست ما، دپارتمان مطالعات بهداشت و درمان دانشگاه استاوانگر است. همانطور که پیشتر گفته شد، دانشگاه‌های دولتی در نروژ، دوره‌‌های تحصیلی خود را رایگان برگزار می‌کنند و این دپارتمان دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را هم به زبان نروژی و هم به زبان انگلیسی برگزار می‌کند که ایده‌آل دانشجویان خارجی است. این دانشگاه دولتی در سال 2005 تاسیس شد و داده‌های تحقیقاتی آن، بسیار زیاد است. در سال 2019، برای کارهای تحقیقاتی خود، این دپارتمان در رتبه‌ی 3 نروژ قرار گرفت. دپارتمان مطالعات بهداشت و درمان، دوره‌‌های آموزشی منحصر به‌ فردی برگزار می‌کند که در دیگر موسسات کشورهای شمال اروپا وجود ندارد، همچون دوره‌ی کارشناسی ارشد مراقبت‌های ویژه‌ی پیش‌ بیمارستانی.

دوره‌‌ی کارشناسی ارشد مراقبت‌های ویژه‌ی پیش‌ بیمارستانی تنها دوره‌ی بین‌المللی در این شاخه‌ی تحصیلی است که آموزش مراقبت‌های پیش‌بیمارستانی را به دانشجویان ارائه می‌دهد تا آن‌ها بتوانند دانش خود را در این حوزه به‌شکل جدی ارزیابی کنند. با تاکید زیادی که هم به نوآوری‌های علمی و هم به تجربه‌ی زندگی حقیقی می‌دهد، این دپارتمان قطعاً گزینه‌ی مناسبی برای دانشجویان رشته‌ی پرستاری است.

دانشکده‌ی علوم اجتماعی و مطالعات رسانه- دانشگاه علوم کاربردی شهر Bremen Hochschule (HSB) آلمان

دانشگاه علوم کاربردی شهر Bremen Hochschule (HSB)، یک دانشکده‌ی پرستاری رایگان است که فقط به هزینه‌ی ترم نیاز دارد. دانشجویان خارجی می‌توانند در دوره‌های تحصیلی با کیفیت بالای این دانشگاه ثبت‌ نام کنند، بدون اینکه هزینه‌ای پرداخت کنند. دوره‌های تحصیلی این دانشگاه عمدتاً به زبان آلمانی و برخی از دوره‌های آن به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. در نتیجه، از دانشجویان انتظار می‌رود که در سطح (CEFR) C1، دانش کافی در زبان آلمانی داشته باشند.

این دانشگاه، یک دوره‌ی تحصیلی در رشته‌ی پرستاری برگزار می‌کند، اما این دوره‌ای است که قطعاً می‌تواند با سایر دوره‌‌های دانشکده‌های پرستاری رقابت کند. برنامه‌ی مدرک بین‌ المللی پرستاری، یک دوره‌ی تحصیلی در سطح کارشناسی است که دانشجو را با دانش آکادمیک، نظریه‌ها و همچنین مهارت‌های لازم برای حرفه‌ی پرستاری مجهز می‌کند. با داشتن نام 'بین‌ المللی'، این برنامه دارای ارزش جهانی است. گذراندن یک ترم در خارج از آلمان در این برنامه ضروری است. دانشجویان می‌توانند بیش از 300 موسسه‌ی آموزشی را که با این دانشگاه ارتباط و پیوند آکادمیک دارند، انتخاب کنند. این برنامه برای گسترش نگاه دانشجویان و کمک به آن‌ها در رشد فردی و حرفه‌ای خود طراحی شده است.




دپارتمان پرستاری و مدیریت- دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ آلمان

دپارتمان پرستاری و مدیریت دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ آلمان، رتبه‌ی بعدی فهرست ما را به خود اختصاص داده است. با هزینه‌ی ترمی کمتر از 350 یورو که به خدمات دانشجویی و دولتی اختصاص دارد، دانشجویان می‌توانند در دوره‌های تحصیلی برجسته‌ی پرستاری این دانشگاه که به زبان آلمانی تدریس می‌شود، رایگان تحصیل کنند. این دانشکده‌ی پرستاری رایگان دارای پنج دوره‌ی تحصیلی است که سه تا از آن‌ها در سطح کارشناسی و دو دوره‌‌ی دیگر در مقطع کارشناسی ارشد برگزار می‌شود. این دوره‌های تحصیلی شامل آموزش‌های آکادمیک و حرفه‌ای است. دانشجویان با نظریه‌ها و بخش‌‌های علمی رشته‌ی پرستاری آشنا می‌شوند و همزمان برای حرفه‌ی پزشکی و پرستاری، آموزش عملی می‌بینند.

برای تربیت بهتر کادر بهداشت و درمان در آینده، این دپارتمان دوره‌های مشترکی برگزار می‌کند که واحدهای درسی آن در دو دانشکده‌ی پرستاری دیگر (آکادمی پرستاری Albertinen-Schule و آکادمی پرستاری بزرگسالان و کودکان) آموزش داده می‌شود. در نتیجه، دانشجویان با آموزش‌های جامع‌تری مواجه می‌شوند و به منابع بیشتری دسترسی دارند که این به پیشرفت مثبت آن‌ها در مقام کادر درمان کمک می‌کند.

دپارتمان علوم بهداشت و درمان- دانشگاه Arctic نروژ (UiT)

ما این فهرست را با دپارتمان علوم بهداشت و درمان دانشگاه Arctic نروژ (UiT) به‌پایان می‌رسانیم. این دپارتمان در وب‌ سایت خود، هیچ هزینه‌ی تحصیلی برای دانشجویان داخلی و خارجی ذکر نکرده است. برای دریافت کارت دانشجویی، خدمات مشاوره‌ای، ثبت‌ نام در کلاس‌ها و امتحانات خود، دانشجویان باید هزینه‌ی معادل 625 NOK پرداخت کنند. این دانشگاه در سال 1968 تاسیس شد و بواسطه‌ی مکان خود که شمالی‌ترین دانشگاه جهان است، معروف می‌باشد. با ادغام شدن در بسیاری از دانشگاه‌های برجسته‌ی دیگر نروژ با گذشت زمان، UiT هم‌اکنون 6 پردیس دارد.

دپارتمان علوم بهداشت و درمان برای افراد علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌ی پرستاری، دوره‌های تحصیلی برگزار می‌کند و همچنین برنامه‌های آموزشی و تحصیلی پیوسته‌ای برای توسعه و بهبود مهارت‌های خاص مورد نیاز کادر بهداشت و درمان ارائه می‌دهد. دانشجویان می‌توانند همزمان هم با دانش آکادمیک پزشکی آشنا شوند و هم در طول دوره‌ی کارآموزی خود، تجربه‌ی عملی لازم را بدست آورند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
زبان آلمانی را بشناسید
زبان آلمانی را بشناسید

واقعیت این است که آلمانی، زبانی دشوار است، اما شما می توانید همه چیز را یاد بگیرید. بسیاری از دانشجویان بین المللی اقدام به یادگیری زبان آلمانی می کنند و موفق می شوند. آلمانی ها معتقدند :'تمرین بهترین نتیجه را خواهد داشت.' ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: