مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل تئاتر در آلمان

تحصیل تئاتر در آلمان

در حالی که اخذ پذیرش برای این رشته ها سخت خواهد بود، آموزش در کشور آلمان باکیفیتی بسیار عالی است، اخذ پذیرش در کالج های هنر یا موسیقی بستگی به استعداد و انگیزه ی شما برمی گردد. رشتۀ تئاتر در دانشگاه‌های آلمان به شاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شود و دانشجویان با تحصیل در این رشته، تمامی اطلاعات موردنیاز برای تولید اثری تئاتری (از نوشتن نمایشنامه تا صحنه‌پردازی) را کسب خواهند کرد. دانشجویان بین‌المللی علاقه‌مند به تحصیل تئاتر در آلمان باید برای ورود به دانشگاه‌های هنر و تحصیل رقص و تئاتر با دیگران رقابت کنند که همین موضوع باعث شده است سطح علمی و کیفیت آثار هنری آنان درمقایسه‌با دانشجویان دیگر کشورهای اروپایی بهتر باشد. از‌آنجاکه این رشته در آلمان علاقه‌مندان زیادی دارد، در این مقاله شرایط تحصیل تئاتر در این کشور را بررسی و دانشگاه‌های برجستۀ رشتۀ یادشده را معرفی خواهیم کرد.

شرایط تحصیل تئاتر در آلمان

رشتۀ تئاتر در آلمان، به‌ویژه در مقطع کارشناسی ارشد، به‌صورت بینارشته‌ای با رشته‌های دیگر نظیر رقص ارائه می‌شود و دانشجویان در طول دوران تحصیلشان توانایی‌های تحلیلی و فنی نگارش و نقد نمایشنامه‌ را می‌آموزند و با ایده‌های اجرای صحنه‌ای آشنا می‌شوند. دانشجویان تئاترِ دانشگاه‌های آلمان واحد‌های همچون فن اجرا، تاریخ رقص، نمایشنامه‌های یونانی، اجرای تئاتر موزیکال، جنسیت در رقص و تئاتر، طراحی صحنه و رقص معاصر را می‌گذرانند و پس از فارغ‌التحصیلی، می‌توانند در زمینه‌های مختلفی همچون کارگردانی تئاتر، مربی رقص یا حرکت، مدیریت هنری، استودیوهای رقص و نمایشنامه‌نویسی مشغول فعالیت شوند. در‌ادامه، تعدادی از دانشگاه‌های تئاتر در آلمان و رشته‌های ارائه‌شده در آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

مطالعات تئاتر در دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان

یکی از دانشگاه‌های محبوب برای تحصیل تئاتر در آلمان دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان محسوب می‌شود که در شهر مونیخ واقع است و رشتۀ مطالعات تئاتر را ارائه می‌دهد. تئاتر در این دانشگاه با رویکرد بینارشته‌ای تدریس می‌شود و دانشجویان با بهره‌گیری از علوم اجتماعی و علوم انسانی، با پدیدۀ تئاتر آشنا می‌شوند. این رشته به علاقه‌مندانِ حوزه‌های بازیگری، کارگردانی، نمایشنامه‌نویسی و نقد تئاتر پیشنهاد می‌شود تا با استفاده از تجربه‌های‌ دیگر دانشجویان و معلمان‌، بتوانند پروژه‌ها و ایده‌های اجرایی‌شان را پیش ببرند. شایان ذکر است در دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان، استودیو تئاتری با نام Studiobühne TWM دراختیار دانشجویان قرار داده شده است تا فرصت پژوهش و تمرین‌ برای اجرا را داشته باشند.


تحصیل تئاتر در دانشگاه گوته

ازجمله دانشگاه‌های مطرح برای تحصیل تئاتر در آلمان، دانشگاه گوته است که در شهر فرانکفورت قرار دارد و رشتۀ دراماتورژی تطبیقی و پژوهش اجرا (Comparative Dramaturgy and Performance Research) را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. تحصیل این رشته دو سال طول می‌کشد و دانشجویان به پرداخت شهریه نیازی نخواهند داشت. رشتۀ دراماتورژی تطبیقی و پژوهش اجرا به دو زبان انگلیسی و آلمانی تدریس می‌شود و داشتن مدرک کارشناسی مرتبط با تئاتر یا دیگر رشته‌های هنری یکی از پیش‌نیازهای تحصیل آن در دانشگاه گوته است. افزون‌براین، داشتن تجربۀ کاری در زمینۀ دراماتورژی برای دانشجویان امتیاز محسوب می‌شود.

دانشکدۀ مطالعات تئاتر و فیلم و رسانۀ دانشگاه گوته رشتۀ دیگری با عنوان دراماتورژی (Dramaturgy) را نیز در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد که تحصیل آن دو سال زمان می‌برد و رایگان است. زبان تدریس دروس این رشته انگلیسی است و دانشجویان باید به این زبان به‌اندازۀ کافی مسلط باشند. دانشجویان با تحصیل دراماتورژی در دانشگاه گوته و حضور در سمینارها و کارگاه‌های مختلف، به‌صورت نظری و عملی با تکنیک‌های مختلف این رشته آشنا می‌شوند. واحدهای ارائه‌شده در این رشته عبارت‌اند از: نظریه و تاریخ و تحلیل تئاتر، پژوهش عمومی و تطبیقی تئاتر، نظریۀ انتقادی، پساساختارگرایی، تئاتر، جامعه، نظریه و سیاست و شیوه‌های دراماتورژی.

تحصیل تئاتر در مؤسسۀ مطالعات تئاتر دانشگاه آزاد برلین

دانشگاه آزاد برلین یکی دیگر از دانشگاه‌های معتبر برای تحصیل تئاتر در آلمان است که رشتۀ مطالعات تئاتر را ارائه می‌دهد. رشتۀ تئاتر در این دانشگاه ترکیبی از تئاتر و رقص و موسیقی است و روابط این رشته‌ها را با یکدیگر بررسی می‌کند. گفتنی است دروس این رشته زیبایی‌شناسی و نظریه و تاریخ تئاتر را دربر می‌گیرد و بر جنبه‌های نظری و تاریخی و انتقادی اَشکال مختلف تئاتر تمرکز می‌کند. دیگر نکتۀ مهم اینکه دانشجویان این رشته دربارۀ ارتباط بین تئاتر با دیگر هنرها و رسانه‌ها، ازجمله موسیقی و رقص پژوهش می‌کنند.

تحصیل تئاتر در دانشگاه علوم کاربردی برلین

در فهرست دانشگاه‌های آلمان برای تحصیل تئاتر، نام دانشگاه علوم کاربردی برلین نیز به‌چشم می‌خورد که رشتۀ بازیگری را در مقطع کارشناسی ارائه می‌کند. دروس این رشته به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و دانشجویان باید مدرک تافل با نمره ی حداقل 72 یا مدرک آیلتس با نمره ی حداقل 6 را ارائه دهند. همچنین داشتن رزومه، انگیزه‌نامه، مدارک مقاطع تحصیلی قبلی و نمرۀ قبولی در آزمون ورودی از دیگر شرایط پذیرش دانشجویان بین‌المللی است. دانشجویان با تحصیل رشتۀ بازیگری در دانشگاه علوم کاربردی برلین، با تکنیک‌های تنفس و صدا، شیوه‌های سخنرانی، بازیگری تئاتر و فیلم، تحلیل درام، تاریخ تئاتر و فیلم را آشنا می‌‌شوند. گفتنی است شهریۀ تحصیل این رشته در دانشگاه علوم کاربردی برلین 4،300 یورو برای هر نیمسال اعلام شده است. ناگفته نماند دانشجویان بین‌المللی با پرداخت همین میزان شهریه، امکان تحصیل آنلاین را نیز خواهند داشت.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟

راه های مختلفی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان وجود دارد. بهترین راه برای شما این است که در اولین مرحله، رشته ایی که می خواهید و منطقه ایی که ترجیح می دهید در آن زندگی کنید را مشخص نمایید. مدارک مورد نیاز و آخرین زمان برای اخذ پذیرش برای هر دانشگاه با ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: