مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رنکینگ دانشگاه های مجارستان

رنکینگ دانشگاه های مجارستان

مجارستان به دلایل مختلف بسیار پر طرفدار است:

  • با توجه به در نظر گرفتن موضوع هزینه در این کشور می توان نتیجه گرفت که نسبت به سایر کشورهای اروپایی شرایط را برای دانشجویان برای زندگی نسبت به دیگر کشورها راحت تر کرده است.
  • دولت این کشور مجوز کاری نیمه وقت برای دانشجویان در نظر گرفته است یعنی در این کشور دانشجویان قادر می باشند در هر هفته به میزان 10 تا 30 ساعت (بستگی به مقطع تحصیلی دارد) به کار دانشجویی بپردازند.
  • این کشور به این علت که عضو اتحادیه شنگن می باشد این امکان را برای دانشجویان فراهم می کند که با دریافت نمودن ویزای این کشور به سایر کشورهای عضو شینگن به راحتی سفر کنند.
  • از جمله دیگر مزیت های تحصیل نمودن در این کشور می توان به مورد تایید بودن مدارک تحصیلی دانشگاه های این کشور در 25 کشور اروپایی و ایلات متحده و کشور کانادا و حتی کشور خودمان اشاره کرد.
  • ورود به این کشور می تواند بدون داشتن مدرک زبان باشد؛ در واقع افراد می توانند برای کالج زبان در مجارستان پذیرش و بر مبنای آن ویزا بگیرند

شرایط و رنکینگ دانشگاه های مجارستان

دلایل متعددی برای انتخاب مجارستان به عنوان مقصد تحصیلی در اروپا وجود دارد. اما، دلایل بسیار مهم جهت تحصیل در مجارستان طی سال 2021 را می توان به صورت زیر فهرست کرد:

  • اولا، سنت و پس زمینه دانشگاه های مجارستان همچنان به عنوان عضوی از کشورهای اتحادیه اروپایی به رسمیت شناخته می شود
  • هزینه تحصیل و زندگی پایین در مقایسه با هزینه ها در EU و کشورهای ایالات متحده و کانادا
  • امکانات زندگی در مجارستان
  • آموزش عالی مجارستان دارای تاریخ طولانی است. قدمت اولین دانشگاه مجارستان به بیش از 600 سال می رسد
  • امروزه فقط 10 دانشگاه در خود بوداپست قرار دارند. بسیاری از دانشگاه های مجارستان برنامه های فوق لیسانس و دکتری به زبان انگلیسی ارائه می دهند
  • دانشنامه های مجاری در کل دنیا معتبر بوده و مورد قبول قرار می گیرد
  • مجارستان عضوی از EU و ناحیه شنگن است. پس، آموزش عالی مجارستان که بر طبق سیستم بولونیا عمل می کند دانشجویان را قادر می سازد که از دانشگاهی به دانشگاه دیگر در EU انتقالی یابند
  • مجارستان کشوری امن و با درصد جرائم ناچیز است

دوره های تحصیلی دانشگاه های مجارستان

از آنجایی که سیستم آموزشی مجارستان به پیروی از استانداردهای آموزشی اروپا و فرآیند بولونیا عمل می کند، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مجارستان برنامه های تحصیلی خود را در 3 دوره تحصیلی لیسانس (3 تا 4 سال)، فوق لیسانس (2 سال) و دکتری (4 سال) به دانشجویان خارجی ارائه می دهند. اکثر برنامه های تحصیل در مجارستان به زبان انگلیسی هم ارائه می گردد.

واقع در بوداپست که معروف ترین دانشگاه مجارستان می باشد
دوره توضیحات
کارشناسی اکثر دانشگاه های مجارستان در دوره لیسانس، دانشجو می پذیرند. به منظور پذیرش از برنامه لیسانس در مجارستان، متقاضیان بایستی دیپلم یا مدرک دبیرستان/ پیش دانشگاهی را به همراه ریز نمرات مربوطه به دانشگاه ارائه دهد.
کارشناسی ارشد برای اخذ مدرک فوق لیسانس، دانشجویان بایستی که علاوه بر قبولی در امتحانات پایان ترم، از پایان نامه خود دفاع کرده و نمره خوبی دریافت کنند. برای پذیرش در این مقطع شما به مدرک لیسانس خوب، ریزنمرات نشان دهنده نمرات، CV، معرفی نامه، و انگیزه نامه نیازمندید.
دکتری دوره مذکور از مهم ترین دوره های دانشگاه های مجارستان محسوب می شود و تحصیل در این مقطع نیازمند ارائه مدرک فوق لیسانس معتبر می باشد. اخذ مدرک دکتری در مجارستان منوط به قبولی در آزمون جامع و دفاع از رساله دکتری و اخذ نمره عالی می باشد.




کاریابی با توجه به رنکینگ دانشگاه های مجارستان

در غالب کشورهای دنیا وقتی صحبت از استخدام باشد، کارفرمایان معمولا ترجیحشان استخدام فردی است که تابعیت کشورشان را داشته باشد. مجارستان نیز از این قاعده مستثنی نیست و کارفرمایان مجاری ترجیحشان به استخدام مجارستانی ها یا سایر ملل اروپایی است. پس برای این که یکی از دانشجویان بین المللی بتواند حین یا پس از تحصیل در یکی از دانشگاه های این کشور شغل خوبی پیدا کند باید نشان دهد رزومه و شرایط بهتری در مقایسه با اروپایی های جویای کار دارد. از جمله راه های اثبات این امر تسلط داشتن به زبان های مجاری، انگلیسی و آلمانی به صورت همزمان و تجربه تحصیل در دانشگاه های برتر این کشور است. بر طبق رنکینگ دانشگاه های مجارستان، دانشگاه های ابوتوس لوراند، دانشگاه دبرسن، دانشگاه سملویس، دانشگاه زگد، دانشگاه صنعت و اقتصاد بوداپست و دانشگاه پکس در زمره برترین دانشگاه های مجارستان قرار دارند که علاوه بر رتبه ملی، در سطح بین المللی نیز دارای رتبه خوبی هستند.

رنکینگ دانشگاه های مجارستان در 2021

آخرین رنکینگ دانشگاه های مجارستان 2022-2021 بر طبق رتبه بندی مرکز رنکینگ های دانشگاهی جهان (CWUR) به شرح زیر می باشد. 

دانشگاه های مجارستان
رتبه جهانی موسسه/دانشگاه استخدام فارغ التحصیلان
498 پکس بیش از 1000 نفر
413 اوتووس لوراند 629
658 سملوایس 681
823 صنعت و اقتصاد بوداپست 767
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید
5 نکته که قبل از شروع تحصیل در مجارستان باید بدانید

با اینکه این کشور به اندازه کشورهای دیگر اروپایی از نظر مطالعات بین المللی شناخته شده نیست ولی در این کشور شما می توانید در بسیاری از مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد با کیفیت بالایی تحصیل کنید. چندین دانشگاه دانشگاه مجارستان بدلیل انجمن بسیار خوبشان شناخته ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست
دانشگاه تکنولوژی و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست Budapest ( با نام اختصاری BME مخفف Biomedical engineering به مجاری Műegyetem ) یکی از معتبرترین موسسات آموزش عالی فنی و اقتصادی در کشور مجارستان است. این دانشگاه در سال 1782 تاسیس شد و اولین موسسه در اروپا بود که مهندسان را ...

بیشتر بخوانید
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان
نگاهی کلی به تحصیل دانشجویان بین المللی در مجارستان

اگر قصد تحصیل در زبان انگلیسی دارید، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. بهترین دانشگاه مجارستان که اغلب در بین 500 دانشگاه برتر جهان حضور دارد، دانشگاه سگد Szeged است که با بیش از 20 هزار دانشجو یکی از بزرگترین موسسات این کشور است. سایر دانشگاه های مو ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: