مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
معادل سازی مدرک پرستاری در نروژ

معادل سازی مدرک پرستاری در نروژ

نروژ با 5 میلیون نفر جمعیت در غرب اسکاندیناوی واقع شده است. پایتخت آن اسلو است. نروژ دارای چهارمین درآمد سرانه در جهان است. این کشور به دلیل طبیعتی که با تغییرات محیطی و آب و هوایی شکل گرفته است مشهور است. زیبایی چشم انداز، فرهنگ ریشه دار در سنت ها و مردم مهمان نواز، نروژ را به مقصدی جذاب تبدیل کرده است.

 آیا شما یک پرستار، دستیار پرستار یا متخصص مراقبت های بهداشتی هستید و قصد ورود به بازار کار رشته پرستاری در نروژ را دارید؟

در حال حاضر این کشور با کمبود پرستاران واجد شرایط مواجه است، به همین دلیل طی چند سال اخیر این کشور اقدام به استخدام پرستاران حرفه ای و متخصص کرده است.

قانون مجوز کار در نروژ در 2022

شخصی که در کشور دیگری مدرک پزشکی و یا پرستاری خود را دریافت نموده است و مهارت کافی را در این حوزه دارد، باید بتواند در سایر کشورها نیز در حوزه تخصصی خود به فعالیت بپردازد اما این امکان برای کشورهایی که محدودیت کاری دارند ممکن نیست. فرد متقاضی انجام کار پرستاری ابتدا باید مجوز کار را در کشور مربوطه در حوزه پرستاری دریافت کند سپس نسبت به انجام کار و دریافت شغل اقدام کند.

توجه داشته باشید که هر شخصی که نیاز به فعالیت در مراکز خدمات درمانی این کشور دارد و برای ارائه درخواست کار به مراکز درمانی مراجعه می کند در ابتدای امر نیاز دارد که مجوز کار خود را ارائه دهد. با توجه به این که امر دریافت مجوز کار امکان گرفتن شغل را دشوار کرده است اما با توجه به نیاز بالای نروژ به نیروی کار در سال 2022 شانس شما برای دریافت کار بالا خواهد بود.

کسب مجوز کار بیشتر مواقع شامل شغل های زیر مجموعه وزارت بهداشت می شود. نکته قابل توجه این است که کسب این مجوز کار برای خارجی هایی که به تازگی مجوز اقامت در یک کشور اروپایی را دریافت کردند راحت نخواهد بود.


مجوز کار پرستاری در نروژ

آمار در سال های اخیر نشان داده است که کشور نروژ به علت کمبود نیروی انسانی در سال های اخیر بخش اعظمی از نیروهای خود را از کشورهای همسایه جذب کرده است. میزان کمبود نیروی کار در مشاغل بهداشتی بسیار بیشتر می باشد. مسئولیت صدور مجوز کار در کشور نروژ بر عهده سازمان بهداشت این کشور می باشد و در صورت تایید این سازمان مجوز کار در حوزه مشاغل بهداشتی برای شما صادر می شود.

در مورد مراحل اخذ این مجوز می توان گفت این محوز در 2 مرحله صادر می شود در مرحله اول شما مدارک خود را به سازمان بهداشت نروژ ارسال می کنید و این سازمان به بررسی مدارک شما می پردازد. در صورت مثبت بودن نتایج شما وارد مرحله دوم خواهید شد. در این مرحله مدارک تکمیلی از شما خواسته می شود که در این مرحله تمامی مدارک باید به زبان نروژی باشد از طرفی خودتان نیز باید مدرکی دال بر تسلط خود بر زبان نروژی ارائه دهید. تنها در این صورت است که امکان معادل سازی مدرک پرستاری در نروژ برای افرادی که در کشورهای غیر اروپایی فعالیت داشته اند ممکن خواهد شد.

تحصیل پرستاری در نروژ

با توجه به این که تحصیل در نروژ رایگان است و معادل سازی مدرکی که خارج از نروژ اخذ شده است در نروژ دشوار می باشد، علاقمندان به تحصیل و کار در نروژ از همان ابتدا ترجیح می دهند مدرک خود را از یکی از دانشگاه های این کشور اخذ نمایند. دانشجویان رشته پرستاری که موفق به قبولی دانشگاه های دولتی این کشور شده باشند، تنها باید هزینه زندگی خود در نروژ را پرداخت نمایند. البته نکته منفی این است که نروژ پس از سوئیس، گران ترین کشور دنیا برای زندگی به حساب می آید. به عبارت دقیق تر زندگی 1 نفره در نروژ ماهانه بین 1800€ تا 2100€ (یورو) هزینه دربرخواهد داشت.

منتهی کسانی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر این کشور شوند پس از فارغ التحصیلی می توانند مشاغل پردرآمدی در بیمارستان های مطرح نروژ پیدا کنند. بهترین دانشگاه های نروژ برای تحصیل در رشته پرستاری عبارت هستند از:

5 دانشگاه برتر نروژ در سال 2022
دانشگاه THE 2022 QS 2022 ARWU 2021
دانشگاه اوسلو
119= 102 61
دانشگاه برگن 201-250 194 301-400
UiT The Arctic University of Norway 351-400 440= -
Norwegian University of Science and Technology 401-500 369= 101-150
University of Stavenger 401-500 - -


مراحل معادل سازی مدرک پرستاری نروژ

در مرحله اول واجب است تمامی مدارک به صورت رنگی اسکن شود و توصیه می شود اسکن ها به صورت افقی انجام شود تا خواناتر باشند. در این مرحله احتیاجی به ارسال مدرک اصلی ندارید و تنها اسکن مدرک کافی است. مدارکی که در این مرحله نیاز به ارسال آن دارید مدرک پرستاری شما که به زبان نروژی ترجمه شده است از ترجمه مدرک و اصل مدرک به صورت رنگی اسکن تهیه شود. همین طور ریز نمرات شما و واحدهای گذرانده شما و نمره شما پس از پاس کردن هر واحد باید به صورت واضح ضمیمه مدرک تحصیلیتان باشد.

از طرفی واحدهای درسی مباحث و اسناد تحصیلی باید به صورت واضح ترجمه شده و ارسال شود به این علت که معمولا واحدهای مطالعه شده در ایران به صورت واضح مباحث را مشخص نمی کند نیاز به حضور فردی کارشناس در امر ترجمه دارید تا واحدهای گذرانده شده توسط شما را با واحدهای بین المللی در رشته پرستاری تطبیق دهد و شاخه های مشترک را اعلام کند. در ادامه در صورتی که رزومه کاری در رشته پرستاری دارید بهتر است از آن نیز اسکن رنگی تهیه کرده به همراه آدرس دقیق و مشخص از محل کار و راه های ارتباطی با محل کار و به صورت یک فایل ارسال کنید.

شرایط معادل سازی مدرک پرستاری در نروژ

در ایران پرستاران بعد از اخذ مدرک اجازه فعالیت در این رشته کاری را خواهند داشت اما در صورتی که مدرک پرستاری خود را ازکشور دیگری دریافت نمودید که برای شما مجوز کار صادر کرده اند بهتر است مجوز کار آن کشور نیز به صورت اسکن رنگی آماده کنید. تمامی مدارک آماده شده باید در قالب فایل به سایتی که توسط سازمان بهداشت نروژ اعلام شده ارسال کنید.

زمان بررسی مدارک شما نهایتا 7 ماه خواهد بود که این مدت زمان برای افراد مقیم نروژ 4 هفته تا 6 هفته و برای افراد ساکن در اتحادیه اروپا نهایتا یک ماه می باشد. باز هم تکمیل بودن مدارک و خوانا بودن مدارک شما در سریع بودن روند اعلام نتیجه می تواند بسیار اثر گذار باشد. با تایید مدارک شما و دریافت مجوز کار به عبارتی عمل تطبیق مدرک پرستاری شما انجام می شود و در کشور نروژ قادر به کار خواهید بود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ
شرایط کاری توسعه دهنده در نروژ

در اینجا هر آنچه که باید درباره ی یافتن مشاغل برنامه نویسی در نروژ بدانید آورده شده است. با تبدیل شدن تکنولوژی به بخشی یکپارچه تر از زندگی روزمره ما، تقاضا برای برنامه نویسان ماهر همچنان در حال افزایش است. این امر در سراسر جهان و همچنین کشور نروژ نیز صادق ...

بیشتر بخوانید
شغل رانندگی در نروژ
شغل رانندگی در نروژ

آیا به دنبال شغل هستید و از کار کردن پشت فرمان لذت می برید؟ از فرصت های کاری به عنوان راننده در نروژ می توان به راننده تاکسی، پیک، اتوبوس و کامیون اشاره کرد. کار به عنوان راننده مزایای زیادی برای نوع خاصی از افراد دارد. شما همیشه در حال رانندگی هستید، می ت ...

بیشتر بخوانید
شرایط شغلی مهندسی در نروژ
شرایط شغلی مهندسی در نروژ

نروژ همواره به بهبود زیرساخت های خود ادامه می دهد و برای این کار به افراد حرفه ای در تمامی رشته های مهندسی نیاز دارد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: