مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بورسیه های دانشگاه مک گیل کانادا

بورسیه های دانشگاه مک گیل کانادا

با قرار گرفتن در شهر شگفت‌ انگیز مونترال در استان کبک، دانشگاه مک‌ گیل یک دانشگاه تحقیقاتی شناخته‌ شده در سطح جهان است که در سال 1821 تاسیس شد. نکته‌ی جالب این است که این دانشگاه، یکی از دو موسسه‌ی آموزش عالی در خارج از آمریکاست که در کنار دانشگاه تورنتو، عضو انجمن دانشگاه‌های آمریکاست. از زمان آغاز به‌کار آن، این دانشگاه به یک قطب فکری با شهرت برجسته‌ی آکادمیک تبدیل شده است. در اکثر رتبه‌ بندی‌های دانشگاهی، مک‌ گیل پیوسته جزو 50 دانشگاه برتر جهان و همچنین یکی از 3 دانشگاه برتر کانادا قرار داشته است.

دانشگاه مک‌ گیل هم‌اکنون بیش از 40000 دانشجو دارد و دانشجویان به بیش از 300 دوره‌ی تحصیلی در دانشکده‌های هنر، علوم، مهندسی، پزشکی و مدیریت دسترسی دارند. این دانشگاه دارای شهرت بین‌المللی برجسته‌ای در میان جامعه‌ی دانشجویان خارجی است و تقریباً 30% از جامعه‌ی دانشجویی این دانشگاه را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهند. با عقد قرارداد همکاری با بیش از 160 دانشگاه در سراسر جهان، این دانشگاه دارای ارتباطات بین‌المللی خوبی است که امکان تحصیل در دانشگاه‌های دیگر و برنامه‌های تبادل دانشجو را فراهم می‌کند.

در این مقاله، به توصیف بورسیه‌های مهم دانشگاه مک‌ گیل می‌پردازیم. علاوه بر این، برای کسب اطلاعات بیشتر راجع‌به پذیرش در این دانشگاه، دانشجویان باید از دفترچه‌ی راهنمای دوره‌ی کارشناسی و کارشناسی ارشد استفاده کنند.

بورسیه‌های مقطع کارشناسی دانشگاه مک‌ گیل

بورسیه‌ی ورود یک ساله (One-year Entrance Scholarships)

یک بورسیه‌ی تحصیلی مهم در مقطع کارشناسی دانشگاه مک‌ گیل که به‌ خصوص به دانشجویان خارج از کانادا اعطاء می‌شود، برنامه‌ی بورسیه‌ی ورود یک ساله است. این بورسیه‌ها به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که برای نخستین بار و برای گذراندن دوره‌ی کارشناسی خود و عمدتاً برای تحصیلات تمام‌ وقت، وارد دانشگاه مک‌گیل می‌شوند. در نتیجه، دانشجویان مهمان، انتقالی و دانشجویانی که به‌ شکل پاره‌‌وقت در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، واجد شرایط دریافت این بورسیه نیستند.

ارزش این بورسیه‌ی تحصیلی بسته به ماهیت آن و خود دانشجو از 3000 تا 10000 دلار کانادا متغیر می‌باشد.

برای دریافت بورسیه‌های تحصیل در دانشگاه مک‌ گیل، دانشجو باید در مهلت مقرر برای پذیرش در این دانشگاه اقدام کند. درخواست‌های بعد از این مهلت شامل دریافت بورسیه‌ی تحصیلی نخواهد شد. دانشجویان فقط براساس شایستگی آکادمیک خود مشمول دریافت بورسیه خواهند شد.

به هیچ درخواست جداگانه‌ای برای این برنامه نیاز نیست. دانشجویان براساس درخواست پذیرش خود به‌ شکل خودکار برای این بورسیه‌ی تحصیلی در نظر گرفته می‌شوند و درخواست‌شان مشمول بررسی قرار می‌گیرد. اعتبار این بورسیه‌ی تحصیلی فقط یک سال است و دریافت‌کنندگان آن فقط می‌توانند یک نوع بورسیه دریافت کنند.

بورسیه‌ی تحصیلی Atlantic Provinces

بورسیه‌ی تحصیلی Atlantic Provinces، شکل خاصی از بورسیه‌ی تحصیلی ورود به دانشگاه است. این بورسیه به‌یاد الدون مِین تیلور برقرار شد و سالانه توسط دفتر بورسیه و کمک دانشجویی دانشگاه به دانشجویانی اعطاء می‌شود که پیشنهاد پذیرش برای تحصیل در دوره‌ی کارشناسی را در پردیس مک‌ دونالد دانشگاه مک‌ گیل دریافت کرده‌اند.

مبلغ این بورسیه براساس شرایط و شایستگی دانشجو متفاوت است.

برای گرفتن این بورسیه به‌ ویژه در پردیس مک‌ دونالد، دانشجو باید پیشنهاد پذیرش دریافت کرده باشد. علاوه بر این، اولویت اصلی متعلق به دانشجویان منطقه‌ی آتلانتیک و دانشجویان خارجی است و براساس دستاوردهای علمی قوی دانشجویان به آن‌ها اعطاء می‌شود.

به هیچ درخواست جداگانه‌ای برای دریافت این بورسیه‌ی تحصیلی نیاز نیست. پذیرش دانشجویان به‌ شکل خودکار براساس درخواست‌شان بررسی می‌شود.

بورسیه‌های ورودی McCall MacBain Prestige

این بورسیه‌ی تحصیلی استثنایی برای نخستین بار در سال 1995 توسط جان اچ. مک‌ کال مک‌ باین ایجاد شد. مک‌ باین فارغ‌ التحصیل و رئیس سابق انجمن دانشجویی دانشگاه مک‌ گیل و همچنین پژوهشگر Rhodes بود. این بورسیه‌ی تحصیلی غالباً به دانشجویانی اعطاء می‌شود که از پتانسیل آکادمیک بالا و برجسته‌ای برخوردار هستند و برای تحصیل در مقطع کارشناسی، وارد دانشکده‌ی هنر می‌شوند.

ارزش تخمینی این بورسیه، 10000 دلار کانادا در سال است.

این بورسیه‌های مقطع کارشناسی در دانشگاه مک‌گیل در دسترس همه‌ی دانشجویانی است که در تلاش هستند بورسیه‌ی بین دانشجویان ملی کانادا و دانشجویان خارجی را به‌ تعادل برسانند. برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشکده‌ی هنر، دانشجویان باید پیشنهاد پذیرش از طرف دانشگاه دریافت کرده باشند. بررسی درخواست‌ها براساس پتانسیل آکادمیک و همچنین فعالیت‌های فوق‌برنامه و پتانسیل رهبری اجتماعی دانشجو صورت می‌گیرد.

از الان به‌ بعد، به هیچ درخواست جداگانه‌ای برای دریافت این بورسیه‌ی تحصیلی نیاز نیست. با این حال، دانشجویان تشویق می‌شوند تا به وب‌ سایت دانشگاه مراجعه کرده یا برای اطلاعات بیشتر و به‌ روزرسانی اطلاعات، مستقیماً از خود دانشگاه سوال کنند.




بورسیه‌ی تحصیلی Robert H. Lennox & Elizabeth Graham Lennox در رشته‌های علوم و پرستاری

این بورسیه‌ی تحصیلی، نمونه‌ی دیگری از بورسیه‌ی تحصیلی ورودی است که به دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه مک‌گیل اعطاء می‌شود. این بورسیه در سال 2007 توسط الیزابت گراهام لنوکس و به‌یاد همسر فقید او رابرت اچ. لنوکس که در این دانشگاه تحصیل می‌کرد ایجاد شد. در این بنیاد، دو بورسیه‌ی تحصیلی به دانشجویان برجسته‌ی مقطع کارشناسی در دانشکده‌ی علوم و همچنین دوره‌ی پرستاری براساس شایستگی علمی اعطاء می‌شود. تخصیص این بورسیه توسط کمیته‌ی بورسیه‌های دانشکده‌ی علوم و کمیته‌ی بورسیه‌های رشته‌ی پرستاری انجام می‌شود.

هر سال دو بورسیه‌ی تحصیلی در یک بسته‌ی مالی به‌ مبلغ 2500 دلار کانادا برای هر بورسیه‌ی تحصیلی اعطاء می‌شود.

دانشجو باید حداقل یک سال از دوره‌ی کارشناسی خود را در دانشکده‌ی علوم یا در مقطع پرستاری گذرانده باشد. دانشجویان خارجی در اولویت دریافت این بورسیه‌ی تحصیلی هستند و دانشجویان هر رشته‌ای می‌توانند برای دریافت این بورسیه اقدام کنند.

فرایند درخواست را باید از طریق پرس و جوی مستقیم از خود دانشکده‌ی علوم متوجه شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرایند درخواست و تاریخ دقیق مهلت‌های ارائه‌ی درخواست، با بخش‌های مربوطه تماس بگیرید.

بورسیه‌های مقطع کارشناسی ارشد و دکترا دانشگاه مک‌ گیل

بورسیه‌ی تحصیلی بنیاد پیر الیوت ترودو

این یکی از معدود بورسیه‌های دانشگاه مک‌ گیل برای دانشجویان خارجی مقطع کارشناسی ارشد و دکتراست.

ارزش سالانه‌ی بورسیه‌ی تحصیلی برای هر دانشجو تقریباً 60000 دلار کاناداست که کمک هزینه‌ی سفر 20000 دلاری نیز هر سال اعطاء می‌شود. این بورسیه تا 3 سال پرداخت می‌شود.

دانشجویان باید در یک دوره‌ی دکترای تمام‌ وقت در رشته‌ی علوم انسانی یا علوم اجتماعی پذیرفته شده باشند. تحقیقات دکترا نیز باید بر روی موضوعات خاصی متمرکز باشد که در وب‌سایت این بورسیه‌ی تحصیلی ذکر شده است. دانشجویان کانادایی و غیرکانادایی واجد شرایط دریافت این بورسیه هستند.

برای دریافت راهنمای گام‌ به‌ گام و همچنین اسناد اصلی، بهتر است به جزئیات این بورسیه‌ی تحصیلی مراجعه شود. از پورتال این برنامه برای دسترسی به فُرم درخواست بورسیه‌ی تحصیلی استفاده می‌شود. در حالی که هیچ فرایند مهمی برای درخواست وجود ندارد، دانشجویان باید دپارتمان علمی مربوطه را از قصد خود برای ارائه‌ی درخواست‌شان مطلع کنند.

برنامه‌ی دانش‌ پژوهان بنیاد مسترکارد در دانشگاه مک‌ گیل

این بورسیه‌ی تحصیلی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی به‌ منظور ارج‌گذاری از آفریقایی‌ تبارهایی ایجاد شد که متعهد به تبدیل شدن به رهبران آینده‌ای هستند که پس از فارغ‌ التحصیلی، باعث رشد و پیشرفت کشور خود خواهند شد.

بورسیه‌های دانشگاه مک‌ گیل شامل پشتیبانی مالی از شهریه، دوره‌های کارآموزی، توسعه‌ی رهبری و ... است.

دانشجویان احتمالی باید از کشورهای آفریقایی باشند که قرار است در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه تحصیل کنند. در حالیکه تسلط بر زبان انگلیسی در بین دانشجویان پیشنهاد می‌شود، دانشجویان کشورهای فرانسوی‌ زبان نیز در این دانشگاه، آموزش زبان انگلیسی می‌بینند.

فرایند بورسیه‌ی تحصیلی شامل یک سیستم درخواست پیچیده برای همه‌ی دانشجویان است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: