مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
برترین دانشگاه های آمریکا در سال 2022

برترین دانشگاه های آمریکا در سال 2022

فکر کردن به تحصیل در آمریکا می‌تواند بسیار سخت باشد، چون گزینه‌های زیادی برای تحصیل پیش روی شما وجود دارد. کدام دانشگاه در آمریکا بهترین است؟ دانشگاه‌های برتر آمریکا در کجا قرار گرفته‌اند؟

در این مقاله، با دانشگاه‌های برتر آمریکا براساس رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های مجله‌ی تایمز آشنا خواهید شد. 183 دانشگاه و کالج آمریکایی در فهرست بهترین‌های جهان قرار دارند. در نتیجه، هر کجا که بخواهید در آمریکا تحصیل کنید، یک دانشگاه برجسته برای شما وجود دارد. تقریباً همه‌ی ایالت‌ها و حدود 130 شهر در فهرست بهترین دانشگاه‌های آمریکا جای گرفته‌اند. با داشتن 15 موسسه‌ی آموزشی، کالیفرنیا بهترین استان آمریکا برحسب بهترین‌هاست و پس از آن، نیویورک با 14 دانشگاه، تگزاس با 12 دانشگاه و ماساچوست با 10 دانشگاه قرار دارد. ما رتبه‌بندی بهترین کالج‌های آمریکا را برحسب دانشجویان معرفی کرده‌ایم. در مرکز رتبه‌بندی کالج آمریکا، یک نظرسنجی دانشجویی قرار دارد که از بیش از 170000 دانشجو در سراسر آمریکا انجام شده و مواردی را که برای دانشجویان مهم‌تر است، همچون کیفیت تدریس، محیط یادگیری، منابع، تنوع در محوطه‌ی دانشگاه و … را توصیف می‌کند.

5 دانشگاه برتر آمریکا در سال 2022

دانشگاه های برتر آمریکا 2022 -  موسسه‌ی فن‌آوری کالیفرنیا (California Institute of Technology)

با توجه به جمعیت کم دانشجویی آن، موسسه‌ی فن‌آوری کالیفرنیا دارای تعداد قابل‌توجهی فارغ‌التحصیل موفق است، از جمله‌ی 39 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، 6 برنده‌ی جایزه‌ی تورینگ و چهار برنده‌ی مدال فیلدز. حدود 2200 دانشجو در این موسسه مشغول به تحصیل هستند و پردیس اصلی آن در پاسادنا، نزدیک لس‌آنجلس، 124 هکتار است. تقریباً همه‌ی دانشجویان مقطع کارشناسی در خوابگاه دانشگاه زندگی می‌کنند. در شش دانشکده‌ی این دانشگاه، تمرکز اصلی بر علوم و مهندسی است. علاوه بر برندگان جایزه‌ی نوبل و محققان برجسته، جامعه‌ی فارغ‌التحصیلان موسسه‌ی فن‌آوری کالیفرنیا شامل تعدادی از سیاستمداران و مشاوران عمومی، به‌ویژه در رشته‌‌های علوم، فن‌آوری و انرژی هستند. موسسه‌ی فن‌آوری کالیفرنیا، مکان مناسبی برای تحصیل دانشجویان است.

دانشگاه های برتر آمریکا 2022 - دانشگاه هاروارد (Harvard University)

دانشگاه هاروارد احتمالاً شناخته‌شده‌ترین دانشگاه آمریکا در جهان است و سال‌ها در رتبه‌های بالای فهرست بهترین دانشگاه‌های جهان قرار داشت و قرار دارد. این دانشگاه در سال 1636 تاسیس شد و قدیمی‌ترین موسسه‌ی آموزش عالی در آمریکا به‌حساب می‌آید. حدود 21000 دانشجو در این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند که یک چهارم آن‌ها، دانشجویان خارجی هستند. اگرچه هزینه‌ی تحصیل بسیار گران است، اما بورسیه‌‌های دانشگاه هاروارد، کمک زیادی به دانشجویان می‌کند. سیستم کتابخانه‌ی هاروارد از 79 کتابخانه تشکیل شده و بزرگترین کتابخانه‌ی دانشگاهی در جهان محسوب می‌شود. در بین انبوه فارغ‌التحصیلان مشهور این دانشگاه، هشت رئیس‌جمهور آمریکا، 158 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، 14 برنده‌ی جایزه تورینگ و 62 میلیاردر زنده قرار دارد.برخلاف برخی از دانشگاه‌های دیگر این فهرست، دانشگاه هاروارد حداقل از نظر هنر و علوم انسانی و علوم و فن‌آوری، از شهرت بیشتری برخوردار است.




دانشگاه های برتر آمریکا 2022 - دانشگاه استنفورد (Stanford University)

دانشگاه استنفورد نقش مهمی در توسعه‌ی صنعت فن‌آوری منطقه داشته و دارد. بسیاری از اعضای هیات علمی، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، شرکت‌های موفق و استارت‌آپ‌هایی همچون گوگل، اسنپ‌چت و Hewlett-Packard را تاسیس کرده‌اند. در مجموع‌، شرکت‌هایی که توسط فارغ‌التحصیلان دانشگاه استنفورد تاسیس شده، سالانه 2.7 تریلیون دلار (2.2 تریلیون پوند) درآمد دارند. این دانشگاه غالباً 'مزرعه' نامیده می‌شود، چون ساختمان آن در مکان مزرعه‌ی پالو آلتوی خانواده‌ی استنفورد ساخته شده است. مساحت این دانشگاه، 8180 هکتار است، اما بیش از نیمی از زمین همچنان توسعه‌نیافته است. پردیس استنفورد با داشتن ساختمان‌های متمایز با رنگ ماسه‌ای و سقف‌های قرمز، یکی از زیباترین ساختمان‌های جهان است. این پردیس شامل تعدادی باغ مجسمه و موزه‌های هنری و همچنین یک مرکز مدیتیشن عمومی است. همانطور که از یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان انتظار می‌رود، استنفورد بسیار رقابتی است و نرخ پذیرش آن، کمی بیش از 5 درصد متقاضیان است. از 16000 دانشجو که اکثر آن‌ها در خوابگاه دانشگاه زندگی می‌کنند، 22 درصد را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهند.

دانشگاه های برتر آمریکا 2022 - موسسه‌ی فن‌آوری ماساچوست (MIT)/(Massachusetts Institute of Technology)

دانشگاه MIT، دارای یک فرهنگ کارآفرینی قوی است که فارغ‌التحصیلان شرکت‌های مهمی همچون Intel و Dropbox را در خود پرورش داده است. به‌شکل عجیبی، دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه MIT، کاملاً از هم جدا نیستند و بسیاری از دوره‌های تحصیلی را می‌توان در هر مقطع گذراند. مقطع کارشناسی این دانشگاه، یکی از رقابتی‌‌ترین دوره‌هاست و تنها 8 درصد متقاضیان تحصیل در این مقطع پذیرفته می‌شوند. دوره‌‌های مهندسی و علوم کامپیوتر، در بین دانشجویان مقطع کارشناسی محبوب زیادی دارد. 33 درصد از 11000 دانشجوی دانشگاه MIT، خارجی هستند و از 154 کشور جهان آمده‌اند. فارغ‌التحصیلان مشهور این دانشگاه عبارتند از: فضانورد باز آلدرین، کوفی عنان دبیرکل سابق سازمان ملل متحد و فیزیکدان ریچارد فاینمن.

دانشگاه های برتر آمریکا 2022 - دانشگاه پرینستون (Princeton University)

دانشگاه پرینستون، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های آمریکا محسوب می‌شود و بخشی از گروه معتبر دانشگاه‌های Ivy League است. علاوه بر کیفیت آموزشی و پژوهشی بالا، این دانشگاه به‌‌واسطه‌ی پردیس زیبای خود مشهور است و چند ساختمان این دانشگاه توسط چند تا از مشهورترین معماران آمریکا طراحی شده است. فارغ‌التحصیلان برجسته‌ی دانشگاه پرینستون که برنده‌ی جایزه‌ی نوبل شده‌اند عبارتند از: فیزیکدانان ریچارد فاینمن و روبرت هافستادتر و شیمی‌دانان ریچارد اسمالی و ادوین مک‌میلان. دو رئیس‌جمهور آمریکا، جیمز مدیسون و وودرو ویلسون نیز در این آموزشگاه تحصیل کرده‌اند. میشل اوباما، بازیگران جیمی استوارت و بروک شیلدز، جف بزوس بنیانگذار آمازون و پیت کنراد فضانورد آپولو از دیگر فارغ‌التحصیلان برجسته‌ی دانشگاه پرینستون هستند.

اسامی دانشگاه های برتر آمریکا 2022

دانشگاه های برتر آمریکا 2022
رتبه ی جهانی رتبه در آمریکا دانشگاه استان شهر
=2
1= انستیتو تکنولوژی کالیفرنیا کالیفرنیا Pasadena
2= 1=
دانشگاه هاروارد کمبریج ماساچوست
4
3 دانشگاه استنفورد
کالیفرنیا استنفورد
5= 4 دانشگاه ماساچوست کمبریج ماساچوست
7
5 دانشگاه پریسنتون نیوجرسی پرینستون
8 6 دانشگاه کالیفرنیا، برکلی
کالفرنیا
برکلی
9 7 دانشگاه یل
Connecticut
New Haven
10 8 دانشگاه شیکاگو ایلی نو شیکاگو
11 9 دانشگاه کلمبیا نیویورک نیویورک سیتی
13= 10= دانشگاه جانزهاپکینز
مری لند
بالتیمور
13= 10= دانشگاه پنسیلوانیا
فیلادلفیا
پنسیلوانیا
20 12

University of California, Los Angeles

کالیفرنیا لوس آنجلس
22 13 دانشگاه کورنل نیویورک ایتاکا
23 14 دانشگاه دوک کارولینای شمالی دورهم
24= 15= دانشگاه میشیگان، آنا آربور
میشیگان  آنا آربور
24= 15=

Northwestern University

ایلی نو Evanston
26 17 دانشگاه نیویورک نیویورک نیویورک سیتی
28 18

Carnegie Mellon University

پنسیلوانیا پیتزبورگ
29 19 دانشگاه واشنگتن واشنگتن سیتل
34 20 دانشگاه کالیفرنیا، سن دیاگو کالیفرنیا سن دیاگو
45 21 انستیتو فنی جورجیا جورجیا آتلانتا
47 22 دانشگاه تگزاس، آستین تگزاس آستین
48 23

University of Illinois at Urbana-Champaign

ایلی نو Champaign
51 24

Washington University in St Louis

میسوری سنت لوئیس
52 25 University of North Carolina at Chapel Hill
کارولینای شمالی
Chapel Hill
58= 26

دانشگاه ویسکانسین، مدیسون    

ویسکانسین
مدیسون
62 27 دانشگاه بوستون
ماساچوست
بوستون
63 28

University of Southern California

کالیفرنیا
لوس انجلس
64 29 دانشگاه براون  رود آیلند Providence
67 30

دانشگاه کالیفرنیا، دیویس

کالیفرنیا دیویس


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل
محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل

زمانی که تصمیم میگیرید در آمریکا مشغول به تحصیل شوید گزینه های مختلفی برای زندگی و محل اقامت برای شما وجود دارد که در این مقاله این موارد را بررسی می کنیم ...

بیشتر بخوانید
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا

دانشجویان بین المللی معمولا مدت زمان زیادی که برای اخذ پذیرش از کالج و دانشگاه در آمریکا لازم است را جدی نمی گیرند. شما می توانید با دانستن این موضوع و برنامه ریزی دقیق مشکلی در زمان بندی و شروع تحصیلتان نداشته باشید. ...

بیشتر بخوانید
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده

شما می توانید به همراه خانواده ی خود برای تحصیل به آمریکا بیایید، اما باید مقررات ضوابط خاصی را در نظر بگیرید و فرم های مربوط را تکمیل کنید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: