مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
راهنمای عملی زندگی در مجارستان

راهنمای عملی زندگی در مجارستان

مجارستان یکی از پر رونق ترین و بهترین کشورهای توسعه یافته در اروپای مرکزی و شرقی، مقصد برتر برای مهاجران و گردشگران در سراسر جهان است. به شرح مفصلی از آموزش، سیستم مراقبت های بهداشتی و زیرساخت های حمل و نقل کشور بپردازیم!

زندگی در مجارستان

حمل و نقل در مجارستان

روش رفت و آمد مردم در مجارستان در سال های اخیر توسعه یافته است و سرمایه گذاری خوبی در زیرساخت ها و شبکه های حمل و نقل شهری انجام شده است. مالکیت خودرو زیاد است، اما برای مهاجرانی که در شهرهای بزرگتر مجارستان زندگی و کار می کنند، سیستم های حمل و نقل عمومی شهری به خوبی توسعه یافته و ارزان هستند.

خدمات اتوبوس، مترو و حتی قایق در شهرهای بزرگ مانند بوداپست در دسترس است. اگر کمی دورتر زندگی می کنید، انتظار داشته باشید که حمل و نقل روستایی گاهی اوقات دشوار باشد. بسیاری از مجارستان در مقایسه با مناطق شهری روستایی و نسبتاً توسعه نیافته است و حمل و نقل عمومی در برخی مواقع به سختی امکان پذیر است. با این حال، جاده ها در کل خوب هستند و اکثر روستاها، شهرها و شهرها را به هم متصل می کنند. بوداپست تنها شهر مجارستان است که دارای سیستم مترو ارزان، قابل اعتماد و امن است. علاوه بر این، سیستم های تراموا همچنان محبوب هستند و همچنین با فرکانس چشمگیر کار می کنند، که رفت و آمد را بسیار آسان تر می کند.




تحصیل در مجارستان

یکی از ویژگی هایی که سیستم آموزشی مجارستان را مشخص می کند، ارتباط خوب با کشورهای اروپایی همسایه است. در دهه های اخیر، توسعه سیستم آموزشی و عضویت در اتحادیه اروپا تضمین کرده است که اکثر دانشجویان مجارستان اکنون دسترسی نامحدودی به دانشگاه های فوق العاده در سراسر اروپا و جهان دارند.

تأکید زیادی بر آموزش پیش دبستانی و دبستان می شود (کودکان در سن 6 سالگی مدرسه ابتدایی را شروع می کنند) و این پیشرفت به آموزش حرفه ای یا دبیرستان در مراحل بعدی زندگی منتقل می شود. از نظر تحصیلات عالی یا بیشتر، این نوع آموزش بین کالج ها و دانشگاه ها تقسیم می شود. قبل از اینکه دانش آموزان بتوانند مدرک خود را دریافت کنند، باید یک امتحان زبان سطح متوسط را به زبان مورد علاقه خود بگذرانند. معمولاً این زبان آلمانی یا انگلیسی است که باعث می شود هر دو زبان به طور گسترده در مجارستان صحبت کنند.

با این وجود، برای مدارس دولتی دانش خاصی از زبان مجارستانی ضروری است. اگر به این دلیل یا دلایل دیگر ترجیح می دهید فرزند خود را به یک مدرسه بین المللی بفرستید، چنین موسسات مختلفی در بوداپست وجود دارد.

از نظر دانشگاه ها، هزینه های اقامت و شهریه نسبت به بقیه اروپا کمتر است و مجارستان را به کشوری جذاب برای دانشجویان سایر کشورهای اروپایی تبدیل کرده است. فرآیند پذیرش ساده است و اکثر دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شوند. تحصیل در مجارستان فرصت های شغلی عالی را در سراسر اتحادیه اروپا باز می کند.

بهداشت و درمان در مجارستان

در مجارستان یک سیستم مراقبت بهداشتی همگانی با بودجه مالیاتی وجود دارد و مردم تمایل دارند تحت پوشش بیمه درمانی قرار بگیرند و به آنها امکان مراقبت های بهداشتی رایگان را می دهد. توجه داشته باشید که این لزوماً برای شما به عنوان یک مهاجر خارجی صدق نمی کند!

 سلامت عمومی جمعیت مجارستان را می توان به سرعت در حال بهبود توصیف کرد - اگر کودک، دانشجو یا مستمری بگیر هستید، مراقبت های بهداشتی توسط دولت ارائه می شود - و این رویکرد باعث پیشرفت سلامت مجارستان شده است. از نظر بیمارستان ها و مراقبت های اورژانسی، شبکه پاسخ سریع و آمبولانس توسعه یافته است و اخیراً معرفی یک سیستم آمبولانس هوایی خوب، مناطق دورافتاده کشور را نیز قادر ساخته است تا به امکانات عالی دسترسی داشته باشند.

ایده «پرداخت های قدردانی» هنوز وجود دارد - که در آن می توانید برای مراقبت بهتر هزینه بیشتری بپردازید - اما از نظر درمان «از نظر پزشکی ضروری»، این روش رایگان برای همه شهروندان اروپایی در این کشور در دسترس است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تحصیل در مجارستان و فرهنگ و زبان این کشور
تحصیل در مجارستان و فرهنگ و زبان این کشور

مجارستان کشوری در اروپای مرکزی است که از شمال با اسلواکی، از جنوب با صربستان و کرواسی، از شرق با رومانی و از غرب با اتریش هم مرز است. پایتخت مجارستان شهر بوداپست Budapest است، این شهر دارای معماری منحصر به فرد طبیعت بسیار زیبایی است. از جمله اماکن زیبای ای ...

بیشتر بخوانید
مقایسه تحصیل پزشکی در مجارستان و روسیه
مقایسه تحصیل پزشکی در مجارستان و روسیه

بنا به درخواست بالا در این نوشتار به مقایسه پزشکی مجارستان و روسیه که در سال های اخیر دانشجویان ایرانی زیادی به این کشورها مهاجرت داشته اند، میپردازیم. ...

بیشتر بخوانید
بهترین کالج مجارستان
بهترین کالج مجارستان

دانشگاه های کشور مجارستان، 3 مدرک را موازی با پروسه بولونیا که هدف آن فراهم کردن ساختار آموزش تکمیلی در سرتاسر جهان است، ارائه می دهد، این مدارک عبارتند از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: