مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مراحل ثبت نام لاتاری 2022

مراحل ثبت نام لاتاری 2022

در یک سال مالی، مدت زمان محدودی برای ثبت‌ نام در برنامه‌ی ویزای مهاجرتی گوناگونی نژاد (DV) وجود دارد. هر ساله، وزارت امور خارجه‌ی آمریکا دستورالعمل‌های جزئی و دقیقی برای ورود به برنامه‌ی DV منتشر می‌کند. این دستورالعمل‌ها شامل تاریخ دوره‌ی ثبت‌ نام ورودی است. همه‌ی ورودی‌ها باید به‌ شکل الکترونیکی در طول دوره‌ی تعیین‌شده‌ی ثبت‌نام در وب‌سایت ویزای الکترونیکی گوناگونی نژاد (E-DV) ارسال شوند. به مدارک یا ورودی‌هایی که دیر فرستاده شوند، ترتیب اثر داده نخواهد شد. قانون فقط یک ورودی را توسط یا برای هر شخص در هر دوره‌ی ثبت‌نام اجازه می‌دهد. وزارت امور خارجه از فن‌آوری پیچیده‌ای برای تشخیص چندین ورودی استفاده می‌کند. اگر بیش از یک ورودی ارسال کنید، صلاحیت‌تان رد می‌شود. این وب‌سایت تا تاریخ و زمان تعیین‌شده در صفحه‌ی دستورالعمل‌های DV، برای ارسال ورودی فعال نمی‌شود. راهنمای دقیق و جزئی برای تکمیل فرم ورود آنلاین، در دستورالعمل‌های DV آورده شده است.

پس از ارسال یک ورودی کامل، یک صفحه‌ی تائید حاوی نام شما و یک شماره‌ی تائید منحصربه‌فرد ظاهر خواهد شد. از این صفحه‌ی تائید برای خود پرینت بگیرید. بسیار مهم است که شماره‌ی تائید خود را حفظ کنید. این شماره، تنها راهی است که می‌توانید وضعیت ورودی خود را بررسی کنید و در صورت پذیرش، برای دریافت دستورالعمل‌های بیشتر یا برنامه‌ ریزی برای مصاحبه به‌ منظور گرفتن ویزا به آن نیاز خواهید داشت.

برای ثبت‌ نام در برنامه‌ی DV، هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهید کرد. به شما جداً توصیه می‌شود که فرم ورود را خودتان، بدون گرفتن مشاوره از 'مشاور ویزا'، 'نماینده‌ی ویزا' یا هر تسهیل‌کننده‌ی دیگری تکمیل کنید که پیشنهاد کمک به شما می‌دهد. اگر شخص دیگری به شما کمک می‌کند، هنگام آماده شدن ورودی خود، باید حضور داشته باشید تا بتوانید پاسخ صحیح به سوالات را ارائه دهید و صفحه و شماره‌ی تائید منحصر به‌ فرد خود را دریافت کنید.

انتخاب متقاضیان لاتاری آمریکا

هر ساله، وزارت امور خارجه‌ی آمریکا، براساس تخصیص ویزاهای موجود در هر منطقه و کشور، یک انتخاب تصادفی از بین همه‌ی ورودی‌های ثبت‌شده‌ی متقاضیان ویزای مهاجرتی گوناگونی نژاد (DV) انجام می‌دهد. در تاریخ 7 مه یا حدود این تاریخ، اطلاعات مربوط به بررسی وضعیت متقاضیان، در وب‌سایت ویزای الکترونیکی گوناگونی نژاد (E-DV) به‌روز می‌شود تا تمام شرکت‌ کنندگان مطلع شوند که آیا ثبت‌ نام آنلاین آن‌ها انتخاب شده یا نه. برای بررسی وضعیت ورودی خود، باید شماره‌ی تائیدتان را که هنگام پُر کردن فرم ورود دریافت کرده‌اید وارد کنید. اگر شماره‌ی تائید خود را گم کرده‌اید، نمی‌توانید وضعیت ورودی خود را بررسی کنید. ما نمی‌توانیم شماره‌ی تائید شما را دوباره برای‌تان ارسال کنیم. لطفاً دقت داشته باشید: وزارت امور خارجه‌ی آمریکا نامه‌های حاوی اطلاعیه را پُست نمی‌کند و از طریق ایمیل به منتخبین اطلاع نمی‌دهد. سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های آمریکا فهرست افراد منتخب را منتشر نمی‌کنند. بخش Entrant Status Check در وب‌سایت E-DV، تنها ابزاری است که بوسیله‌ی آن، وزارت امور خارجه‌ی آمریکا به منتخبین گزینش خود اطلاع می‌دهد.

 متقاضیان انتخاب شده تشویق می‌شوند تا درخواست آنلاین DS-260 را فوراً تکمیل کرده و قرار مصاحبه را در سفارت یا کنسولگری آمریکا برنامه‌ ریزی کنند.

اگر ورودی شما انتخاب شود، به صفحه‌ی تائیدی هدایت می‌شوید که راهنمایی‌‌های بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد، از جمله اطلاعات هزینه‌های مربوط به مهاجرت به آمریکا. بررسی وضعیت متقاضی ورود، تنها ابزاری است که بوسیله‌ی آن، انتخاب‌شوندگان از انتخاب خود مطلع می‌شوند. وزارت امور خارجه‌ی آمریکا، نامه‌های حاوی اطلاعیه را ارسال نمی‌کند و از طریق ایمیل انتخاب‌ شوندگان را مطلع نمی‌سازد و سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های آمریکا هم فهرست منتخبین را ارائه نمی‌دهند. افرادی که انتخاب نشده‌اند، فقط از طریق Entrant Status Check مطلع خواهند شد. پس شما باید به وضعیت Entrant Status Check خود دسترسی داشته باشید و برای بررسی و اطلاع‌رسانی، به شخص دیگری اعتماد نکنید.

اقدامات لازم بعد از برنده شدن لاتاری آمریکا

متقاضیان ورود انتخاب شده باید درخواست آنلاین DS-260 را فوراً تکمیل کنند تا قرار مصاحبه در سفارت یا کنسولگری آمریکا مشخص شود.

وزارت امور خارجه‌ی آمریکا، وزارت امور خارجه‌ی آمریکا نامه‌های حاوی اطلاعیه را پُست نمی‌کند و از طریق ایمیل به منتخبین اطلاع نمی‌دهد. سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های آمریکا، فهرست افراد منتخب را منتشر نمی‌کنند. بخش بررسی وضعیت متقاضیان ورود (Entrant Status Check) در وب‌ سایت E-DV، تنها ابزاری است که بوسیله‌ی آن، وزارت امور خارجه‌ی آمریکا به منتخبین گزینش خود اطلاع می‌دهد. اگر از طریق وب‌ سایت ویزای الکترونیکی گوناگونی نژاد (E-DV)، اطلاعیه‌‌ای دال بر انتخاب شدن‌تان برای بررسی بیشتر در برنامه‌ی ویزای مهاجرتی گوناگونی نژاد (DV) دریافت کردید، باید قبل از برنامه‌ریزی برای مصاحبه‌ی کنسولی و تعیین اینکه آیا ویزا دریافت خواهید کرد یا نه، این گام‌ها را در صفحات زیر با موفقیت انجام دهید. شما باید این مراحل را به‌ سرعت ممکن انجام دهید.   اگر از طریق وب‌ سایت ویزای الکترونیکی گوناگونی نژاد (E-DV)، اطلاعیه‌‌ای دال بر انتخاب شدن‌تان برای بررسی بیشتر در برنامه‌ی DV دریافت کردید و حضور فیزیکی در آمریکا دارید، ممکن است واجد شرایط تنظیم وضعیت برای اخذ اقامت دائم از طریق برنامه‌ی DV شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر، به Adjustment of Status مراجعه کنید. مهم است که به‌ یاد داشته باشید که انتخاب شدن، تضمین‌ کننده‌ی این نیست که شما ویزا دریافت خواهید کرد. به‌ منظور دریافت DV برای مهاجرت به آمریکا، افراد انتخاب شده باید تمام شرایط لازم را طبق قوانین آمریکا داشته باشند.




سوابق مورد نیاز برای اخذ صلاحیت ویزای لاتاری آمریکا

برنامه‌ی ویزای مهاجرتی گوناگونی نژاد (DV)، متقاضی اصلی DV را ملزم به داشتن تحصیل در دبیرستان یا معادل آن یا دو سال سابقه‌ی کار واجد شرایط طبق مقررات آمریکا می‌کند.

اگر تحصیلات یا تجربه‌ی کاری مورد نیاز را نداشته باشید، واجد شرایط دریافت ویزای گوناگونی نژاد نیستید (فقط شما، به‌عنوان متقاضی اصلی، باید این شرط را داشته باشید. همسر و فرزندان شما مجبور نیستند این شرط را داشته باشند). اگر شرایط تحصیلی یا سابقه‌ی کاری مورد نیاز زیر را نداشته باشید، نباید به‌دنبال درخواست DV باشید، چون واجد شرایط دریافت ویزای گوناگونی نژاد نیستید و هزینه‌ی پرداختی برای درخواست ویزا نیز بازگردانده نمی‌شود.

تحصیلات دبیرستان: تحصیلات دبیرستانی به‌ معنای کامل کردن موفقیت‌آمیز یک دوره‌ی رسمی آموزش ابتدایی و متوسطه است که معادل با یک دوره‌ی 12 ساله‌ی آموزش در آمریکا می‌باشد. فقط دوره‌های رسمی تحصیلی این شرط را دارند. گواهی‌های معادلی (همچون G.E.D.) قابل‌ قبول نیستند.

سابقه‌ی کار: اگر واجد شرایط تجربه‌ی کار هستید، باید در پنج سال گذشته، دو سال سابقه‌ی کار در شغلی داشته باشید که طبق تعاریف وزارت کار آمریکا، به حداقل دو سال آموزش یا تجربه‌ی شغلی ناحیه‌ی 4 یا 5 نیاز دارد که در رتبه‌ بندی آماده‌سازی حرفه‌ای خاص (SVP)، در رتبه‌ی 7.0 یا بالاتر طبقه‌ بندی شده است.

وزارت کار آمریکا، اطلاعات مربوط به وظایف شغلی، دانش و مهارت، تحصیل و آموزش و سایر ویژگی‌های شغلی را در وب‌ سایت خود به‌ آدرس http://www.onetonline.org/. ارائه داده است. پایگاه داده‌های آنلاین O*Net، تجربه‌های کاری را به پنج 'ناحیه‌‌ی شغلی' تقسیم کرده است. اگرچه بسیاری از مشاغل ذکر شده‌اند، داشتن فقط دو سال تجربه در مشاغل خاص، فرد را واجد شرایط ویزای گوناگونی نژاد می‌کند.

چگونگی یافتن مشاغل واجد شرایط در وب‌ سایت وزارت کار آمریکا

مشاغل واجد شرایط DV، در پایگاه داده‌های آنلاین O*Net وزارت کار نشان داده شده است. وقتی در O*Net Online هستید، این مراحل را دنبال کنید تا بفهمید آیا شغل شما می‌تواند شما را واجد شرایط دریافت ویزای گوناگونی نژاد کند یا نه:

در بخش 'Find Occupations'، 'Job Family' را از بخش کشویی انتخاب کنید.

سپس در 'Job Family' جستجو کنید (برای مثال، معماری و مهندسی را انتخاب کنید) و بر روی 'GO' کلیک کنید.

سپس روی لینک مربوط به شغل خاص خود کلیک کنید. (برای مثال، مهندس هوافضا را انتخاب کنید. در انتهای گزارش خلاصه‌ی مهندس هوافضا، در بخش Job Zones ،Job Zone 4،SVP Range ،7.0 تا 8.0› را خواهید یافت. این یعنی مثلاً مهندس هوافضا، یک شغل واجد شرایط است).

شرایط گذرنامه: با شروع ورودی‌ها برای DV-2021، مقررات وزارت امور خارجه‌ی آمریکا از همه‌ی متقاضیان ورود می‌خواهد که در زمان ورود به DV، یک شماره‌ی گذرنامه‌ی معتبر ارائه دهند، مگر اینکه آن‌ها نتوانند پاسپورت بگیرند و تحت یکی از سه معافیت محدود قرار بگیرند. اگر شماره‌ی گذرنامه‌ی جعلی یا نامعتبری را در ورود به DV خود وارد کرده‌اید یا اگر معافیت از گذرنامه‌ای را انتخاب کنید و شرایط لازم برای آن معافیت را نداشته باشید، نباید به‌دنبال برنامه‌ی DV باشید، چون ممکن است واجد ویزای گوناگونی نژاد نباشید و هزینه‌ی درخواست ویزای‌تان نیز بازگردانده نخواهد شد. (فقط شما، به‌عنوان متقاضی اصلی، باید این شرط را داشته باشید. لازم نیست همسر و فرزندان شما دارای این شرط باشند).

شرایط معافیت از گذرنامه: مقررات وزارت خارجه‌ی آمریکا، سه معافیت محدود از داشتن گذرنامه را بیان کرده است. این سه معافیت عبارتند از: افراد بدون تابعیت، اتباع یک کشور تحت کنترل کمونیست‌ها که قادر به گرفتن گذرنامه از دولت کمونیستی خود نیستند و ذی‌نفعان معافیت‌های فردی تائید شده توسط وزیر امنیت داخلی و وزیر امور خارجه‌ی آمریکا. اگر یکی از این معافیت‌ها را در ورودی DV خود انتخاب کردید، باید چگونگی داشتن یکی از این سه معافیت را توضیح دهید. معافیت‌ها فقط برای افرادی اعمال می‌شود که قادر به گرفتن گذرنامه نیستند. اگر معافیتی را بدلیل تاخیر در گرفتن گذرنامه انتخاب کرده‌اید، چه این تاخیر در کنترل شما باشد و چه نه، واجد شرایط معافیت نیستید و ممکن است واجد شرایط دریافت ویزای گوناگونی نژاد نیز نباشید. اگر یکی از معافیت‌های ورودی DV خود را انتخاب کرده‌اید و جزو یکی از گروه‌های معاف نیستید، باید به‌دنبال پیگیری برنامه‌ی DV نباشید، چون ممکن است واجد شرایط دریافت ویزای گوناگونی نژاد و هزینه‌ی پرداختی آن نباشید و بدانید که پول پرداختی شما برای درخواست ویزا بازگردانده نمی‌شود.

افراد بدون تابعیت: در کل، فقدان تابعیت، یک وضعیت نادر است. اگر در ورودی DV خود، باکس مربوط به این معافیت را علامت زده‌اید، باید مدرکی ارائه دهید تا ثابت کنید که طبق قوانین آن کشور، تابعیت کشور محل تولد خود را دریافت نکرده‌اید و ملیّت دیگری ندارید.

اتباع یک کشور تحت کنترل کمونیست‌ها: اگر در ورودی DV خود، باکس مربوط به این معافیت را علامت زده‌اید، باید شواهدی ارائه دهید که ثابت کند نمی‌توانید از دولت کشور زادگاه خود، گذرنامه دریافت کنید.

ذی‌نفعان معافیت‌های فردی: اگر در ورودی DV خود، باکس مربوط به این معافیت را علامت زده‌اید، باید مدرکی دال بر عدم توانایی دریافت گذرنامه و دلیل دریافت این معافیت را به شکل زیر ارائه دهید.

  • ویزای آمریکای قبلی برای شما در فُرم DS-232 صادر شده باشد، چون قادر به گرفتن گذرنامه نبودید و دلایلی که قبلاً درخواست معافیت از گذرنامه داشتید، همچنان اعمال شود.
  • فُرم I-193 تائید شده توسط USCIS، چون شما قادر به گرفتن گذرنامه نبوده‌اید و دلایلی که قبلاً درخواست معافیت از گذرنامه داشتید، همچنان اعمال شود.
  • اسناد و مدارکی که نشان دهد به‌ دلیل تعقیب شدن توسط دولت کشور مادری خود، در کشوری غیر از کشور مادری‌‌تان پناهنده شده‌اید و در نتیجه، بدون وارد آمدن آسیب بیشتر، نمی‌توانید از آن دولت گذرنامه دریافت کنید.

مجدداً تکرار می‌کنیم، اگر شرایط تحصیلی و سابقه‌ی کار مورد نیاز را که پیشتر توضیح داده شد، ندارید یا اگر شماره‌ی گذرنامه‌ی نامعتبری را در ورودی خود ارائه کرده‌اید یا معافیتی را انتخاب کرده‌اید که واجد شرایط آن نیستید، نباید به‌دنبال برنامه‌ی DV باشید. این اشتباهات می‌تواند شما را برای دریافت ویزای گوناگونی نژاد، فاقد صلاحیت سازد و هزینه‌ی پرداختی برای درخواست ویزا به هیچ عنوان بازگردانده نمی‌شود.

ارسال ویزای مهاجرت و درخواست ثبت‌ نام خارجی‌ها

متقاضی اصلی و تمام اعضای خانواده‌ی او که متقاضی ویزای گوناگونی نژاد در برنامه‌ی DV-2020 هستند، باید فُرم DS-260 را تکمیل کنند. برای دسترسی و به‌روزرسانی اطلاعات مربوط به خود و خانواده‌تان که در ورودی DV خود وارد کرده‌اید، باید شماره‌ی پرونده‌ی DV خود را در فُرم آنلاین DS-260 وارد کنید.

اگر شرایط خانوادگی شما پس از ورود به برنامه‌ی ویزای گوناگونی نژاد تغییر کرد، برای مثال، اگر ازدواج کرده‌اید یا صاحب فرزند شده‌اید، باید اعضای جدید خانواده‌تان را به پرونده‌‌ی خود اضافه کنید. ('اعضای خانواده' به همسر و/یا فرزندان مجردی اطلاق می‌شود که قبل از ورود شما به برنامه‌ی DV، به سن 21 سالگی نرسیده باشند.) هنگام اضافه کردن اعضای خانواده به پرونده‌ی خود، برای اثبات رابطه‌تان با آن عضو اضافه شده‌ی خانواده، باید مدرکی را آپلود کنید.

نکته‌ی مهم: اگر قبل از ارسال ورودی اصلی خود، همسر یا فرزندی داشته‌اید، اما آن‌ها را در فُرم ورودی اصلی خود قرار نداده‌اید، این خطا می‌تواند شما و سایر اعضای خانواده‌تان را برای اخذ ویزای گوناگونی نژاد، فاقد صلاحیت سازد. اگر همسر یا فرزندی را در ورودی اصلی خود ذکر کرده‌اید که در زمان ورودی، همسر یا فرزند شما نبوده‌اند، این خطا می‌تواند شما و سایر اعضای خانواده‌تان را برای اخذ ویزای گوناگونی نژاد، فاقد صلاحیت سازد. همانطور که در پاراگراف قبل بیان شد، اگر شرایط خانوادگی شما پس از ارسال ورودی اصلی‌تان به‌شکل قانونی تغییر پیدا کرد، باید آن عضو یا اعضای خانواده را نیز اضافه کنید و همه‌ی درخواست‌های اعضای خانواده نیز بررسی می‌شود.

در صفحه‌ی امضاء و ارسال DS-260، باید شماره‌ی پرونده‌ی DV خود را بدون صفرها دوباره وارد کنید (برای مثال، اگر شماره‌ی پرونده، 2020AF0000012345 است، '2020AF12345' را وارد کنید). وارد کردن شماره‌ی کامل پرونده با صفر، خطای تائید ایجاد می‌کند.

پس از ارسال آنلاین فُرم DS-260، صفحه‌ی تائید را پرینت کنید. شما باید صفحه‌ی تائید را به مصاحبه‌ی ویزای خود بیاورید.

لطفاً دقت داشته باشید که KCC فقط می‌تواند به شما بگوید که فُرم شما بررسی شده است. KCC نمی‌تواند به شما بگوید که آیا شما یا اعضای خانواده‌تان، واجد شرایط ویزای گوناگونی نژاد هستید یا نه. فقط افسر کنسولی که با شما مصاحبه می‌کند، می‌تواند این تصمیم را بگیرد.




ارسال مدارک پشتیبانی برای لاتاری آمریکا

پس از دریافت و بررسی فُرم درخواست DS-260 برای شما و اعضای خانواده‌تان توسط KCC، شما دستورالعمل چگونگی ارسال مدارک مورد نیاز خود را دریافت خواهید کرد. تا زمانی‌که کپی اسکن شده از کلیه‌ی اسناد و مدارک مورد نیاز را مطابق دستورالعمل‌های زیر ارسال نکنید، زمان مصاحبه‌ی شما مشخص نخواهد شد. اگر نمی‌توانید سند خاصی را آماده کنید، به KCCDVDocuments@state.gov با ذکر شماره‌ی پرونده‌ی خود در خط موضوع توضیح دهید که چرا نمی‌توانید آن مدرک یا سند خاص را به‌عنوان پیوست در شکل jpeg یا pdf برای آن‌ها ارسال کنید. شما باید اصل مدارک را به جلسه‌ی مصاحبه‌ی خود با افسر کنسولی بیاورید. به‌ شدت توصیه می‌شود که این فرایند را زود شروع کنید.

متقاضی و هر یک از اعضای خانواده‌ی او که متقاضی را در آمریکا همراهی می‌کنند، باید کپی‌های اسکن شده و ترجمه‌های مورد نیاز از اسناد اصلی یا کپی‌های تائید شده‌ی اسناد زیر را که از دفتر، مرجع یا نهاد صادرکننده‌ی مورد نظر در کشور زادگاه او گرفته شده ارسال کنند. از شما خواسته می‌شود که اصل مدارک را به جلسه‌ی مصاحبه‌ی ویزای خود در سفارت یا کنسولگری آمریکا همراه با ترجمه‌های مورد نیاز بیاورید.

اطلاعات زیر را مرور کنید تا مشخص شود که باید کدام مدارک را به‌ همراه داشته باشید. KCC دستورالعمل‌های چگونگی اسکن و ایمیل اسناد و ترجمه‌های مورد نیاز را پس از ارسال یک درخواست معتبر DS-260 برای شما و تمام اعضای خانواده‌تان توضیح می‌دهد. تا زمانی‌که KCC تمام اسناد و مدارک مورد نیاز را دریافت و بررسی نکند، قرار مصاحبه‌ی ویزای شما مشخص نخواهد شد. شما باید مدارک اصلی را با خود به جلسه‌ی مصاحبه‌تان در سفارت یا کنسولگری آمریکا بیاورید. هیچ‌ یک از این اسناد را به مرکز کنسولی کنتاکی ارسال نکنید. تمام مدارک و اسناد کاغذی یا مکاتبات ارسال شده به KCC، از بین خواهد رفت.

هر متقاضی باید براساس ثبت اصل تولد، گواهی تولد (شناسنامه‌ی) صادر شده توسط سرپرست رسمی خود در کشور محل تولدش را ارائه دهد که در آن، تاریخ و محل تولد و پدر و مادر او ذکر شده است. نکته‌ی مهم: شما باید گواهی تولد اصلی با فُرم بلند را ارسال کنید. گواهی تولد با فُرم کوتاه پذیرفته نمی‌شود.

گواهینامه‌ی تولد متقاضی باید شامل موارد زیر باشد:

  • تاریخ تولد فرد؛
  • محل تولد فرد؛
  • نام هر دو والدین؛
  • حاشیه‌ نویسی توسط مقام مربوطه که نشان دهد این خلاصه‌‌ای از سوابق رسمی است؛

گواهی تولد غیرقابل‌ دسترس: برخی سوابق تولد ممکن است در دسترس نباشد، برای مثال اگر:

  • تولد متقاضی هیچگاه رسماً ثبت نشده باشد؛
  • سوابق تولد متقاضی از بین رفته باشد؛
  • مقامات دولتی مربوطه، گواهی تولد فرد را صادر نکرده باشند؛

در این موارد، لطفاً یک گواهی معتبر از مقامات دولتی مربوطه دریافت کنید که دلیل عدم وجود سابقه‌ی تولد متقاضی را مشخص سازد. در بیانیه‌ی تائید شده، متقاضی باید مدارک ثانویه ارائه دهد. برای مثال:

  • گواهی غسل تعمید که حاوی تاریخ و محل تولد و همچنین نام هر دو والدین است (غسل تعمید کمی بعد از تولد انجام می‌شود).
  • سوگندنامه از یکی از بستگان نزدیک، ترجیحاً مادر متقاضی، با ذکر تاریخ و محل تولد، نام هر دو والدین و نام خانوادگی مادر. 

نکته: اظهارنامه باید قبل از سوگند یا تائید مقام رسمی مجاز اجرا شود.

سوابق دادگاه و زندان

متقاضیانی که به ارتکاب جرم محکوم شده‌اند، باید یک کپی تائید شده از پرونده‌ی دادگاه و سوابق زندان خود را صرف‌نظر از این حقیقت که ممکن است بعداً از عفو یا هر نوع بخشش دیگری بهره‌مند شوند، ارائه دهند. سوابق دادگاه باید شامل موارد زیر باشد:

  • اطلاعات کامل در مورد شرایط جرم که متقاضی به آن محکوم شده است.
  • چگونگی رسیدگی به پرونده، از جمله مجازات یا جریمه‌های دیگر.

سوابق نظامی

افرادی که در نیروهای نظامی هر کشوری خدمت کرده‌اند، باید یک کپی از سوابق نظامی خود را ارائه دهند.

گواهی‌ پلیس

  • هر متقاضی که 16 سال یا بیشتر دارد، باید کلیه‌ی گواهی‌های مورد نیاز پلیس را ارائه دهد
  • متقاضی باید گواهی‌های پلیسی ارائه دهد که مطابق با دستورالعمل‌های زیر است. گواهی پلیس باید:
    • کل دوره‌ی اقامت متقاضی در آن منطقه را پوشش دهد.
    • توسط مرجع پلیس مربوطه صادر شود.
    • شامل همه‌ی دستگیری‌ها، دلیل دستگیری‌(ها) و ترتیبات هر پرونده‌ای باشد که دارای سابقه است.

چگونگی اخذ گواهی پلیس

مشخص کنید که از کدام کشورها، متقاضی باید گواهی پلیس دریافت کند. جدول زیر به تعیین محل درخواست دریافت گواهی پلیس برای متقاضی کمک می‌کند. 

نکته: ساکنان فعلی و سابق آمریکا نباید هیچ گواهی پلیسی را در مورد اقامت خود در آمریکا دریافت کنند.

با مقامات پلیس مربوطه تماس بگیرید. انتخاب کشور مربوطه از صفحه‌یReciprocity by Country، اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی دریافت گواهی پلیس در اختیار شما قرار می‌دهد.

نکته‌‌ی مهم درباره‌ی گواهی‌های پلیس: صفحه‌ی Reciprocity by Country نشان می‌دهد که آیا مقامات پلیس یک کشور به ارسال فُرم درخواست گواهی پلیس نیاز دارند یا نه. به‌منظور درخواست صحیح و اخذ گواهی‌(های) مربوط به پلیس، برخی کشورها ممکن است به ارائه‌ی فرم‌های درخواست گواهی پلیس نیاز داشته باشند. گواهی پلیس در کشورهای خاصی در دسترس نیست که اطلاعات مربوط به آن در صفحه‌ی آنلاین Reciprocity by Country وجود دارد.

اگر سن شما 16 سال یا بیشتر است، باید گواهی پلیس را از مکان‌های زیر ارسال کنید.

جدول

نکته: ساکنان فعلی و سابق آمریکا نیازی به ارائه‌ی هیچ‌ گونه گواهی از طرف پلیس آمریکا ندارند.

مهم: گواهی پلیس پس از دو سال، منقضی می‌شود، مگر اینکه این گواهی از طرف کشور محل اقامت قبلی شما صادر شده باشد و از زمان صدور گواهی پلیس، به آنجا بازنگشته باشید. اگر در زمان مصاحبه‌ی شما، سه مورد زیر صادق باشد، باید یک گواهی پلیس جدید به جلسه‌ی مصاحبه‌ی ویزای خود بیاورید:

  • بیش از 16 سال سن داشته باشید.
  • گواهی پلیس بیش از دو سال پیش گرفته شده است.
  • شما هنوز در کشوری به سر می‌برید که گواهی را صادر کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی دریافت گواهی پلیس، به بخش Country Documents در Reciprocity by Country مراجعه کنید.

گواهی‌های پلیس غیر قابل‌ دسترس

اگر گواهی پلیس شما مطابق دستورالعمل‌های بالا در دسترس نیست، نیازی به ارائه‌ی گواهی ندارید. اگر به دلایل دیگر نمی‌توانید گواهی پلیس دریافت کنید، هنگام ارائه‌ی سایر اسناد و مدارک خود، توضیح کتبی ارائه دهید.

  • شما و هر یک از اعضای خانواده‌تان که با شما مهاجرت می‌کنند، باید یک کپی از صفحه‌ی اطلاعات بیوگرافی گذرنامه‌ای که در حال حاضر معتبر است، ارسال کنید. صفحه‌ی اطلاعات بیوگرافی، صفحه‌ای با عکس، نام، تاریخ و محل تولد شماست.
  • یک کپی از صفحه‌ی اطلاعات بیوگرافی خود را به KCC ارسال کنید.
  • گذرنامه‌ی اصلی خود را به‌ همراه یک کپی از صفحه‌ی اطلاعات بیوگرافی را به جلسه‌ی مصاحبه‌ی ویزای خود در سفارت یا کنسولگری آمریکا بیاورید.

مهم: اصل گذرنامه‌ی خود را به KCC ارسال نکنید. برای سفر به گذرنامه نیاز دارید.

بسته به در دسترس بودن، مدارک اجتماعی و شخصی ممکن است از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد. بسته به سفارت یا کنسولگری آمریکا که به آن درخواست می‌دهید، ممکن است دستورالعمل‌های اضافی برای دریافت اسناد و مدارک اجتماعی در یک کشور خاص یا اسناد اضافی مورد نیاز وجود داشته باشد. سفارت یا کنسولگری را که به آن درخواست می‌دهید انتخاب کنید تا در صورت وجود شرایط اضافی، از آن‌ها مطلع شوید. لطفاً توجه داشته باشید که برخی از اطلاعات مندرج در این دستورالعمل‌ها ممکن است برای طبقه‌ی ویزای مهاجرتی غیر از ویزای گوناگونی نژاد اعمال شود. اگر در مورد اطلاعات مربوط به آن کشور سوالی دارید، لطفاً با سفارت یا کنسولگری که برای ویزای خود درخواست می‌دهید، تماس بگیرید.

تعیین وقت مصاحبه لاتاری آمریکا

بعد از اینکه مرکز کنسولی کنتاکی، DS-260 تکمیل شده‌ی شما را بررسی کرد، ممکن است یک ایمیل از KCC دریافت کنید که به شما اطلاع می‌دهد جلسه‌ی مصاحبه‌ای در سفارت یا کنسولگری آمریکا که در فُرم DS-260 خود انتخاب کرده‌اید، ترتیب داده شده است. این ایمیل از شما می‌خواهد که برای مشاهده‌ی تاریخ، زمان و مکان مصاحبه‌ی خود، با استفاده از شماره‌ی تائید ورودی DV خود، به وب‌سایت ویزای الکترونیکی گوناگونی نژاد (E-DV) وارد شوید. این اطلاعات را پرینت کنید و با خود به جلسه‌ی مصاحبه ببرید. در جلسه‌ی مصاحبه، شما و همچنین همسر و فرزندان‌تان (اگر وجود دارند) که متقاضی دریافت ویزای مهاجرتی گوناگونی نژاد هستند، باید حضور داشته باشید.

نکته: فقط زمانی جلسه‌ی مصاحبه برای شما ترتیب داده می‌شود که شماره‌ی ویزا داشته باشید. ارائه‌ی شماره‌ی ویزا توسط قانون مهاجرت و تابعیت (INA) مشخص می‌شود که تعداد ویزاهای مهاجرتی گوناگونی نژاد موجود در هر سال را تعیین می‌کند. تعداد کل ویزاهای گوناگونی نژاد براساس گروه ویزا و منطقه‌ی جهانی آن تخصیص داده می‌شود. با صدور ویزاهای موجود، در سهمیه‌های ماهانه تجدیدنظر می‌شود. هر ماه، وزارت امور خارجه، بولتن ویزا را منتشر می‌کند که حاوی اطلاعات مهمی در مورد سهمیه‌های به‌روز شده و احتمال در دسترس بودن شماره‌ی ویزای گوناگونی نژاد است. همه می‌توانند با کلیک بر روی Visa Bulletin، به جدیدترین اطلاعات به‌روز شده دسترسی پیدا کنند.

فُرم تکمیل‌ شده‌ی DS-260 شما توسط سفارت یا کنسولگری آمریکا در مکان مصاحبه قابل‌دسترسی است. نیازی به پُر کردن یک درخواست جدید نیست.

نکته‌ی مهم درباره‌ی متقاضیان:

  • براساس قوانین آمریکا، هر فردی که برای ویزا درخواست می‌دهد، واجد شرایط آمدن به آمریکا نخواهد بود. دلایل احتمالی گوناگونی وجود دارد که باعث می‌شود فردی واجد شرایط دریافت ویزا نشود. شرایط هر پرونده متفاوت است. ویزاهای تائید شده غالباً در روز مصاحبه در دسترس نیستند.
  • مهم است که تا زمان ی‌که ویزای مهاجرتی خود را دریافت نکرده‌اید، اقداماتی همچون فروش خانه، ماشین یا ملک‌تان، استعفا از شغل خود یا خرید بلیط برای پروازهایی که پول‌ بلیط آن غیرقابل‌استرداد است یا سایر برنامه‌های سفر را انجام ندهید.




آمادگی برای مصاحبه لاتاری آمریکا

اطلاعات زیر را به‌ دقت بخوانید. اگر تمام مدارک مورد نیاز را به جلسه‌ی مصاحبه‌ی خود نیاورید، پرونده‌ی شما به‌ تاخیر می‌اُفتد و ممکن است لازم باشد در تاریخ دیگری به سفارت یا کنسولگری آمریکا بازگردید و صدور ویزای شما ممکن است به‌ تاخیر بیفتد یا رد شود.

شما باید برای مصاحبه‌ی خود کاملاً و بادقت آماده شوید. عدم آمادگی کامل برای جلسه‌ی مصاحبه‌تان در سفارت یا کنسولگری آمریکا می‌تواند منجر به تاخیر یا رد درخواست ویزای شما شود.

پس از اینکه از زمان مصاحبه‌ی خود مطلع شدید، باید اقدامات مهم زیر را قبل از تاریخ مصاحبه‌تان انجام دهید:

1- اطلاعات برنامه‌ریزی خود را در بخش Entrant Status Check در وب‌سایت E-DV با دقت مرور کنید و به تاریخ، زمان و محل مصاحبه‌ی ویزای مهاجرتی خود توجه کنید.

2- دستورالعمل‌های مصاحبه‌ی سفارت یا کنسولگری آمریکا را مرور کنید.

ممکن است دستورالعمل‌های دیگری توسط سفارت یا کنسولگری آمریکا ارائه شده باشد. بنابراین، حتماً این دستورالعمل‌ها را با دقت بخوانید. لطفاً دقت داشته باشید که برخی از اطلاعات ذکر شده در این دستورالعمل‌ها ممکن است برای دسته‌ی ویزای مهاجرتی غیر از ویزای گوناگونی نژاد اعمال شود. در صورت وجود هر نوع سوالی در این مورد، لطفاً با سفارت یا کنسولگری آمریکا در کشور مورد نظر خود تماس بگیرید.

3- برنامه‌ ریزی و تکمیل معاینه‌ی پزشکی

شما (و هر یک از اعضای خانواده‌تان که با شما همراه هستند)، باید یک وقت پزشک را با پزشکی مجاز در کشوری که با شما مصاحبه خواهد شد، ترتیب دهند. شما باید قبل از تاریخ مصاحبه‌ی ویزای خود، معاینه‌ی پزشکی خود را به‌همراه هرگونه واکسیناسیون مورد نیاز و لازم تکمیل کنید. پس از اتمام معاینه‌ی پزشکی، اگر پاکت معاینه‌ی پزشکی به شما داده شود، باید آن را مهر و موم شده (باز نشده) به جلسه‌ی مصاحبه‌ی ویزای خود بیاورید. برخی پزشکان نتایج معاینه‌ی پزشکی را مستقیماً به سفارت یا کنسولگری آمریکا ارسال می‌کنند.

فهرستی از پزشکان مجاز سفارت یا کنسولگری آمریکا در کشور محل درخواست‌تان، در ادامه ذکر شده است. شما باید با پزشک تماس بگیرید و یک قرار ملاقات پزشکی برای خود تعیین کنید. سفارت یا کنسولگری آمریکا این کار را برای شما انجام نمی‌دهد. به پزشک توضیح دهید که آن معاینه‌ی پزشکی برای درخواست ویزای مهاجرت است و تاریخ جلسه‌ی مصاحبه را به پزشک اعلام کنید. پزشک هزینه‌ی معاینه و آزمایشات را به شما می‌گوید. لطفاً دقت داشته باشید که برخی از اطلاعات ذکر شده در این دستورالعمل‌ها ممکن است برای دسته‌ی ویزای مهاجرتی غیر از ویزای گوناگونی نژاد اعمال شود. در صورت وجود هر نوع سوالی در این مورد، لطفاً با سفارت یا کنسولگری آمریکا در کشور مورد نظر خود تماس بگیرید.

4- عکس‌ها و همه‌ی اسناد و مدارک مورد نیاز باقی‌مانده را جمع‌آوری کنید

هر متقاضی DV باید دو (2) عکس یکسان با خود به مصاحبه بیاورد. لطفاً اطلاعات دقیق درباره‌ی شرایط عکس خود را مرور کنید تا مطمئن شوید عکس‌های شما مورد پذیرش قرار خواهند گرفت.

هر متقاضی باید اسناد زیر را ارائه دهد:

  • اطلاعات جلسه‌ی مصاحبه که از بخش Entrant Status Check در وب‌ سایت E-DV پرینت شده است.
  • صفحه‌ی تائید DS-260؛ هر زمان بعد از تکمیل درخواست DS-260 خود، می‌توانید این صفحه را از مرکز درخواست‌های الکترونیکی کنسولی پرینت کنید.
  • گذرنامه‌(ها) برای شش ماه از تاریخ مورد نظر برای ورود به آمریکا برای شما و تمام اعضای خانواده‌ی شما که برای ویزا درخواست داده‌اند، معتبر است.
  • اسناد اصلی یا کپی‌های تائید شده‌ی اسناد اجتماعی که به KCC ارسال می‌شود.
  • یک کپی از هر مدرکی که به‌عنوان بخشی از مراحل مصاحبه به KCC ارسال نکرده‌اید، همراه داشته باشید. شما باید آماده‌ی ارائه‌ی این اسناد باشید:

مدارک لازم دال بر داشتن تحصیلات یا سابقه‌ی کار مورد نیاز DV

متقاضی اصلی ویزای گوناگونی نژاد باید دارای تحصیلات دبیرستانی یا معادل آن یا دو سال سابقه‌ی کار مورد نیاز در پنج سال گذشته بوده باشد.

تحصیلات: در مصاحبه‌ی خود، به سفارت یا کنسولگری آمریکا گواهی پایان تحصیلات معادل دیپلم آمریکا، ریز نمرات مدرسه یا سایر مدارک صادر شده توسط شخص یا سازمان مسئول حفظ سوابق تحصیلی را ارسال کنید. متقاضی ویزای گوناگونی نژاد باید یک دوره‌ی 12 ساله‌ی آموزش ابتدایی و متوسطه را در آمریکا یا دوره‌ی مشابه تحصیلی در کشور دیگری را گذرانده باشد که به‌ تنهایی برای واجد شرایط شدن دانشجو برای درخواست پذیرش در کالج یا دانشگاه کافی است. اسناد زیر قابل‌ پذیرش نیست:

  • گواهی معادل‌ سازی (همچون G.E.D.) قابل‌ پذیرش نیست.
  • مدارک حرفه‌ای که مبنایی برای ادامه‌ی تحصیلات آکادمیک محسوب نمی‌شوند، معادل تحصیلات دبیرستانی آمریکا به‌ حساب نمی‌آیند.

سابقه‌ی کار: هنگام مصاحبه، اسنادی را به سفارت یا کنسولگری آمریکا بیاورید که نشان می‌دهد دو سال سابقه‌ی کار مورد نیاز در پنج سال گذشته بلافاصله قبل از درخواست داشته‌اید. تجربه‌ی کار مورد نیاز باید در شغلی باشد که طبق تعریف پایگاه داده‌های آنلاین O*Net وزارت کار آمریکا، به حداقل دو سال آموزش یا تجربه‌ای که به‌عنوان منطقه‌ی شغلی 4 یا 5 تعیین شده و در یک آمادگی حرفه‌ای خاص (SVP) رتبه‌ی 7.0 یا بالاتر دارد، نیاز دارد (برای اطلاع از چگونگی استفاده از O*Net Online، به بخش Confirm Your Qualifications مراجعه کنید).

اسناد اخراج

متقاضیانی که قبلاً با هزینه‌ی دولتی از آمریکا اخراج شده‌اند، باید فُرم I-212، مجوز درخواست مجدد پس از اخراج را از سرویس شهروندی و مهاجرت آمریکا (USCIS) دریافت کرده و دستورالعمل‌های موجود در آن فُرم را دنبال کنند.

گواهی ازدواج

متقاضیان متاهل باید اصل گواهی ازدواج یا یک کپی معتبر از آن را با مهر مربوطه از طرف نهاد صادرکننده دریافت کنند.

اسناد خاتمه‌ی ازدواج

متقاضیانی که قبلاً ازدواج کرده‌اند، باید مدرکی دال بر خاتمه‌ی ازدواج قبلی خود ارائه دهند. مدارکی که به سفارت یا کنسولگری آمریکا ارسال می‌شود، باید در قالب اسناد اصلی صادر شده توسط یک نهاد ذی‌ صلاح یا کپی‌های تائید شده‌ی دارای مهر نهاد صادرکننده باشد، همچون:

  • حکم نهایی طلاق؛
  • گواهی فوت؛
  • اوراق ابطال؛
  • اسناد و مدارک حضانت؛

برای فرزندان خوانده، والدین خوانده باید اسناد زیر را ارائه دهند:

  • یک نسخه‌ی تائید شده از فرمان فرزند خواندگی؛
  • حکم حضانت قانونی، اگر حضانت قبل از پذیرش اتفاق افتاده باشد؛
  • بیانیه‌ای که تاریخ‌ها و مکان‌های اقامت کودک با والدین را نشان می‌دهد؛ 
  • اگر کودک در سن 16 یا 17 سالگی به فرزند خواندگی پذیرفته شده است، مدرکی دال بر اینکه آن کودک به‌همراه یا به‌ دنبال فرزند خواندگی یک خواهر یا برادر طبیعی زیر 16 سال توسط همان والدین خوانده به فرزند خواندگی پذیرفته شده است)؛

اطلاعات تکمیلی مدارک برای ارائه به سفارت آمریکا

پرداخت هزینه‌های ویزای لاتاری آمریکا

قبل از مصاحبه، هر متقاضی باید هزینه‌ی ویزای گوناگونی نژاد را پرداخت کند. برای متقاضیان DV-2020، هزینه‌ی هر نفر 330 دلار است. این هزینه چه ویزا صادر شود و چه نه، قابل‌ استرداد نیست.

روش‌های پرداخت هزینه، بین سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های مختلف آمریکا متفاوت است. در اکثر مکان‌ها، باید قراری ترتیب دهید تا هزینه‌های خود را قبل از تاریخ و زمان مصاحبه‌‌تان، با پیروی از دستورالعمل‌های سفارت یا کنسولگری آمریکا، در خود مکان مصاحبه پرداخت کنید. در زمان مصاحبه، چند سفارتخانه و کنسولگری آمریکا هزینه‌هایی را در بخش کنسولی دریافت می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که با دستورالعمل‌های خاص سفارت یا کنسولگری آمریکا در مکان مصاحبه آشنا هستید تا بتوانید مراحل مناسب را دنبال کنید.

هزینه‌های دیگر ممکن است برای سایر بخش‌های این فرایند اعمال شود، همچون هزینه‌ی معاینه‌ی پزشکی یا هزینه‌های دولت محلی برای گرفتن کپی‌های تائید شده‌ی سوابق.

مصاحبه‌ی متقاضی لاتاری آمریکا

قبل از مصاحبه، مطمئن شوید که دستورالعمل‌های آماده‌سازی مصاحبه‌ی سفارت یا کنسولگری آمریکا را دنبال کرده‌اید. در تاریخ و زمان تعیین شده‌ی جلسه‌ی مصاحبه‌ی خود، به سفارت یا کنسولگری آمریکا مراجعه کنید. یک افسر کنسولی با شما (و اعضای خانواده‌ی همراه‌تان) مصاحبه کرده و مشخص می‌کند که آیا می‌توانید ویزای مهاجرتی دریافت کنید یا نه. به‌عنوان بخشی از فرایند مصاحبه، اسکن اثر انگشت دیجیتال بدون جوهر از شما و اعضای خانواده‌تان گرفته می‌شود.

چه کسانی باید در مصاحبه لاتاری آمرکیا شرکت کنند؟

شما، همسرتان و تمام فرزندان مجرد واجد شرایط که با شما مهاجرت می‌کنند، باید در مصاحبه شرکت کنید. اگر همسر شما و یا فرزندان مجرد واجد شرایط قرار است بعداً مهاجرت کرده و جدا از شما سفر کنند، ملزم به شرکت در جلسه‌ی مصاحبه‌ی شما نیستند. آن‌ها در یک جلسه‌ی مصاحبه‌ی جداگانه شرکت خواهند کرد. در صورت نیاز، باید مستقیماً با سفارت یا کنسولگری آمریکا تماس بگیرید تا مصاحبه‌های جداگانه‌ای ترتیب دهید.

چه چیزی را باید به مصاحبه لاتاری آمریکا بیاورید

  • نامه‌ی تعیین زمان مصاحبه- اطلاعات مصاحبه‌ی شما از Entrant Status Check متقاضی در وب‌سایت ویزای الکترونیکی گوناگونی نژاد (E -DV).
  • صفحه‌ی تائید DS-260- بعد از تکمیل درخواست DS-260 خود، می‌توانید این صفحه را از مرکز درخواست الکترونیکی کنسولی پرینت کنید.
  • گذرنامه- برای هر متقاضی، یک گذرنامه‌ی منقضی نشده‌ی معتبر به‌ مدت شش ماه ورای تاریخ مورد نظر برای ورود به آمریکا.
  • عکس- دو عکس رنگی یکسان برای هر متقاضی. عکس‌ها باید دارای استانداردهای توضیح داده شده در شرایط عکس باشد.
  • نتایج معاینات پزشکی- اگر پزشک مربوطه، بسته‌ی پاکتی تحویل شما داد که حاوی نتایج معاینات پزشکی‌تان بود، آن پاکت را باز نشده به جلسه‌ی مصاحبه‌تان بیاورید. برخی از پزشکان، نتایج معاینات پزشکی را مستقیماً به سفارت یا کنسولگری آمریکا ارسال می‌کنند.
  • اسناد و مدارک اصل و پشتیبان- اسناد اصلی یا کُپی‌های تائید شده‌ی تمام اسناد و مدارکی را که برای KCC ارسال کرده‌اید و هر یک از اعضای خانواده‌‌تان که متقاضی دریافت ویزا هستند (به‌استثنای گذرنامه) با خود بیاورید. همچنین ممکن است از شما خواسته شود که مدارکی از شرایط کار و تحصیل خود، گواهی ازدواج، اسناد خاتمه‌ی ازدواج و اسناد حضانت را ارائه دهید. اگر سند جدیدی دارید که به KCC ارسال نکرده‌اید، هم اصل و هم یک کپی از آن را با خود بیاورید. اسناد اصلی پس از خاتمه‌ی مصاحبه به شما بازگردانده می‌شود، ولی کپی‌ها باقی خواهد ماند.
  • ترجمه‌های انگلیسی- اگر مدارک به ترجمه‌ی انگلیسی نیاز دارد، باید ترجمه‌های تائید شده را دریافت کرده و در روز مصاحبه‌ی خود ارائه دهید.
  • هزینه‌های ویزا- اگر قبل از مصاحبه، هزینه‌ی ویزای خود را پرداخت نکرده‌اید، باید آن‌ها را قبل از مصاحبه با افسر کنسولی پرداخت کنید.

تا زمانی‌که ویزای مهاجرتی خود را دریافت نکرده‌اید، اقداماتی همچون فروش خانه، ماشین یا ملک‌تان، استعفا از شغل خود یا خرید بلیط برای پروازهایی که پول‌ بلیط آن غیر قابل‌ استرداد است یا سایر برنامه‌های سفر را انجام ندهید.

اطلاعات تکمیلی

من باید زمان مصاحبه را تغییر دهم- اگر نمی‌توانید در جلسه‌ی مصاحبه‌ی برنامه‌ریزی شده‌ی خود حضور پیدا کنید، خیلی سریع با سفارت یا کنسولگری آمریکا تماس بگیرید. طبق قوانین آمریکا، تمام ویزاهای گوناگونی نژاد برای یک سال مالی باید قبل از 30 سپتامبر صادر شود. ویزاهای موجود برای برخی کشورها و مناطق ممکن است قبل از این تاریخ استفاده شود. اگر زمان مصاحبه‌ی خود را به‌ تاخیر بیندازید، ممکن است فرصت مهاجرت خود را بر اساس برنامه‌ی DV از دست بدهید.

من می‌خواهم همسر و/یا فرزندانم پس از مهاجرت من، به آمریکا بیایند. آیا آن‌ها می‌توانند این کار را انجام دهند؟- بله، اما به‌ یاد داشته باشید که تمام ویزاهای گوناگونی نژاد برای یک سال مالی باید تا 30 سپتامبر صادر شود. ویزاهای موجود برای برخی کشورها و مناطق ممکن است قبل از این تاریخ استفاده شود. اگر همسر و فرزندان شما اخذ ویزای خود را به‌تاخیر بیندازند، ممکن است بر اساس برنامه‌ی DV، فرصت مهاجرت خود را از دست بدهند. اگر این اتفاق بیفتد، باید یک دادخواست تهیه کنید تا بعداً خانواده‌ی خود را به آمریکا ببرید. اگر همسر و/یا فرزندان شما قبل از 30 سپتامبر ویزای گوناگونی نژاد دریافت نکنند، ممکن است چند سال منتظر بمانند تا به شما ملحق شوند.

آیا همسر یا فرزندانم می‌توانند ویزای گوناگونی نژاد دریافت کنند، حتی اگر در ورودی اصلی من نبوده باشند؟ - اگر ازدواج کرده باشید یا فرزند شما پس از ورود شما به برنامه‌ی DV، متولد شده یا به فرزندخواندگی گرفته شده باشد، می‌توانید آن‌ها را به پرونده‌ی خود اضافه کنید و آن‌ها احتمالاً واجد شرایط دریافت ویزای گوناگونی نژاد می‌شوند.

اگر قبل از ورود به برنامه‌ی DV، ازدواج کرده یا بچه‌ دار شده‌اید و نتوانسته‌اید اعضای خانواده‌ی خود را در ورودی اصلی‌تان وارد کنید، پرونده‌ی شما رد می‌شود. نه شما و نه اعضای خانواده‌تان، ویزا دریافت نخواهید کرد و هزینه‌های شما نیز بازگردانده نخواهد شد.

فرزند من به‌ زودی 21 ساله می‌شود- در کل، برای واجد شرایط شدن به‌عنوان متقاضیان وابسته به دیگری، فرد باید مجرد باشد و زیر 21 سال سن نداشته باشد. همچنین، آن‌ها غالباً باید از ویزای خود برای ورود به آمریکا در حالیکه هنوز زیر 21 سال سن دارند استفاده کنند.

اگر فرزندی دارید که به‌ زودی 21 ساله می‌شود، باید فوراً با سفارت یا کنسولگری آمریکا در مکان مصاحبه‌ی خود تماس بگیرید. سفارت یا کنسولگری آمریکا مشخص می‌سازد که آیا به وقت ملاقات زودتری نیاز هست یا نه. اگر فرزند شما دیگر بر اساس سن، واجد شرایط مهاجرت با شما نیست، پس از مهاجرت، باید درخواست جداگانه‌ای برای او ثبت شود. ممکن است تا زمان واجد شرایط شدن برای ویزا، تاخیر قابل‌توجهی وجود داشته باشد.

در انتهای مصاحبه‌ی ویزای مهاجرتی شما در سفارت یا کنسولگری آمریکا، افسر کنسولی به شما اطلاع می‌دهد که درخواست ویزای شما تائید یا رد شده است.

تائید ویزا- در صورت تائید درخواست ویزای‌تان، چگونگی و زمان تحویل پاسپورت و ویزای‌تان به شما اطلاع‌رسانی می‌شود.

رد ویزا- در صورت رد شدن درخواست ویزای‌تان، به شما اطلاع داده می‌شود که چرا واجد شرایط دریافت ویزا نیستید.

نکته: برخی از درخواست‌های رد شده‌ی ویزا ممکن است نیاز به رسیدگی اداری بیشتری داشته باشد. اگر به رسیدگی اداری نیاز است، افسر کنسولی در پایان مصاحبه این موضوع را به متقاضی اطلاع می‌دهد. مدت زمان رسیدگی اداری بر اساس شرایط فردی هر پرونده متفاوت است.

تائید ویزا- وقتی ویزای خود را دریافت می‌کنید

گذرنامه با ویزا- ویزای گوناگونی نژاد شما در صفحه‌ای در گذرنامه‌ی شما قرار می‌گیرد. لطفاً اطلاعات چاپ شده را بلافاصله مرور کنید تا مطمئن شوید خطایی وجود ندارد. در صورت وجود هرگونه اشتباه املایی، سریعاً با سفارت یا کنسولگری آمریکا تماس بگیرید.

بسته‌ی مهاجرت مهر و موم شده- شما همچنین یک بسته‌ی مهر و موم شده حاوی اسناد و مدارک دریافت خواهید کرد که هنگام ورود به آمریکا، باید به اداره‌ی گمرک و حفاظت مرزی آمریکا تحویل دهید. شما نباید بسته‌ی مهر و موم شده را باز کنید.

چه زمانی باید سفر کنید- باید حداکثر تا تاریخ انقضای ویزا که روی ویزای شما چاپ شده، وارد آمریکا شوید و برای پذیرش در آمریکا درخواست دهید. ویزای گوناگونی نژاد معمولاً تا شش ماه از تاریخ صدور معتبر است، مگر اینکه معاینات پزشکی شما زودتر به‌پایان برسد که ممکن است ویزای شما را برای کمتر از شش ماه معتبر سازد.

هزینه‌ی مهاجرت USCIS- پس از دریافت ویزای مهاجرتی خود و قبل از سفر به آمریکا، شما باید هزینه‌ی مهاجرت USCIS را به سرویس شهروندی و مهاجرت آمریکا (USCIS) بپردازید. تنها کودکانی که تحت برنامه‌های فرزندخواندگی یتیمان یا لاهه وارد آمریکا می‌شوند، مهاجران ویژه‌ی عراقی و افغان، ساکنان بازگردانده شده (SB-1) و کسانی که ویزای K برای آن‌ها صادر شده از این هزینه معاف هستند. برای اطلاعات بیشتر، به بخش هزینه‌ی مهاجرت USCIS در وب‌سایت USCIS مراجعه کنید. نکته‌ی مهم: تا زمان پرداخت هزینه، USCIS کارت اقامت دائم (فُرم I-551 یا گرین‌کارت) را صادر نمی‌کند.

سوابق واکسیناسیون- قبل از ثبت‌ نام در مدرسه، کودکان باید واکسیناسیون خاصی داشته باشند. بنابراین، توصیه می‌شود که فرزند شما قبل از مهاجرت،، پرونده‌ی کامل واکسیناسیون داشته باشد. در مورد شرایط واکسیناسیون، به وب‌سایت وزارت بهداشت و خدمات انسانی، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها مراجعه کنید.

اشعه‌ی ایکس- شما باید اشعه‌ی ایکس‌تان را در دست به‌ همراه داشته باشید، نه اینکه آن‌ها را در چمدان خود قرار دهید.




ورود به آمریکا

هنگام سفر به آمریکا، متقاضی اصلی باید قبل یا همزمان با اعضای خانواده با ویزا وارد آمریکا شود. با داشتن ویزای گوناگونی نژاد (قبل از انقضای آن) و بسته‌ی مهر و موم شده‌ی خود، به آمریکا (اغلب از طریق فرودگاه) سفر کرده و مجوز ورود به آمریکا را درخواست می‌دهید. دریافت ویزا، ورود شما به آمریکا را تضمین نمی‌کند. مقامات وزارت امنیت داخلی، گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا (CBP) دارای اختیار پذیرش یا عدم پذیرش شما هستند. در مورد شرایط پذیرش و ورود به آمریکا، به وب‌ سایت CBP و بخش Travel مراجعه کنید.

در صورت پذیرش، به‌عنوان یک فرد دارای اقامت دائمی قانونی که به آن دارنده‌ی گرین کارت نیز گفته می‌شود، وارد آمریکا می‌شوید و اجازه‌ی کار و زندگی دائم در این کشور خواهید داشت.

وقتی مقیم دائم هستید- برای زندگی دائم و همیشگی به آمریکا آمده‌اید.

شماره‌ی تامین اجتماعی- برای آگاهی از مزایای اداره‌ی تامین اجتماعی آمریکا که در دسترس افراد دارای اقامت دائم قانونی قرار دارد و چگونگی درخواست کارت تامین اجتماعی، به وب‌سایت اداره‌ی تامین اجتماعی آمریکا مراجعه کنید.

ریجکت ویزای آمریکا

در برخی موارد، افسر کنسولی اطلاعات کافی برای بررسی درخواست شما ندارد یا شما ممکن است چند سند و مدرک پشتیبان را همراه خود نیاورده باشید. افسر کنسولی شما را مطلع خواهد کرد که کدام اطلاعات یا اسناد و مدارک وجود ندارد و نحوه‌ی فراهم کردن آن‌ها را نیز به شما خواهد گفت.

همانطور که پیشتر گفته شد، برخی درخواست‌‌ها پس از انجام مصاحبه و قبل از بررسی درخواست و حصول نتیجه، ممکن است به بررسی اداری بیشتری نیاز داشته باشد. در صورت نیاز به بررسی اداری بیشتر، افسر کنسولی شما را از این موضوع مطلع خواهد کرد.

بر اساس قوانین آمریکا، همه‌ی افرادی که درخواست ویزای آمریکا را دارند، واجد شرایط دریافت ویزا و آمدن به آمریکا نیستند. براساس قوانین این کشور، عوامل گوناگونی می‌تواند متقاضی را واجد شرایط دریافت ویزا نکند. در برخی موارد، قانون ممکن است به شما این اجازه را بدهد که برای معافیت از واجد شرایط نشدن (عدم صلاحیت)، درخواست دهید. اگر بتوانید برای چنین معافیتی درخواست دهید، افسر کنسولی مراحل انجام این کار را به شما خواهد گفت.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل
محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل

زمانی که تصمیم میگیرید در آمریکا مشغول به تحصیل شوید گزینه های مختلفی برای زندگی و محل اقامت برای شما وجود دارد که در این مقاله این موارد را بررسی می کنیم ...

بیشتر بخوانید
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا

دانشجویان بین المللی معمولا مدت زمان زیادی که برای اخذ پذیرش از کالج و دانشگاه در آمریکا لازم است را جدی نمی گیرند. شما می توانید با دانستن این موضوع و برنامه ریزی دقیق مشکلی در زمان بندی و شروع تحصیلتان نداشته باشید. ...

بیشتر بخوانید
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده

شما می توانید به همراه خانواده ی خود برای تحصیل به آمریکا بیایید، اما باید مقررات ضوابط خاصی را در نظر بگیرید و فرم های مربوط را تکمیل کنید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: