مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اقامت تحصیلی اسپانیا

اقامت تحصیلی اسپانیا

اسپانیا یک مقصد ایده آل برای ادامه تحصیل و یکی از محبوب ترین مقاصد در کنار آمریکا و انگلستان برای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان است. با این حال، طبق شاخص صلح جهانی 2020، اسپانیا از نظر امنیت و صلح در رتبه بسیار بالاتری از آمریکا و انگلستان قرار دارد. به عنوان یک دانشجوی بین المللی در اسپانیا، از سیستم آموزشی عالی، کیفیت زندگی عالی، فرهنگ جالب و محیطی بسیار دلپذیر برخوردار خواهید شد.اسپانیا در واقع یکی از امن ترین کشورها برای زندگی است. در شاخص جهانی صلح 2020، اسپانیا در بین 163 کشور از نظر امنیت و آرامش در رتبه 38 قرار دارد. جنایات خشونت آمیز در اسپانیا به ندرت اتفاق می افتد. با این حال، جرایم خیابانی و سرقت های کوچک مثل هر کشور دیگری رایج است. از سوی دیگر، اسپانیا به عنوان مقصدی برای پذیرای دانشجویان و گردشگران بین‌المللی شناخته شده است. به طور کلی، تقریباً جرایم شدید در اسپانیا وجود ندارد.

اقامت تحصیلی اسپانیا همواره مورد توجه متقاضیان و دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در این کشور پیشرفته و با کیفیت بوده است. علاوه بر هزینه های اندک تحصیل در این کشور، پیشرفت هایی که سیستم آموزشی اسپانیا در سالهای اخیر داشته سبب جذب بسیاری از متقاضیان شده. این کشور دانشجویی همواره مقصد مناسبی برای ادامه تحصیل متقاضیان محسوب میشود اما چه شرایطی برای دریافت اقامت تحصیلی این کشور مورد نیاز است؟ 

نظام آموزشی جهت اقامت تحصیلی اسپانیا

کودکان در اسپانیا تا قبل از 6 سالگی آموزش ابتدایی خود را آغاز می کنند و از 6 تا 16 سالگی در مدارس این کشور تحصیل می کنند. پس از پایان تحصیل در مدارس کشور اسپانیا، دانش آموزان میتوانند وارد دانشگاه های کشور اسپانیا شوند و به مدت 4 سال در مقطع کارشناسی تحصیل نمایند. اکثر دانشگاه های کشور اسپانیا بخصوص دانشگاه های دولتی این کشور، دروس خود را به زبان اسپانیایی ارائه می نمایند اما در این میان برخی از دوره ها به زبان انگلیسی یا فرانسوی نیز تدریس می شود. که داشتن مدرک زبان از شروط لازم جهت اخذ ویزا و تحصیل در دانشگاه های این کشور برای دانشجویان بین المللی می باشد.

علاوه بر مدرک زبان که بهتر است متقاضی پیش از اخذ ویزا نسبت به دریافت آن اقدام کند، داشتن دیپلم 12 ساله برای تحصیل کارشناسی ضروری می باشد. در مقطع کارشناسی اکثر رشته ها به زبان اسپانیایی ارائه می گردد و متقاضیان تنها در برخی از رشته ها می توانند به زبان انگلیسی تحصیل کنند اما در مقطع کارشناسی ارشد اکثر رشته ها به زبان انگلیسی می باشد.

هزینه های اقامت تحصیلی در اسپانیا در 2022

بطور کلی هزینه تحصیل بسته به مقطع و رشته تحصیلی متقاضی متفاوت است و طی سال 2022 بین 3000€ تا 6000€ (یورو) برآورد شده است که این هزینه در مقطع دکتری بسیار کمتر و معادل 400€ تا 700€ (یورو) در سال می باشد. علاوه بر هزینه تحصیل در اسپانیا، هزینه زندگی نیز بخشی از هزینه های اقامت تحصیلی در اسپانیا محسوب می شود که حدود 800€ تا 1200€ (یورو) در ماه می باشد، این هزینه شامل هزینه های مسکن، خورد و خوراک، حمل و نقل و… می شود.


اخذ ویزای تحصیلی اسپانیا

دریافت ویزای تحصیلی برای اقامت تحصیلی در اسپانیا شرایط و مدارک خاص خود را داراست و استفاده از وکیل مهاجرتی برای بررسی شرایط متقاضی و آماده سازی مدارک و راهنمایی فرد به افزایش شانس ویزای متقاضی کمک خواهد کرد. از مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور می توان موارد زیر را نام برد:

  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • ترجمه مدارک تحصیلی بسته به مقطع تحصیلی متقاضی
  • گواهی صحت پزشکی و سلامت جسمی فرد
  • گواهی عدم سو پیشینه و سابقه کیفری
  • کپی اجاره ملک در کشور اسپانیا
  • تمکن مالی فرد

شرایط همراه متفاضی در اقامت تحصیلی اسپانیا

ویزای همراه برای همراهان فرد متقاضی (همسر و فرزندان زیر 18 سال) صادر میگردد اما برای افزایش شانس ویزای نفر اصلی بهتر است ابتدا متفاضی اصلی اقدام نموده و پس از ورود به کشور اسپانیا و دریافت کارت اقامت خود برای خانواده اقدام نماید. در این صورت شانس ویزای نفر اصلی و همچنین الحاق همراهان فرد افزایش خواهد یافت.

دریافت اقامت پس از تحصیل در اسپانیا

امکان دریافت اقامت پس از تحصیل در اسپانیا از روش های مختلفی چون ویزای کار، ویزای سرمایه گذاری، ثبت شرکت، کارآفرینی، خرید ملک و… امکان پذیر است که جستجو برای یافتن شغل مناسب پس از تحصیل می تواند از گزینه های کم ریسک تر و سریع تر محسوب شود. با یافتن کار تمام وقت پس از تحصیل، اقامت تحصیلی فرد در اسپانیا به اقامت کاری تبدیل شده و در صورت تمدید ویزا فرد می تواند موفق به دریافت اقامت دائم کشور اسپانیا شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

برترین دانشگاه های اسپانیا 2022
برترین دانشگاه های اسپانیا 2022

در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های مجله‌ی تایمز، اسپانیا دارای 50 دانشگاه است که برخی از آن‌ها در مادرید، بارسلون و شهرهای کوچکتری همچون سویا و گرانادا حضور دارند. هر منطقه‌ای از اسپانیا دارای ویژگی‌های خاص خود است. در نتیجه، دانشجویان باید مکان تحصیل خود را ...

بیشتر بخوانید
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد
تفاوت های تحصیل در مقطع کارشناسی و ارشد

کارشناسی ارشد یک گام بالاتر از مدرک کارشناسی است که دانشجویان را ملزم می کند در حالی که بر تخصص خاصی تمرکز می کنند، در روش های تحقیقاتی پیشرفته تر و مطالعه مستقل شرکت کنند. این راهنما برخی از روش های کلیدی را که در آن تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد متفاو ...

بیشتر بخوانید
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا
زندگی در اسپانیا-راهنمای دانشجویان دکترا

دانشجویان مقطع دکتری که در اسپانیا زندگی می کنند می توانند تجربه اصلی سبک زندگی و جاذبه هایی را که بازدیدکنندگان زیادی را به این کشور می آورد، کسب کنند. اگر تحصیل در مقطع دکتری اسپانیا را انتخاب می کنید ، می توانید از شهرها ، شهرک ها و سواحل مدیترانه ای و ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: