مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
راهنمای جامع برای تحصیل دانشجویان بین المللی در رشته معماری

راهنمای جامع برای تحصیل دانشجویان بین المللی در رشته معماری

اگر قصد دارید در رشته معماری در مالزی تحصیل کنید، منتظر دانشگاهی عالی باشید چون مالزی علاوه بر یک مقصد توریستی محبوب، یک مقصد تحصیلی عالی برای دانشجویان داخلی و بین المللی است. دانشجویانی که می خواهند تحصیلات دانشگاهی یا کالج را در این کشور دنبال کنند بخاطر ترکیب زیبای مناطق روستایی و محوطه سازی شهری پایداری که این کشور دارد، از طبیعت و زندگی شهری لذت برده و از راحتی و آرامش زیادی بر خوردارند. علاوه بر زیبایی، فرهنگ متنوع این کشور نیز خود دلیل دیگری است که دانشجویان آن را محبوب ترین مقصد خود برای تحصیل در خارج از کشور می دانند. 

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته معماری در مالزی

به طور کلی، برای تحصیل در رشته معماری در مالزی، باید دارای شرایط زیر باشید:

  • مدرک O-Level / SPM - شما باید حداقل 5 دوره آموزشی در دبیرستان گذرانده باشید، از جمله یک دوره در زمینه ریاضیات
  • مدرک STPM/A-Level - شما باید حداقل دارای 2 کورس که شامل ریاضیات نیز می شود باشید.
  • مدرک تحصیلی استرالیا - داشتن معدل بالا در حد  ATAR 70.0
  • مدرک پیش دانشگاهی کانادا - شما باید حداقل دارای نمره 65 باشید. برخی از دانشگاه‌ها نیز دانشجویانی را که پایه‌ای در زمینه هنر یا محیط‌سازی با حداقل 2.0 نمره در CGPA دارند را می پذیرند.

شرایط ورود ممکن است بسته به هر دانشگاه متفاوت باشد، بنابراین باید معیارهای پذیرش دانشگاه مدنظرتان را با دقت بررسی کنید. آیلتس یا تافل اجباری نیست، اما اگر زبان بومی شما انگلیسی نیست، به شدت توصیه می شود که آن را ارائه دهید. 

طول دوره معماری در مالزی چقدر است؟

به طور معمول، تقریباً سه سال طول می کشد تا مدرکی کاملاً معتبر در معماری کسب کنید. اگر شما یک دانشجوی بین المللی هستید که می خواهید پس از اخذ مدرک معماری در مالزی به کار معماری بپردازید، راه به اینجا ختم نمی شود. 

گروه معماران مالزی Lembaga Arkitek Malaysia (LAM) سطح صلاحیت همه معماران را تعیین می کند و اساساً سطح مدرک LAM شامل سه بخش I، II و III است.

بخش اول I و دوم II امتحانات LAM به دانشجویان معمار این امکان می دهد تا به عنوان یک معمار فارغ التحصیل ثبت نام کنند، دانشجویانی را که مایل به شرکت و قبولی در بخش سوم III آزمون حرفه ای LAM هستند حق ثبت نام به عنوان معمار در هیئت مدیره را دارند. 

اگر مدرک معماری غیرمعتبر دارید، برای گرفتن مدرک LAM بخش اول I می توانید در آزمون های انفرادی صلاحیت LAM شرکت کرده یا مدرک معماری کاملاً معتبری دریافت کنید(لیست زیر را ببینید) و حداقل 10 سال تجربه کاری مرتبط در زمینه معماری داشته باشید. افراد دارای مدرک بخش اول فقط به عنوان دستیار معمار منصوب می شوند. کسانی که مدرک بخش دوم را دارند، به عنوان معماران فارغ التحصیل منسوب می شوند. برای دریافت مدرک گواهینامه بخش دوم این آزمون، باید دو سال دیگر معادل مدرک کارشناسی ارشد در رشته معماری تحصیل کنید. 




هزینه تحصیل در رشته معماری در مالزی

هزینه تحصیل در رشته معماری در مالزی در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی خارج از کشور بسیار مقرون به صرفه تر است. کل هزینه تقریبی برای دانشجویان داخلی حدود 400 رینگیت RM67 است. این هزینه شامل هزینه های تحصیل، هزینه های بیمه، کتابخانه و سایر هزینه های جزئی می شود. دانشجویان بین المللی هزینه کمی بیشتر حدود 100 رینگیت RM67 پرداخت می کنند. 

کارآموزی حرفه ای در رشته معماری در مالزی

آزمون Lembaga Arkitek مالزی (LAM) با رشته معماری APEC، شورای معماری ASEAN و کمیته نظارت مالزی ASEAN همکاری کرده است.

توافق با این شرکا، معماران را قادر می سازد تا به طور حرفه ای کار کنند و همچنین بهترین شیوه های صنعت را در کشورهای عضو آسه آن ASEAN و اپک APEC به اشتراک بگذارند. معمارانی که دارای مجوز، ثبت نام تخصصی معتبر یا مدرک معماری معتبری که توسط یک سازمان معتبر تایید صلاحیت به رسمیت شناخته شده است ( البته مدارکی که در کشور مبدأ یا میزبان ارزیابی شده و به رسمیت شناخته شده است دارای معادل چنین مدرکی هستند) می توانند کارآموزی خود را آغاز و توانایی ها و دانش خود را به اشتراک بگذارند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

9 دلیل برای تحصیل در مالزی
9 دلیل برای تحصیل در مالزی

شهرهای چند ملیتی و مقرون به صرفه ی آن ، علاوه بر پیشرو بودن در آموزش با کیفیت ، ادغام فرهنگی و خاطراتی را به وجود می آورند که میتوانند تا ابد در یاد بمانند. رتبه بندی پایتخت ( کوالالامپور) به عنوان دومین شهر مقرون به صرفه ی دانشجویی قطعا بسیار تاثیرگذار اس ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه دانشجویی در مالزی
اقامتگاه دانشجویی در مالزی

معمولا راحت ترین گزینه همین است. دانشجویان میتوانند بین اقامتگاه های داخل و خارج از دانشگاه برای تحصیل در مالزی یکی را انتخاب کنند. ساختمان های داخل دانشگاه معمولا شامل سالن های اقامتی یا خوابگاه های دانشجویی میشوند، درحالیکه اقامتگاه های خارج از دانشگاه ع ...

بیشتر بخوانید
اپلای برای تحصیل در مالزی
اپلای برای تحصیل در مالزی

اگر مایل به تحصیل در مالزی هستید ، باید بتوانید به انگلیسی صحبت کنید زیرا دوره ها به این زبان تدریس میشوند. برخی از دانشگاه ها از شما میخواهند در آزمون های مهارت انگلیسی مثل تافل یا آیلتس هم شرکت کنید که شما میتوانید این کار را در کشور خودتان انجام دهید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: