مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
جست و جوی کار در مجارستان

جست و جوی کار در مجارستان

یافتن شغل در مجارستان به عنوان یک مهاجر می تواند کمی چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر شهروند اتحادیه اروپا/ تبعه اتحادیه تجارت آزاد اروپا (EFTA/EU) نباشید. اگرچه اقتصاد کشور در حال رشد است و نرخ بیکاری در حال کاهش است، اما ترجیح قوی از سوی دولت برای دادن شغل به مجارها وجود دارد. مهاجران در پست های تخصصی و موقعیت های تدریس زبان انگلیسی یا در شرکت های خارجی که به دنبال نیروی کار متنوع و بسیار ماهر هستند، بهتر عمل می کنند.

بازار کار در مجارستان

مجارستان با جمعیتی نزدیک به ده میلیون نفر و نرخ بیکاری تنها 3.7 درصد در مقایسه با سایر کشورهای اروپای شرقی نسبتاً خوب عمل می کند. در واقع، تولید ناخالص داخلی سرانه آن 19651 یورو با نرخ رشد 4 درصد است، نرخی که بالاتر از میانگین آن منطقه است. اقتصاد مجارستان قوی است و بخش خدمات 64.8 درصد از ساختار مجموعه نیروی کار را تشکیل می دهد و پس از آن بخش تولید با 21.4 درصد قرار دارد. ساخت و ساز و کشاورزی روی هم حدود 11 درصد از نیروی کار را تشکیل می دهند. بهترین فرصت ها برای مهاجران را می توان در مهندسی (و فناوری اطلاعات) و همچنین در مشاغل گردشگری یافت.

خوب است بدانید: در حالی که بوداپست انتخاب بدیهی برای جستجوی کار است، اگر یک مهاجر هستید، باید شهرهای کوچکتری را نیز در نظر بگیرید که شرکت های بزرگ و بین المللی در آن مستقر هستند (یا در آن حضور دارند). به عنوان مثال، یک کارخانه مرسدس بنز در شهر کچکمت (Kecskemet)، هشتمین شهر بزرگ مجارستان وجود دارد.


مشاوره برای جست و جوی کار در مجارستان

از آنجایی که مجارستان عضو اتحادیه اروپا است، شهروندان اتحادیه اروپا/ اتباع اتحادیه تجارت آزاد اروپا می توانند مانند شهروندان مجارستانی بدون نیاز به مجوز کار برای کار درخواست دهند. اگر شما یک شهروند کشور ثالث هستید، همه چیز می تواند کمی پیچیده تر شود. با بخش مجوز کار ما مشورت کنید.

یک ایده خوب، اگر به زبان مادری انگلیسی صحبت می کنید یا تسلط کامل به زبان دارید، این است که به موقعیت های تدریس انگلیسی نگاه کنید. این ممکن است کارها را برای دریافت مجوز شما ساده کند، زیرا شما واقعاً در این زمینه کاری با مجارها رقابت نخواهید کرد. طبق آکادمی بین المللی TEFL، با تدریس در مجارستان برای حدود 20 تا 30 ساعت کلاس در هفته (به اضافه زمان آماده سازی)، می توانید حدود 164100 - 234450 فورینت در ماه (650 تا 950 دلار آمریکا) درآمد داشته باشید که برای پوشش هزینه های زندگی خود در مجارستان کافی است. اکثر موقعیت های تدریس انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) در اوایل سپتامبر باز می شوند و قراردادها معمولاً در اواخر ژوئن به پایان می رسد.

اگر تدریس هدف شما نیست، خوشحال خواهید شد که بدانید مشاغل بسیار تخصصی مانند مهندسی نرم افزار، تولید برق، احیای محیط زیست و حتی گرافیک کامپیوتری و بازاریابی و تبلیغات نیز برای مهاجرانی که واجد شرایط و با تجربه هستند در دسترس هستند. شما همچنین باید حتماً به شرکت‌های بین‌المللی که در کشور تجارت می‌کنند نگاه کنید، زیرا آن‌ها تمایل دارند بیشترین مهاجران را استخدام کنند - و شاید هوشمندانه‌ترین راه برای انجام این کار، جستجوی خارج از مجارستان، در کشوری باشد که شرکت مورد علاقه شما در آن مستقر است. اگر در خارج از مجارستان استخدام شده اید، این ممکن است به شما کمک کند حقوق بهتری دریافت کنید. در نهایت، کار برای یک شرکت خارجی در مجارستان نیز می‌تواند به ساده‌تر شدن کار با مقامات در مورد اجازه اقامت شما کمک کند، زیرا در برخی موارد اگر کار شما با شریک خارجی قرارداد شده باشد، نیازی به مجوز کار در مجارستان ندارید.

کجا برای کار در مجارستان جستجو کنیم؟

روزنامه های مجارستان منبع آگهی های شغلی هستند، به ویژه روزنامه های انگلیسی زبان بوداپست: به Budapest Sun و The Budapest Business Journal مراجعه کنید. همچنین تعدادی وب سایت برای کاریابی وجود دارد، مانند Monster و CV Online. همچنین Job Online وجود دارد که ممکن است به زبان مجارستانی باشد اما بسیاری از پیشنهادات کاری به زبان انگلیسی هستند. همچنین، دریافت یک بررسی رایگان CV در TopCV را در نظر بگیرید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

در مجارستان کار پیدا کنید
در مجارستان کار پیدا کنید

یافتن شغل در مجارستان ممکن است زمان ببرد اما مانند بقیه مناطق اروپا است، همچنین ناگفته نماند که فرآیند مصاحبه نیز مشابه باشد. مجارستان با شرایط کاری خوب، فرهنگ پر رونق و سیستم های بهداشتی و آموزشی در حال بهبود، فرصتی عالی برای مهاجرانی است که به دنبال زندگ ...

بیشتر بخوانید
استخدام افراد خارجی در مجارستان
استخدام افراد خارجی در مجارستان

از آنجایی که مجارستان بخشی از اتحادیه اروپا است و در منطقه شینگن قرار دارد، مزایای کار و زندگی در مجارستان می تواند فراوان باشد. مجارستان اقتصاد قوی و متنوعی دارد که بر سطح تولید بالا در بخش‌های مختلف تمرکز دارد. این بدان معناست که فرصت های شغلی در صنعت فن ...

بیشتر بخوانید
شرایط کار در مجارستان
شرایط کار در مجارستان

قانون کار مجارستان از کارمندان به خوبی محافظت می کند. قوانین و رویه‌های خاصی وجود دارد که در موارد فسخ، بیماری یا مزایای زایمان باید رعایت شود و شرکت‌ها در صورت عدم رعایت قوانین می‌توانند جریمه و تحریم شوند. هم چانه زنی جمعی و هم شوراهای کاری که نماینده کا ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: