مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته های مدیریت در کانادا

رشته های مدیریت در کانادا

رشته MBA مخفف Master of Business Administration و به‌معنای «مدیریت ارشد کسب‌وکار» است. اولین‌بار دانشگاه هاروارد رشته MBA را ارائه کرد و در مدتی کوتاه، به یکی از رشته‌های تحصیلی محبوب دنیا تبدیل شد. درحال‌حاضر، صدها دوره ی MBA در دانشگاه‌های سراسر جهان برگزار می‌شود. برخی از دروس اصلی رشته MBA در حوزه‌های مختلف ازاین‌قرارند: حسابداری، آمار کاربردی، منابع انسانی، ارتباطات تجاری، اخلاق تجاری، حقوق تجارت، استراتژی کسب‌وکار، امور مالی، اقتصاد مدیریتی، مدیریت، کارآفرینی، بازاریابی و مدیریت زنجیره.

به‌گفتۀ هنری مینتزبرگ، یکی از دانشمندان مشهور حوزۀ تجارت و مدیریت،‌ مدیریت رشته‌ای است که در آن هنر و علم و مهارت با یکدیگر ترکیب می‌شوند. درحقیقت، مدیریت رشته نیست؛ بلکه هنر است که هیچ‌وقت نباید به‌دست فراموشی سپرده شود. گفتنی است از‌آنجاکه کانادا یکی از کشورهای برتر دنیا برای تحصیل رشته‌های مدیریت است، در این مطلب، قصد داریم دربارۀ رشته های مدیریت در کانادا بیشتر سخن بگوییم.

مدیریت پروژه در کانادا

رشتۀ مدیریت پروژه در کانادا یکی از محبوب‌ترین رشته‌ های مدیریت در کانادا است و علاقه‌مندانِ این رشته برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آن در دانشگاه‌های کانادا می‌توانند اقدام کنند. دانشگاه‌های ارائه‌دهندۀ رشتۀ مدیریت پروژه در کانادا عبارت‌اند از: دانشگاه ساسکاچوان، دانشگاه کنکوردیا، دانشگاه رویال‌رودز، کالج Centennial، کالج سنکا، دانشگاه Vancouver Island، کالج Douglas، کالج Lambton، کالج Humber، کالج Algonquin، دانشگاه MacEwan و دانشگاه شمالی بریتیش‌کلمبیا.

مدیریت پروژه در کانادا
University of Saskatchewan
Concordia University
Royal Roads University
Centennial College
Seneca College
Vancouver Island University
Lambton College
Humber College
Algonquin College
MacEwan University
University of Northern British Columbia

مدیریت هتلداری در کانادا

یکی دیگر از رشته های مدیریت در کانادا، مدیریت هتلداری است که در دانشگاه‌های پلی‌تکنیک ساسکاچوان، کالج Centennial، دانشگاه رویال رودز، دانشگاه Capilano، کالج New Caledonia، کالج Selkirk، کالج Humber، دانشگاه Thompson Rivers، کالج Algonquin و کالج جورج براون ارائه می‌شود.

مدیریت هتلداری در کانادا
Saskatchewan Polytechnic
Centennial College
Royal Roads University
Capilano University
College of New Caledonia
Selkirk College
Humber College
Algonquin College
Thompson Rivers University
George Brown College


مدیریت زنجیرۀ تأمین در کانادا

تعدادی از دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر ارائه‌دهندۀ رشتۀ مدیریت زنجیرۀ تأمین در کانادا از‌این‌قرارند: کالج Humber، دانشگاه یورک، HEC مونترال، کالج Conestoga، دانشگاه کلگری، دانشگاه Cape Breton، دانشگاه پلی‌تکنیک Kwantlen، دانشگاه ویندزور، دانشگاه وینیپگ و مدرسۀ مدیریت روتمن.

مدیریت زنجیرۀ تأمین در کانادا
Humber College, Toronto
York University, Toronto
HEC Montreal
Conestoga College
University of Calgary
Cape Breton University
Kwantlen Polytechnic University
University of Windsor
University of Winnipeg
Rotman School of Management

معیارهای دریافت پذیرش مدیریت در کانادا

همان‌طورکه پیش‌ازاین نیز گفته‌ایم، معیارها و مدرک‌های موردنیاز برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های مختلف با یکدیگر تفاوت دارند؛ اما برخی از معیارهای عمومی بدین‌شرح‌اند: حداقل نمرۀ موردنیاز مقطع پیشین برای مقطع کارشناسی و مدرک کارشناسی و جی‌مت یا جی‌آرای برای مقطع کارشناسی ارشد و نمرۀ زبان (آیلتس یا تافل یا PTE) و انگیزه‌نامه و توصیه‌نامه. بااین‌همه، پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات دقیق‌تر دربارۀ هرکدام از دانشگاه‌های یادشده در این مطلب، به وبگاه رسمی آن‌ها و بخش رشتۀ مدنظر بروید و پس از انتخاب مقطع دلخواهتان، از معیارها و شرایط موردنیاز برای پذیرش مطلع شوید. فراموش نکنید مدرک زبان با نمرۀ مطلوب، نمرۀ جی‌مت یا جی‌آرای، انگیزه‌نامه و توصیه‌نامۀ مناسب تأثیر فراوانی بر دریافت پذیرش از دانشگاه مدنظرتان می‌گذارد.

برترین دانشگاه های ارائه دهنده ی رشته های مدیریت در کانادا

برترین دانشگاه های ارائه دهنده ی رشته های مدیریت در کانادا
University of Toronto
McGill University
University of British Columbia
University of Montreal
University of Alberta
McMaster University
University of Waterloo
Western University
University of Calgary
Queen’s University
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: