مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
راهنمای کامل تحصیل ارشد در فنلاند

راهنمای کامل تحصیل ارشد در فنلاند

کارشناسی ارشد در فنلاند می تواند یک انتخاب عالی برای فارغ التحصیلان بین المللی که به دنبال یک تجربه تحصیلی منحصر به فرد در خارج از کشور در اروپا هستند، باشد. همچنین این کشور با داشتن دانشگاه‌های تاریخی و شانس بسیار خوب برای عدم پرداخت هزینه برای کارشناسی ارشد، این کشور چیزهای زیادی برای ارائه دارد. این صفحه راهنمای دقیقی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند، از جمله اطلاعاتی در مورد دانشگاه ها، محتوای دوره، هزینه ها و شرایط ویزا ارائه می دهد. ما همچنین بر تأثیر ویروس کرونا بر دانشجویان در فنلاند می پردازیم.

شهرهای تمیز و امن فنلاند، طبیعت بکر و کیفیت بالای زندگی، این کشور را به مقصدی عالی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تبدیل کرده است. اگرچه کشور فنلاند کمتر از همسایگان شمال اروپا شناخته شده است، اما دارای چندین مؤسسه با سابقه عالی است - دانشگاه هلسینکی Helsinki بر اساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی آموزش عالی تایمز در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. بخش آموزش عالی در فنلاند به طور قابل توجهی تعداد دوره های تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی را برای جذب دانشجویان بین المللی گسترش داده است.

تحصیلات کارشناسی ارشد در فنلاند 2022- جزئیات مهم
ویژگی ها شرایط
دانشگاه‌ها 35
قدیمی ترین دانشگاه دانشگاه هلسینکی (1640)
تعداد دانشجویان خارجی 23,794
طول دوره‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال
میانگین هزینه‌ها متغیر هست
سال تحصیلی سپتامبر تا جون

فرصت های تحصیلات تکمیلی در فنلاند - چه چیزی برای سال 2022 ارائه می شود؟

شهرهای تمیز و امن فنلاند، طبیعت بکر و کیفیت بالای زندگی، این کشور را به مقصدی عالی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تبدیل کرده است.

اگرچه کشور فنلاند کمتر از همسایگان شمال اروپا شناخته شده است، اما دارای چندین مؤسسه با سابقه عالی است - دانشگاه هلسینکی Helsinki بر اساس رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی آموزش عالی تایمز در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. بخش آموزش عالی در فنلاند به طور قابل توجهی تعداد دوره های تحصیلات تکمیلی به زبان انگلیسی را برای جذب دانشجویان بین المللی گسترش داده است.

در اینجا فقط به چند دلیل برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند میپردازیم:

  • عدم پرداخت هزینه - اگر یک تبعه اتحادیه اروپا / یا مناطق اقتصادی اروپا EEA هستید، آموزش عالی کاملا رایگان است!
  • هزینه زندگی نسبتاً پایین – در مقایسه با سایر کشورهای شمال اروپا، فنلاند هزینه کمتری برای زندگی دارد. این بدان معناست که شما می توانید بدون نگرانی بیش از حد در مورد موجودی بانک خود، مثل یک اروپایی زندگی کنید.
  • آزادی آکادمیک یا تحصیلی - فنلاند به حق به جامعه برابری طلب خود افتخار می کند و این موضوع در بخش آموزش عالی که بر اهمیت همکاری و استقلال دانشگاهی تأکید دارد منعکس شده است.
  • تحقیق و توسعه - دانشگاه‌های علوم کاربردی فنلاند با صنعت محلی ارتباط نزدیکی دارند و به شما این امکان را می‌دهند تا مهارت‌های خود را در عمل بکار بگیرید.

دانشگاه های برتر فنلاند

دانشگاه برتر فنلاند در سال 2022
دانشگاه THE 2022 QS 2022 ARWU 2021
دانشگاه هلسینکی Helsinki
=101 104 82
Aalto دانشگاه آلتو 201-250 =112 301-400
دانشگاه فناوری Lappeenranta-Lahti LUT 251-300 =414 -
دانشگاه اولو Oulu 251-300 377 401-500
دانشگاه تامپره Tampere 251-300 =414 501-600
Jyväskyläدانشگاه 351-400 =358 701-800
دانشگاه تورکو Turku 351-400 =295 301-400
دانشگاه واسا Vaasa 401-500 - -
دانشگاه فنلاند شرقی Eastern Finland 501-600 =499 601-700

انواع دوره های ارشد در فنلاند

دوره های کارشناسی ارشد ارائه شده توسط دانشگاه های فنلاند همیشه دو سال طول می کشد، اگرچه در دانشگاه های علمی کاربردی این مدت زمان می تواند کوتاه تر باشد، زیرا دانشجویان باید قبل از شروع دوره، تجربه و مهارت حرفه ای قابل توجهی داشته باشند.

مانند سایر کشورهای اروپایی، واحدها از طریق ترکیبی از دوره های اجباری / اصلی و دوره ها یا فعالیت های اختیاری تشکیل شده اند. تدریس برای مقاطع کارشناسی ارشد به صورت حضوری یا مجازی از طریق سخنرانی، سمینار، آموزش و عملی و همچنین دوره های زبان یا دوره کارآموزی ارائه می شود. ارزیابی بر اساس درس، امتحانات و پایان نامه نهایی است.


هزینه ها و بودجه کارشناسی ارشد در فنلاند

از لحاظ تاریخی، هیچ شهریه ای در فنلاند وجود ندارد. با این حال، در سال تحصیلی 2017-2018 زمانی که هزینه‌هایی برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و مناطق اقتصادی اروپا/EEA  در مقاطع کارشناسی ارشد انگلیسی زبان (نه کارشناسی ارشد به زبان فنلاندی/سوئدی) در نظر گرفته شد، تغییر کرد. این هزینه ها بین 4000 تا 18000 یورو متغیر است.

البته دانشجویان اتحادیه اروپا و مناطق اقتصادی اروپا EEA همچنان به تحصیل رایگان ادامه می دهند.

سایر هزینه ها

همه دانشجویان برای عضویت در دانشگاه یا اتحادیه دانشجویی باید هزینه کمی بپردازند. سایر هزینه ها ممکن است شامل دسترسی به امکانات دانشجویی مانند مراکز ورزشی و همچنین خرید کتاب های درسی یا سایر موارد لازم باشد.

منابع مالی تحصیل ارشد در فنلاند

موسسات آموزش عالی فنلاند بورسیه هایی را به دانشجویان مستعد غیر اتحادیه اروپا EU/ غیر منطقه اقتصادی اروپا EEA ارائه می دهند که عموماً همزمان با درخواست کارشناسی ارشد خود برای آنها درخواست می دهید.

شما ممکن است واجد شرایط دریافت حمایت از طریق طرح Erasmus+ باشید، که بودجه برای برنامه های انتخابی مانند Erasmus Mundus Joint Master و همچنین وام اراسموس برای دانشجویانی که می خواهند در خارج از کشور تحصیل کنند، فراهم می کند.


درخواست برای کارشناسی ارشد در فنلاند

سال تحصیلی فنلاند در سپتامبر آغاز می شود، اما دوره درخواست برای برنامه های کارشناسی ارشد در فنلاند معمولاً از نوامبر تا فوریه / مارس است (اگرچه در برخی موارد ممکن است تا پایان ژانویه بسته شود). تاریخ های دقیق ممکن است از دانشگاهی به دانشگاه دیگر یا حتی در یک دانشگاه واحد متفاوت باشد، بسته به برنامه کارشناسی ارشد مورد نظر. همچنین ممکن است متوجه شوید که دانشگاه ها و دوره های مختلف شرایط ورودی متفاوتی برای فارغ التحصیلان آینده نگر دارند.

  • متقاضیان کارشناسی ارشد باید دارای مدرک کارشناسی (حداقل سه سال) باشند. برای کارشناسی در دانشگاه علمی کاربردی (UAS MASTER) به سه سال تجربه حرفه ای نیز نیاز خواهید داشت. اگر قبلاً مدرک تحصیلات عالی از کشوری غیر از فنلاند دارید، واجد شرایط بودن شما بر اساس موارد زیر تعیین می شود:
  • معدل شما
  • مهارت های زبانی: انگلیسی یا فنلاندی / سوئدی اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را در یکی از زبان های رسمی کشور دارید.

سایر الزامات ویژه دانشکده، در صورت وجود.

فرآیند ارسال درخواست ارشد در فنلاند

هر دو نوع دانشگاه در فنلاند از Studyinfo.fi برای برنامه های کارشناسی ارشد (معادل فنلاندی UCAS) استفاده می کنند. به طور حرفه ایی، برای درخواست دوره در دانشگاه فنلاند از طریق Studyinfo.fi هزینه ای از شما دریافت نمی شود.

ویزای تحصیلی کارشناسی ارشد فنلاند

از آنجایی که فنلاند عضو اتحادیه اروپا است، شرایط ویزا و مهاجرت برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فنلاند هستند، بسته به ملیت متفاوت است.

اگر شهروند یک کشور اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا هستید، به طور خودکار حق ورود به فنلاند و اقامت در آنجا به عنوان دانشجو در طول دوره خود را خواهید داشت (البته باید به عنوان دانشجو ثبت نام شوید و حضور خود را در کشور ظرف سه ماه پس از ورود گزارش دهید.)

دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا هستند معمولاً برای ورود به فنلاند و زندگی در آنجا در حین تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید برای ویزا درخواست دهند.

مجوزهای اقامت در فنلاند

در فنلاند، ویزا (به زبان فنلاندی viisumi) یک اجازه اقامت کوتاه مدت است که به شما امکان می دهد حداکثر سه ماه در این کشور بمانید. به این ترتیب، اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارید، مناسب نیست. آنچه شما نیاز خواهید داشت یک 'ویزای دانشجویی' طولانی مدت به نام 'مجوز اقامت دانشجویی' است.

شما تنها زمانی می توانید درخواست اجازه اقامت خود را شروع کنید که از دانشگاه فنلاند یا UAS خود پذیرش رسمی دریافت کرده باشید. مدتی طول می کشد، بنابراین مطمئن شوید که تاخیر ندارید. این امر به ویژه مهم است زیرا باید شخصاً به سفارت محلی فنلاند مراجعه کنید. اگر کشور شما سفارت فنلاند ندارد، باید به سفارت فنلاند در یک کشور مجاور سفر کنید.

برای درخواست اجازه اقامت به موارد زیر نیاز دارید:

  • پیشنهاد رسمی پذیرش از دانشگاه شما
  • مدرکی که نشان می دهد می توانید از نظر مالی در طول تحصیل خود حمایت کنید (6720 یورو در سال)
  • بیمه درمانی مناسب
    • برای اطلاعات بیشتر، به وب سایت وزارت امور خارجه فنلاند یا اداره مهاجرت فنلاند مراجعه کنید. خدمات مهاجرت اجازه اقامت را که یک سال اعتبار دارد و باید در ایستگاه پلیس محلی تمدید شود، تحویل می دهد. شما باید هر سال مدرکی مبنی بر منابع مالی ارائه دهید.
  • ثبت
    • همه دانشجویان غیر فنلاندی باید در ایستگاه پلیس محلی ثبت نام کنند، حتی اگر از اتحادیه اروپا باشند. برای کسانی که نیاز به اجازه اقامت دارند، ثبت نام پلیس برای تمدید سالانه آن الزامی است.

مراحل بعدی تحصیل ارشد در فنلاند

برنامه های کارشناسی ارشد در فنلاند، به ویژه آنهایی که جامعه دانشجویان بین المللی را هدف قرار می دهند، دارای محتوای تحقیقاتی قوی هستند و به عنوان آمادگی برای تحصیل در مقطع دکترا طراحی شده اند. این موضوع همیشه به همان اندازه که برای کارشناسی ارشد تحقیقاتی در بریتانیا مشخص است در عنوان مشخص نیست، بنابراین ارزش بررسی اطلاعات آینده شغلی در صفحات برنامه را دارد. با این حال، هر دو کارشناسی ارشد تحت رهبری و آموزش داده شده، یک مکمل ارزشمند برای CV شما هستند، صرف نظر از اینکه هدف شما برای یک حرفه تحقیقاتی است یا خیر.

دانشگاه ها خدمات شغلی دارند که می توانند در مورد فرصت های شغلی به شما مشاوره دهند. آنها دانش محلی از بازار کار در فنلاند و در منطقه نوردیک خواهند داشت، بنابراین اگر قصد دارید بعد از تحصیل بمانید، ارزش صحبت با آنها را دارد. اگر برای تحصیل در فنلاند به ویزا نیاز دارید، وضعیت شغلی پس از تحصیل را بررسی کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 دانشگاه برتر  پزشکی در فنلاند
5 دانشگاه برتر پزشکی در فنلاند

فنلاند دارای استاندارد زندگی بالایی است و بر آموزش متخصصان پزشکی قوی و آماده در دانشکده‌های پزشکی خود اهمیت زیادی می‌دهد. در نتیجه، تحصیل در رشته‌ی پزشکی در فنلاند متضمن این است که شما آموزش خوبی دریافت خواهید کرد. تعداد زیادی از برنامه‌های تحصیلی در فنلان ...

بیشتر بخوانید
7 دانشگاه ارزان برای دانشجویان بین المللی در فنلاند
7 دانشگاه ارزان برای دانشجویان بین المللی در فنلاند

این سوالی است که بسیاری از دانشجویان خارجی در مورد تحصیل در فنلاند می‌پرسند. پاسخ به این سوال کوتاه این است: 'بله'، اما باید برنامه‌ریزی زیادی از قبل انجام دهید تا این امر محقق شود. ...

بیشتر بخوانید
7 دلیل برای انتخاب فنلاند
7 دلیل برای انتخاب فنلاند

آیا در مورد تحصیل در فنلاند کنجکاو هستید؟ فنلاند با داشتن یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان و همچنین با داشتن چند دانشگاه با رتبه‌ی بالا، برای هر فردی که به‌دنبال تحصیل با کیفیت بالا در خارج از زادگاه خود است ایده‌آل می‌باشد. چه پایتخت ساحلی هلسینکی ب ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: