مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل علوم ورزشی در مالزی

تحصیل علوم ورزشی در مالزی

آیا به همان اندازه که شیفته علم و دانش هستید، ورزش را دوست دارید؟ آیا همیشه عاشق رژیم‌های سلامتی و تمرینی ورزشکاران برتر جهان بوده اید؟ آیا در حال حاضر این فعالیت ها را انجام می دهید؟ پس شاید رشته علوم ورزشی گام بعدی شما برای تحصیل باشد! اگر هر یک از این سؤالات باعث علاقه شما به دنیای علوم ورزشی شده است، ممکن است مایل باشید که در این رشته تحصیل کنید! برخی از حقایقی که باید در مورد این رشته در نظر بگیرید، بررسی کنید و به ما اجازه دهید شما را متقاعد کنیم که این دوره ارزش ثبت نام را دارد:

  • رشته علوم ورزشی در مورد چیست؟
  • چه دروسی را مطالعه می کنیم؟
  • 5 مهارت مهمی که در این زمینه نیاز دارم چیست؟
  • طول مدت تحصیل این دوره چقدر است؟
  • شرایط ورود و صلاحیت برای این رشته چیست؟
  • میانگین شهریه ها چقدر است؟
  • فرصت های شغلی این رشته چیست؟
  • دانشگاه های قابل توجه برای تحصیل رشته علوم ورزشی در مالزی کدامند؟

تحصیل در علوم ورزشی در مورد چیست؟

به زبان ساده، علوم ورزشی مطالعه ای است که بر بدن انسان و درک چگونگی بهبود پتانسیل آن در حین ورزش تمرکز می کند. این دوره شامل چهار نوع از علوم مهم است: فیزیولوژی (آناتومی انسان)، روانشناسی (ذهن و رفتار انسان)، یادگیری و بیوشیمی است که هر ارتباط و درک بین ورزش و مردم در نظر گرفته می شود. علوم ورزشی بیشتر طرفدار صنعت سرگرمی ورزشی است و به همین دلیل مسئول درک و طراحی بهترین ماژول های آموزشی برای ورزشکاران است تا بهترین عملکرد خود را در حوزه ورزشی مربوطه خود به دست آورد. با این حال، به عنوان یک دانشجوی علوم ورزشی، شما بر روی رشته های علمی مهم مربوط به ورزش، بدن انسان و همچنین ایجاد پایه ای برای حرفه ای شدن تمرکز خواهید کرد تا به شما کمک کند در حرفه ی خود موفق تر شوید.

 چه دروسی را در این رشته مطالعه می کنم؟

در علوم ورزشی، بسته به مؤسسه ای که در آن تحصیل می کنید، دروسی که به آنها علاقه مند هستید را انتخاب می کنید. در واقع، حتی چندین دروس وجود دارد که قبلاً در دبیرستان با آنها آشنا شده اید! در زیر تنها چند نمونه از دروسی که ممکن است در دوره انتخابی خود با آنها برخورد کنید، آورده شده است:

  • تربیت بدنی
  • ریاضیات
  • روانشناسی
  • علوم کاربردی
  • مقدمه ای بر آناتومی
  • آموزش در فضای باز

البته ساختار دروس هر دانشگاه می تواند تا حد زیادی با یکدیگر متفاوت باشد. همچنین باید توجه کنید که اکثر دوره های علوم ورزشی دارای ماژول های اصلی و انتخابی برای دانشجویان خود هستند. نه تنها این، اغلب آموزش های صنعتی نیز برای دانشجویان گنجانده شده است. در مورد دانشجویان تحصیلات تکمیلی، آنها باید پایان نامه یا پروژه تحقیقاتی (در حالت درسی) تهیه کنند. 

5 مهارت مهمی که در این زمینه نیاز داریم چیست؟

یک دانشجوی موفق فارغ التحصیل شده از تخصص های علوم ورزشی، دارای چیزی فراتر از تسلط بر دروس دانشگاهی و مهارت های ابتدایی است. به عنوان یک متخصص حرفه ای در هر زمینه ای از علوم ورزشی، داشتن پایه ای محکم از مهارت های موثق جهت کمک به شما در این حرفه و تعامل بیشتر با دیگران بسیار مهم است. در اینجا فقط به چند مورد از مهارت هایی که در این حرفه نیاز دارید میپردازیم :

  • حرفه ای و مشتری مدار - این مهارت شامل داشتن رابطه ای صمیمی و نزدیک با مشتریان جهت نظارت بر پیشرفت و در نظر گرفتن نیازهای آنها است.
  • مهارت‌های حل مسئله قوی - شما باید مشکلات را از همه دیدگاه‌ها ارزیابی کنید و راه‌حل‌هایی برای کمک به مشتریان خود ارائه دهید.

به روز بودن با نوآوری های تکنولوژیکی - با آگاهی از فناوری های جدیدتر، قادر هستید که مشتریانتان را بهتر درک کنید و آنها را به چیزی که می خواهند برسانید. داشتن مهارت های ارتباطی و بین فردی عالی - داشتن مهارت های ارتباطی مشتاق و گوش دادن، به شما کمک می کند تا مشتریان خود را درک کرده و مشکلات و نیازهای آنها را برطرف کنید. میزان تحمل، صبر و توانایی ایجاد انگیزه در دیگران - ارائه مشاوره یا درمان های دیگر به افراد در زمینه ها و مسائل مختلف آسان نیست. گاهی اوقات، ممکن است با گروهی از افراد نیز سر و کار داشته باشید. بنابراین، شما باید از میزان صبوری و تحمل خوبی برخوردار باشید تا آنها را برای تغییر و رسیدن به چیزی که میخواهند ترغیب کنید.




مدت زمان تحصیل علوم ورزشی در مالزی

مدت زمان تحصیل علوم ورزشی در مالزی
سطح تحصیل طول دوره
دیپلم 2/5 تا 3 سال
پایه 1 سال
کارشناسی 4 سال
کارشناسی ارشد، دکتری 1 تا 4 سال

شرایط تحصیل علوم ورزشی در مالزی

قبل از تصمیم گیری در مورد ثبت نام در هر دوره ای از علوم ورزشی، باید چند مورد از شرایط ورودی عمومی را بر اساس مدارک فعلی خود بررسی کنید. این الزامات ورود می تواند از یک موسسه به موسسه دیگر متفاوت باشد. بنابراین، زمانی برای انجام تحقیقات بیشتر در مورد جزئیات بیشتر تعیین شده توسط دانشگاه مورد نظر خود اختصاص دهید. آمادگی بیشتر می تواند طول بکشد!

 دیپلم علوم ورزشی در مالزی

  • SPM : گذراندن حداقل 3 کورس در دروس مرتبط، از جمله ریاضیات، هر رشته علمی مرتبط (فیزیک، زیست شناسی، شیمی و غیره) و انگلیسی.
  • O-Level: گذراندن حداقل 3 کورس در دروس مرتبط از جمله ریاضیات. گرفتن حداقل نمره E در هر رشته علمی مرتبط و انگلیسی. 

لیسانس علوم ورزشی در مالزی

  • STPM : قبولی کامل در 2 درس مرتبط با حداقل میانگین نمره 2.50  در دروس اخذ شده
  • A-Level: گذراندن کامل 2 درس مرتبط.
  • پایه : حداقل میانگین نمره 2.50 یا  بالاتر Cumulative Grade Point Average (CGPA)




 میانگین شهریه تحصیل علوم ورزشی در مالزی

متوسط شهریه ارائه شده توسط موسسات ارائه دهنده علوم ورزشی مالزی می تواند از دانشگاه های دولتی تا خصوصی متفاوت باشد. به ویژه زمانی که سطح مدرک دیپلم، لیسانس و کارشناسی ارشد را در نظر بگیرید. در زیر تخمین تقریبی شهریه ارائه شده توسط موسسات دولتی و خصوصی مالزی آورده شده است.

میانگین شهریه تحصیل علوم ورزشی در مالزی
نوع دوره هزینه تخمینی کل دوره
دیپلم 10/000 تا 22/500 رینگیت RM
کارشناسی 14/000 تا 25/000 رینگیت RM
کارشناسی ارشد/دکتری 15/000 تا 39/000 رینگیت RM

آینده شغلی علوم ورزشی در مالزی

اگر به آینده شغلی علوم ورزشی نگاهی بینداریم، طیف وسیعی از صنایع و مشاغل را می بینیم. برخلاف هر دوره دیگری، داشتن مدرک علوم ورزشی به شما این امکان را می دهد که در انطباق مستقیم با این رشته یا حتی در سایر بخش های کاری مثل تدریس، روزنامه نگاری، توسعه ورزش و موارد دیگر فعالیت کنید. برای معطوف شدن به این حرفه، نیاز به آموزش بیشتر یا گرفتن مدرک دیگری جهت گسترش بیشتر فرصت های خود در بازار کار هستید. در ادامه برخی از گزینه های شغلی و درآمد حدودی ماهانه رشته علوم ورزشی آورده شده است:

آینده شغلی علوم ورزشی در مالزی
حرفه میانگین درآمد ماهیانه
مربی ورزش 3/598 رینگیت RM
مربی تناسب اندام 4/223 رینگیت RM
روزنامه نگاری ورزشی 3/692 رینگیت RM
فیزیوتراپیست 2/500 رینگیت RM

برخی از مشاغل کاربردی مرتبط با علوم ورزشی مثل مربیگری حتی در طول سال های تحصیل در دانشگاه قابل انجام است. هرچه تجربه بیشتری در مربیگری و یادگیری داشته باشید، قبل از فارغ التحصیلی درخواست بیشتری برای مشاغل مختلف دریافت می کنید. اگر بدانید از کجا و چه زمانی شروع به کسب تجربه کاری کنید، فرصت‌های پیش رو در این زمینه تقریباً نامحدود هستند! 

دانشگاه های ارائه دهنده علوم ورزشی در مالزی

دانشگاه های عالی برای تحصیل در رشته علوم ورزشی در مالزی کدامند؟ در زیر تنها برخی از برجسته ترین دانشگاه هایی که دوره های علوم ورزشی را با هزینه تحصیلی حدودی ارائه می دهند آورده شده است:

دانشگاه های ارائه دهنده علوم ورزشی در مالزی
دانشگاه دوره برآورد شهریه
دانشگاه مدیریت و علوم Management & Science University (MSU) دیپلم علوم ورزشی لیسانس آموزش و پرورش (تربیت بدنی و سلامت) N/A
دانشگاه زیرساخت کوالالامپور (IUKL) Infrastructure University Kuala دیپلم مدیریت ورزشی 22/6 رینگیت K
دانشگاه لیم کوک وینگ LimKokWing University لیسانس هنر (Hons) مدیریت ورزشی 52 رینگیت K
کالج دانشگاه تونکو عبدالرحمن Tunku Abdul Rahman University College (TARC) دیپلم علوم ورزشی 14/7 رینگیت K

برترین دانشگاه های دولتی مالزی که رشته علوم ورزشی را بر اساس رتبه بندی SETARA و QS ارائه می دهند.در ادامه می پردازیم به دانشگاه‌های دولتی مالزی که برخی از آنها از بهترین موسسات جهان اند که توسط انتشارات رتبه‌بندی جهانی QS تایید شده‌اند. نه تنها این، بلکه به دلیل تجربه آموزشی با کیفیت، امکانات و ... ارائه شده، 6 ستاره در SETARA اعطا می شود. هر چهار دانشگاه نیز برنامه های مختلفی را ارائه می دهند که کاملا مناسب رشته علوم ورزشی هستند!

توجه: برای دریافت پذیرش در هر یک از این دانشگاه ها، باید از طریق سیستم UPU (دانشجویان آینده) درخواست دهید. 

تحصیل علوم ورزشی در مالزی - دانشگاه مالایا Malaya(UM)

این دانشگاه به عنوان اولین موسسه ای که دوره لیسانس علوم ورزشی را در سال 1995 ارائه کرده است، از سال 1999 تاکنون موفق به فارغ التحصیلی بیش از 1000 دانشجو چه در بخش دولتی و چه خصوصی شده است.  دوره ها شامل:

  • لیسانس علوم مدیریت ورزشی هزینه حدودی : 15/260 رینگیت RM
  • لیسانس علوم ورزشی (علم ورزش) هزینه حدودی: 15/720 رینگیت RM
  • پایان نامه کارشناسی ارشد علوم ورزشی هزینه حدودی: 11/273 رینگیت RM
  • دکترای فلسفه (PhD) -  ورزش هزینه حدودی : 14805 رینگیت RM

 تحصیل علوم ورزشی در مالزی - دانشگاه پوترا مالزی Putra Malaysia(UPM)

دپارتمان مطالعات ورزشی دانشگاه پوترا مالزی (UPM) به آموزش، تحقیق و تدریس آکادمیک بر اساس سه حوزه انضباطی معاصر : تربیت بدنی، آموزش بهداشت و علوم ورزشی می پردازد. از آنجایی که دوره های علوم ورزشی این دانشگاه بر آموزش متمرکز است، یادگیری کلی شامل ارزیابی برنامه درسی، اصول آموزشی تربیت بدنی، مدیریت ورزش و موارد دیگر است.

دوره ها شامل:

  • لیسانس آموزش (تربیت بدنی) هزینه حدودی : 11/904 رینگیت RM
  • کارشناسی ارشد آموزش (تربیت بدنی) هزینه حدودی : 12/250 رینگیت RM
  • دکترای فلسفه (علوم ورزشی) هزینه حدودی : 19/700 رینگیت RM 

 تحصیل علوم ورزشی در مالزی - دانشگاه علوم مالزی Sains Malaysia (USM)

دانشگاه علوم مالزی (USM) به ارائه فارغ التحصیلان هوشمند در ورزش و علوم ورزشی که به عنوان متخصص در این زمینه شناخته می شوند، افتخار می کند. در عین حال، دوره های ارائه شده تضمین کننده آگاهی هر دانشجو از تقاضاهای بخش دولتی و خصوصی در صنعت و چگونگی برآورده کردن انتظاراتشان است. علاوه بر این، دوره های زیر نیز تأکید می‌کنند که فارغ‌التحصیلان می‌توانند در زمینه‌های محلی و بین‌المللی با دیگران رقابت کنند.

دوره ها شامل:

  • لیسانس علوم بهداشتی (علوم ورزش و ورزش) هزینه حدودی : 3/750 رینگیت RM
  • کارشناسی ارشد علوم (علوم ورزشی) هزینه حدودی : 8/888 رینگیت RM
  • دکترای فلسفه (علوم ورزشی) هزینه تخمینی: 19700 رینگیت RM

تحصیل علوم ورزشی در مالزی - دانشگاه کبانگ ساان مالزی Kebangsaan  (UKM)

این دانشگاه از زمانی که سال 1971 تاسیس شد تا سال 2017،  موفق به ارائه بیش از 185/846 فارغ التحصیل شده است که از بین آنان می توان به 147/228 کارشناسی، 33/789 کارشناسی ارشد و 4/829 دانشجوی دکتری اشاره کرد. بخشی از این دانشجویان نیز در رشته تحصیلی علوم ورزشی هستند. در دانشکده تعلیم و تربیت (ورزش و تفریح)، دانشجویان آموزش می‌بینند تا دانش و مهارت‌های کافی در جهت تبدیل شدن به افراد حرفه‌ای قابل اعتماد برای مؤسسات آموزشی یا سایر آژانس‌های مرتبط و همچنین بخش‌های ورزشی و تفریحی دولتی و خصوصی، کسب کنند.

دوره ها شامل

  • لیسانس آموزش عالی (ورزش و تفریح)هزینه حدودی : 7/120 رینگیت RM
  • کارشناسی ارشد آموزش (مدیریت ورزشی) هزینه حدودی : 7/325 رینگیت RM
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

9 دلیل برای تحصیل در مالزی
9 دلیل برای تحصیل در مالزی

شهرهای چند ملیتی و مقرون به صرفه ی آن ، علاوه بر پیشرو بودن در آموزش با کیفیت ، ادغام فرهنگی و خاطراتی را به وجود می آورند که میتوانند تا ابد در یاد بمانند. رتبه بندی پایتخت ( کوالالامپور) به عنوان دومین شهر مقرون به صرفه ی دانشجویی قطعا بسیار تاثیرگذار اس ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه دانشجویی در مالزی
اقامتگاه دانشجویی در مالزی

معمولا راحت ترین گزینه همین است. دانشجویان میتوانند بین اقامتگاه های داخل و خارج از دانشگاه برای تحصیل در مالزی یکی را انتخاب کنند. ساختمان های داخل دانشگاه معمولا شامل سالن های اقامتی یا خوابگاه های دانشجویی میشوند، درحالیکه اقامتگاه های خارج از دانشگاه ع ...

بیشتر بخوانید
اپلای برای تحصیل در مالزی
اپلای برای تحصیل در مالزی

اگر مایل به تحصیل در مالزی هستید ، باید بتوانید به انگلیسی صحبت کنید زیرا دوره ها به این زبان تدریس میشوند. برخی از دانشگاه ها از شما میخواهند در آزمون های مهارت انگلیسی مثل تافل یا آیلتس هم شرکت کنید که شما میتوانید این کار را در کشور خودتان انجام دهید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: