مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
چگونه در فنلاند کار پیدا کنید؟

چگونه در فنلاند کار پیدا کنید؟

کشور فنلاند چیزهای زیادی برای ارائه دارد: استاندارد زندگی بالا، جامعه ایمن و با عملکرد خوب و دسترسی آسان به طبیعت. طبق گزارش میزان شادی جهانی، سازمان ملل متحد متوالی فنلاند را بعنوان‌ شادترین کشور روی زمین برای چهار سال متوالی معرفی کرد. همچنین این کشور پر از مشاغل خالی است. با افزایش نسل زیادی از جمعیت بازنشسته، این کشور به نیروی کار بیشتری نیاز دارد.

زندگی و کار در فنلاند

کار در فنلاند مزایای زیادی دارد. صنایع نوآورانه و پر رونق این کشور فرصت های زیادی را برای پیشرفت شغلی و توسعه مهارت هایتان  ارائه می دهد. علاوه بر این، مردم فنلاند می دانند که زندگی چیزی فراتر از کار است، بنابراین تعادل مناسب بین کار و زندگی برای آنها مهم است. 

فنلاند جامعه ای امن، باثبات و کارآمد است که در آن خدمات عمومی مانند مراقبت های بهداشتی و حمل و نقل عمومی به خوبی اجرا می شود. این کشور همچنین دارای مکان های ورزشی، تفریحی و فرهنگی پر رونقی نیز است. مناطق طبیعی زیبا و حیاط وحش حتی راحت تر از بزرگترین شهرها قابل دسترسی هستند. همه کودکان و نوجوانان از فرصت های آموزشی عالی در یکی از بهترین سیستم های آموزشی جهان به صورت رایگان برخوردار هستند.

آینده نگری در فنلاند

بسیاری از کارفرمایان فنلاندی به استخدام افراد خارجی عادت دارند. بخش‌های فناوری پیشرفته بیشترین افزایش فرصت‌های شغلی را در سال‌های اخیر ارائه کرده‌اند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که بخش تولید و خدمات در سال‌های آینده به کارگران بیشتری نیاز داشته باشد.

در گذشته، تا حدودی درست بود که بگوییم فنلاند کشوری همگن است. با این حال، ما همیشه به بیرون نگاه کرده‌ایم، ولی امروزه این کشور این ویژگی اش را کاملا ثابت کرده است. همانطور که یک شرکت رشد می کند، معمولاً نیاز به گسترش بین المللی دارد زیرا بازار داخلی اندازه محدودی دارد. کارآفرینان جوان با شروع یک کسب و کار جدید بلافاصله جهانی می شوند - چون اصلا نسل آنها جهانی به دنیا آمده است.


نیروی کار در فنلاند

به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا، ما از فرصت های  نیروی کار لذت می بریم. در سال 2020، در مجموع 32.898 نفر به فنلاند نقل مکان کردند، در حالی که 15.084 نفر از این کشور مهاجرت کردند. مهاجرت مرتبط با کار و ادغام اجتماعی بخشی از دستور کار سیاستگذاران است.

تکنولوژی بالا و بازی کردن در فنلاند

کشور فنلاند فناوری بزرگ و بسیار توسعه یافته ای دارد. برای دهه‌ها، شرکت‌های فناوری فنلاندی نقش عمده‌ای در بخش‌هایی مانند فناوری موبایل، الکترونیک، امنیت سایبری، نرم‌افزار و بازی ایفا کرده‌اند. این شرکت ها همیشه به دنبال متخصصان با استعداد هستند و اغلب از خارج از کشور استخدام می کنند.

بر کسی پوشیده نیست که فنلاند مکانی عالی برای پیشرفت در حرفه ای در فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنعت بازی یا دیجیتالی شدن است. نوآوری های این کشور شرکت ها و افراد در سراسر جهان را قادر می سازد تا از تجربیات و راه حل های جدید لذت ببرند. فنلاند کسی بود که 5G، اس ام اس و سیستم عامل لینوکس را اختراع کرد و این تنها چند نمونه است. شرکت های فنلاندی فناوری اطلاعات و ارتباطات، فرصت های شغلی با ارزشی را برای استعدادهای بین المللی که مشتاق پیشرفت شغلی هستند، ارائه می دهند.

بخش صنعت این کشور را در وب‌سایت Business Finland جست و جو کنید تا ببینید چگونه می‌توانید به سایر متخصصان با استعداد فنلاند در ایجاد نوآوری‌های ICT و دیجیتالی شدن آینده بپیوندید.

فنلاند دارای اکوسیستم های پر رونقی در اقتصاد زیستی و فناوری سلامت است، جایی که شرکت های پیشرو راه حل های جدید را همراه با دانشگاه ها، موسسات تحقیقاتی و استارت آپ ها توسعه می دهند. این رشته ها فرصت های شغلی منحصر به فردی را در پروژه هایی ارائه می دهند که مشکلات جهانی را حل می کنند. در وب سایت Business Finland درباره اقتصاد زیستی و زمینه های سلامت و رفاه بیشتر بخوانید.

زبان رایج در فنلاند

مقامات محلی - و بسیاری از کارفرمایان نیز - به مهاجران و خانواده‌هایشان خدمات آموزش زبان، رایگان یا با هزینه کم ارائه می‌دهند. مهاجران طبق قانون، حق دریافت خدمات را داشته و دفاتر اشتغال و توسعه اقتصادی و مقامات محلی مسئولیت اصلی سازماندهی آنها را بر عهده دارند.

سطح مهارت های زبان فنلاندی لازم تا حد زیادی به ماهیت کار بستگی دارد. در بخش هایی که با مردم سروکار دارند، دانش زبان فنلاندی مهم و در برخی موارد اجباری است.

با این حال، برای برخی از مشاغل ممکن است اصلاً به فنلاندی نیاز نداشته باشید. بسیاری از شرکت های بزرگ چندملیتی از زبان انگلیسی به عنوان زبان شرکت خود استفاده می کنند زیرا دارای نیروی کار و مشتریان متنوع جهانی هستند. بخش ICT و گیم نیز بسیار بین المللی هستند و حتی استارت آپ های کوچک در این صنایع تمایل به استفاده از زبان انگلیسی دارند.

یادگیری زبان کار ساده ای نیست، اما به هیچ وجه غیرممکن هم نیست. در بیشتر موارد مردم متوجه شما می شوند و همچنین دانستن حداقل برخی از زبان داخلی راهی برای یادگیری بیشتر در مورد فرهنگ و مشارکت کامل در آن جامعه است.

کارآفرینان و کارگران از راه دور در فنلاند

بیشتر این مقاله به رابطه سنتی کارمند و کارفرما می پردازد، اما دنیای کار در فنلاند نیز مانند سراسر جهان در حال تحول است. کارآفرینی همچنان به رشد خود ادامه می دهد و مهاجران استارتاپ های بسیاری را تاسیس کرده اند. فنلاند همچنین به خانه ای محبوب برای کوچ نشینان دیجیتالی تبدیل شده است - مشاغل آزاد و کارگران از راه دور که می توانند در هر نقطه از جهان کار کنند. بنابراین اگر به دنبال شغلی در کشور دیگری، یا خانه ای برای کسب و کار جدید خود، یا شاید مکانی برای زندگی در حین کار از راه دور هستید، فنلاند را در نظر بگیرید که بارها به عنوان شادترین کشور روی زمین شناخته شده است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

کارآفرینی در فنلاند
کارآفرینی در فنلاند

اگر می خواهید به عنوان یک کارآفرین در فنلاند کار کنید، به مجوز اقامت کارآفرین نیاز دارید. افراد زیر به عنوان کارآفرین در نظر گرفته می شوند ...

بیشتر بخوانید
کار در فنلاند
کار در فنلاند

فنلاند در آینده با کمبود نیروی کار مواجه است، زیرا نسل کنونی کارگران صلاحیت لازم برای پر کردن جای جمعیت حدود 5/5 میلیونی در حال بازنشستگی را ندارد‌. ...

بیشتر بخوانید
درآمد لازم برای اخذ اقامت دائم فنلاند
درآمد لازم برای اخذ اقامت دائم فنلاند

اگر قصد دارید برای دریافت اقامت فنلاند جهت کارکردن در این کشور اقدام کنید، باید بتوانید در طول مدت اعتبار مجوز اقامت تان، تمام هزینه های زندگی را با حقوق تان تامین کنید. حداقل حقوق مورد نیاز برای اجازه اقامت ممکن است تغییر کند، زیرا اداره مهاجرت فنلاند هر ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: