مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه اقتصاد ازمیر در ترکیه

دانشگاه اقتصاد ازمیر در ترکیه

دانشجویانی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند باید ویزای دانشجویی را از نزدیکترین کنسولگری جمهوری ترکیه دریافت کنند. مراحل اخذ ویزای دانشجویی می تواند به طول بیانجامد و بنابراین مهم است که به محض دریافت نامه پذیرش خود، اقدام به دریافت ویزای دانشجویی کنید. در کشور ترکیه، شهریه های دانشگاه های دولتی با دانشگاه های خصوصی متغیر می باشد و این تفاوت می تواند در بین دانشکده ها نیز وجود داشته باشد. بطور کلی رشته های پزشکی و سایر رشته های موجود در این دسته، شهریه ی بالایی را هم در دانشگاه های خصوصی و هم در دانشگاه های دولتی ترکیه نسبت به سایر رشته ها به خود اختصاص می دهند. بطور مثال شهریه رشته های پزشکی چه در دانشگاه های دولتی و چه در دانشگاه های خصوصی مبلغی معادل 15000 دلار تا 22000 دلار در سال را به خود اختصاص می دهد که این شهریه ها برای سایر رشته ها به مبلغی معادل 4000 دلار تا 6000 دلار در سال خواهد رسید. بصورت کلی برای تحصیل در دانشگاه های دولتی هزینه ی بسیار کمی نسبت به دانشگاه های خصوصی پرداخت خواهید کرد؛ در واقع آنقدر شهریه های دانشگاه های دولتی در تمامی مقاطع تحصیلی، اندک و ناچیز هست که بعضی از دانشگاه ها بویژه گروه غیر پزشکی در واقعیت به سمت رایگان شدن می روند.

دانشگاه ازمیر ترکیه، دانشگاهی غیر انتفاعی و خصوصی در زمینه رشته اقتصاد است. سال تاسیس این دانشگاه، 2001 می‌باشد. دانشگاه اقتصاد ازمیر در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، از سراسر جهان دانشجو می‌پذیرد. در حال حاضر،  جمعیت دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه، 10000 نفر است. پذیرش دانشجو در این دانشگاه، با دو روش آزمون های ورودی و یا سوابق تحصیلی گذشته امکان پذیر است. با توجه به نزدیکی این دانشگاه به مرکز شهر، رفت و آمد برای دانشجویان بسیار راحت است. این دانشگاه، دارای باشگاه های مناسبی با رشته های بسکتبال، فوتبال، کوهنوردی، تکواندو و… است. از دیگر امکانات رفاهی دانشگاه می‌توان به تهویه مناسب، نظافت هر روزه، آب گرم، وای فای و… اشاره نمود.

تحصیل در دانشگاه اقتصاد ازمیر در ترکیه

کلیه امور دانشجویان دانشگاه اقتصاد ازمیر ترکیه شامل انتخاب واحد و نمره دهی به دانشجویان با سیستم(ECTS) انجام می‌شود. این سیستم، یکی از حوزه های تحصیل کاربردی در فاز کاربردی بلونیا است. سیستمی که در بیشتر دانشگاه های کشور ترکیه، به ویژه دانشگاه اقتصاد ازمیر بسیار پرکاربرد است. با استفاده از این سیستم، می‌توان به فعالیت های آکادمیک و آموزشی دانشگاه پی برد. تعداد واحدها و سال های مورد نیاز برای تحصیل در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در دانشگاه اقتصاد ازمیر به این صورت است:

  • لیسانس: تحصیل در این مقطع، با 180-240 واحد درسی، به مدت 3 الی 4 سال به طول می انجامد.
  • فوق لیسانس: مدت زمان لازم برای تحصیل در این مقطع، با 60-120 واحد درسی، 1 الی دو سال است.
  • دکتری: دانشجویان مقطع دکتری، با 180 واحد درسی، برای پایان این دوره تحصیلی، باید 3 سال زمان صرف نمایند.

در ادامه، درمورد پراکندگی علوم و برنامه ها در سطوح مختلف دانشگاه ازمیر ترکیه صحبت می‌کنیم:

  • مقطع کاردانی: تنها برنامه ها و علوم در این مقطع، علوم بازرگانی و اجتماعی است.
  • مقطع کارشناسی: کلیه علوم شامل هنر و علوم، علوم بازرگانی و اجتماعی، زبان و مطالعات فرهنگی، علوم مهندسی و علوم پایه و کشاورزی در این مقطع تدریس می‌شوند.
  • مقطع کارشناسی ارشد: علوم و برنامه های ویژه این مقطع، شامل هنر و علوم، علوم بازرگانی و اجتماعی و علوم مهندسی هستند.
  • مقطع دکتری: علوم بازرگانی و اجتماعی، علوم پایه و کشاورزی در این مقطع تدریس می‌شوند.

افراد مجاز برای تحصیل در دانشگاه

افراد زیر دارای مجوز برای تحصیل در دانشگاه اقتصاد ازمیر هستند:

  • افرادی که دارای کارت آبی هستند
  • اتباع خارجی ترک زبان، که سه سال آخر دبیرستان خود را در سایر کشورها به جز کشور قبرس شمالی گذرانده اند. همچنین، افرادی که تمام دوره دبیرستان خود را در ترکیه و دیگر کشورهای خارجی زیر نظر آموزش ملی طی کرده اند نیز مشمول این قانون می‌شوند. پایان تحصیلات این افراد، باید قبل از تاریخ یک فوریه 2013 باشد.
  • اهالی جمهوری قبرس شمالی در صورتی واجد این شرایط هستند که ضمن داشتن مدرک GCE AL، تحصیلات دبیرستان خود را نیز در ترکیه به پایان رسانده باشند.




شرایط و مدارک لازم برای پذیرش از دانشگاه اقتصاد ازمیر

همه متقاضیان برای شرکت در دانشگاه اقتصاد ازمیر، باید علاوه بر شرکت در آزمون ورودی و کسب نمره قبولی، مدارک زیر را به دانشگاه ارائه دهند:

  • فرم درخواست برای تحصیل در دانشگاه ازمیر
  • ارائه مدرکی مبنی بر پایان دوره متوسطه
  • ارائه مدرک تافل و آیلتس به همراه توصیه نامه
  • ارائه مدرکی برای اثبات توانگری مالی دانشجو

متقاضیان، باید پیش از ورود به کشور برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمایند. این کار باید پس از دریافت پذیرش از دانشگاه اقتصاد ازمیر انجام شود. مراحل بعد نیز شامل درخواست برای ویزای اقامت دانشجویی و ویزای تحصیلی ترکیه است. ویزای تحصیلی، فقط به متقاضیانی که بیشتر از سه ماه اقامت داشته اند تعلق می‌گیرد.

این درخواست باید از طریق سفارت ترکیه در تهران پیگیری شود. دانشجویان باید حداکثر ظرف یک ماه بعد از ورود به کشور ترکیه، اقامت خود را به پلیس اعلام کنند. مدارک لازم برای تحویل به پلیس جهت کسب اقامت دانشجویی، پاسپورت، فرم درخواست، ویزای تحصیلی، اقامت تحصیلی و عکس مناسب پاسپورت است.

هزینه لازم برای تحصیل در دانشگاه ازمیر ترکیه

یکی از معیارهای مهم در انتخاب دانشگاه مناسب برای تحصیل در ترکیه، شهریه و کلیه هزینه های مربوط به تحصیل است. این هزینه ها، نسبت به خصوصی و یا دولتی بودن دانشگاه، ملیت دانشجو و همچنین مقطع و دوره تحصیلی متفاوت است. علاوه بر هزینه تحصیل، هزینه های اسکان و محل اقامت نیز باید لحاظ گردد. بر اساس قانون ممنوعیت اشتغال دانشجویان در زمان تحصیل، دانشگاه اقتصاد ازمیر بورسیه ای برای دانشجویان ممتاز در نظر می‌گیرد. هزینه تحصیل و اسکان دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی و نسبت به ملیت به شرح زیر است:

هزینه تحصیل دانشجویان ترک در مقطع کاردانی و کارشناسی و تحصیلات تکمیلی:

  • حداقل هزینه: 5500 دلار الی 7400 دلار
  • حداکثر هزینه: 7500 دلار الی 10000 دلار

هزینه تحصیل و اقامت دانشجویان خارجی در مقطع کاردانی و کارشناسی و تحصیلات تکمیلی:

  • حداقل هزینه تحصیل: 5500 دلار الی 7400 دلار
  • حداکثر هزینه تحصیل: 7500 دلار الی 10000 دلار
  • هزینه اسکان: 400 الی 500 دلار
  • هزینه خرید کتاب و لوازم تحصیل: 100 الی 150 دلار
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: