مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بورسیه تحصیلی فنلاند

بورسیه تحصیلی فنلاند

یکی از امتیازات تحصیل در کشور فنلاند، امکان اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند می باشد که مبنای اعطای آن به متقاضیان بر اساس برتری تحصیلی آنها می باشد. همه ساله دانشگاه های فنلاندی به کمک دولت فنلاند بورسیه های تحصیلی مختلفی را برای جبران بخشی از هزینه های تحصیل در این کشور به دانشجویان اعطاء می کنند. بر طبق قوانین آموزشی فنلاند، تحصیل در دانشگاه های فنلاند مشروط به پرداخت شهریه است و پرداخت کنندگان شهریه صلاحیت درخواست بورسیه تحصیلی را دارند. چندین بورس تحصیلی برای کمک به تامین هزینه های زندگی شما در حین تکمیل دکترا در فنلاند وجود دارد.

موارد زیر برای دانشجویان بین المللی در دسترس است:

  • بورسیه های آژانس ملی آموزش فنلاند (EDUFI) - برای دانشجویان دکترا از همه کشورها آزاد است، با ارائه 1500 یورو در ماه برای 3 تا 12 ماه
  • کمک هزینه فولبرایت - ارائه 1000-1500 یورو در ماه به مدت 9 ماه به دانشجویان آمریکایی که در خارج از کشور در فنلاند تحصیل می کنند.

سیستم آموزشی فنلاند

فنلاند در بین دانشجویان خارجی به خاطر سیستم آموزش با کیفیت و دانشگاه های رتبه بالای خود معروف است. بر اساس نظر سنجی میزان رضایت دانشجویان خارجی در سایت Studyportal، اکثر دانشجویان خارجی فنلاند را به عنوان 14 مین مقصد تحصیلی برتر جهان انتخاب کردند. سیستم آموزشی فنلاند یکی از کارآمدترین سیستم های آموزشی در جهان می باشد و دانشگاه های فنلاندی از معتبرترین دانشگاه های جهان است که در حدود 450 برنامه تحصیلی بین المللی را به زبان انگلیسی به متقاضیان ارائه می دهند. فنلاند یکی از اعضای الحاقی به برنامه بلونیا می باشد و برنامه های کلاسی این کشور  مطابق نظام انتقال واحد اروپایی (ECTS) به صورت زیر تنظیم می شود:

فنلاند
برنامه شرایط تحصیل تعداد واحد (ECTS) طول دوره
لیسانس
مدرک دیپلم متوسطه 210-270 3.5- 4.5 سال
فوق لیسانس مدرک لیسانس 120 1-1.5 سال
PhD مدرک فوق لیسانس 240 4 سال

کشور فنلاند دارای 2 نوع موسسه آموزش عالی می باشد که شامل دانشگاه ها و دانشگاه های علوم کاربردی (UAS) می باشد. دانشگاه ها محل تحصیل علوم نظری با تمرکز بر روی تحقیقات علمی می باشد. نکته قابل ذکر درباره دانشگاه های فنلاند این است که تحصیل دکتری صرفا در اینگونه دانشگاه ها امکان پذیر است و دانشگاه های علوم کاربردی یا UAS محل تحصیل حرفه ای بوده و پیوند قوی با زندگی کاری و توسعه منطقه ای دارند. این دو دانشگاه شرایط پذیرش تحصیلی و شهریه های متفاوتی دارند.

دلایل تحصیل و اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند

فنلاند کشوری واقع در شمال اروپا بین دو کشور سوئد و روسیه می باشد. پایتخت این کشور، شهر معروف هلسینکی و از شهرهای مهم آن می توان به تمپره، اولو و تورکو اشاره نمود. پس از الحاق به سیستم آموزش اروپایی به عهنوان بخشی از اصلاح بلونیا، بسیاری از دانشگاه ها و دانشگاه های علوم کاربردی تعداد و کیفیت برنامه های انگلیسی زبان خود را افزایش دادند. در حال حاضر فنلاند دارای 40 موسسه آموزش عالی می باشد که به دو نوع دانشگاه و دانشگاه علوم کاربردی USA تقسیم بندی می شوند. هم اکنون 300000 دانشجو در دانشگاه های فنلاند مشغول به تحصیل هستند که 20000 نفر از آنها جزو دانشجویان خارجی محسوب می شوند. از امتیازات تحصیل در فنلاند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • آموزش کیفیت بالا همراه با هزینه های مقرون به صرفه
  • فرصت های کاری مناسب حین تحصیل و پس از تحصیل
  • محیط تحصیلی مطلوب به همراه اساتید مجرب و سطح بالا
  • امکان برخورداری از بورسیه تحصیلی فنلاند و فاندهای دولتی




شرایط تحصیل در کشور فنلاند

از شر ایط تحصیل در دانشگاه های کشور فنلاند می توان به ارائه مدرک دیپلم متوسطه اشاره نمود. همچنین متقاضیان خارجی جهت اثبات مهارت زبان انگلیسی خود بایستی نمره آزمون زبان IELTS و TOEFL را ارائه دهند. مراحل پذیرش از دانشگاه های فنلاند آسان و ساده بوده و شامل انتخاب برنامه تحصیلی، کنترل اطلاعات پذیرش، ارائه درخواست پذیرش و درخواست بورسیه تحصیلی فنلاند، دریافت نامه پذیرش، اخذ ویزای فنلاند جهت تحصیل و آمادگی برای سفر می باشد. مهلت درخواست پذیرش فنلاند برای مقطع لیسانس در ماه ژانویه و برای مقطع فوق لیسانس  بین اواخر نوامبر/ اوایل دسامبر و اواسط/ اواخر ژانویه هر سال می باشد. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی و اعزام دانشجو به فنلاند به شرح زیر است:

  • مدرک دیپلم متوسطه
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی (نمره 6.5 در آزمون IELTS، نمره 92-90 در آزمون TOEFL ibt)
  • انگیزه نامه به زبان انگلیسی
  • توصیه نامه به زبان انگلیسی
  • کپی پاسپورت بین المللی

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند

بورسیه تحصیلی فنلاند از نوع بورسیه دولتی می باشد و شرط درخواست این نوع بورسیه اثبات برتری تحصیلی متقاضیان می باشد. از شرایط اخذ بورسیه تحصیلی فنلاند می توان به تحصیل تمام وقت دانشجویان خارجی در یکی از مقاطع تحصیلی و انتخاب واحد حداقل 55 واحدی در ترم اشاره نمود. همچنین متقاضیان علاوه بر تکمیل فرم درخواست بایستی کپی مدارک تحصیلی و حرفه ای، ریز نمرات مربوطه و نیز نمره آزمون زبان خود را جهت ارزیابی درخواست به دانشگاه تحویل دهند. در صورت موافقت کمیته اریابی کننده، کل مبلغ به حساب دانشجو واریز نمی شود بلکه بطور اتوماتیک از شهریه تحصیلی کسر خواهد شد.

کیفیت برتر آموزش عالی، اعتبار بین المللی مدارک تحصیلی، هزینه های معقول، امکان اخذ بورسیه تحصیلی، امکان کار ضمن تحصیل و پس از تحصیل و آموزش به زبان انگلیسی از امتیازات تحصیل در فنلاند می باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

5 دانشگاه برتر  پزشکی در فنلاند
5 دانشگاه برتر پزشکی در فنلاند

فنلاند دارای استاندارد زندگی بالایی است و بر آموزش متخصصان پزشکی قوی و آماده در دانشکده‌های پزشکی خود اهمیت زیادی می‌دهد. در نتیجه، تحصیل در رشته‌ی پزشکی در فنلاند متضمن این است که شما آموزش خوبی دریافت خواهید کرد. تعداد زیادی از برنامه‌های تحصیلی در فنلان ...

بیشتر بخوانید
7 دانشگاه ارزان برای دانشجویان بین المللی در فنلاند
7 دانشگاه ارزان برای دانشجویان بین المللی در فنلاند

این سوالی است که بسیاری از دانشجویان خارجی در مورد تحصیل در فنلاند می‌پرسند. پاسخ به این سوال کوتاه این است: 'بله'، اما باید برنامه‌ریزی زیادی از قبل انجام دهید تا این امر محقق شود. ...

بیشتر بخوانید
7 دلیل برای انتخاب فنلاند
7 دلیل برای انتخاب فنلاند

آیا در مورد تحصیل در فنلاند کنجکاو هستید؟ فنلاند با داشتن یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان و همچنین با داشتن چند دانشگاه با رتبه‌ی بالا، برای هر فردی که به‌دنبال تحصیل با کیفیت بالا در خارج از زادگاه خود است ایده‌آل می‌باشد. چه پایتخت ساحلی هلسینکی ب ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: