مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
پرسش های متداول تحصیل در آلمان

پرسش های متداول تحصیل در آلمان

دانشگاه‌های برتر آلمان در سرتاسر این کشور پراکنده شده‌اند و امکان تحصیل در مونیخ، برلین و 40 شهر دیگر آلمان وجود دارد. در مجموع، 50 دانشگاه در آلمان جزو بهترین دانشگاه‌های جهان محسوب می‌شوند. LMU Munich، بهترین دانشگاه آلمان است و پس از آن، دانشگاه فنی مونیخ قرار دارد. دانشگاه برتر حاضر در شهر برلین،Charité- Universitätsmedizin Berlin  است. بیش از 500 دوره‌ی تحصیلی (دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد) به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های برتر آلمان تدریس می‌شود. به هر رشته‌ای که علاقه دارید، می‌توانید آن رشته را به زبان انگلیسی در آلمان بخوانید. سالیان سال است که دانشجویان ایرانی به تحصیل در آلمان علاقۀ فراوانی پیدا کرده‌اند و مهم‌ترین دلیلش نیز وجود دانشگاه‌های معتبر، امکان تحصیل رایگان، آموزش باکیفیت و استاندارد و شرایط مناسبِ زندگی در این کشور است

آیا تحصیل به زبان انگلیسی هم در آلمان رایگان است؟

در پاسخ به این پرسش، باید بگوییم که امکان تحصیل در آلمان به زبان انگلیسی برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد؛ اما متقاضیان نمی‌توانند در مقطع کارشناسی یا برای کالج به زبان انگلیسی تحصیل کنند و دروس به زبان آلمانی تدریس می‌شوند. شایان ذکر است امکان تحصیل رایگان در تمامی مقاطع یادشده نیز امکان‌پذیر است.


چه مبلغی باید با خود همراه داشته باشم؟

متقاضیان باید حداقل مبلغ 10،332 یورو با خود به آلمان ببرند. در برخی از ایالت‌های آلمان، این مبلغ مسدود می‌شود و افراد می‌توانند ماهانه یک‌دوازدهم آن را برداشت کنند؛ اما در بعضی از ایالت‌ها، مسدود نمی‌شود و متقاضیان فقط هنگام ورود به آلمان این مبلغ را باید همراه داشته باشند.

آیا حین تحصیل اجازۀ کار در آلمان را دارم؟

بله، افراد در حال تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه‌های آلمان اجازه دارند در هفته 20 ساعت کار کنند‌؛ اما افراد در حال تحصیل در کالج‌های این کشور اجازه ندارند حین تحصیل کار کنند.

مدارکم باید به چه زبانی ترجمه شود؟

تمامی مدارک متقاضیان، حتی CV و SOP برای مراجعه به سفارت باید به زبان آلمانی ترجمه شود.

آیا در‌حال‌حاضر سفارت آلمان وقت می‌دهد؟

یکی دیگر از پرسش‌ های متداول تحصیل در آلمان دربارۀ وقت‌دهی سفارت این کشور است که در پاسخ به این پرسش، باید بگوییم که بله، در‌حال‌حاضر سفارت آلمان به متقاضیان وقت می‌دهد.

امکان یافتن کار به زبان انگلیسی در آلمان وجود دارد؟

احتمال یافتن کار به زبان انگلیسی در آلمان بسیار کم است و از متقاضیان خواسته می‌شود که به‌اندازۀ کافی به آلمانی مسلط باشند تا به زبان آلمانی بتوانند شغل پیدا کنند.


دانشگاه‌های آلمان چند Intake دارند؟

یکی دیگر از پرسش‌ های متداول تحصیل در آلمان دربارۀ intakeهای دانشگاه‌ها است. دانشگاه‌های آلمان دو Intake دارند: ترم اصلی برای دریافت پذیرش زمستان (ورودی شهریور و مهر) و ترم بعدی تابستان (ورودی فروردین) است.

مدرک زبان موردنیاز برای تحصیل در آلمان چیست؟

یکی دیگر از پرسش‌ های متداول تحصیل در آلمان دربارۀ مدرک زبان موردنیاز برای تحصیل در این کشور است. مدرک زبان موردنیاز برای رشته‌های انگلیسی‌زبان در مقطع کارشناسی ارشد حداقل آیلتس 6 تا 6.5 و برای رشته‌های آلمانی‌زبان حداقل B2 آلمانی است. متقاضیان تحصیل در کالج‌های این کشور می‌توانند با داشتن مدرک B1 آلمانی نیز پذیرش بگیرند؛ اما بهتر است مدرک B2 به سفارت ارائه دهند.

آیا برای پذیرش Conditional ویزا صادر می‌شود؟

سفارت برای پذیرش مشروط (Conditional) که براساس آن از متقاضیان خواسته می‌شود ابتدا در آلمان دورۀ زبان آلمانی را بگذرانند و تحصیل آنان مشروط به موفقیت در دوره‌های زبان است، ویزا صادر نخواهد کرد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟

راه های مختلفی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان وجود دارد. بهترین راه برای شما این است که در اولین مرحله، رشته ایی که می خواهید و منطقه ایی که ترجیح می دهید در آن زندگی کنید را مشخص نمایید. مدارک مورد نیاز و آخرین زمان برای اخذ پذیرش برای هر دانشگاه با ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: