مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کالج های مونترال

کالج های مونترال

کانادا دومین کشور بزرگ جهان از نظر خشکی است و قلمرو آن دارای تنوع زیستی مناسبی می‌باشد. از مناطق شهری پُرجمعیت در جنوب آنتاریو گرفته تا توندرای قطب شمال و جنگل‌های بارانی سرسبز شمال غربی اقیانوس آرام، کانادا امکانات فراوانی برای سفر در اختیار شما قرار می‌دهد.

در این کشور بزرگ، شهرهای دانشگاهی سرزنده‌ای وجود دارد: از تورنتوی باشکوه و مونترال جذاب گرفته تا ونکوور زیبا، شما انتخاب‌های زیادی در اختیار دارید.

مونترال در استان کبک کانادا قرار دارد و به‌دلیل موقعیت جغرافیایی این شهر، ساکنانش به‌چندین شهر مهم ایالات‌متحده و کانادا ازجمله بوستون، نیویورک، واشنگتن، تورنتو و اتاوا دسترسی سریع دارند. مونترال را با یازده دانشگاه و شصت کالج خصوصی و دولتی و بیش از دویست‌هزار نفر دانشجو، شهری دانشگاهی می‌توان به‌حساب آورد. کالج‌‌های مونترال کانادا رشته‌های مختلفی به زبان انگلیسی و فرانسوی ارائه می‌دهند. برای اینکه بدون جست‌وجوی زیاد به فهرستی از کالج‌ها در شهر مونترال برسید، در این مقاله کالج‌های مونترال را معرفی خواهیم کرد.

کالج کانادا College Canada

کالج کانادا (College Canada) در بین کالج‌های مونترال جایگاه اول و در میان کالج‌های برتر جهان جایگاه سی‌وپنجم را دارد و گزینۀ مناسبی برای آن‌دسته از دانشجویانی است که قصد دارند برای تحصیل در دانشگاه‌های معتبر کانادا و دیگر کشورها آمادگی لازم را به‌دست آورند. کالج کانادا در بسیاری از رشته‌های فنی و پزشکی به دانشجویان گواهینامه و دیپلم و مدرک کاردانی اعطا می‌کند.


کالج داوسون Dawson College

یکی از کالج‌های مونترال کانادا، کالج داوسون (Dawson College) است که سال 1945 فعالیتش را آغاز کرد. این کالج دو برنامۀ تحصیلی را دراختیار دانشجویان قرار می‌دهد:مقطع پیش‌دانشگاهی و فنی‌وحرفه‌ای. رشتۀ ارتباطات کالج داوسون شهرت جهانی دارد و بسیاری از وبگاه‌های تحصیلی آن را به دانشجویان پیشنهاد می‌کنند. رشته‌های ارائه‌شده در کالج داوسون عبارت‌اند از: هنر، ارتباطات، ادبیات ، زیست‌شناسی، مردم‌شناسی، شیمی، فناوری، مهندسی عمران، طراحی داخلی، فناوری، علوم کامپیوتر، حسابداری و مدیریت. گفتنی است دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در کالج داوسون 15،750 دلار کانادا باید بپردازند.

کالج لاسال College LaSalle

در فهرست کالج‌های مونترال، نام کالج لاسال (College LaSalle) نیز به‌چشم می‌خورد. این کالج در سال 1959 تأسیس شد و برای آن‌دسته از دانشجویانی مناسب است که به‌دنبال شرکت در دوره‌های آموزش حرفه‌ای رشته‌های مُد و طراحی هستند. کالج لاسال در بین پنجاه مدرسۀ برتر مُد جهان جای گرفته است و دانشجویان با آموزش‌هایی تخصصی در زمینۀ طراحی لباس، عکاسی، برندسازی و بازاریابی آمادگی لازم را برای حضور در مقاطع دانشگاهی و بازار کار کسب می‌کنند.

کالج هرزینگ Herzing College

کالج هرزینگ (Herzing College) یکی دیگر از کالج‌های مونترال کاناداست که گواهینامه و دیپلم و مدرک کاردانی علوم در زمینه‌های پرستاری، مراقبت‌های بهداشتی و فناوری ارائه می‌دهد. در کالج هرزینگ، دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشتۀ کسب‌وکار نیز می‌توانند تحصیل کنند. باوجود پردیس‌های مختلف کالج هرزینگ در سراسر کانادا، دانشجویان بین‌المللی بعد از پذیرش در یکی از این پردیس‌ها می‌توانند مشغول تحصیل شوند.


کالج رزمون College Rosemont

یکی دیگر از کالج‌های مونترال کانادا، کالج رزمون (College Rosemont) است که رشته‌های اصلی و فرعی متنوعی دراختیار دانشجویان بومی و بین‌المللی قرار می‌دهد. این رشته‌ها عبارت‌اند از: مدیریت ورزشی، زبان انگلیسی، جرم‌شناسی، ریاضی، روانشناسی و هنر. دانشجویان با تحصیل در یکی از این رشته‌ها و حضور در کلاس‌های رشته‌های دیگر، این فرصت را دارند تا زمینۀ تحصیلی دلخوا‌هشان را برای مقاطع دانشگاهی عالی‌تر انتخاب کنند. کالج رزمون برای دانشجویانی گزینۀ مناسبی محسوب می‌شود که هنوز رشتۀ تحصیلی‌شان را انتخاب نکرده‌اند.

کالج وانیر Vanier College

کالج وانیر (Vanier College) در سال 1970 تأسیس شد و دومین کالج انگلیسی‌زبان مونترال به‌شمار می‌آید. در این کالج، 25رشتۀ تحصیلی مختلف ازجمله تجارت، علوم کامپیوتر، ریاضی، هنر، علوم اجتماعی، پرستاری، معماری، محیط‌زیست و مدیریت حیات‌وحش، موسیقی فناوری و علوم بهداشت ارائه می‌شود.در کالج وانیر، دانشجویان دوره‌های فنی‌وحرفه‌ای سه‌ساله‌ای را نیز می‌توانند بگذارنند. شهریۀ سالانۀ دانشجویان بین‌المللی کالج وانیر 12،750 دلار کانادا درنظر گرفته شده است و دانشجویان بعد از پذیرش و ثبت‌نام در آن برای دریافت بورسیۀ تحصیلی هزار تا صدهزار دلار کانادایی می‌توانند اقدام کنند. شایان ذکر است این بورسیه براساس شایستگی تحصیلی به دانشجویان اعطا می‌شود.

کالج TAV

دیگر کالجی که نامش در فهرست کالج‌های مونترال دیده می‌شود، کالج تاو (TAV College) است. کالج تاو در سال 1995 کارش را در منطقۀ Cote des Neiges Snowdon مونترال آغاز کرد. در این کالج دولتی، بیش از هزار نفر دانشجو از پنجاه کشور مختلف به زبان‌های فرانسوی و انگلیسی در رشته‌هایی همچون بازاریابی دیجیتال و تجارت بین‌المللی و علوم اجتماعی تحصیل می‌کنند. شهریۀ سالانه برای دانشجویان بین‌المللی 15،350 دلار کاناداست؛ ولی کالج تاو برای دانشجویان ناتوان در پرداخت شهریه، کمک‌هزینه‌های چشمگیری درنظر گرفته است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: