مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هزینه ی تحصیل در مالزی

هزینه ی تحصیل در مالزی

مالزی از کشورهای آسیای جنوب شرقی است که افراد زیادی قصد مهاجرت به آنرا دارند. هزینه تحصیل در مالزی موضوعی است که از سوی متقاضیان مورد بررسی قرار می گیرد. در باب مالزی می توان به این موارد اشاره داشت:

  • پیشرفته ترین کشور های حوزه آسیای جنوب شرق؛
  • پیشرفت روز افزون صنعت؛
  • مدعی مقتدری برای حفظ امنیت در مالزی؛
  • پایتخت کشور مالزی شهر بزرگ کوآلالامپور است؛
  • جمعیتی حدود 30 میلیون نفر؛
  • آب و هوای استوایی گرم؛

هزینه تحصیل در مالزی 2022

هزینه تحصیل در مالزی نسبت به سایر کشور ها در منطقه آسیا به نسبت ارزان تر است. البته این هزینه ها از کشور های اروپایی یا آمریکایی نیز ارزان تر است اما نکته قابل توجه سطح کیفیتی ارائه شده بین دانشگاه های آسیای و اروپایی. در مقایسه سطحی ابتدایی شاید بتوان گفت هزینه تحصیل در آسیا و مالزی ارزان تر از کشور های اروپایی است اما در عمل و در هنگام بررسی جزئی تر می توان گفت با  توجه به کیفیت آموزش، رفاه اجتماعی بالای اروپا، اعتبار بسیار بالا تر مدارج اروپایی و خدمات جانبی و ارائه مزایای مختلف در اروپا هیچگاه از لحاظ علمی یا هزینه ای بین دانشگاه های مالزی یا اروپا امکان مقایسه وجود ندارد اما میتوان گفت که هزینه های دانشگاه مالزی در بین کشور های آسیایی به نسبت خدمات ارائه شده ارزان تر و بهتر است و انتخاب دانشگاه مالزی انتخاب صحیحی است.

شهریه های دانشگاه در مالزی

شهریه های دانشگاه در مالزی با توجه به نوع رشته و مقطع تحصیلی می تواند متفاوت باشد. اما به طور کل شهریه ها در مالزی از 5000 $ (دلار) در سال شروع شده و تا 18000 $ (دلار) در سال وجود دارد. برای بررسی دقیق تر هزینه های تحصیل مانند شهریه و خوابگاه ادامه این مقاله را مطالعه نمایید.

دوره هزینه به دلار
کالج زبان 800 در ماه
پیش دانشگاهی 10000 در سال
کارشناسی 12000 در سال
کارشناسی ارشد 7000 در سال
دکتری 7000 در سال

البته شما در مقطع کارشناسی ارشد در ماه اجازه 20 ساعت کار را نیز دارا می باشید. در ادامه مقاله نیز برای هر کدام از مقاطع اطلاعات دقیقی را خدمت خوانندگان ارائه می دهیم. در مورد هزینه های جانبی در مالزی نیز می توان گفت هر فرد به طور میانگین در شهر کو آلا لامپور حدود  500 الی 600$ (دلار) هزینه برای زندگی احتیاج دارد.


هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در مالزی

مقطع کارشناسی در مالزی حدود 4 سال به طول می انجامد و زمان شروع هر ترم در این دانشگاه ها به تاریخ ایران در ابتدای دی ماه و ابتدای شهریور ماه است. همچنین هزینه هایی که برای شهریه این دانشگاه ها پرداخت میشود شامل پوشش بیمه خدماتی و بهداشتی می شود و یک دانشجوی بین الملل تحت پوشش کامل بیمه است. معمولا هزینه هایی که برای شهریه دریافت می شود شامل هزینه خوابگاه نیز هست. متاسفانه در مقطع کارشناسی در مالزی امکان بورسیه تحصیلی کامل وجود ندارد.

تنها در 2 حالت شما می توانید از تخفیف های دانشجویی برخوردار شوید.

  • اگر معدل شما در آخرین مقطع تحصیلی بیش از 18 باشد، هنگام پذیرش و ثبت نام می توانید درخواست داده تا حدود 20% یا 30% از هزینه های شهریه شما را تخفیف بدهند.
  • در حالت دوم در طول تحصیل در دانشگاه مالزی هر ترمی که معدل دانشکده شما بالای 18 شود برای ترم بعد از میزان شهریه شما 20 % کسر خواهند شد که این عدد خود مبلغ قابل توجهی خواهد بود.

اوضاع کار هنگام تحصیل در مالزی

دانشجویان در دوران کارشناسی نیز اجازه کار کردن در مالزی را دارند. دانشجویان بین الملل می توانند به 2 طریق مشغول به کار باشند. در روش اول با درخواست کار به دانشگاه خود می توانند با ساعتی 5 $ (دلار) در مشاغل نظیر زیر مشغول به کار شوند:

  • کتابخانه دانشگاه؛
  • سلف های دانشجویان؛
  • کافه؛
  • رستوران های داخل دانشگاه؛
  • اجاره بوفه؛
  • کمک سرپرستی خوابگاه؛

در حالت دوم نیز می توانند به صورت پاره وقت در شرکت های آزاد و خصوصی فعالیت کنند. این فعالیت ها در شرکت های خصوصی حتما باید کمتر از 10 تا 15 ساعت باشد تا مشکل قانونی پیش نیاید.

هزینه تحصیل در مقطع دکتری در مالزی

تحصیل دکتری در مالزی از مقاطع مورد استقبال دانشجویان بین الملل است. هزینه های مربوط به شهریه در مقطع دکتری بین 6000 $ (دلار) تا 8000 $ (دلار) است. مدارک فارغ التحصیلی اکثر دانشگاه های مالزی مورد قبول وزارت علوم و تحقیقات ایران است. خوشبختانه در دوران تحصیل دکتری امکان بورسیه کامل برای دانشجویان بین الملل وجود دارد. گرچه فراهم نمودن شرایط درخواستی دانشگاه برای اخذ بورسیه کمی دشوار بوده اما به هر جهت امکان پذیر است. برای بورسیه تحصیلی دکتری در مالزی نیاز است تا تسلط دانشجو به زبان انگلیسی در سطح عالی باشد و مدرک تافل یا آیلتس بالا تر از 6.5 داشته باشد. همچنین دانشجو باید مقالات ثبت شده علمی بین المللی ISI نیز اخذ نموده باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

9 دلیل برای تحصیل در مالزی
9 دلیل برای تحصیل در مالزی

شهرهای چند ملیتی و مقرون به صرفه ی آن ، علاوه بر پیشرو بودن در آموزش با کیفیت ، ادغام فرهنگی و خاطراتی را به وجود می آورند که میتوانند تا ابد در یاد بمانند. رتبه بندی پایتخت ( کوالالامپور) به عنوان دومین شهر مقرون به صرفه ی دانشجویی قطعا بسیار تاثیرگذار اس ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه دانشجویی در مالزی
اقامتگاه دانشجویی در مالزی

معمولا راحت ترین گزینه همین است. دانشجویان میتوانند بین اقامتگاه های داخل و خارج از دانشگاه برای تحصیل در مالزی یکی را انتخاب کنند. ساختمان های داخل دانشگاه معمولا شامل سالن های اقامتی یا خوابگاه های دانشجویی میشوند، درحالیکه اقامتگاه های خارج از دانشگاه ع ...

بیشتر بخوانید
اپلای برای تحصیل در مالزی
اپلای برای تحصیل در مالزی

اگر مایل به تحصیل در مالزی هستید ، باید بتوانید به انگلیسی صحبت کنید زیرا دوره ها به این زبان تدریس میشوند. برخی از دانشگاه ها از شما میخواهند در آزمون های مهارت انگلیسی مثل تافل یا آیلتس هم شرکت کنید که شما میتوانید این کار را در کشور خودتان انجام دهید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: