مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اجازه ی اقامت و ویزای تحصیلی فنلاند

اجازه ی اقامت و ویزای تحصیلی فنلاند

اگر تحصیل شما در فنلاند بیش از 90 روز طول بکشد

برای تحصیل در فنلاند، به مجوز اقامت نیاز دارید. این مجوز اقامت، دو سال اعتبار دارد، مگر اینکه برای مدت زمان کوتاه‌تری درخواست داده باشید. با این حال، مجوز اقامت تنها برای مدت زمان تحصیل شما معتبر است، اگر تحصیل شما کمتر از دو سال طول بکشد. اگر مجوز اقامت ندارید، می‌توانید حداکثر 90 روز در فنلاند تحصیل کنید. حتی اگر کمتر از 90 روز در فنلاند بمانید، ممکن است همچنان به ویزا نیاز داشته باشید.

شما می‌توانید به فنلاند بیایید تا بخشی از تحصیلات خود را برای مدت حداکثر 360 روز انجام دهید، اگر به شما مجوز اقامت برای تحصیل توسط یکی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا به‌جز فنلاند داده شده باشد و اگر تحت پوشش یک برنامه یا توافق‌نامه‌ی مشخص شده در قانون فنلاند در مورد مجوزهای اقامت دانشجویی (fin) باشید.

اگر پس از اتمام دوره‌ی کارشناسی ارشد خود، برای انجام تحصیلات تکمیلی به فنلاند می‌آیید، به درخواست مجوز اقامت برای تحقیقات علمی نیاز دارید.

اداره‌ی مهاجرت فنلاند به شما مجوز اقامت برای تحصیل می‌دهد، در صورتی‌که برای تحصیل در یک موسسه‌ی آموزش عالی یا سایر موسسات آموزشی در فنلاند پذیرفته شده باشید و در صورتی‌که تحصیلات شما منجر به اخذ یک مدرک یا گواهی‌نامه‌ی حرفه‌ای و شغلی شود. موسسات آموزشی پذیرفته شده، موسساتی هستند که پس از آموزش‌های پایه و اولیه، به ارائه‌ی آموزش می‌پردازند، همچون دانشگاه‌ها، دانشگاه‌های علمی کاربردی و موسسات آموزش حرفه‌ای.

همچنین در صورت داشتن یک دلیل موجه، می‌توانید برای دوره‌های تحصیلی که در بالا ذکر نشده، مجوز اقامت دریافت کنید. دلایل موجه تحصیلی برای گرفتن مجوز اقامت می‌تواند انجام تحصیلات بیشتر برای تکمیل مهارت‌های حرفه‌ای یا آموزش‌های ویژه‌ی موجود در فنلاند (برای مثال، آموزش‌های ارائه شده در چارچوب صادرات) باشد. برای تحصیل در دانشگاه‌های آزاد، مجوز اقامت صادر نخواهد شد.

در شرایط زیر، به شما مجوز اقامت برای تحصیل صادر نخواهد شد.

  • درخواست پناهندگی در فنلاند. اگر درخواست پناهندگی در حال بررسی دارید، نمی‌توانید مجوز اقامت برای تحصیل دریافت کنید. اگر می‌خواهید مجوز اقامت برای تحصیل اخذ کنید، باید درخواست خود را برای حمایت بین‌المللی لغو کنید.
  • در یکی از کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا، از حمایت بین‌المللی برخوردار شده‌اید.
  • حکم اخراج از فنلاند دریافت کرده‌اید.
  • باید منابع مالی کافی داشته باشید

برای زندگی در فنلاند، در تمام مدت اعتبار مجوز اقامت خود، باید دارای امکانات کافی باشید. شما باید ماهانه حداقل 560 یورو در اختیار داشته باشید تا بتوانید هزینه‌های اقامت، غذا و سایر هزینه‌های خود را پرداخت کنید. برای اقامت دو ساله، باید 13440 یورو داشته باشید. اگر موسسه‌ی آموزشی‌تان از زندگی شما در فنلاند حمایت می‌کند، می‌توانید بودجه‌ی کمتری داشته باشید.


هزینه‌های تحصیل در فنلاند

موسسات آموزش عالی در فنلاند از دانشجویانی که از خارج از اتحادیه‌ی اروپا و منطقه‌ی اقتصادی اروپا وارد می‌شوند، شهریه دریافت می‌کنند. در درخواست پذیرش خود، باید مدرکی ارائه دهید که نشان می‌دهد بودجه‌ی لازم را برای پرداخت هزینه‌های تحصیل خود در اختیار دارید.

اگر کار مربوط به تحصیل شما باشد، مجوز کار در فنلاند را دارید

اگر کار شما با مدرک تحصیلی‌تان مرتبط باشد، مجوز اقامت تحصیلی به شما این امکان را می‌دهد که بدون محدودیت کار کنید. این یعنی انجام آموزش‌های عملی و کار پایان‌نامه. شما همچنین حق دارید مشاغل دیگری داشته باشید، اما محدودیت‌های زیر در مورد آن‌ها اعمال می‌شود:

  • در طول دوره‌ی تحصیل خود، فقط می‌توانید به طور متوسط 25 ساعت در هفته کار کنید.
  • تعداد ساعت‌های کاری به سطح هفتگی محدود نمی‌شود. یعنی، می‌توانید ساعت‌های کار هفتگی خود را در طول ترم تحصیلی‌تان تنظیم کنید، به‌شرطی‌که به طور متوسط 25 ساعت در هفته کار کنید.
  • در مواقعی که موسسه‌ی آموزشی شما هیچ آموزشی ارائه نمی‌دهد، می‌توانید بدون محدودیت کار کنید.

دانشجویان باید بیمه داشته باشند

به‌عنوان یک دانشجو، اگر در فنلاند بیمار شدید، باید شخصاً هزینه‌های درمان خود را تامین کنید. برای دریافت مجوز اقامت، باید بیمه‌ی خصوصی داشته باشید که هزینه‌های پزشکی و دارویی شما را پوشش دهد.

اعضای خانواده دانشجو در فنلاند

اگر به شما مجوز اقامت برای تحصیل داده شود، براساس روابط خانوادگی، به همسر و فرزندان‌تان نیز ممکن است مجوز اقامت اعطاء شود.


درآمد مورد نیاز برای دانشجویان در فنلاند

این وظیفه‌ی شماست که این اطمینان را دهید که منابع مالی کافی برای زندگی در فنلاند دارید. یافتن شغل در فنلاند برای دانشجویان دشوار است. وقتی برای اولین مجوز اقامت تحصیلی خود درخواست می‌دهید، نمی‌توانید درآمد خود را با کار تضمین کنید.

قبل از ورود به فنلاند، باید اطمینان دهید که بودجه‌ی کافی برای تمام مدت تحصیل خود دارید. در صورتی‌که بتوانید اثبات کنید که منابع مالی کافی را برای کل اقامت خود در فنلاند دارید، مجوز اقامت تحصیلی به‌مدت دو سال به شما اعطاء می‌شود. شما باید ماهانه حداقل 560 یورو در اختیار داشته باشید تا بتوانید هزینه‌های اقامت، غذا و سایر هزینه‌های خود را پرداخت کنید. برای اقامت دو ساله، باید 13440 یورو در اختیار داشته باشید. اگر فقط برای یک سال مجوز اقامت می‌خواهید، باید 6720 یورو در حساب بانکی خود داشته باشید. هر بار که درخواستی را برای ما ارسال می‌کنید، درآمد شما را ارزیابی خواهیم کرد. در صورت لزوم، از شما می‌خواهیم مدارک تکمیلی دال بر داشتن منابع مالی کافی را ارائه دهید.

برخی از موسسات آموزشی از اقامت دانشجویان خود در فنلاند حمایت می‌کنند. اگر موسسه‌ی آموزشی به شما اقامت رایگان می‌دهد، باید حداقل 280 یورو در ماه در اختیار داشته باشید. اگر موسسه‌ی آموزشی‌تان اقامت و غذای رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد، باید حداقل 195 یورو در ماه داشته باشید.

وقتی برای تمدید مجوز درخواست می‌دهید، می‌توانید ابزارهای حمایتی خود را با کار تضمین کنید. با این حال، کار شما نباید باعث کُندی فرایند تحصیل‌تان شود. تحصیلات شما باید با سرعت عادی پیشرفت کند.

اگر در یک موسسه‌ی آموزش عالی یا یک دانشگاه تحصیل می‌کنید، معمولاً تحصیل شما مشمول هزینه است. اگر قبل از ورود به فنلاند، شهریه‌ی خود را پرداخت کرده‌اید، باید اسناد مربوط به هزینه‌های پرداخت شده را به درخواست مجوز اقامت‌تان پیوست کنید. علاوه بر این، برای اینکه بتوانید در فنلاند زندگی کنید، باید منابع مالی کافی داشته باشید.

اگر پس از ورود به فنلاند، هزینه‌های تحصیل را پرداخت کرده‌اید، باید مدارک مرتبط با این درخواست را به درخواست مجوز اقامت خود پیوست کنید تا نشان دهید که بودجه‌ی لازم را برای پرداخت شهریه و حمایت مالی از خود در فنلاند دارید. شما نمی‌توانید با استفاده از پولی که برای زندگی روزمره‌ی خود در نظر گرفته‌اید، هزینه‌های تحصیل را پرداخت کنید.

اگر برای پوشش هزینه‌های تحصیل به شما بورسیه اعطاء شده است، گواهی بورسیه‌ی تحصیلی خود را به درخواست خود ضمیمه کنید. علاوه بر این، برای اینکه بتوانید در فنلاند زندگی کنید، باید منابع مالی کافی داشته باشید.

لطفاً به‌یاد داشته باشید که باید هر سال تحصیلی، شهریه را پرداخت کنید. زمانی‌که در حال تحصیل هستید، نمی‌توانید آنقدر کار کنید تا بتوانید هزینه‌ی تحصیل خود را پس‌انداز کنید.

چگونه درآمدم را اثبات کنم؟

شما باید یک صورت‌حساب بانکی را به درخواست خود پیوست کنید که نشان می‌دهد وجوه لازم را در حساب بانکی خود دارید. صورت‌حساب بانکی باید نام صاحب حساب، نام بانک و ارز را نشان دهد. شما باید وجوه لازم را در حساب بانکی داشته باشید که فقط برای استفاده‌ی شخصی شماست.

اگر زیر 18 سال سن دارید یا دانشجوی مبادله‌ای هستید، حساب بانکی می‌تواند حساب بانکی باشد که با سرپرست شما مشترک است. صورت‌حساب بانکی باید شامل سندی از حق شما برای دسترسی به حساب بانکی باشد. قراردادهای حمایتی ارائه شده توسط اقوام، دوستان یا کارفرمایان قابل‌قبول نیست. وجوه باید در حساب بانکی شما باشد.

برای مثال، اگر از والدین یا یکی از اقوام خود (یک حامی مالی) وجوهی دریافت کرده‌اید، ممکن است از شما بخواهیم مدارک اضافی در مورد منشاء این پول‌ها ارائه دهید. شما می‌توانید یک حساب بانکی در هر کشوری داشته باشید، البته تا زمانی‌که بتوانید از آن حساب در فنلاند استفاده کنید. زمانی‌که در فنلاند هستید، باید بتوانید از حساب خود پول برداشت کنید. اگر موسسه‌ی آموزشی شما برای مثال خوابگاه و غذای رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد، باید گواهی امتیازات ارائه شده توسط موسسه‌ی آموزشی خود را به درخواست‌تان ضمیمه کنید. اگر یک کشور، سازمان یا موسسه‌ی آموزشی به شما کمک‌هزینه یا بورسیه‌ی تحصیلی اعطاء کرده است، مدارک مرتبط با این بورسیه‌ی تحصیلی را به درخواست خود پیوست کنید. هنگام درخواست برای تمدید مجوز، سپرده‌گذاری در یک حساب بانکی در فنلاند ساده‌ترین و قابل‌اعتمادترین راه برای نشان دادن این است که حامی مالی مطمئنی دارید. اگر ضمیمه‌ها به زبان‌های فنلاندی، سوئدی یا انگلیسی نیست، لطفاً آن‌ها را ترجمه کنید.

دانشجویان باید دارای بیمه باشند

به‌عنوان یک دانشجو، اگر در فنلاند بیمار شدید، باید شخصاً هزینه‌ها را پوشش دهید. برای دریافت مجوز اقامت، باید بیمه‌ی خصوصی داشته باشید که هزینه‌های پزشکی و دارویی شما را پوشش می‌دهد. بیمه‌ی مورد نیاز شما به مدت تحصیل‌تان در فنلاند بستگی دارد. اگر کارت بیمه‌ی سلامت اروپا (EHIC) در اختیار دارید، نیازی به گرفتن بیمه ندارید. گواهی بیمه یا کپی کارت بیمه‌ی سلامت اروپای خود را به درخواست‌تان ضمیمه کنید.

چه نوع بیمه‌ای نیاز دارم؟

همه‌ی بیمه‌ها باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • اضافه‌ی بیمه ممکن است بیش از 300 یورو نباشد.
  • اگر کمتر از یک سال در فنلاند بمانید، بیمه‌ی شما باید در تمام مدت اقامت شما در فنلاند معتبر باشد.
  • اگر تحصیل شما در فنلاند بیش از یک سال طول بکشد، بیمه‌ی شما باید حداقل یک سال پیوسته معتبر باشد. هیچ محدودیتی برای اعتبار بیمه‌ی شما نباید وجود داشته باشد. باید در تمام مدت اقامت شما در فنلاند، بیمه معتبر باشد. یعنی بیمه نمی‌تواند یک بیمه‌ی مسافرتی معمولی باشد که فقط در سفرهایی که حداکثر 90 روز طول می‌کشد، معتبر باشد.
  • اگر مجوز اقامت دو ساله دریافت می‌کنید، اما بیمه‌ی شما فقط یک سال اعتبار دارد، به‌یاد داشته باشید که بیمه‌ی خود را تمدید کنید.
  • بیمه‌ی شما باید هنگام ورود به فنلاند معتبر باشد.
  • اگر تحصیل شما حداقل دو سال طول بکشد، بیمه‌ی شما باید هزینه‌های دارو و درمان را تا سقف 40000 یورو پوشش دهد.
  • میزان بیمه‌ی مورد نیاز به مدت زمان تحصیل شما در فنلاند بستگی دارد.
  • اگر تحصیل شما کمتر از دو سال طول بکشد، بیمه‌ی شما باید تا سقف 120000 یورو هزینه‌های پزشکی را پوشش دهد.
  • اگر تحصیل شما حداقل دو سال طول بکشد، بیمه‌ی شما باید هزینه‌های دارو و درمان را تا سقف 40000 یورو پوشش دهد.

به عبارت دیگر، هرچه مدت زمان تحصیل شما کوتاه‌تر باشد، به پوشش بیمه‌ای گسترده‌تری نیاز خواهید داشت. برای مثال، دانشجویان مبادله‌ای به بیمه‌ی جامع‌تری نسبت به دانشجویان مقطع کارشناسی نیاز دارند.

از کجا می‌توانم بیمه‌ی قابل‌قبول بگیرم؟

در خارج از فنلاند، می‌توانید از یک شرکت بیمه در کشور خود بیمه بگیرید. از طرف دیگر، می‌توانید به یک شرکت بیمه‌ی بین‌الملل نیز درخواست گرفتن بیمه بدهید و آن را به درخواست خود ضمیمه کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 دانشگاه برتر  پزشکی در فنلاند
5 دانشگاه برتر پزشکی در فنلاند

فنلاند دارای استاندارد زندگی بالایی است و بر آموزش متخصصان پزشکی قوی و آماده در دانشکده‌های پزشکی خود اهمیت زیادی می‌دهد. در نتیجه، تحصیل در رشته‌ی پزشکی در فنلاند متضمن این است که شما آموزش خوبی دریافت خواهید کرد. تعداد زیادی از برنامه‌های تحصیلی در فنلان ...

بیشتر بخوانید
7 دانشگاه ارزان برای دانشجویان بین المللی در فنلاند
7 دانشگاه ارزان برای دانشجویان بین المللی در فنلاند

این سوالی است که بسیاری از دانشجویان خارجی در مورد تحصیل در فنلاند می‌پرسند. پاسخ به این سوال کوتاه این است: 'بله'، اما باید برنامه‌ریزی زیادی از قبل انجام دهید تا این امر محقق شود. ...

بیشتر بخوانید
7 دلیل برای انتخاب فنلاند
7 دلیل برای انتخاب فنلاند

آیا در مورد تحصیل در فنلاند کنجکاو هستید؟ فنلاند با داشتن یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان و همچنین با داشتن چند دانشگاه با رتبه‌ی بالا، برای هر فردی که به‌دنبال تحصیل با کیفیت بالا در خارج از زادگاه خود است ایده‌آل می‌باشد. چه پایتخت ساحلی هلسینکی ب ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: