مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کار در فنلاند

کار در فنلاند

با وجود نیروی کار ماهر، کشور فنلاند جمعیت سالخورده ای دارد - بنابراین فارغ التحصیلان با توانایی در زمینه های مورد علاقه خود می توانند با کار در اینجا به آینده شغلی خود کمک کنند. فنلاند با حدود 180.000 جزیره و بیش از 188.000 دریاچه کشوری با زیبایی های طبیعی خیره کننده است. این کشور بدلیل طلوع دائمی خورشید در ماه ژوئن و جولای خانه خورشید نیمه شب است. با وجود یک هفته کاری متوسط 40 ساعته، شما از استاندارد بالای زندگی با زمان زیادی برای بازدید از جنگل های سبز زمردی، مناظر زیبا و آب های آن لذت خواهید برد. اکثر کارگران پنج تا شش هفته مرخصی سالانه می گیرند در حالی که کار انعطاف پذیر بیش از دو دهه پیش در اینجا معرفی شد. اگر عاشق قهوه هستید، کاملاً عاشق فنلاند می شوید - فنلاندی ها طرفداران مشهور کافئین هستند و هر فنلاندی به طور متوسط 12 کیلوگرم قهوه در سال مصرف می کند.

مشاغل مورد نیاز در فنلاند

بازار کار فنلاند به طور سنتی تحت سلطه تولید بوده و صادرات اصلی آن شامل ماشین آلات، کاغذ و محصولات چوبی، تجهیزات الکتریکی، تجهیزات نوری و وسایل نقلیه است.

صنعت فناوری و فناوری اطلاعات کشور در حال حاضر به بزرگترین بخش آن تبدیل شده است و به عنوان یک قطب بزرگ فناوری اروپا در نظر گرفته می شود. فناوری به رهبری نوکیا، که بازیگر بزرگی در روزهای اولیه تولید تلفن های همراه بود و اکنون بر تجهیزات شبکه، نرم افزار و خدمات تمرکز دارد، بیش از نیمی از صادرات فنلاند را تشکیل می دهد. جستجوی برای شغل ایده آل خود را با بازدید از Work in Finland و پورتال اروپایی جابجایی شغلی (EURES) شروع کنید، همچنین می توانید در سایت های کار زیر جستجو کنید:

  • مشاغل در هلسینکی Helsinki
  • اویکوتی Oikotie
  • رید Reed - مشاغل در فنلاند
  • رکریتوئینتی Rekrytointi
  • کمبود مهارت ها Skills shortages

فنلاند در آینده با کمبود نیروی کار مواجه است، زیرا نسل کنونی کارگران صلاحیت لازم برای پر کردن جای جمعیت حدود 5/5 میلیونی در حال بازنشستگی را ندارد‌. 

یک نظرسنجی توسط صنایع فناوری فنلاند، که از 350 شرکت که حدود یک سوم کل مشاغل در این بخش را نمایندگی می‌کنند، مورد سوال قرار گرفت، نشان داد که تا سال 2021 به 53.000 کارگر در صنعت فناوری نیاز است. بخش هایی که به کارگران ماهر بیشتر نیاز است شامل: دیجیتالی‌سازی، هوش مصنوعی (AI) و تجزیه و تحلیل داده‌ها حوزه‌های کلیدی هستند.

بخش مراقبت های بهداشتی - که مشاغلی مانند پزشکی، دندانپزشکی و گفتاردرمانگری را پوشش می دهد - بخشی است که تقاضای شدیدی برای پرستاران واجد شرایط دارد.

بخش های آموزشی، مددکاری اجتماعی و مشاوره، و بخش های تجاری و اداری نیز از کمبود نیروی کار رنج می برند.

برای اضافه کردن به این لیست، اتحادیه مهندسین حرفه ای در فنلاند گزارش داده است که تا سه چهارم مشاغلی که مهندسان را استخدام می کنند با مشکلات استخدام مواجه شده اند. پیشرفت سریع در فناوری باعث شده است که حتی فارغ التحصیلان اخیر نیز مهارت های لازم را برای ایفای این نقش ها ندارند پس درها را برای کارگران بین المللی باز کرده است.

بنابراین اگر در هر یک از این زمینه ها واجد شرایط هستید یا به دنبال کار هستید، بسیار مورد توجه کارفرمایان فنلاندی قرار خواهید گرفت.

چگونه در فنلاند کار پیدا کنیم

بهتر است قبل از مهاجرت به این کشور فرآیند جستجوی کار خود را شروع کنید. راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد:

  • خدمات مشاوره استخدامی فنلاند برای کارگران بین المللی، TE-palvelut، یک سرویس کاریابی آنلاین ارائه می دهد. از جستجوی فیلتر شده برای نمایش فرصت های انگلیسی زبان استفاده کنید.
  • کمیسیون اروپا پورتال فرصت های شغلی EURES را ارائه می دهد که شهروندان اتحادیه اروپا (EU) می توانند از آن برای یافتن کار در سایر کشورهای عضو استفاده کنند.
  • می‌توانید از سایت‌های استخدام، مانند Monster و Eurojobs نیز استفاده کنید تا از پیشنهادات مطلع شوید.
  • رسانه های اجتماعی بخش بزرگی از استخدام در فنلاند است.

بسیاری از مشاغل به صورت عمومی تبلیغ نمی شوند. ارسال رزومه های کاربردی سوداگرانه به شرکت‌هایی که می‌خواهید در آن‌ها کار کنید، راهی عالی برای ایجاد یک تاثیر اولیه خوب و نشان دادن اشتیاق و تعهد شما برای یافتن کار است.

اگر منتظر بمانید تا به فنلاند برسید و به دنبال کار بگردید، مشاغل خالی را خواهید دید که در مطبوعات محلی و ملی و همچنین در تلویزیون تبلیغ شده اند.

مهم است که رزومه و انگیزه نامه شما مطابق با استانداردهای فنلاند نوشته شده باشد:

رزومه شما باید حداکثر دو صفحه باشد، به راحتی خوانده شود و از نظر بصری موثر باشد - شغل و تجربه مرتبط خود را به ترتیب زمانی معکوس فهرست کنید، و مبالغه یا اغراق نکنید.

انگیزه نامه شما باید حداکثر یک صفحه و متناسب با کارفرمای خاص باشد - و ارسال چندین نسخه به تعدادی از شرکت ها ایرادی ندارد.

ویزای کار فنلاند

اگر شهروند اتحادیه اروپا ، مناطق اقتصادی اروپا/ EEA یا ساکن سوئیس، لیختن اشتاین یا یک کشور شمال اروپا هستید، برای ورود به فنلاند نیازی به ویزا ندارید. با این حال، اگر میخواهید بیش از سه ماه اقامت کنید، باید برای مجوز اقامت درخواست دهید، که این کار را باید از طریق ایستگاه پلیس محلی تان انجام بدهید.

تمامی کارگران خارج از این کشورها، از جمله بریتانیا، برای ورود به فنلاند قبل از ورود نیاز به دریافت مجوز اقامت دارند، که می توانند در سفارت یا کنسولگری فنلاند در کشورشان یا به صورت آنلاین از طریق EnterFinland.fi درخواست بدهند.

اگر برای راه اندازی یک کسب و کار به فنلاند مهاجرت می کنید، به مجوز خوداشتغالی نیاز خواهید داشت که پس از ارائه کسب و کار خود به ثبت تجاری فنلاند، اعطا می شود.

رسیدگی و تایید درخواست های مجوز اقامت ممکن است تا چهار ماه طول بکشد، بنابراین باید هر چه زودتر اقدام کنید.

اگر قصد دارید بیشتر از یک سال در این کشور بمانید، باید در سیستم اطلاعات جمعیت فنلاند نیز ثبت نام کنید، که این کار را از طریق نزدیکترین دفتر ثبت محلی انجام می شود.




الزامات زبان برای کار در فنلاند

فنلاند دارای دو زبان رسمی اصلی، فنلاندی و سوئدی است، اگرچه سوئدی تنها زبان اول 10٪ از جمعیت این کشور است. همچنین تعدادی از زبان های اقلیت از جمله رومی، سامی و زبان اشاره فنلاندی نیز وجود دارد.

درک خوب زبان فنلاندی برای کار در اکثر بخش ها ضروری است. نه تنها برای موفقیت حرفه ای، بلکه برای همرنگ شدن با جامعه - و حتی امنیت خودتان - یادگیری زبان برای شما امری حیاتی است.

خط کار شما سطح مهارت مورد نیاز شما را تعیین می کند. به عنوان مثال، برای کار در بخش مراقبت های بهداشتی، تجاری و سایر نقش های مشتری مداری، به درک عالی از زبان فنلاندی نیاز دارید.

چگونه صلاحیت های خود را برای کارفرمایان فنلاندی توضیح دهید

از آنجایی که فنلاند یکی از اعضای فرآیند بولونیا است و از مقایسه مستقیم مدارک بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا اطمینان حاصل می کند، نباید مشکلی در توضیح مدارک تحصیلی خود در بریتانیا برای کارفرمایان فنلاندی داشته باشید.

با این حال، ممکن است از شما خواسته شود که مدارک خود را به طور رسمی برای کار در برخی از مشاغل تحت نظارت، مانند مراقبت های بهداشتی و آموزش، به رسمیت بشناسید. کارفرمای شما می تواند در مورد اینکه آیا این برای شما صدق می کند یا خیر راهنمایی کند - اگر چنین باشد و برای شما صدق کند، باید به آژانس ملی آموزش فنلاند مراجعه کنید.

کار در فنلاند چگونه است؟

شاخص تعادل کار و زندگی در سال 2022 هلسینکی Helsinki را به عنوان بهترین شهر برای تعادل بین کار و زندگی رتبه بندی کرد که رقابتی را که توسط 40 شهر از جذاب ترین شهرهای جهان ارائه شده بود، شکست داد. این امر راه را بر بسیاری از 20 عامل مختلف مرتبط با شدت کار، جامعه و نهادهای آن باز کرد.

فنلاند در حال حاضر از نظر کار منعطف با قوانین جدید (قانون ساعات کار) پیشرو است که به کارمندان این فرصت را می دهد تا حداقل نیمی از ساعات کاری قراردادی خود را انتخاب کنند که چه زمانی و کجا کار کنند.

به طور سنتی، کارگران فنلاندی به یک هفته 40 ساعته، معمولاً از 8 صبح تا 5 بعد از ظهر، از دوشنبه تا جمعه، با یک تا دو ساعت استراحت ناهار پایبند هستند. علاوه بر حداقل 25 روز مرخصی سالانه، کارکنان از 13 تعطیلات در سال نیز برخوردار هستند.

با همه در محل کار برابر و عادلانه رفتار می شود - همکاران در همه سطوح در تصمیم گیری دخالت دارند. در حالی که کارکنان تشویق می شوند تا بار کاری خود را به طور مستقل مدیریت کنند، و وقت شناسی را در تکمیل کار تا مهلت مقرر در اولویت قرار می دهند، آنها همچنین تشویق می شوند با هر مشکلی برای پشتیبانی و بحث به مدیریت مراجعه کنند.

اگر بیش از شش ماه در فنلاند کار کنید، فقط مالیات پرداخت خواهید کرد، در این صورت باید در اداره مالیات محلی برای دریافت کارت مالیاتی درخواست دهید. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت اداره مالیات فنلاند مراجعه کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

کارآفرینی در فنلاند
کارآفرینی در فنلاند

اگر می خواهید به عنوان یک کارآفرین در فنلاند کار کنید، به مجوز اقامت کارآفرین نیاز دارید. افراد زیر به عنوان کارآفرین در نظر گرفته می شوند ...

بیشتر بخوانید
چگونه در فنلاند کار پیدا کنید؟
چگونه در فنلاند کار پیدا کنید؟

بسیاری از کارفرمایان فنلاندی به استخدام افراد خارجی عادت دارند. بخش‌های فناوری پیشرفته بیشترین افزایش فرصت‌های شغلی را در سال‌های اخیر ارائه کرده‌اند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که بخش تولید و خدمات در سال‌های آینده به کارگران بیشتری نیاز داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
درآمد لازم برای اخذ اقامت دائم فنلاند
درآمد لازم برای اخذ اقامت دائم فنلاند

اگر قصد دارید برای دریافت اقامت فنلاند جهت کارکردن در این کشور اقدام کنید، باید بتوانید در طول مدت اعتبار مجوز اقامت تان، تمام هزینه های زندگی را با حقوق تان تامین کنید. حداقل حقوق مورد نیاز برای اجازه اقامت ممکن است تغییر کند، زیرا اداره مهاجرت فنلاند هر ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: