مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
9 دلیل برای تحصیل در مالزی

9 دلیل برای تحصیل در مالزی

مالزی که به ' آسیای واقعی ' معروف است ، مدت هاست که شهرت خود را به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان تثبیت کرده است . مالزی علاوه بر مراکز میراث جهانی یونسکو مثل کوتاه کینابالو، پارک ملی کوتاکینابالو، شهر مالاکا، و پارک های دریایی بکرش ، یکی از پویا ترین اقتصادهای آسیای جنوب شرقی هم هست و میتواند سکوی پرتابی برای تحصیل و حرفه ی شما باشد. 

مالزی که چندین دهه در رشد صنعتی و ثبات سیاسی پیشرو بوده است،  یکی از مقاصد برتر برای آن دسته از افرادی است که به دنبال آموزش بین المللی معتبر هستند. وزارت آموزش و پرورش با برخورداری از دانشگاه هایی با رتبه ی بالا، استاندارهای بالای مالزی را با توجه به بخش های آموزشی در سراسر منطقه حفظ میکند. دولت هم استعداد های برتر را از طریق موسسات سطح بالای خصوصی و دولتی  و همچنین مراکز مهارتی معتبر پرورش میدهد و در نتیجه این کشور در صنایع کلیدی در سراسر دنیا پیشگام میشود. 

شهرهای چند ملیتی و مقرون به صرفه ی آن ، علاوه بر پیشرو بودن در آموزش با کیفیت ، ادغام فرهنگی و خاطراتی را به وجود می آورند که میتوانند تا ابد در یاد بمانند. رتبه بندی پایتخت ( کوالالامپور) به عنوان دومین شهر مقرون به صرفه ی دانشجویی قطعا بسیار تاثیرگذار است. در مالزی، تجربیات، دوستی های پایدار و فرصت ها فراوانند. تحصیل در مالزی ابزارهایی را برای ساخت آینده در اختیار شما قرار میدهد. 

تحصیل در مالزی - آموزش در سطح جهانی

دانشگاه های مالزی با ارائه ی مدرکی که در سطح جهانی شناخته شده است، در بین برترین دانشگاه های جهان قرارداشته وبر اساس  QS World University Rankings  در سال 2021،  در مجموع رتبه ی 35 را در بین 600 دانشگاه دارند. بر اساس این رتبه بندی، 32 دوره ی تحصیلی در مالزی در بین 100 دانشگاه برتر برای تحصیل در رشته هایشان قرار گرفتند.  مالزی که چندین دهه در رشد صنعتی و ثبات سیاسی پیشرو بوده است،  یکی از مقاصد برتر برای آن دسته از افرادی است که به دنبال آموزش بین المللی معتبر هستند. دولت هم استعداد های برتر را از طریق موسسات سطح بالای خصوصی و دولتی  و همچنین مراکز مهارتی معتبر پرورش میدهد و در نتیجه این کشور در صنایع کلیدی در سراسر دنیا پیشگام میشود. 

با توجه به پیشرفت های صنعتی در طی این سالها ، بهترین روش ها و علوم برای دوره های مربوطه باهم ترکیب شده اند و به طور مداوم هم به روز میشوند. موسساتی مانند دانشگاه مالایا ، دانشگاه تکنولوژی مالزی ، دانشگاه علوم مالزی و دانشگاه علم و صنعت مالزی ، مدارک درجه بالای کارشناسی را در زمینه های مختلف مهندسی ارائه میکنند. مالزی درزمینه های گردشگری ، فناوری پزشکی، تجهیزات نوری و کشاورزی هم پیشگام است . این بخش ها به اقتصاد موفق مالزی کمک میکنند و جنبه ی جدایی ناپذیر اقتصاد جهانی هستند.  

مشاغل بسیار خوبی برای دانشجویان داخل و خارج از مالزی در دسترس است .از آنجا که فرصت های شغلی در مالزی فراوان و محیط های شغلی هم پیشرفته و مدرن هستند، اینکه پس از تحصیل در همینجا بمانید و کار کنید میتواند به ارتقای سطح حرفه ای شما کمک کند.  

تحصیل در مالزی - مقرون به صرفه

مالزی در بسیاری از موارد ، از غذا و سفر گرفته تا حمل و نقل و هزینه های تحصیل، مقرون به صرفه است. میانگین کل شهریه ی ما در سال تقریبا 4400 دلار آمریکا برای دانشگاه های دولتی و 4970 دلار آمریکا برای دانشگاه های خصوصی است. مالزی در میان کشورهایی با هزینه های بسیار پایین قرار دارد بطوری که شاخص هزینه ی زندگی در آن تنها 42.47 است. 

تحصیل در مالزی - مدرن و پیشتاز

مالزی به کشوری پیشتاز و دوستدار مسلمانان، که دسترسی به غذاهای حلال و امکانات و زندگی معاصر در آن آسان است ، معروف می باشد. سیستم حمل و نقل راحت و مدرن مالزی، هر قسمت از شهر را از طریق فرودگاه بین الملی کوالالامپور، Klang Valley LRT ، MRT  و Monorail  به هم وصل میکند. 

تحصیل در مالزی - بسیاری از جاها به انگلیسی صحبت میشود 

انگلیسی در مالزی به طور گسترده صحبت و استفاده میشود. مالزی آزمون خود را به نام  Malaysian University English Test (MUET) برای سنجش مهارت زبان انگلیسی ، وبه عنوان یکی از شرایط اصلی پذیرش درخواست دانشجویان برای موسسات آموزش عالی (HEIs) برگزار میکند. چه در خیابان های پایتخت یعنی کوالالامپور باشید و چه در حال گشت در مناطق روستایی ، میتوانید با استفاده از زبان انگلیسی با مردم محلی یا دوستان خارجی تان ارتباط برقرار کنید. 


تحصیل در مالزی - موقعیت استراتژیک 

مالزی در موقعیتی بسیار استراتژیک و در قلب آسیا واقع شده است. از این رو سفر به مقاصد گردشگری اطراف ، مقرون به صرفه و راحت است . دانشجویان میتوانند در طول تعطیلات ترم، به راحتی در داخل و خارج از کشور سفر کنند. به لطف فرودگاه بین المللی کوالالامپور (KLIA) و شرکت هواپیمایی متعلق به مالزی، شهرهای جنوب شرقی آسیا (ASEAN) تنها به اندازه ی یک پرواز کوتاه و مقرون به صرفه با شما فاصله دارند .  مالزی کانون توریستی آسیا است . شما به راحتی میتوانید در طول تعطیلات ترم، به صورت محلی به لنکاوی و ردانگ، یا به صورت منطقه ای به مکان هایی مثل بالی، پوکت، کرابی و هانوی سفر کنید . پرواز از کولالامپور به بالی تنها 3 ساعت، و از آن طریق تا کرابی هم فقط یک ساعت و سی دقیقه زمان میبرد.

شما میتوانید به سرعت و نسبتا ارزان به نقاط دیگر جهان هم سفر کنید. یک سفر پنج روزه به کره که شامل سئول هم میشود ، میتواند فقط 750 دلار هزینه بردارد. سفر رفت و برگشت با سه شب اقامت توکیو هم فقط 350 دلار آمریکا . میخواهید حین لذت بردن از سواحل بالی از خانواده ی دوست اندونزیایی خود هم دیدن کنید؟ هزینه ی سفر رفت و برگشت آن میتواند حتی به 30 دلار هم کاهش پیدا کند. 

تحصیل در مالزی - امن و آرام 

مالزی دارای جوامعی آرام، صلح طلب و پرجنب و جوش است. این کشور براساس گزارش شاخص امنیت جهانی (GPI) در سال 2020 ، رتبه ی بیستم را در بین صلح طلب ترین کشورهای جهان دارد و محیطی امن و مطمئن را برای دوره ی تحصیلی شما فراهم میکند. در طول این دوره میتوانید از یک روز و شب آرام در حومه ی شهر یا یک ماجراجویی امن در شهر لذت ببرید. 

تحصیل در مالزی - جامعه ی چندفرهنگی 

مالزی به مردمان خونگرم با ملیت های مختلف و متفاوتش معروف است . تنوع فرهنکی در مالزی ، این کشور را به معدن غذا و یکی از معدود کشورهایی با صدها جشن و جشنواره در تمام طول سال تبدیل کرده است . دانشجویان در این کشور میتوانند دیدگاهی جهانی درمورد کار ، تعامل و زندگی با مردم با فرهنگ های مختلف هم به دست بیاورند . با تحصیل در مالزی زیبایی تنوع و فرهنگ های مختلف را تجربه کنید. مالزی متشکل از قومیت های مالایی ، چینی، هندی و دیگر گروه های محلی ' بومی پوترا ' است ،و به جامعه متنوع و چند فرهنگی اش معروف است . 

در واقع در ایالت های بورنئویی صباح و ساراواک ، تعداد بیشماری از گروهای بومی قومی با زبان ، فرهنگ و تاریخچه ی منحصر به فرد وجود دارد . 

تعامل با گروه های قومی در مالزی میتواند شمارا در معرض تنوع بیشماری از سبک های زندگی ، مذاهب و جوامع قرار دهد . این چند قومیتی بودن مالزی باعث میشود دانشجویان تجربیات ارزشمندی را که منحصر به مالزی است کسب کنند و احتمالا مهارت های زندگی مثل یادگرفتن زبان جدید ، یا دوست یابی را بیاموزند .

دانشجویان همچنین دیدگاهی همه جانبه نسبت به کار، تعامل و زندگی با افرادی از فرهنگ های مختلف، به دست می آورند. این دیدگاه به القای ارزش هایی مثل سخت کوشی، سرسختی، و بردباری کمک میکند و در نهایت انسان هایی میسازد که میتوانند با هر محیطی سازگار شوند و تجربیاتشان را در اختیار هر سازمانی که عضو آن میشوند، بگذارند.

تحصیل در مالزی - سبک زندگی پویا 

بسیاری از دانشجویان خارجی تحصیل در مالزی را انتخاب میکنند چون میخواهند افق دیدشان را افزایش دهند و رشد شخصی شان را بهبود ببخشند. دانشجویان سبک زندگی پویایی را در این کشور خواهند داشت، زیرا میتوانند فعالیت های هیجان انگیز ، مقاصد زیبا و جامعه ی چندفرهنگی و هماهنگ آن را تجربه کنند. مالزی چشم انداز های متنوعی دارد، سواحل بکر و جنگل های استوایی آن صحنه های زیادی را برای گشت و گذار و دیدن در شبه جزیره و مالزی شرقی فراهم میکنند. حتما از جزایر زیبای مالزی با صخره های مرجانی رنگارنگ ، ماهی ها ، دیگر آبزیان نادر ، رشته کوه های زیبا و شگفت انگیز با مناظر خیره کننده ای مثل Mount Kinabalu  و Sabah  دیدن کنید.  مالزی که به ' آسیای واقعی ' معروف است ، مدت هاست که شهرت خود را به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان تثبیت کرده است. این کشور که کانون گردشگری است ، حدود 20 % از گونه های جانوری جهان و همچنین چهار سایت میراث جهانی یوونسکو را در خود جای داده است . در میان آنها، پارک ملی کینابالو ، یکی از بلندترین کوه های جنوب شرقی آسیا را داراست . اگر اهل پیاده روی هستید یا از تماشای کهکشان راه شیری در خلوت شب لذت میبرید، این پارک برای شما عالی است . 

طبیعت مالزی تنوع زیادی دارد؛ مثل سواحل بکر و جنگل های استوایی غنی از تنوع زیستی آن که ماجرا های زیادی را برای ماجراجویان فراهم میکنند. اگر اهل غواصی هستید، جزایری مثل سیپادان که در اطراف رنگارنگ ترین صخره های مرجانی ، ماهی ها و آبزیان کمیاب قراردارد ، برای شما مناسب هستند. 

جزء ثروتمندترین و صلح طلب ترین کشورهای جهان 

مالزی یکی از 25 کشور صلح طلب دنیا است و در فهرست صلح جهانی سال 2020 موسسه ی Economic and Peace در رتبه ی بیستم قرار گرفت . این کشور یکی از پویا ترین اقتصادهای آسیای جنوب شرقی است که حاصل دهه ها رشد صنعتی و ثبات سیاسی می باشد. دولت طی سالیان متمادی ، توسعه و صنعتی سازی کشور را با موفقیت به انجام رسانده است . امروزه مالزی کشوری مطمئن و پویا است که در موضوعات داخلی با ثبات و امن است و روز به روز موفق تر میشود.  این کشور با همسایگان خود  هم در صلح است ، که همه ی این موارد پایه های محکمی برای تبدیل شدن به یک جامعه ی پردرآمد و مبتنی بر نوآوری هستند. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اقامتگاه دانشجویی در مالزی
اقامتگاه دانشجویی در مالزی

معمولا راحت ترین گزینه همین است. دانشجویان میتوانند بین اقامتگاه های داخل و خارج از دانشگاه برای تحصیل در مالزی یکی را انتخاب کنند. ساختمان های داخل دانشگاه معمولا شامل سالن های اقامتی یا خوابگاه های دانشجویی میشوند، درحالیکه اقامتگاه های خارج از دانشگاه ع ...

بیشتر بخوانید
اپلای برای تحصیل در مالزی
اپلای برای تحصیل در مالزی

اگر مایل به تحصیل در مالزی هستید ، باید بتوانید به انگلیسی صحبت کنید زیرا دوره ها به این زبان تدریس میشوند. برخی از دانشگاه ها از شما میخواهند در آزمون های مهارت انگلیسی مثل تافل یا آیلتس هم شرکت کنید که شما میتوانید این کار را در کشور خودتان انجام دهید. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل معماری در مالزی
تحصیل معماری در مالزی

ز آنجایی که این حرفه هم با علم و هم با هنر همراه است، بسیار محبوب و انتخاب دانشجویان زیادی است. دانشجویان دانش زیادی در زمینه ی شهرسازی، ساختمان سازی و مهندسی عمران به دست خواهند آورد. در مالزی بیش از 35 فرصت شغلی مناسب در رابطه با این رشته ها و 30 موسسه ی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: